Het grote BeyondGaming Dating topic

Damn ik nader de 30 en nog niet 1 serieuze relatie gehad...
Please don't tell me I'm the only one :shy:
Zeker niet de enige hoor. Goeie kameraad is intussen 40 en is nu bijna 4 jaar samen in zijn eerste serieuze relatie. Vorig jaar hebben ze samen een huis gekocht en ze willen nu aan kindjes beginnen.
Komt wel goed!

Damn ik nader de 30 en nog niet 1 serieuze relatie gehad...
Please don't tell me I'm the only one :shy:
Ik denk dat redelijk wat mensen in deze situatie zitten hoor. Als je redelijk verlegen/afwachtend/onzeker/... bent én je zit in een vrij gesloten vriendengroep kan dat al eens gebeuren. Vlamingen zijn ook niet de meest open mensen ter wereld en blijven vaak in dezelfde buurt wonen. Resultaat is dat je vaak met dezelfde mensen blijft omgaan. Eenmaal de "momenten van verandering" zoals hogere studies (op kot gaan), een goede job vinden, ... zijn gepasseerd wordt het allemaal niet makkelijker om mensen te leren kennen.

Mijn eigen ervaringen sluiten daar toch bij aan, ik ben niet op kot geweest, waardoor mijn vriendengroep eigenlijk amper veranderde tussen mijn 18 en 25 ofzo. Allemaal geweldige mensen, maar redelijk gesloten dus altijd in hetzelfde groepje weggaan en dergelijke. Weinig nieuwe mensen leren kennen. Dit is beginnen veranderen toen ik een vriendengroep kreeg van collega's, die voor 80% buitenlanders waren en hier dus nog een sociaal leven moesten opbouwen. Door die vriendengroep zelf wat opener en misschien minder onzeker geworden, en dan begin je mensen te ontmoeten hé. Puur persoonlijk, maar wat mij het meeste "hielp" was van omgeving veranderen. In mijn geval was dat een jaar buitenland, maar minder drastisch kan ook.

Gewoon zien dat je eerst goed in je vel zit.

Tuurlijk niet!
Ik was 32 toen ik mijn ex leerde kennen, had daarvoor nog nooit een relatie langer dan 2-3 maanden gehad en ik beschouw(de) me toch niet als een freak, noch fysiek, noch op enig ander vlak (tenzij mijn humor, maar als ik hier rondkijk... Nope, Still not a freak! 😜)
Is er iemand die zichzelf als een freak beschouwt?
Is er iemand die zichzelf dom vindt?
Is er iemand die zichzelf marginaal vindt?

Ik denk dat heel veel mensen zich te lelijk, te weinig geslaagd in het leven, te introvert, te afwijkend,... Vinden om een relatie te hebben. Jonas bvb dacht in het verleden (hopelijk nu niet meer 🙈) toch ook dat het aan zijn uiterlijk lag?
Freak= te afwijkend van wat "standaard" is.

@DaFreak?

Genoeg voorbeelden als ge kijkt naar die Ex on the Beach achtige programmas. De helft beschrijft zichzelf letterlijk als dom.

Ik kan verschrikkelijk hard genieten van mij marginaal te amuseren en gedragen met mijn blikske Cara op een camping met maten :love:. Op die momenten vind ik mezelf best marginaal ja :unsure:

Ik zou denken dat veel mensen die zichzelf dom of marginaal vinden dat onterecht doen, terwijl er wel mensen zijn bij wie het nooit zou opkomen die misschien wat introspectie kunnen gebruiken.

Ik denk dat heel veel mensen zich te lelijk, te weinig geslaagd in het leven, te introvert, te afwijkend,... Vinden om een relatie te hebben. Jonas bvb dacht in het verleden (hopelijk nu niet meer 🙈) toch ook dat het aan zijn uiterlijk lag?
Freak= te afwijkend van wat "standaard" is.
T'is al stuk beter eigenlijk ;)

Dan is het puur een gebrek aan zelfvertrouwen, ik had dat vroeger ook wel wat of verlegen maar naarmate ouder te worden is dat wel goed gekomen. Nu is het meer van je m'en fous, we zullen wel zien. Als ik op date ga heb ik ook geen te hoge verwachtingen, geen stress, laat maar komen (hopelijk later op den avond ;);)).
Meestal pakt dat wel goed uit, zelfvertrouwen straalt ook aantrekkingskracht uit.
Atm still tindering maar geen dates in het vooruitzicht.

Hier ook 29, bijna 6 jaar single na een eerste relatie die iets meer dan 2 jaar geduurd heeft.
Ook als student eigenlijk nooit losse flings gehad en na die relatie ook niet, ben daar ook niet echt met bezig geweest.
Wel al jaren tinder, bumble, nu ook facebook dating, matches genoeg, gesprekken genoeg, maar nog nooit een date gehad.
Ofwel gaan gesprekken rap dood, ofwel klikt het wel en praat je een tijdje en willen ze uiteindelijk toch niet afspreken.
Ik heb ook gewoon weinig zin om daar veel moeite en tijd in te steken in zo'n gesprekken, zeker als je van in het begin al moet trekken en sleuren.
Ooit zal er wel eens eentje passeren, corona tijden doen er allesinds niet goed aan.
Al 3 trouwen die niet 'normaal' zijn kunnen doorgaan waarop je toch eigenlijk soms eens iemand kan tegenkomen en zoveel andere activiteiten waar je iemand kan leren kennen. Hopelijk kunnen we dat nog wat inhalen.

Wel heb ik nog eens de moeite gedaan wat “betere” foto’s te zetten en iets meer info op mijn profiel te schrijven. Nog zeer onervaren dus en zelf niet swipen is waarschijnlijk een handicap als man want vrouwen hebben wellicht al “aanbod” genoeg van mannen die wél swipen 🤓
De aanpassingen van mijn profiel lijken toch een effect te hebben; sindsdien weer van enkele vrouwen een “hartje” ontvangen. Valt wel weer op dat conversaties heel snel stranden op gesloten antwoorden of antwoorden van enkel een smiley. En het is niet zo dat ik hen aanval met oneerbare voorstellen ofzo. Het is mij een raadsel waarom ze “vriendschap en chatten” in hun “op zoek naar” hebben staan, maar niet de minste moeite lijken te doen om een gesprek aan de gang te houden (met iemand die ze zelf “geliked” hebben). Ik overdenk het wellicht.

Ik ben een freak, sowieso slimmer dan jullie, en wellicht marginaal volgens sommigen maar gecultiveerd volgens anderen. Het is maar met wie je jezelf vergelijkt zeker?

Pol & actua is alleszins zeer goed voor mijn zelfvertrouwen. :unsure:

Dan is het puur een gebrek aan zelfvertrouwen, ik had dat vroeger ook wel wat of verlegen maar naarmate ouder te worden is dat wel goed gekomen. Nu is het meer van je m'en fous, we zullen wel zien. Als ik op date ga heb ik ook geen te hoge verwachtingen, geen stress, laat maar komen (hopelijk later op den avond ;);)).
Meestal pakt dat wel goed uit, zelfvertrouwen straalt ook aantrekkingskracht uit.
Atm still tindering maar geen dates in het vooruitzicht.

Tuurlijk, weet dat zelf ook wel. Maar eerlijk; t'is al beter dan jaren terug. Mede dankzij ik nu op goed gewicht zit (77kg).
Merk ook dat ik meer "selflove" heb, vroeger kon ik amper een foto van mezelf bekijken en nu eigenlijk wel.

Denk dan als ik mezelf zie in de spiegel ofzo: "eigenlijk ben ik best cava, en ben ik nog ne toffe". Vroeger kon ik dat niet

Maar gesprekken op Tinder (als ik er eentje heb), zijn zeeeer moeizaam. Dus ik hoop dat het snel keert en vrouwen mij een kans geven om te daten (ook kan het niks worden).
Is een ervaring die niet in uw handen ligt

De aanpassingen van mijn profiel lijken toch een effect te hebben; sindsdien weer van enkele vrouwen een “hartje” ontvangen. Valt wel weer op dat conversaties heel snel stranden op gesloten antwoorden of antwoorden van enkel een smiley. En het is niet zo dat ik hen aanval met oneerbare voorstellen ofzo. Het is mij een raadsel waarom ze “vriendschap en chatten” in hun “op zoek naar” hebben staan, maar niet de minste moeite lijken te doen om een gesprek aan de gang te houden (met iemand die ze zelf “geliked” hebben). Ik overdenk het wellicht.
Ligt niet aan u hoor. Veel vrouwen worden overspoelt met berichten en moeten dus niet al teveel moeite doen. Voor mannen is het een numbers game: start met al je matches een gesprek, na 10-30 berichten vraag je haar op date (best niet langer wachten want: 1/ grote kans dat gesprek dan dood bloedt 2/ sommigen zitten daar enkel voor wat te chatten of aandacht/validatie te krijgen, puur tijdsverlies als je daar lang mee chat om dan te horen dat ze niet op date wil en 3/ anders zijn andere gasten je voor), als je chance hebt kan je met 10% van je matches op date gaan uiteindelijk en dan zie je wel hoe het loopt/klikt.

Ligt niet aan u hoor. Veel vrouwen worden overspoelt met berichten en moeten dus niet al teveel moeite doen. Voor mannen is het een numbers game: start met al je matches een gesprek, na 10-30 berichten vraag je haar op date (best niet langer wachten want: 1/ grote kans dat gesprek dan dood bloedt 2/ sommigen zitten daar enkel voor wat te chatten of aandacht/validatie te krijgen, puur tijdsverlies als je daar lang mee chat om dan te horen dat ze niet op date wil en 3/ anders zijn andere gasten je voor), als je chance hebt kan je met 10% van je matches op date gaan uiteindelijk en dan zie je wel hoe het loopt/klikt.
Vervang 10-30 in deze post door 5-10 en ik ben helemaal akkoord.

Tuurlijk, weet dat zelf ook wel. Maar eerlijk; t'is al beter dan jaren terug. Mede dankzij ik nu op goed gewicht zit (77kg).
Merk ook dat ik meer "selflove" heb, vroeger kon ik amper een foto van mezelf bekijken en nu eigenlijk wel.

Denk dan als ik mezelf zie in de spiegel ofzo: "eigenlijk ben ik best cava, en ben ik nog ne toffe". Vroeger kon ik dat niet

Maar gesprekken op Tinder (als ik er eentje heb), zijn zeeeer moeizaam. Dus ik hoop dat het snel keert en vrouwen mij een kans geven om te daten (ook kan het niks worden).
Is een ervaring die niet in uw handen ligt
Wat bedoel je met moeizaam? Ge moet geen boek neerschrijven vooraleer je haar op date vraagt he. Een aantal van mijn matches in het verleden heb ik binnen de eerste 5 berichten op date gevraagd (met succes, soms zonder succes uiteraard). Kweek wat vertrouwen bij die vrouw via je eerste berichten, bekijk haar profiel voor haar interesses / raakpunten tussen haar en jou, tekst daar wat over (veel bonuspunten indien grappig) en vraag haar nadien uit. Indien een nee? Op naar de volgende

Terug
Bovenaan