Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja dat zeg ik. Dat is gewoon pijnlijk, dit België heeft nooit een antwoord gehad op toplanden.Gisteren lieten ze een mooie chart zien van doelpogingen tijdens de wedstrijden tegen toplanden. Was ook veelzeggend.
Wat ik toch het meest opmerkelijke vind aan Martinez is het consequente falen tegen topteams. Ja, er is gewonnen van Brazilië en Portugal maar met een enorme konijnenpoot. In 6,5 jaar Martinez is er welgeteld 1 topwedstrijd geweest waarin België daadwerkelijk beter was dan zijn tegenstander: Engeland om brons.
Dat is opmerkelijk en zegt veel. Het is gewoon een trainer die vertrouwt op individuele kwaliteit maar er tactisch niet veel van kan.
Kev heeft wel die splijtende pass hoor, hij moet enkel lopende spelers voor zich hebben.Ik snap de tactiek niet. Ons spel is dus spelen op balbezit en de bal vlot, horizontaal laten rondgaan.
Hierdoor krijgt de tegenstander automatisch minder kansen gezien wij grootste deel van de match aan zet zijn.
Voor de verdediging van de tegenpartij is dat een gemak voor tegen te verdedigen? Je hebt ruim de tijd om je organisatie op te zetten en de Belgen te laten komen. Deze tactiek kan werken op voorwaarde hebt dat je spelers hebt met een flits in huis. KDB heeft dat voor alle duidelijkheid NIET, 1vs1 blinkt hij niet uit. KBD is op zijn sterkst als hij een splijtende doorsteekpas kan geven, maar tegen een ploeg die voldoende tijd heeft om zich te organiseren?
Ik denk dat iedereen graag meer passie en vuur in deze ploeg wilt met verticaal spelen. Maar laat ons eerlijk zijn, we hebben daar de spelers niet voor!

Je hebt helemaal niets ontkracht want bewust niet de kansenverhoudingen (de beste voorspelling voor het winnen van wedstrijden) meegenomen in je reactie. België kreeg in die topmatches erg weinig kansen.Beetje onnozel om daar net mee af te komen wanneer we 0-0 gelijk hebben gespeeld tegen een topland (mss niet de absolute top, maar de vice-wereldkampioen van 4 jaar terug kan je bezwaarlijk een kneusje noemen) die zelf een serieuze konijnenpoot nodig hadden, getuige de gemiste kansen van Lukaku.
En, oh ja, ik had al eens jouw bewering duidelijk weerlegd...
![]()
De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)
Maar zeg dan juiste dingen ipv wat zinnen in't rond te strooien die op niets slaan. Rectificatie speciaal voor jou: België gaat gewoon de eerste ronde overleven en vliegt er in de knock-out tegen het eerste topland uit. Dat is de kern. Dat België niet thuisgeeft tegen toplanden.www.beyondgaming.be
Helemaal akkoord. Behalve dat we daar de spelers niet voor hebben. Martinez zet daarvoor gewoon niet de juiste spelers.Ik snap de tactiek niet. Ons spel is dus spelen op balbezit en de bal vlot, horizontaal laten rondgaan.
Hierdoor krijgt de tegenstander automatisch minder kansen gezien wij grootste deel van de match aan zet zijn.
Voor de verdediging van de tegenpartij is dat een gemak voor tegen te verdedigen? Je hebt ruim de tijd om je organisatie op te zetten en de Belgen te laten komen. Deze tactiek kan werken op voorwaarde hebt dat je spelers hebt met een flits in huis. KDB heeft dat voor alle duidelijkheid NIET, 1vs1 blinkt hij niet uit. KBD is op zijn sterkst als hij een splijtende doorsteekpas kan geven, maar tegen een ploeg die voldoende tijd heeft om zich te organiseren?
Ik denk dat iedereen graag meer passie en vuur in deze ploeg wilt met verticaal spelen. Maar laat ons eerlijk zijn, we hebben daar de spelers niet voor!
Echt man, nog een extra voordeel aan onze vroege uitschakeling is dat we normaal gezien vanaf maandag terug 2 jaar van u gezeik af zijn....Je hebt helemaal niets ontkracht want bewust niet de kansenverhoudingen (de beste voorspelling voor het winnen van wedstrijden) meegenomen in je reactie. België kreeg in die topmatches erg weinig kansen.
Maar ik ben blij dat je met een 6 op 10 tevreden bent verder. Want meer verdient Martinez echt niet.
Toegegeven, ik kijk niet veel matchen van City maar ik kan mij niet stellen dat elke tegenstander een dubbele defensieve gordel gaat optrekken tegen hen?Kev heeft wel die splijtende pass hoor, hij moet enkel lopende spelers voor zich hebben.
Geen spelers die zoals ons (supporters) naar hem kijken en vol verwondering en hoop zich afvragen wat hij met de bal gaat doen.
Als aanvallende speler moet je bewegen als de bal nog maar richting DeBruyne gaat. Daar hebben we spelers voor, je moet alleen een coach hebben die ze ook durft opstellen.
Ik weet niet of jij ooit naar voetbal kijkt, maar KDB speelt bij Manchester City. Hoe denk jij dat de tegenstanders van City spelen? Zonder organisatie en blind naar voor?
Ge leest hier toch iets hoor.
Kompany doet wel mooie dingen bij Burnley tbh maar ik zie hem daar niet vertrekken.![]()
Wat is ideale profiel voor nieuwe bondscoach? "Voor Vermaelen is het te vroeg", ontdek de top 5 van onze poll | sporza
Exit Roberto Martinez, enter... Enkele uren na het afscheid van de Spaanse bondscoach van de Rode Duivels wordt er al druk gespeculeerd over wie de fakkel moet overnemen. In Villa Sporza zat met Hein Vanhaezebrouck een van de topkandidaten volgens onze poll om de tafel.sporza.be
Hoe kunnen mensen Vincent Kompany of Thierry Henry naar voor schuiven voor die positie als bondcoach? Het feit dat Henry via Monaco & Montreal uiteindelijk terug als assistent bij de Duivels terecht komt getuigd alleszins niet van een grote visionair voor mij. En bij Kompany heb ik exact dezelfde reactie die gisteren in Midmid Mondial te zien was: we hebben ons allemaal collectief (niet alleen hier op BG) blauw geërgerd aan de gladde managerpraat en het overdreven optimisme van Martinez altijd. En dan wil je Kompany of all people op die plaats zetten? I mean... really?
Maar goed... dat zijn waarschijnlijk diezelfde mensen die bij Niels Destadsbader hun liefde voor Witsel en Hazard verklaren.
Imo moet het nu een Belg zijn die zelf zeker geen deel heeft uitgemaakt van deze generatie: niet Kompany, niet Vermaelen, niet gelijk wie de laatste 10 jaar deel heeft uigemaakt van die kern.
Echt man, nog een extra voordeel aan onze vroege uitschakeling is dat we normaal gezien vanaf maandag terug 2 jaar van u gezeik af zijn....
Ik denk dat het vooral komt omdat gij hier enkel komt lullen als ge een beetje met ons kunt lachen.Ja als de kritiek uit Holland komt dan ligt dat toch allemaal wat gevoeliger of niet?
Dat valt wel mee. Ik heb gisteren ook gezegd dat België verdiende om te winnen van Kroatië omdat jullie de beste kansen hadden.Ik denk dat het vooral komt omdat gij hier enkel komt lullen als ge een beetje met ons kunt lachen.
Tja, expected goals, het nieuwe modehulpmiddeltje.Je hebt helemaal niets ontkracht want bewust niet de kansenverhoudingen (de beste voorspelling voor het winnen van wedstrijden) meegenomen in je reactie. België kreeg in die topmatches erg weinig kansen.
Maar ik ben blij dat je met een 6 op 10 tevreden bent verder. Want meer verdient Martinez echt niet.
Ik ben dus echt bang dat ze met een Frank de Boer gaan aankomen. Die gaat zichzelf zonder twijfel aanbieden en de bond gaat zoiets hebben van "die is wel 4 keer kampioen geworden met Ajax he". Die naam zie je ook al te vaak opduiken als de Belgische ploegen een nieuwe coach zoeken.![]()
Wat is ideale profiel voor nieuwe bondscoach? "Voor Vermaelen is het te vroeg", ontdek de top 5 van onze poll | sporza
Exit Roberto Martinez, enter... Enkele uren na het afscheid van de Spaanse bondscoach van de Rode Duivels wordt er al druk gespeculeerd over wie de fakkel moet overnemen. In Villa Sporza zat met Hein Vanhaezebrouck een van de topkandidaten volgens onze poll om de tafel.sporza.be
Hoe kunnen mensen Vincent Kompany of Thierry Henry naar voor schuiven voor die positie als bondcoach? Het feit dat Henry via Monaco & Montreal uiteindelijk terug als assistent bij de Duivels terecht komt getuigd alleszins niet van een grote visionair voor mij. En bij Kompany heb ik exact dezelfde reactie die gisteren in Midmid Mondial te zien was: we hebben ons allemaal collectief (niet alleen hier op BG) blauw geërgerd aan de gladde managerpraat en het overdreven optimisme van Martinez altijd. En dan wil je Kompany of all people op die plaats zetten? I mean... really?
Maar goed... dat zijn waarschijnlijk diezelfde mensen die bij Niels Destadsbader hun liefde voor Witsel en Hazard verklaren.
Imo moet het nu een Belg zijn die zelf zeker geen deel heeft uitgemaakt van deze generatie en dus niet Kompany en niet Vermaelen, niet gelijk wie de laatste 10 jaar deel heeft uigemaakt van die kern. Het idee alleen al geeft mij spontane flashbacks naar Dickie die Wilmots aan boord heist en dus direct inleiding geeft voor wat uiteindelijk 5 jaar miserie geweest is.
Euh, hij schrijft toch net zelf dat KDB die splijtende pass heeft en dus dergelijke tactiek en spelers nodig heeft?Kev heeft wel die splijtende pass hoor, hij moet enkel lopende spelers voor zich hebben.
Geen spelers die zoals ons (supporters) naar hem kijken en vol verwondering en hoop zich afvragen wat hij met de bal gaat doen.
Als aanvallende speler moet je bewegen als de bal nog maar richting DeBruyne gaat. Daar hebben we spelers voor, je moet alleen een coach hebben die ze ook durft opstellen.
Ik weet niet of jij ooit naar voetbal kijkt, maar KDB speelt bij Manchester City. Hoe denk jij dat de tegenstanders van City spelen? Zonder organisatie en blind naar voor?
Ge leest hier toch iets hoor.