Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet nog dat indertijd Leekens verweten werd dat hij Mertens nooit wou oproepen/opstellen. Wat we nu gezien hebben met andere spelers is eigenlijk een beetje hetzelfde. Eerlijk gezegd zou ik mij als nieuwe coach richten op het WK van 2026 na een tabula rasa.

Wat ik toch het meest opmerkelijke vind aan Martinez is het consequente falen tegen topteams. Ja, er is gewonnen van Brazilië en Portugal maar met een enorme konijnenpoot. In 6,5 jaar Martinez is er welgeteld 1 topwedstrijd geweest waarin België daadwerkelijk beter was dan zijn tegenstander: Engeland om brons.

Dat is opmerkelijk en zegt veel. Het is gewoon een trainer die vertrouwt op individuele kwaliteit maar er tactisch niet veel van kan.

Volgens mij toont dat vooral aan dat er betere landen waren.
Wat niet zo heel raar is.

Vorig jaar redelijk wat discussies gehad met mensen die het schandalig vonden dat een 'matige ploeg als Denemarken' ons (zonder Hazard, KDB en Witsel) zo een helft wegspeelden, maar als je gaat kijken wie daar dan bij zo'n Denemarken op de mat staat, dan hoeft dat helemaal niet onder te doen voor de Belgische selectie. We hebben een paar speciale spelers gehad maar elk topland heeft er 2 keer zoveel en hun middelmaat is beter dan onze middelmaat.

Wat ik toch het meest opmerkelijke vind aan Martinez is het consequente falen tegen topteams. Ja, er is gewonnen van Brazilië en Portugal maar met een enorme konijnenpoot. In 6,5 jaar Martinez is er welgeteld 1 topwedstrijd geweest waarin België daadwerkelijk beter was dan zijn tegenstander: Engeland om brons.

Dat is opmerkelijk en zegt veel. Het is gewoon een trainer die vertrouwt op individuele kwaliteit maar er tactisch niet veel van kan.

Beetje onnozel om daar net mee af te komen wanneer we 0-0 gelijk hebben gespeeld tegen een topland (mss niet de absolute top, maar de vice-wereldkampioen van 4 jaar terug kan je bezwaarlijk een kneusje noemen) die zelf een serieuze konijnenpoot nodig hadden, getuige de gemiste kansen van Lukaku.

En, oh ja, ik had al eens jouw bewering duidelijk weerlegd...

Ik snap de tactiek niet. Ons spel is dus spelen op balbezit en de bal vlot, horizontaal laten rondgaan.
Hierdoor krijgt de tegenstander automatisch minder kansen gezien wij grootste deel van de match aan zet zijn.
Voor de verdediging van de tegenpartij is dat een gemak voor tegen te verdedigen? Je hebt ruim de tijd om je organisatie op te zetten en de Belgen te laten komen. Deze tactiek kan werken op voorwaarde hebt dat je spelers hebt met een flits in huis. KDB heeft dat voor alle duidelijkheid NIET, 1vs1 blinkt hij niet uit. KBD is op zijn sterkst als hij een splijtende doorsteekpas kan geven, maar tegen een ploeg die voldoende tijd heeft om zich te organiseren?
Ik denk dat iedereen graag meer passie en vuur in deze ploeg wilt met verticaal spelen. Maar laat ons eerlijk zijn, we hebben daar de spelers niet voor!

Ik snap de tactiek niet. Ons spel is dus spelen op balbezit en de bal vlot, horizontaal laten rondgaan.
Hierdoor krijgt de tegenstander automatisch minder kansen gezien wij grootste deel van de match aan zet zijn.
Voor de verdediging van de tegenpartij is dat een gemak voor tegen te verdedigen? Je hebt ruim de tijd om je organisatie op te zetten en de Belgen te laten komen. Deze tactiek kan werken op voorwaarde hebt dat je spelers hebt met een flits in huis. KDB heeft dat voor alle duidelijkheid NIET, 1vs1 blinkt hij niet uit. KBD is op zijn sterkst als hij een splijtende doorsteekpas kan geven, maar tegen een ploeg die voldoende tijd heeft om zich te organiseren?
Ik denk dat iedereen graag meer passie en vuur in deze ploeg wilt met verticaal spelen. Maar laat ons eerlijk zijn, we hebben daar de spelers niet voor!
Kev heeft wel die splijtende pass hoor, hij moet enkel lopende spelers voor zich hebben.

Geen spelers die zoals ons (supporters) naar hem kijken en vol verwondering en hoop zich afvragen wat hij met de bal gaat doen.

Als aanvallende speler moet je bewegen als de bal nog maar richting DeBruyne gaat. Daar hebben we spelers voor, je moet alleen een coach hebben die ze ook durft opstellen.

Ik weet niet of jij ooit naar voetbal kijkt, maar KDB speelt bij Manchester City. Hoe denk jij dat de tegenstanders van City spelen? Zonder organisatie en blind naar voor?
Ge leest hier toch iets hoor.

Hoe kunnen mensen Vincent Kompany of Thierry Henry naar voor schuiven voor die positie als bondcoach? Het feit dat Henry via Monaco & Montreal uiteindelijk terug als assistent bij de Duivels terecht komt getuigd alleszins niet van een grote visionair voor mij. En bij Kompany heb ik exact dezelfde reactie die gisteren in Midmid Mondial te zien was: we hebben ons allemaal collectief (niet alleen hier op BG) blauw geërgerd aan de gladde managerpraat en het overdreven optimisme van Martinez altijd. En dan wil je Kompany of all people op die plaats zetten? I mean... really?

Maar goed... dat zijn waarschijnlijk diezelfde mensen die bij Niels Destadsbader hun liefde voor Witsel en Hazard verklaren. :bow:

Imo moet het nu een Belg zijn die zelf zeker geen deel heeft uitgemaakt van deze generatie en dus niet Kompany en niet Vermaelen, niet gelijk wie de laatste 10 jaar deel heeft uigemaakt van die kern. Het idee alleen al geeft mij spontane flashbacks naar Dickie die Wilmots aan boord heist en dus direct inleiding geeft voor wat uiteindelijk 5 jaar miserie geweest is.

Laatst bewerkt:
Beetje onnozel om daar net mee af te komen wanneer we 0-0 gelijk hebben gespeeld tegen een topland (mss niet de absolute top, maar de vice-wereldkampioen van 4 jaar terug kan je bezwaarlijk een kneusje noemen) die zelf een serieuze konijnenpoot nodig hadden, getuige de gemiste kansen van Lukaku.

En, oh ja, ik had al eens jouw bewering duidelijk weerlegd...

Je hebt helemaal niets ontkracht want bewust niet de kansenverhoudingen (de beste voorspelling voor het winnen van wedstrijden) meegenomen in je reactie. België kreeg in die topmatches erg weinig kansen.

Maar ik ben blij dat je met een 6 op 10 tevreden bent verder. Want meer verdient Martinez echt niet.

Helemaal akkoord. Behalve dat we daar de spelers niet voor hebben. Martinez zet daarvoor gewoon niet de juiste spelers.

Hazard kon dat vroeger wel, maar die geraakt geen man meer voorbij. Carrasco zou dat ook moeten kunnen, maar meer dan telkens weer naar die rechter naar binnen draaien en zich dan vastlopen doet die niet, ik vind dat die echt zo hard achteruit is gegaan, de Carrasco van 5 jaar geleden was zoveel beslissender en vinniger.

Maar, zowel een Doku als een Trossard kunnen dat wel perfect. Zet daar nog een intelligente spits bij die het spel van KDB leest en begrijpt (nee, dus niet Bats) en je hebt voldoende wapens om het elke ploeg lastig te maken.

Maar idd, met de opstelling en spelers die Martinez telkens heeft gebruikt kan je niet het spel maken en sterke ploegen ontwrichten, het is gewoon te traag, te lateraal, te statisch.

Je hebt helemaal niets ontkracht want bewust niet de kansenverhoudingen (de beste voorspelling voor het winnen van wedstrijden) meegenomen in je reactie. België kreeg in die topmatches erg weinig kansen.

Maar ik ben blij dat je met een 6 op 10 tevreden bent verder. Want meer verdient Martinez echt niet.
Echt man, nog een extra voordeel aan onze vroege uitschakeling is dat we normaal gezien vanaf maandag terug 2 jaar van u gezeik af zijn....

Kev heeft wel die splijtende pass hoor, hij moet enkel lopende spelers voor zich hebben.

Geen spelers die zoals ons (supporters) naar hem kijken en vol verwondering en hoop zich afvragen wat hij met de bal gaat doen.

Als aanvallende speler moet je bewegen als de bal nog maar richting DeBruyne gaat. Daar hebben we spelers voor, je moet alleen een coach hebben die ze ook durft opstellen.

Ik weet niet of jij ooit naar voetbal kijkt, maar KDB speelt bij Manchester City. Hoe denk jij dat de tegenstanders van City spelen? Zonder organisatie en blind naar voor?
Toegegeven, ik kijk niet veel matchen van City maar ik kan mij niet stellen dat elke tegenstander een dubbele defensieve gordel gaat optrekken tegen hen?
Ik weet niet of jij voetbal speelt, maar probeer eens een briljante doorsteekbal te geven tegen een ploeg die ruim de tijd heeft om in de organisatie te staan waarbij er bijna geen ruimte is? De enige manier om hier door te komen is door een individuele actie/klasseflits.
Wanneer zijn er mogelijkheden? In de omschakelmomenten, als we de bal veroveren of in een tegenaanval. Dan moeten we gaan & moet het rap gaan. Maar in ons huidig spel, hebben we precies een "gentlemen agreement" met de tegenstander à la: "gaan jullie maar eerst goed in de organisatie staan, ondertussen tikken we de bal een beetje rond, en dan komen we eraan".

Hoe kunnen mensen Vincent Kompany of Thierry Henry naar voor schuiven voor die positie als bondcoach? Het feit dat Henry via Monaco & Montreal uiteindelijk terug als assistent bij de Duivels terecht komt getuigd alleszins niet van een grote visionair voor mij. En bij Kompany heb ik exact dezelfde reactie die gisteren in Midmid Mondial te zien was: we hebben ons allemaal collectief (niet alleen hier op BG) blauw geërgerd aan de gladde managerpraat en het overdreven optimisme van Martinez altijd. En dan wil je Kompany of all people op die plaats zetten? I mean... really?

Maar goed... dat zijn waarschijnlijk diezelfde mensen die bij Niels Destadsbader hun liefde voor Witsel en Hazard verklaren. :bow:

Imo moet het nu een Belg zijn die zelf zeker geen deel heeft uitgemaakt van deze generatie: niet Kompany, niet Vermaelen, niet gelijk wie de laatste 10 jaar deel heeft uigemaakt van die kern.
Kompany doet wel mooie dingen bij Burnley tbh maar ik zie hem daar niet vertrekken.

Ik denk dat het vooral komt omdat gij hier enkel komt lullen als ge een beetje met ons kunt lachen.
Dat valt wel mee. Ik heb gisteren ook gezegd dat België verdiende om te winnen van Kroatië omdat jullie de beste kansen hadden.

Maar op 6,5 jaar Martinez snap ik niet waarom je die man een goed cijfer kunt geven als je zoveel cruciale matches verliest.

Tja, expected goals, het nieuwe modehulpmiddeltje.

Als iemand als Mbokani, waarvan geweten is dat hij gewoon goed is voor 20 of meer doelpunten per jaar, al een slechte XG ratio heeft, dan verliest dat cijfertje voor mij toch veel waarde. Want ik heb liever een speler of een ploeg die effectief veel doelpunten maakt, zelfs al hebben ze daar tig-aantal kansen voor nodig met een lage XG ratio, dan 5 kansen met een hoge XG.

Ik weet zelfs niet of die XG's voor de wedstrijden bestaan die ik daar heb opgenoemd, ga ze nu echt niet gaan opzoeken, maar dan nog, ik kijk liever wedstrijden en beoordeel ze daarop dan op wiskundige modellen.

Imo moet het nu een Belg zijn die zelf zeker geen deel heeft uitgemaakt van deze generatie en dus niet Kompany en niet Vermaelen, niet gelijk wie de laatste 10 jaar deel heeft uigemaakt van die kern. Het idee alleen al geeft mij spontane flashbacks naar Dickie die Wilmots aan boord heist en dus direct inleiding geeft voor wat uiteindelijk 5 jaar miserie geweest is.
Ik ben dus echt bang dat ze met een Frank de Boer gaan aankomen. Die gaat zichzelf zonder twijfel aanbieden en de bond gaat zoiets hebben van "die is wel 4 keer kampioen geworden met Ajax he". Die naam zie je ook al te vaak opduiken als de Belgische ploegen een nieuwe coach zoeken.

Euh, hij schrijft toch net zelf dat KDB die splijtende pass heeft en dus dergelijke tactiek en spelers nodig heeft?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan