Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
De volgende trainer gaat zoiezo tegen een paar moeten zeggen dat ze nog een keer mogen komen voor een vriendschappelijke match als afscheid maar dat het daar dan wel stopt. Er gaan er nu eenmaal altijd zijn die maar willen blijven doorgaan.

Ik vind een nieuwe bondscoach zoeken echt een makkie: Clement als bondscoach en Gert Verheyen als assistent. What's not to like?

Als KDB stopt, wie zie je dan als zijn vervanger? Kan Tielemans dit doen?
Ik hoop dat ze naar een 4-3-3 gaan maar een KDB zie ik toch als redelijk onvervangbaar. Figuren als Tielemans (liever op de 8 imo) of Thorgan kunnen dat op KT een beetje invullen maar zal kwaliteitsverlies zijn.

Ik hoop dus dat Lavia ontploft, Tielemans/Onana bikkelen voor de 8 en dan KDB daarvoor gewoon toch doordoet.

Met hopelijk nog spelers als Mangala, Matazo, Vranckx, Raskin en Sambi (hehe doe ik met opzet) die zich ontwikkelen.

Net gedaan met mijn werk.
Aan de reactie van de Marokkanen te horen achter de celdeuren was het een geslaagde dag.

Man man. Miserie miserie

Laatst bewerkt:
Musonda he
Met Doku op links, Januzaj op rechts en Lavia en Tielemans erachter.
En CV Debast en Faes, Links Lukaku en rechts VDB die zijn comeback maakt omdat Company bondscoach is (edit: of saelemaekers dat is geloofwaardiger)

En Romelu in de spits.

Courtois wel nog in doel

En los van onze discussie. Wie zou gij als haalbare coach willen zien?
Zit Marcelino niet zonder ploeg? Als het betaalbaar moet blijven en ze in Spaanse sferen willen blijven, waarom niet. Niet slecht met jongeren, boekt altijd wel resultaten, inzicht in bekermatchen, en heeft wel al wat bewezen. Werd overigens vroeger al dikwijls genoemd om het over te nemen bij de Spaanse nationale ploeg. Ik zou een gokje voor zo iemand veel meer appreciëren dan een Martinez, of eventueel een Henry.

Los daarvan ben ik geen scout en word ik niet betaald om de markt te verkennen. Maar een Henry, dan zitten we in mijn ogen met Wilmots 3.0. Preud'homme en Hein zijn in mijn ogen ook slechte keuzes, maar soit.

En als het duidelijk niet loopt, hoeven ze ook geen zes jaar te wachten om iets te ondernemen. Ik zeg nergens dat mijn keuze de juiste keuze is. Het is en blijft een spelletje. Maar een foute keuze maken en er dan 6 jaar aan vasthouden, dat is wel een gigantisch probleem ja.

Musonda he
Met Doku op links, Januzaj op rechts en Lavia en Tielemans erachter.
En CV Debast en Faes, Links Lukaku en rechts VDB die zijn comeback maakt omdat Company bondscoach is (edit: of saelemaekers dat is geloofwaardiger)

En Romelu in de spits.

Courtois wel nog in doel
Davy Roef nochtans goed bezig hoor

Ik vind een nieuwe bondscoach zoeken echt een makkie: Clement als bondscoach en Gert Verheyen als assistent. What's not to like?
Geef het een paar wedstrijden, en we zijn er ook op aan het zeiken hoor :p

Zolang het maar niet Preud'homme is, want dan hangen we nog 2 jaar langer vast aan Witsel...

Zit Marcelino niet zonder ploeg? Als het betaalbaar moet blijven en ze in Spaanse sferen willen blijven, waarom niet. Niet slecht met jongeren, boekt altijd wel resultaten, inzicht in bekermatchen.

Los daarvan ben ik geen scout en word ik niet betaald om de markt te verkennen. Maar een Henry, dan zitten we in mijn ogen met Wilmots 3.0. Preud'homme en Hein zijn in mijn ogen ook slechte keuzes, maar soit.
Henry gaat dat toch nooit worden nu. Ze gaan toch verandering van wind willen na deze uitschakeling.

Zullen wel wat sollicitaties binnenkomen maar ik vrees de nationalistische reflex in Belgenland.

Anders Hugo Broos die won tenminste een grote landentrofee.

Morgen mijn CV opsturen voor de functie van bondscoach. 1,2 miljoen eur per jaar..minder dan hetgeen de bondscoaches van Mexico, Australië, Zuid-Korea, Qatar, Frankrijk, Engeland en Duitsland verdienen maar ik zou er vrede mee nemen. Veel matchen bekijken en in luxehotels verblijven overal ter wereld op kosten van den bond maakt ook het een en ander goed.

Geef het een paar wedstrijden, en we zijn er ook op aan het zeiken hoor :p
Natuurlijk wordt er gezeikt op 'elke' bondscoach. En een bondcoach neemt altijd wel beslissingen waarmee men het niet eens is.
Maar je moet toch ook toegeven dat het gezeik op Martinez echt wel extreem was.

En terecht in mijn ogen. Je kan TE lang aan het roer staan, .. en hij was ver over tijd ..

Hij kreeg toch echt de Belgische bevolking niet meer mee.

(1 kanttekening: Ook de Belgische bond heeft boter bij de vis)

Ben ik de enigste die Doku niet zo goed vond als iedereen? :unsure: Kroatie gaf em ruimte en tijd want ze zakten in. Ja hij heeft een hele goeie versnelling maar nul eindproduct, geen deftige voorzet gedaan of zich gewoon vast gelopen. Enige goeie dat ik kan herinneren van hem is em vastlopen in de 16 om dan te passen naar Hazard waardoor die voorzet kwam waar lukaku onbegrijpelijk mist.

Om KDB tevreden te houden, die toch gefrustreerd was dat we niet konden spelen zoals onder Pep, zou ik iemand van de City-school halen.

Simon Davies lijkt me een geknipte kandidaat.

Onana en Doku hebben veel potentieel, maar of het uitzonderlijke spelers op het wereldtoneel worden is hoogst onzeker. Zo hebben pakweg Spanje en Frankrijk er ook 12 in een dozijn van rondlopen. De laatste dagen hoor ik collega's ook alle mogelijke U21 spelers opsommen als opkomende talenten, doet me altijd wat denken aan de carrières van Januzaj, Musonda, Bakkali, Lestienne, Bongonda, Engels,... Het zal vooral veel afwachten worden wat de toekomst brengt.

https%3A%2F%2Fstatic.nieuwsblad.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2022%2F12%2F01%2F6a420284-a155-4e3b-8047-4d85d553076f.png

Walgelijke Fransmannen

KDB uiteraard onvervangbaar.
In het verleden zo belangrijk geweest voor de ploeg. Alleen heeft hij ook hard gefaald op dit WK.
0,0 laten zien.

Er is enige hoop met CDK, maar dat is nog hoogst onzeker dat die op het hoogste niveau doorbreekt.

In de spits is het ook nog de vraag wie daar de toekomst eigenlijk is.
Lukaku kan normaal gezien nog 1 WK mee, dan is het ook gedaan. En je zag dit toernooi al dat we momenteel geen degelijke 2e spits hebben als back up.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan