Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
De Belgen die kunnen:

Hein VH: niet de slechtste optie kan ik mee leven
Preudhomme: liever als TD, is wat passé als trainer
Clement: lijkt me te vroeg
Kompany: Zeker te vroeg

Buitenlanders:
Löw: zoekt een club, was te lang bij Duitsland maar is wel WK geworden natuurlijk
Conte: dromen van mijn kant, maar dat mag, mijn favoriet. tactisch top, veel passie, enfin dat wordt het nooit
Blessin: zucht, neen, jammer genoeg een optie voor onze bond :(
Henry: Niets bewezen als coach. Tactisch inzicht..?

Ook Doku sterk ingevallen, die dribbel, die snelheid, die infiltraties in de 16, daar komt gewoon veel gevaar uit voort. Iets wat ik van Carrasco eigenlijk ook had verwacht, maar Doku is gewoon beter.

Doku valt inderdaad sterk in, maar bij die vergelijking moet je wel de kanttekening zetten dat toen Carrasco eraf ging en Doku erin kwam, Kroatie helemaal begon terug te plooien en kampeerde rond eigen doelgebied. Terwijl ze tijdens Carrasco zijn speeltijd toch veel offensiever voor de dag kwamen en veel meer druk gezet hebben. Met andere woorden, Doku kreeg iets meer de tijd en ruimte om zijn ding te doen.

Nu goed, op die moment was hij inderdaad een betere keuze dan Carrasco wegens zijn fitheid en snelheid tezamen.

Misschien ben ik snel content maar ik vond het toch best ok vandaag, zeker tegen een tegenstander als Kroatië. Het was alleszins toch een goede reactie vanuit de spelersgroep.

Die tweede helft was heel goed, al liet Kroatie ons gewoon komen.
Maar met die eerste helft kan je toch niet tevreden zijn. Kroatie was baas.

Doku valt inderdaad sterk in, maar bij die vergelijking moet je wel de kanttekening zetten dat toen Carrasco eraf ging en Doku erin kwam, Kroatie helemaal begon terug te plooien en kampeerde rond eigen doelgebied. Terwijl ze tijdens Carrasco zijn speeltijd toch veel offensiever voor de dag kwamen en veel meer druk gezet hebben. Met andere woorden, Doku kreeg iets meer de tijd en ruimte om zijn ding te doen.

Nu goed, op die moment was hij inderdaad een betere keuze dan Carrasco wegens zijn fitheid en snelheid tezamen.
Zou wel nog meer mogen durven ( of twas van niet mogen ) , hopelijk kan hij weer met lef spelen zoals voor zijn blessures, gaat ons nog veel plezier geven op de rechterflank, naast een KDB en een Trossard.

Ik vind het eigenlijk wel een beetje grappig dat vrijwel niemand op tv blijkbaar iets van voetbal kent volgens BG. Ook al zijn ze jaar en dag prof geweest. Of in het geval van Sonck zelfs huidig bondscoach van de U19. De enige die écht iets van voetbal kennen zitten blijkbaar enkel op dit forum.

Kanttekening? Volgens mij kruipen ze toch gewoon achteruit net omdat Doku in het veld komt. Doku kan met zijn kwaliteiten net veel meer schade berokkenen bij een offensiever Kroatie, omwille van de ruimte die dan ontstaat.

Niet?

Ik vind het eigenlijk wel een beetje grappig dat vrijwel niemand op tv blijkbaar iets van voetbal kent volgens BG. Ook al zijn ze jaar en dag prof geweest. Of in het geval van Sonck zelfs huidig bondscoach van de U19. De enige die écht iets van voetbal kennen zitten blijkbaar enkel op dit forum.
Echt grappig vind ik dat eigenlijk niet, gezien 't ook wel wat klopt. Niet dat 'niemand' van hen er iets van kent maar er zijn toch grote gebreken. Als onze bekende voetbal tv-gezichten hun ideale 11 tonen met pakweg Eden Hazard of Witsel in de basis weet je al genoeg hé. Op dit forum zitten veel mensen vaak wel op dezelfde (grote) lijn en kan men meestal objectief zaken gaan beoordelen. Vind dit sub-forum vaak, niet altijd, een verademing op vlak van voetbalkennis. Wat daarvoor niet wil zeggen dat wij hier de kwaliteiten hebben om trainer te worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan