Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nogmaals, blij dat er toch iemand in de ploeg die mentaliteit heeft. Ik zag Eden Hazard al met een lachje toen hij de Kroaten ging feliciteren. Die dacht: oef, ik kan weer gaan zonnebaden in Madrid.

En de uitschakeling is niet de schuld van Lukaku.
Kijk eens naar alle andere aanvallers die bijna niks klaar kregen op 3 wedstrijden. 1 goal!
Goh, ik verwijt Romelu ook niks. Ik heb serieus liggen vloeken bij al zijn kansen en bij die ene voorzet zelfs bijna mijn bureau doormidden geklopt, maar hij is niet de reden van onze uitschakeling. Zonder hem krijgen we die kansen wss niet eens.

En idd. Als ik dan zie hoe Hazard en De Bruyne na het laatste fluitsignaal rustig een klapje zie maken met Perisic, tsja daar moet ik van kotsen tbh.

Heel erg ontgoocheld, hoewel die ontgoocheling toch minder is dan in 2018.

Grotendeels omdat ik dit tornooi gewoon had verwacht, door de opstelling van Martinez, dat we de groepsronde niet gingen doorkomen.

Toch op het puntje van mijn stoel de laatste 20 minuten, de wedstrijd zelf was natuurlijk überspannend.

Lukaku kan je weinig verwijten, had inzet, dreiging, was aanspeelbaar, betrokken in de opbouw, aanwezig en bereikbaar in de 16,... kortom alles wat KDB voor hem nodig heeft, een topspits. De scherpte ontbrak, dat heeft ook gewoon met zijn gebrek aan speeltijd te maken, je kan hem die missers niet gaan verwijten imo. Maar hij had natuurlijk wel de kwalificatie aan de voet, het hoofd, de buik of bil. Maar het is wel duidelijk dat we een goede, fitte Lukaku heel hard hebben gemist.

Ook Doku sterk ingevallen, die dribbel, die snelheid, die infiltraties in de 16, daar komt gewoon veel gevaar uit voort. Iets wat ik van Carrasco eigenlijk ook had verwacht, maar Doku is gewoon beter.

Maar deze uitschakeling is gewoon 100% op de kap van Martinez. Trossard, Doku, Dendoncker,... gaven deze wedstrijd 100 keer meer dynamiek en balans dan er was in de vorige 2 wedstrijden. Waarom die dan enkel gebruiken wanneer het kalf al half verdronken is?

Je kan dan nu wel zeggen dat een Vertonghen, Alderweireld en Witsel deze wedstrijd nog best ok waren, maar dat waren ze in de vorige 2 wedstrijden allesbehalve. Wanneer je er dan uit ligt na 3 wedstrijden, heb je gewoon duidelijk de foute keuzes gemaakt. 2 verdedigers die aan het uitbollen zijn bij subtoppers in België (sorry Antwerp, jullie zijn nog geen absolute topclub), waarvan één eigenlijk tegen zijn goesting bij zijn club rondloopt en de uitstraling, energie en goesting lijkt te hebben van een zak aardappelen (ja, Jantje, jij) en een ander die vorig jaar nog aan het klooien was in de zandbak. Een middenvelder die de 100m wellicht nog wel in 20 seconden loopt maar waar ze zelfs bij zijn club nu niet van weten of het nu een 6, een 8 of een CV is, een valse 9 die zelfs geen simpele tik opzij meer kan geven en al meer aan zijn pensioen met zijn mediageile wag in zijn palazzo aan het denken is en een kapitein en spil van 't spel die maar 60 minuten aankan, geen reet speelt bij zijn ploeg en geen man meer voorbij geraakt. Tel daar nog het systeem bij dat gewoon niet past bij de spelers (KDB onbereikbaar, wingbacks die ofwel verdedigend te zwak zijn (Carrasco en Hazard) of aanvallend op niks trekken (Castagne en Meunier) of vanavond gewoon beide waren (Meunier) en een spits die geen idee heeft dat de beste middenvelder ter wereld achter hem loopt (Batshuayi)) en compleet doorzichtig is en je hebt het falen van de eeuw. Met deze Rode Duivels, met de juiste Rode Duivels, moeten wij altijd doorgaan en zelfs ver komen.

Einde van een gouden generatie? De generatie die er aankomt kan minstens even goed doen, zoniet beter.

Martinez moest sowieso weg. Ongeacht het resultaat van dit WK. Kon z'n oude vertrouwde garde niet loslaten (tegen beter weten in).

Mertens was ooit best een goede speler hoor, maar hem vandaag zetten slaat gewoon nergens op.

Ik volg deze groep al een hele tijd, vanin de 90s, toen België nog ver weggezakt stond op de internationale lijsten, en toen ik bijna altijd, met hoge uitzondering een keer niet, alle matchen volgde, ipv uit te gaan op matchdays, ik vind het verloop van dit wk bijzonder ongelukkig voor deze groep, groepsfase overleven was altijd een must, en vanaf daarna is alles mogelijk met verlengingen. Ik vond dat er dit tornooi gene patron opstond, of iemand die de groep naar een overwinning kon leiden. Ze hebben allemaal een status bijeen gespeeld, maar hier: Iedereen keek naar iedereen, zonder zelf het heft in handen te nemen.

Precies of de hele ploeg zat in een dipje, ligt dat aan het feit dat het in de winter wordt gespeeld, en de supporters in een minder zomerse vibe zitten, hebben ze een lange en zware aanloop naar dit wk gehad, ik weet het niet echt. Één woord om dit parcours te omschrijven is voor mij is toch gewoon : zuur.

Tja Martinez. Een zogenaamd tactisch genie die uiteindelijk een Wilmots 2.0 bleek.
Die twee statements zijn overdreven. Ik denk niet dat veel mensen die het voetbal volgen hem ooit een genie vonden, maar even slecht als Wilmots was hij zeker niet. Wilmots is toch wel echt een gigantische prutser.

Hij (Martinez) had al een hele tijd moeten buiten liggen, maar ik vind dat revisionisme alsof hij altijd een enorme klungelaar is geweest er nu toch wat over.

Met dat gezegd zijne: ik ben blij dat hij weg is, want dit gefaal is volledig aan hem te wijten, en op het EK was hij ook al een groot deel van zijn pluimen kwijt.

Een verfrissing (op spelersvlak en trainersvlak) zal deugd doen.

We hebben kansen gehad.

Maar na 12 seconden kon het 0-1 staan
De VAR die een penalty omkeert om God weet welke reden. Iemand die me kan zeggen waar ik op dat beeld kan zien of het Offside is? Of het beeld wil delen?
Courtois die 3 goeie reddingen in huis heeft

Met de rust had de match gespeeld kunnen zijn hoor.

Lol die commentaren op Twitter; Geluk, ja daar lag het aan ja dat we niet door zijn.

Helft van de ploeg is gewoon rijp om het af te bollen, spelvreugde in die ploeg is op die 3 wedstrijden toch ook 0,0,

Er mag gerust eens wat meer kritiek komen op KDB. Hoe die voor de 3e keer op rij zo futloos en zonder goesting speelde. In balverlies heb je daar niets aan. Voelt hij hem dan echt te goed om in balverlies een beetje te werken voor de ploeg? Is dat echt teveel gevraagd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan