Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is toch een sterke ploeg?

12e op de fifa ranking
Op het EK in 2020 wel redelijk vroeg uitgeschakeld door Spanje
Op het vorige WK in 2018 verliezend finalist

Toch niet evident om daar tegen te winnen...

"ocharme" Kroatië?

Nu ook niet overdrijven :)
Zeker geen slechte ploeg, en zou mooi zijn om tegen zo'n ploeg te winnen, maar ik had het vooral over het woord "stunten".
Laat het me anders formuleren: Tot een paar weken/maanden(?) geleden had toch niemand beweerd dat een eventuele overwinning van België tegen Kroatië een "stunt" zou zijn.

Zeker geen slechte ploeg, en zou mooi zijn om tegen zo'n ploeg te winnen, maar ik had het vooral over het woord "stunten".
Laat het me anders formuleren: Tot een paar weken/maanden(?) geleden had toch niemand beweerd dat een eventuele overwinning van België tegen Kroatië een "stunt" zou zijn.

Neen.

B A U.

Business As Usual.

We zitten natuurlijk ook wel gewoon in een totale non-vorm. Dat kan je niet ontkennen. Dan is winnen van een goed Kroatië van ons wel degelijk een stunt. Nuja, het is wat het is.

Ik mag hopen dat ze het op een onderonsje hebben gegooid met de Kroaten

Eerste helft op 0-0 spelen en het resultaat afwachten in de andere match
Komt Marokko voor dan krijgen we een open match de resterende tijd
Komt Canada voor kan Kroatië het zich permitteren om te verliezen
Mjah, hopen dat Courtois dan Modric zijn vriendin nooit eens ne keer heeft uitgenodigd.

Toch niet helemaal akkoord.
België-Kroatië had zo maar de vorige WK finale kunnen zijn.

Ok ja, het woord 'stunten' is misschien niet echt op zijn plaats. Er is wel de extra moeilijkheid dat wij moeten winnen, en de Kroaten niet. Zo'n match tegen zo'n tegenstander winnen vind ik wel een stunt...

't Is al erg dat we een overwinning tegen ocharme Kroatië tegenwoordig als "stunten" moeten bezien... :unsure:
beetje decadent deze mening.

Tegen welk echt sterke tegenstander hebben de RD al gewonnen de laatste 10jr buiten met sjans op Brazilië?

Alle andere grote voetbal landen waren in toernooien een maatje te groot.
U niet doodstaren op de fifa ranking aub

Droomscenario: We worden wereldkampioen en na het WK staan de clubs in de rij aan te schuiven voor Martinez die ons dan *kuch* jammer genoeg *kuch* moet verlaten. Zijn afscheid gaat samen met het door de grote poort eindigen van de interlandcarrière van E. Hazard, Witsel, Vertongen en Mertens.

Realistisch doemscenario: Met meer geluk dan kunde winnen we van de Kroaten waardoor we een ronde verder geraken. Daar gaan we onderuit tegen de toekomstige finalist dus ja, "dat kan gebeuren en ligt aan de loting" Bobby krijgt een contractverlenging. Bij de eerstvolgende selectie is Witsel de eerste die telefoon krijgt.

Realistischer hoopscenario: We starten met Witsel en Hazard in de basis en krijgen er 3 om ons oren door de Kroaten en zitten zaterdag al op de vlieger naar huis. De bond kan niet anders dan Martinez te bedanken voor bewezen diensten en haalt een nieuwe bondscoach die onmiddellijk kiest voor verjonging. Hij gebruikt de matchen in de kwalificatie en de nations league om verschillende systemen uit te testen en heeft een goeie ploeg tegen het EK waar we een outsider worden voor de eindwinst.

Zolang het scenario 2 niet is ist voor mij allemaal goed 😅
Op dat vlak weet de tegenstander, waar we tegen uitgeschakeld worden, wel dat hij kampioen gaat worden. Telkens we eruit vlogen, onder Martinez, was dat tegen de latere winnaar van het tornooi.

Ik heb een weekend at Bernie's gevoel met Witsel.

Iedereen zegt dat het gedaan is met hem, dat hij niet meer moet opgesteld worden maar toch zou hij nog opgesteld worden.

Wat Martinez vandaag sowieso moet doen is talisman Dendoncker in de ploeg zetten.

Maar Witsel is incontournable. Untouchable. Dus dan zet je Dendoncker weer als verdediger?

Ik zie de radertjes tikken
giphy.gif

computer says no

Basisopstelling zal veel zeggen, of we gaan nu in een rechte lijn naar de finale omdat Martinez het licht heeft gezien of het wordt een pijnlijke exit. Iets daartussen zie ik niet meer gebeuren.

Kroatië heeft ook gewoon een sterke ploeg hoor, dat middenveld alleen al is al completer.
Brozovic alleen al is de opruimer voor Modric zodat hij de lijnen kan uitzetten en Kovacic de loper.

Ik zie 't zeer somber in, buiten opeens een optater waardoor we sneller spelen en geen domme fouten - He Meunier en Witsel- dan kan 't iets worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan