Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Opstelling in functie van De Bruyne met jong bloed en een ervaren verdediging.

0G3eBV8.jpg
Met die ploeg zou het zeker en vast vierkant draaien.

Waar heb je dat gelezen? Ik stel mij vooral de vraag wie het daar met De Bruyne al over Kompany als bondscoach had want dat is toch allemaal te onnozel nu?
Ik was daar vrij zeker van dat ik dat ergens heb gelezen, maar ik kan het niet terugvinden. Dus neem het dan maar met een korrel zout :unsure:

Voor mij nu tegen Kroatië moet je toch echt aanvallender spelen en denken.

Linkse opstelling als Martinez wil vasthouden aan zijn systeem, waarbij Trossard ook bijspringt op het middenveld, anders riskeer je daar overlopen te worden.

Maar ik zou toch gewoon afstappen van dat systeem, die wingbacks dat werkt voor geen meter meer. Carrasco en T. Hazard zijn verdedigend niet goed genoeg en ze verliezen daar een deel van hun aanvallende kwaliteiten, Castagne en Meunier is dan net omgekeerd. Nee, een ouderwetse viermansverdediging met Castagne op zijn natuurlijke positie en ook Theate kan daar spelen. Gaat één van de backs mee, dan blijft de andere achter en omgekeerd, met Dendoncker in een positie om die gaten in de verdediging ook op te vullen. Dan kan Tielemans tenminste ook vooruit spelen en kan KDB de spitsen aansturen en van net buiten de 16 aanleggen als het moet. Met de snelheid en behendigheid van Trossard en Doku in steun van Lukaku, met flankwissels af en toe om de verdedigers uit verband te trekken, gewoon aanvallen alle remmen los met de spelers die het verschil kunnen maken op een goeie dag en de verdediging die met 4 en Dendoncker in steun het slot erop zetten.

Maar Martinez zal wel weer vasthouden aan zijn usual suspects en systeem dat voor geen meter meer werkt... :wallbash:

Alles op de aanval! Nee serieus, de posities zijn misschien niet ideaal maar wij moeten meer uitgaan van onze eigen kracht voorin.

Dat kan best met een trio van Lukaku, Trossard en Doku/Openda. KDB als motor en de rest maakt me eigenlijk niet veel uit.

Laatst bewerkt:
Hij is duidelijk aan het afgaan op wat zijn sportpsychologen hem influisteren.

Lukaku en Courtois bij de groep, om hen op te peppen en op te naaien, dat zijn 2 karakters die een groep kunnen motiveren.

En KDB en Hazard, zijn twee eigenlijk veel introvertere "maestro's" samen rustig aan wat bonding laten doen, om te kunnen uitblinken en excelleren tijdens de wedstrijd, los van de groep.

Alleen...dat zou willen zeggen dat Hazard dus sowieso weer start. :help:

Soit, die was nu wel al beter tegen Marokko, vreemd dat hij hem wisselde. Maar als dat is omdat die effectief maar 60 minuten aankan, dan start je daar toch gewoon nooit mee?

Hij is duidelijk aan het afgaan op wat zijn sportpsychologen hem influisteren.

Lukaku en Courtois bij de groep, om hen op te peppen en op te naaien, dat zijn 2 karakters die een groep kunnen motiveren.

En KDB en Hazard, zijn twee eigenlijk veel introvertere "maestro's" samen rustig aan wat bonding laten doen, om te kunnen uitblinken en excelleren tijdens de wedstrijd, los van de groep.

Alleen...dat zou willen zeggen dat Hazard dus sowieso weer start. :help:

Soit, die was nu wel al beter tegen Marokko, vreemd dat hij hem wisselde. Maar als dat is omdat die effectief maar 60 minuten aankan, dan start je daar toch gewoon nooit mee?
Martinez zijn idee fixe is dat Eden geblesseerd raakte tegen Portugal omdat hij hem niet na 60 minuten wisselde.

Is dus weer helemaal nergens op gebaseerd :unsure:

Ik snap echt niet waarom mensen Hazard blijven verdedigen "Ma how, hij speelt niet slecht".
De enige reden dat Hazard goed lijkt, is omdat bijna gans de rest van het team slecht speelde en hijzelf geen echte fouten maaktt (op die terugspeelbal tegen Canada na). Maar daarvoor speel je niet met een speler op die positie. Je hebt iemand nodig die loopt, druk zet op de tegenstander in balbezit, iemand die creatief kan zijn, de achterlijn haalt, naar binnen komt, etc
Het is ook omwille van zijn gebrekkige inspanningen dat anderen meer druk ervaren.

Neen, spelen met Hazard is spelen met 10 of 10,5 man. Die man verdient geen basisplaats, al is het maar omdat zelf op wandeltempo hij amper 60 minuten aankan.

Ik snap echt niet waarom mensen Hazard blijven verdedigen "Ma how, hij speelt niet slecht".
De enige reden dat Hazard goed lijkt, is omdat bijna gans de rest van het team slecht speelde en hijzelf geen echte fouten maaktt (op die terugspeelbal tegen Canada na). Maar daarvoor speel je niet met een speler op die positie. Je hebt iemand nodig die loopt, druk zet op de tegenstander in balbezit, iemand die creatief kan zijn, de achterlijn haalt, naar binnen komt, etc
Het is ook omwille van zijn gebrekkige inspanningen dat anderen meer druk ervaren.

Neen, spelen met Hazard is spelen met 10 of 10,5 man. Die man verdient geen basisplaats, al is het maar omdat zelf op wandeltempo hij amper 60 minuten aankan.
Da's waar. Maar als ik moet kiezen tussen of Hazard laten staan, of Witsel laten staan, dan weet ik het wel. Beiden op de bank lukt alleen als we Martinez zijn kinderen ontvoeren.

Zou Lukaku fit genoeg zijn om een hele match te spelen ? Ik heb er toch ook mn twijfels over .

Aanval met Trossard en Doku/Openda lijkt me ook het beste

Courtois
Vertonghen - Theate - Alderweireld
Dendoncker
Castagne-Tielemans -De Bruyne-Carrasco
Openda-Trossard

als Lukaku fit is , Trossard ipv Carrasco , Vanaken eventueel ipv Tielemans

Ben het op zich wel eens met de rest van uw post, maar dat vetgedrukte kan je letterlijk toepassen op meerdere spelers. Batshuayi en Witsel om er maar twee te noemen, daar heb je werkelijk helemaal niets aan in balbezit, daar waar Hazard toch nog regelmatig meerdere verdedigers bezighoudt waardoor er ruimte zou moeten zijn voor de rest.

Wat mij betreft haal ik eerder Batshuayi en Witsel er dus uit tegen Kroatië dan Hazard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan