Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat me dit toernooi pas echt opvalt (rijkelijk laat, ik weet het) is het verschil tussen Witsel en quasi elke andere middenvelder op dit WK.

Witsel denkt zo goed als nooit vooruit. Die analyseert wat er rondom hem gebeurt, en geeft dan altijd de meest veilige pass (doorgaans naar achter of opzij dus). Als je dan ziet hoe dynamisch andere middenvelders zijn (bv. gisteren Bentancur en Valverde bij Uruguay, of zelfs Onana bij ons) dan besef je dat zo'n type Witsel niet meer rendeert. Als dat dan nog iemand was die verdedigend slim de gaten dichtliep, wat pressing en agressie in het verdedigend spel bracht, sterk is in de lucht, of die heel snel de ruimte ziet en de bal direct kan doorspelen (type Busquets), dan ben je er misschien nog iets mee. Maar dat doet hij niet (of niet meer).
Valverde, Bentancur en Busquets zijn dan nog allemaal wereldtoppers. Je moet lang zo hoog niet kijken om spelers te zien die Witsel doen verbleken.

We zouden nu al heel blij mogen zijn met een speler à la Moses Caicedo, Tyler Adams, Granit Xhaka, Matheus Nunes, ...

Elk WK is er wel een land dat te lang vasthoudt aan de oude garde en in de eerste ronde kansloos uitvliegt. Frankrijk in 2010, Spanje in 2014, Duitsland in 2018. Dit jaar BE

Beetje raar, eigenlijk had de match donderdag een oefenmatch moeten zijn tussen 2 teams die al geplaatst zijn. En nu moeten we spelen om te voorkomen om er na 3 matchen al uit te liggen.

Hij is misschien geen 30 maar zou Tom Saintfiet geen interesse hebben? Tonnen ervaring als bondcoach en ervaringsdeskundige in werken in onstabiele klimaten. Perfect voor België toch waar de controverse over onbalans tussen Vlaanderen/Wallonië nooit veraf is. :unsure:

Ik verwacht helaas dat bv de naam Kompany al snel over de lippen zal gaan in het bondgebouw en dat is écht niet de oplossing voor deze groep tbh. De Rode Duivels hebben nu vooral iemand nodig die geen persoonlijke banden heeft met spelers van deze generatie en dan ook wat harder durft doorselecteren ipv zo'n coach die de namen wil paaien zodat hij in de refter niet aan de kneusjes tafel moet gaan zitten...
Kompany gaat dat nu nooit doen, maak u geen zorgen.

Uit lichaamstaal van de Rode Duivels valt duidelijk af te lezen dat er stress en twijfels in de groep zijn geslopen. Dat meent experte Dana Ketels. “Kevin De Bruyne wrijft aan zijn kin, neus en nek, alsof hij zich met een ongemakkelijke waarheid geconfronteerd ziet.”

Gelukkig heeft het HLN weer een expert gevonden :laugh: .

Opstelling in functie van De Bruyne met jong bloed en een ervaren verdediging.

0G3eBV8.jpg

Wat me dit toernooi pas echt opvalt (rijkelijk laat, ik weet het) is het verschil tussen Witsel en quasi elke andere middenvelder op dit WK.

Witsel denkt zo goed als nooit vooruit. Die analyseert wat er rondom hem gebeurt, en geeft dan altijd de meest veilige pass (doorgaans naar achter of opzij dus). Als je dan ziet hoe dynamisch andere middenvelders zijn (bv. gisteren Bentancur en Valverde bij Uruguay, of zelfs Onana bij ons) dan besef je dat zo'n type Witsel niet meer rendeert. Als dat dan nog iemand was die verdedigend slim de gaten dichtliep, wat pressing en agressie in het verdedigend spel bracht, sterk is in de lucht, of die heel snel de ruimte ziet en de bal direct kan doorspelen (type Busquets), dan ben je er misschien nog iets mee. Maar dat doet hij niet (of niet meer).

Als je de vergelijking maakt, neem dan Carvalho als voorbeeld. +/- Zelfde positie. Enorm loopvermogen, sterk in de balrecuperatie en denkt altijd vooruit. Dat heeft Witsel gewoon niet (meer). Dat kan een Onana wel, die heeft daarvoor zelfs niemand in steun nodig.

Maar ik begrijp wel wat je wil zeggen. Onafhankelijk van positie of speler. De andere toplanden spelen tenminste wel met durf. De Belgen (niet enkel Witsel), die willen gewoon die 100% pass completion.

Maar kijk ook eens naar de opstelling waarmee Portugal start. Quasi allemaal (buiten Carvalho dan) aanvallend ingesteld. Dat zouden wij nooit durven tegen zo'n ploegen. En ja, er zullen altijd fouten gebeuren dan. Dat zag je gisteren ook bij Portugal, perfect was het zeker niet. Maar die voetballen tenminste. Na 90' zie je een Bernardo of een Bruno nog steeds alles geven (ook defensief), zie je Hazard dat al doen? Wat wij missen is passie, onze kop ervoor leggen. En dat doen ALLE andere teams wel.

Tegen Kroatië (gaat uiteraard nooit gebeuren):

Carrasco Lukaku Trossard
Tielemans De Bruyne (c)
Dendoncker
Castagne Theate Toby Meunier

Als Tielemans weer in tsjaffelmodus gaat, meteen wisselen voor Vanaken.

Uitgaan van eigen sterkte en niet met een opstelling komen waar je op voorhand al de match verliest, graag. Ik denk dat we toch zeker op papier nog steeds een betere ploeg hebben dan Kroatië. Nu is de moment om effe alle koppen in dezelfde richting te krijgen.

Opstelling in functie van De Bruyne met jong bloed en een ervaren verdediging.

0G3eBV8.jpg
Met alle respect, maar dit is er echt compleet naast hoor. :unsure:

Openda is een spits, geen aanvallende middenvelder. Dendoncker is een CV of VM, geen flankspeler en Wout Faes is een rechstvoetige CV, geen back. Als ge die al als back zou zetten, dan op de RB.

Nee, dit gaat em niet worden. :S

EDIT/ Of staan Carrasco en Dendoncker als VM's? Dan is dat ook fout want Carrasco is dat absoluut niet.

Na 90' zie je een Bernardo of een Bruno nog steeds alles geven (ook defensief), zie je Hazard dat al doen?
Haha, Hazard zit dan uiteraard al lang op de bank.
Dat blijft waanzin om die telkens op te stellen wetende dat hij het maar een uurtje trekt. Je zou dat kunnen verdedigen als hij in dat uur effectief wereldklasse is en voor veel doelgevaar zorgt. Maar dat doet hij niet (genoeg).

Tegen Kroatië (gaat uiteraard nooit gebeuren):

Carrasco Lukaku Trossard
Tielemans De Bruyne (c)
Dendoncker
Castagne Theate Toby Meunier

Als Tielemans weer in tsjaffelmodus gaat, meteen wisselen voor Vanaken.
Awel, hier kan ik me wel in vinden. Maar gaat idd niet gebeuren.

Als je de vergelijking maakt, neem dan Carvalho als voorbeeld. +/- Zelfde positie. Enorm loopvermogen, sterk in de balrecuperatie en denkt altijd vooruit. Dat heeft Witsel gewoon niet (meer). Dat kan een Onana wel, die heeft daarvoor zelfs niemand in steun nodig.

Maar ik begrijp wel wat je wil zeggen. Onafhankelijk van positie of speler. De andere toplanden spelen tenminste wel met durf. De Belgen (niet enkel Witsel), die willen gewoon die 100% pass completion.

Maar kijk ook eens naar de opstelling waarmee Portugal start. Quasi allemaal (buiten Carvalho dan) aanvallend ingesteld. Dat zouden wij nooit durven tegen zo'n ploegen. En ja, er zullen altijd fouten gebeuren dan. Dat zag je gisteren ook bij Portugal, perfect was het zeker niet. Maar die voetballen tenminste. Na 90' zie je een Bernardo of een Bruno nog steeds alles geven (ook defensief), zie je Hazard dat al doen? Wat wij missen is passie, onze kop ervoor leggen. En dat doen ALLE andere teams wel.
Andere match gezien ?
Portugal startte gisteren met Carvalho en Ruben Neves
Neves op de 6 als VM, net zoals Witsel bij ons op de 6 staat. Carvalho stond zoals Onana/Tielemans

Uruguay is er ook pas doorgekomen toen Neves eraf ging voor Leao (onbegrijpelijke wissel bij een voorsprong), daar verloor Portugal de grip op het middenveld
en Portugal herstelde het evenwicht toen Palhinha erin kwam om pressing te spelen op het middeveld

En achterin spelen die met 2 verdedigers van Man City + Pepe en Mendes van PSG. Net iets anders dan Jantje en Toby

Het is al moeilijk genoeg om te discuteren en over voetbal te praten, maar vertel de dingen dan ook zoals ze correct zijn hé :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan