Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Betrouwen we tijdens een WK dat soort berichten van een Franse krant?
Die vervelen zich waarschijnlijk omdat er bij de Franse ploeg geen opstootjes zijn, dus gaan dan maar andere onzin neerschrijven over hun kleine broertje België.

Zou ook niet weten waar l'équipe hun info vandaan zou halen...
ofwel...
giphy.gif

Betrouwen we tijdens een WK dat soort berichten van een Franse krant?
Die vervelen zich waarschijnlijk omdat er bij de Franse ploeg geen opstootjes zijn, dus gaan dan maar andere onzin neerschrijven over hun kleine broertje België.

Zou ook niet weten waar l'équipe hun info vandaan zou halen...
ofwel...
giphy.gif

Kan totale zever zijn, kan opgeblazen zijn. Dat gaan we nooit weten.
Volgens PJC van het Nieuwsblad kwam dat van een journalist die de Rode Duivels al jaren volgt en bepaalde spelers wel goed kent.

Kan totale zever zijn, kan opgeblazen zijn. Dat gaan we nooit weten.
Volgens PJC van het Nieuwsblad kwam dat van een journalist die de Rode Duivels al jaren volgt en bepaalde spelers wel goed kent.
Maar dan nog. Zo spannend is het nu ook weer niet. Als het minder loopt, zijn er frustraties, dat is niks nieuws. Daar horen dan ook de nodige discussies bij.

Dat mensen zelfs luisteren naar die zever...
Dat niet alles koek en ei is bij de RDs, ja dat weet iedereen. Bekijk de matchen en je ziet zo dat die groep voor geen kanten meer functioneert.

De leeftijd wordt vaak aangehaald als het probleem. Maar dan zie je dat spelers à la Ronaldo, Messi, Modric, etc. het, ondanks de mindere fysiek dan toen ze 25 waren, nog altijd die winnaarsmentaliteit hebben. Bij de RDs zijn er velen én oud én kan het hen allemaal niet meer schelen. De ooit zo geniale Witsel die zorgde voor rust in het spel is overbodig, want er is alleen nog maar rust. 😂
Martinez blijft vertrouwen op basisspelers die totaal uitgeblust zijn, en dan krijg je idd zo'n spel als tegen Marokko.
Dat een Trossard en Onana geen basisplaatsen krijgen is toch onbegrijpelijk. Technisch zijn ze verre van de beste, maar qua fysiek en mentaliteit zijn ze superieur aan al de rest dat er nu wel elke keer staat.

No offense, maar toen ik in 2018 zei dat die lucky derde plaats een vergiftigd geschenk was, werd ik uitgelachen.

4,5 jaar later:
- Nations League 2019: Final Four gemist na een onwaarschijnlijke pandoering op Zwitserland.
- EK 2021: Zwakke groepsfase, hopeloos eruit tegen Italië.
- Nations League 2021: Knullig eruit tegen Frankrijk in halve finale
- Nations League 2023: Kansloos onderuit tegen Nederland en weer Final Four mislopen.
- WK 2022: Tja
- De "Duivelsgekte" van 4 jaar geleden? Volledig verdwenen.

Slechter kan het toch niet? Degene die toen zeiden dat Martinez laten blijven de enige juiste keuze was, kunnen die echt niet toegeven dat ze fout waren? Of het met iemand anders beter was geweest laat ik in het midden, maar al deze fiasco's waren volledig te voorspellen.

Tijdens het EK 2021 was ik hier precies ook een landverrader omdat ik durfde zeggen dat KDB vergif is in de kleedkamer en het met zo iemand als sterspeler, met zo een mentaliteit, nooit zou lukken. En kijk nu.

Dat KDB tactisch verkeerd wordt uitgespeeld, akkoord. Maar zijn reactie getuigt van een ongelofelijke losermentaliteit, wat een effect heeft op de ganse kleedkamer. Zo een gedrag en uitspraken kan je toch echt niet tolereren? Degene nu zeggen dat KDB moet spelen, zijn dezelfde die zeiden dat je Martinez niet kon ontslaan destijds. Zie waar het ons gebracht heeft. Hij mag dan nog zoveel kwaliteiten hebben, vasthouden aan een speler die er niet in gelooft en er geen zin in heeft, is compleet zinloos.

Ik supporter voor een ploeg waarin het vol zit met supporters waarmee ik dezelfde discussies heb gehad over bepaalde spelers en trainers. Een ploeg waar de kleedkamer ook volledig overhoop lag. Waar zitten we nu? Te sukkelen in derde klasse. Op een bepaald moet je durven ingrijpen, en als dat niet gebeurt, gaat het alleen van kwaad naar erger. Ik ga er liever uit met ene bende jongeren die erin geloven, dan met een superster die over het veld staat te sloffen en iedereen rondom hem de schuld geeft. Die discussie met Martinez en Alderweireld wordt veel te zwaar onderschat.
Ga met alles akkoord omdat ik zelf voor 2018 al van dat idee was. Ik zag toen al dat Martines een Wilmots 2.0 was die het iets beter kon uitleggen op TV, maar de zelfde streken verkocht. Op zich is de media evenveel in fout want ze zijn nooit kritisch geweest bij een verlies. Altijd als we tegen een iets of wat sterkere tegenstander kwamen dat druk op ons kon zetten gingen we kansloos overkop. De winst tegen Japan was een match die we, mochten we die 10 keer opnieuw spelen, 9 keer zouden verliezen. 1 moment was genoeg om het tij te keren en iedereen in extase, maar we vergaten blijkbaar dat we daar van het kastje naar de muur werden gespeeld door fcking Japan.
Nu 4 jaar later, niks veranderd, alleen hebben we geen absolute sterren meer op elke positie die Martines zijn vel kunnen redden met een individuele flits. kerel heeft nooit een plan gehad. Geef de bal aan EDEN was denk ik zijn brillianste plan.

KDB mag van mij zeker spelen en ook al vind ik het een klein kind met momenten, ik begrijp die zijn frustraties maar al te goed. Je wil winnen, je wil er alles aan doen, maar dan heb je een coach waarvan je ziet dat wat je ook probeert 0 visie heeft waardoor je blijft games verliezen die je makkelijk kan winnen met de kwaliteit momenteel op het veld. Het enige dat ik hem verwijt is dat hij zijn bek niet wat vaker heeft open gedaan, mss dat de bond dan Martines wel sneller had buiten gekegeld.

Ga met alles akkoord omdat ik zelf voor 2018 al van dat idee was. Ik zag toen al dat Martines een Wilmots 2.0 was die het iets beter kon uitleggen op TV, maar de zelfde streken verkocht. Op zich is de media evenveel in fout want ze zijn nooit kritisch geweest bij een verlies. Altijd als we tegen een iets of wat sterkere tegenstander kwamen dat druk op ons kon zetten gingen we kansloos overkop. De winst tegen Japan was een match die we, mochten we die 10 keer opnieuw spelen, 9 keer zouden verliezen. 1 moment was genoeg om het tij te keren en iedereen in extase, maar we vergaten blijkbaar dat we daar van het kastje naar de muur werden gespeeld door fcking Japan.
Nu 4 jaar later, niks veranderd, alleen hebben we geen absolute sterren meer op elke positie die Martines zijn vel kunnen redden met een individuele flits. kerel heeft nooit een plan gehad. Geef de bal aan EDEN was denk ik zijn brillianste plan.

KDB mag van mij zeker spelen en ook al vind ik het een klein kind met momenten, ik begrijp die zijn frustraties maar al te goed. Je wil winnen, je wil er alles aan doen, maar dan heb je een coach waarvan je ziet dat wat je ook probeert 0 visie heeft waardoor je blijft games verliezen die je makkelijk kan winnen met de kwaliteit momenteel op het veld. Het enige dat ik hem verwijt is dat hij zijn bek niet wat vaker heeft open gedaan, mss dat de bond dan Martines wel sneller had buiten gekegeld.
Wat een absolute onzin. Als we die match tegen Japan 10 keer spelen, komen we nooit 10 keer 2-0 achter. Een fout van Vertonghen en een Lucky shot buiten de 16 besliste daar anders over. En ja, daarna hebben de geluk dat Vertonghen die bal erin kopt uit die positie, maar Japan was echt niet beter. Mensen kunnen toch een potje overdrijven.

Daarnaast is Martinez absoluut geen Wilmots 2.0 . Ja, een matige coach, maar nog altijd een groot verschil. Martinez heeft wel degelijk een tactiek, die misschien niet de juiste is, maar Wilmots deed niks op tactisch vlak. Laat staan de omkadering die professioneler is geworden. Ge kunt ook een coach slecht vinden zonder er zwart-wit verhaal van te maken he.

Misschien is het eens tijd een onbekende Belgische bondcoach te nemen van 30 jaar, zonder enige ervaring. Die mens heeft misschien wel de motivatie om het goed te doen.
Hij is misschien geen 30 maar zou Tom Saintfiet geen interesse hebben? Tonnen ervaring als bondcoach en ervaringsdeskundige in werken in onstabiele klimaten. Perfect voor België toch waar de controverse over onbalans tussen Vlaanderen/Wallonië nooit veraf is. :unsure:

Ik verwacht helaas dat bv de naam Kompany al snel over de lippen zal gaan in het bondgebouw en dat is écht niet de oplossing voor deze groep tbh. De Rode Duivels hebben nu vooral iemand nodig die geen persoonlijke banden heeft met spelers van deze generatie en dan ook wat harder durft doorselecteren ipv zo'n coach die de namen wil paaien zodat hij in de refter niet aan de kneusjes tafel moet gaan zitten...

Dat ze eens stoppen met al dat kinderachtig gedoe en spreken op het veld.
Over elke speler valt er wel iets slechts te zeggen, dus dat wijzen naar mekaar is gewoon niet nodig.
Nooit begrepen dat je na een wedstrijd waar je zelf slecht hebt gespeeld, wel kunt wijzen naar andere spelers.

Na die match tegen Marokko hadden ze gewoon allemaal met het schaamrood op de wangen van het veld moeten stappen en voor de camera gewoon moeten zeggen "Wij waren niet goed, inclusief mezelf" en klaar.

Nu zitten we hier drama te creëren rond uitspraken terwijl het echte drama zich op het veld afspeelt.

Bewegen zonder bal, met gezonde agressie voor de bal gaan, die pass naar voren durven geven,... Dat zijn dingen waar ze zich nu op moeten focussen i.p.v. deze gortige bullshit waar niemand iets aan heeft.

Martinez wordt toch in de pers ook stilaan de grond in geboord, lijkt me. Een stukje parodie op De Standaard over hoe Martinez zijn huidige 'verwezenlijkingen' verkoopt.
Jammer genoeg achter de paywall.

... het zal u niet zijn ontgaan dat onze ploeg alweer op koers ligt om de kwalificatie voor de eliminatiefase veilig te stellen. Een eenvoudige zege met het kleinste verschil tegen Kroatië, een land met een lager inwonersaantal en lagere Fifa-rangschikking dan het onze, volstaat.
...
In alle nederigheid doet een bondscoach niet meer maar ook niet minder dan de trainingen kiezen, elf namen op het bord zetten en tijdens de wedstrijd enkele vervangingen doorvoeren die het succes van België op lange termijn moeten waarborgen. Helaas hebben de media de onhebbelijke gewoonte niet verder te kijken dan de huidige wedstrijd, waardoor ze niet begrijpen dat wissels soms worden uitgevoerd in functie van een toekomstige wedstrijd, of een toekomstig toernooi.

Wat me dit toernooi pas echt opvalt (rijkelijk laat, ik weet het) is het verschil tussen Witsel en quasi elke andere middenvelder op dit WK.

Witsel denkt zo goed als nooit vooruit. Die analyseert wat er rondom hem gebeurt, en geeft dan altijd de meest veilige pass (doorgaans naar achter of opzij dus). Als je dan ziet hoe dynamisch andere middenvelders zijn (bv. gisteren Bentancur en Valverde bij Uruguay, of zelfs Onana bij ons) dan besef je dat zo'n type Witsel niet meer rendeert. Als dat dan nog iemand was die verdedigend slim de gaten dichtliep, wat pressing en agressie in het verdedigend spel bracht, sterk is in de lucht, of die heel snel de ruimte ziet en de bal direct kan doorspelen (type Busquets), dan ben je er misschien nog iets mee. Maar dat doet hij niet (of niet meer).

Wat me dit toernooi pas echt opvalt (rijkelijk laat, ik weet het) is het verschil tussen Witsel en quasi elke andere middenvelder op dit WK.

Witsel denkt zo goed als nooit vooruit. Die analyseert wat er rondom hem gebeurt, en geeft dan altijd de meest veilige pass (doorgaans naar achter of opzij dus). Als je dan ziet hoe dynamisch andere middenvelders zijn (bv. gisteren Bentancur en Valverde bij Uruguay, of zelfs Onana bij ons) dan besef je dat zo'n type Witsel niet meer rendeert. Als dat dan nog iemand was die verdedigend slim de gaten dichtliep, wat pressing en agressie in het verdedigend spel bracht, sterk is in de lucht, of die heel snel de ruimte ziet en de bal direct kan doorspelen (type Busquets), dan ben je er misschien nog iets mee. Maar dat doet hij niet (of niet meer).
Gij kijkt nog niet zo lang voetbal dan? Of een aantal jaar in coma gelegen en de matchen van Witsel allemaal gemist?

Gij kijkt nog niet zo lang voetbal dan? Of een aantal jaar in coma gelegen en de matchen van Witsel allemaal gemist?

Haha I know, nee ik keek in het verleden gewoon niet zo vaak naar wat Witsel allemaal uitspookte. Onze aanval was zo goed dat ze niet echt aanvallende passing nodig hadden van hem.

Het valt dit toernooi gewoon extra hard op doordat de ploeg voor geen meter draait. Dus ik was de voorbije wedstrijden eens andere middenvelders extra in het oog aan het houden, en je ziet die stuk voor stuk veel meer risico leggen in hun passing.

Witsel was in zijn beginjaren echt wel een box-to-box middenvelder (bij Standard, en dan bij Benfica), maar de voorbije jaren is die langzaamaan meer en meer behouden beginnen spelen.

Witsel is gewoon een anachronisme. Wat jij opsomt werd tien jaar geleden nog bejubeld. "Klinisch", "een zekerheid", "nooit balverlies". Het voetbal is veranderd en bepaalde spelers steken nog te hard in het voetbal waarin ze zijn opgeleid. Onana zou tien jaar geleden gewoon een ongeleid projectiel genoemd worden. Vandaag noemen we dat een speler "die energie brengt".

We spreken vaak in die termen over trainers, maar zelden over spelers.

Trouwens, wanneer ik naar voetbal kijk vanuit mijn zetel zit ik meestal echt geen tactische analyse te maken he. :p

Witsel is gewoon een anachronisme. Wat jij opsomt werd tien jaar geleden nog bejubeld. "Klinisch", "een zekerheid", "nooit balverlies". Het voetbal is veranderd en bepaalde spelers steken nog te hard in het voetbal waarin ze zijn opgeleid. Onana zou tien jaar geleden gewoon een ongeleid projectiel genoemd worden. Vandaag noemen we dat een speler "die energie brengt".

We spreken vaak in die termen over trainers, maar zelden over spelers.

Slot op de deur. Timmy Simons - style.

Haha I know, nee ik keek in het verleden gewoon niet zo vaak naar wat Witsel allemaal uitspookte. Onze aanval was zo goed dat ze niet echt aanvallende passing nodig hadden van hem.

Het valt dit toernooi gewoon extra hard op doordat de ploeg voor geen meter draait. Dus ik was de voorbije wedstrijden eens andere middenvelders extra in het oog aan het houden, en je ziet die stuk voor stuk veel meer risico leggen in hun passing.

Witsel was in zijn beginjaren echt wel een box-to-box middenvelder (bij Standard, en dan bij Benfica), maar de voorbije jaren is die langzaamaan meer en meer behouden beginnen spelen.
Bij Standard stond hij ook hoger op het veld en had hij inderdaad nog meer van die infiltraties

Probleem in balbezit en opbouw is dat die nooit opendraait als een verdediger hem aanspeelt. Hij kijkt zelfs niet of er ruimte ligt om te draaien en vooruit te spelen, gewoon meteen terugkaatsen. Zo vertraag je het spel gigantisch hard
Je ziet hem zich ook tegenwoordig nog zelden vrijlopen zonder bal, terwijl hij het koppelstuk is voor een deel tussen aanval en verdediging.

Biglia was er ook zo ene, maar wel niveau hoger en meer flair.
Ideale middenvelder op de 6 is een type Kouyaté (en dan kom je min of meer uit bij Onana)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan