No offense, maar toen ik in 2018 zei dat die lucky derde plaats een vergiftigd geschenk was, werd ik uitgelachen.
4,5 jaar later:
- Nations League 2019: Final Four gemist na een onwaarschijnlijke pandoering op Zwitserland.
- EK 2021: Zwakke groepsfase, hopeloos eruit tegen Italië.
- Nations League 2021: Knullig eruit tegen Frankrijk in halve finale
- Nations League 2023: Kansloos onderuit tegen Nederland en weer Final Four mislopen.
- WK 2022: Tja
- De "Duivelsgekte" van 4 jaar geleden? Volledig verdwenen.
Slechter kan het toch niet? Degene die toen zeiden dat Martinez laten blijven de enige juiste keuze was, kunnen die echt niet toegeven dat ze fout waren? Of het met iemand anders beter was geweest laat ik in het midden, maar al deze fiasco's waren volledig te voorspellen.
Tijdens het EK 2021 was ik hier precies ook een landverrader omdat ik durfde zeggen dat KDB vergif is in de kleedkamer en het met zo iemand als sterspeler, met zo een mentaliteit, nooit zou lukken. En kijk nu.
Dat KDB tactisch verkeerd wordt uitgespeeld, akkoord. Maar zijn reactie getuigt van een ongelofelijke losermentaliteit, wat een effect heeft op de ganse kleedkamer. Zo een gedrag en uitspraken kan je toch echt niet tolereren? Degene nu zeggen dat KDB moet spelen, zijn dezelfde die zeiden dat je Martinez niet kon ontslaan destijds. Zie waar het ons gebracht heeft. Hij mag dan nog zoveel kwaliteiten hebben, vasthouden aan een speler die er niet in gelooft en er geen zin in heeft, is compleet zinloos.
Ik supporter voor een ploeg waarin het vol zit met supporters waarmee ik dezelfde discussies heb gehad over bepaalde spelers en trainers. Een ploeg waar de kleedkamer ook volledig overhoop lag. Waar zitten we nu? Te sukkelen in derde klasse. Op een bepaald moet je durven ingrijpen, en als dat niet gebeurt, gaat het alleen van kwaad naar erger. Ik ga er liever uit met ene bende jongeren die erin geloven, dan met een superster die over het veld staat te sloffen en iedereen rondom hem de schuld geeft. Die discussie met Martinez en Alderweireld wordt veel te zwaar onderschat.