Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Er was de vorige tornooien niets mis met hoe KDB rendeerde. We hebben vaak een goeie KDB gezien die kon voetballen en scoren. Martinez heeft een systeem neergezet waarin zowel Hazard als KDB goed hun ding konden doen, in totale vrijheid. Het heeft jaren ook goed gewerkt.We hebben nooit in functie van KDB gespeeld en dat is het grote probleem, wat Defour ook gisteren aanhaalde in Villa Sporza.
Dit tornooi (en de voorbereiding erop) is volgens mij gewoon de druppel voor Kevin, die heeft het volledig gehad.
De Bruyne droeg de band toen Vertonghen hem niet wilde overnemen, had iets van "toon jij het nu maar eens"...Ach, juist. Mea culpa. Maar goed, het punt blijft ergens wel, want iemand anders had op dat moment die band aan die blijkbaar voor de Rode Duivels enkel maar dient om LGBTQ+-rechten te promoten en voor de rest geen betekenis heeft. Wie was op dat moment kapitein en waarom heeft die zijn bek niet open getrokken? En denken we dat Hazard zou ingegrepen hebben als hij wél nog op het veld stond omdat hij in het verleden al bewezen heeft dat soort kapitein te zijn?
En als je zegt dat het moeilijk is om leiding te geven als speler vanop de bank:
![]()
De enige die wij hebben die daarmee te vergelijken valt is Lukaku. Stond trouwens gisteren ook vanop de zijlijn instructies te geven.
Ik moet ook toegeven dat Tielemans mij daarin teleurgesteld heeft. Als 16-jarig manneke kwam die op het veld met een bepaalde winnaarsmentaliteit en zelfvertrouwen, durfde het spel te komen verdelen bij zijn debuut.De Bruyne droeg de band toen Vertonghen hem niet wilde overnemen, had iets van "toon jij het nu maar eens"...
Lukaku lijkt mij de enige met het nodige gif om kapitein te worden inderdaad.
ik heb jammer genoeg weinig vertrouwen in de verantwoordelijken voor het vinden van een opvolgermet een deftige coach
Welja, er is inderdaad genoeg talent om niet meer terug te vallen naar plaats 86. Ik zie in de toekomstige ploegen een Zwitserland/Kroatië-scenario. Het zou prima zijn om er elke keer bij te zijn, elke keer zeker de 2de ronde te ambiëren en vanaf dan zien we wel. Wat Kroatië vorig WK deed was ook een stuk loterij die dan net goed viel. Met penalties Spanje kunnen uitschakelen en nadien beperkte landen als Rusland of Engeland op weg naar de finale. Dat soort dingen moeten goed vallen voor die enorme stunt wat je niet als de standaard mag zetten.Als eenmaal Hazard, Witsel en Mertens op pensioen zijn en er een nieuwe coach is, is er met de nieuwe generatie toch ook nog vanalles te verwezenlijken hoor.
In een 4-3-3 met Carrasco - Lukaku - Doku/Saelemaekers vanvoor, Onana - Lavia* - KDB in het midden en Theate - Toby - Faes - Castagne vanachter.
Dan heb je nog altijd goeie alternatieven zoals Trossard of Thorgan Hazard ipv Carrasco, Tielemans ipv KDB (moest die ermee stoppen), en binnen 2 jaar ofwel Theate die naar binnen schuift om Toby te vervangen, ofwel Theate die links blijft en Debast* die hem vervangt. Hopelijk weet De Cuyper zich nog net dat tikje beter te ontwikkelen om middenmoot G5 te spelen ipv middenmoot/buik JPL en dan zouden we echt gebeiteld zitten.
Afin, niet dat ik denk dat we kans maken om WK te worden, maar met een deftige coach die selecteert op basis van vorm en hoe het team beter speelt ipv op namen, kunnen we zeker doen wat Nederland nu doet bv. Of wat Zwitserland reeds deed, of Kroatie, of zelfs Portugal.
Als eenmaal Hazard, Witsel en Mertens op pensioen zijn en er een nieuwe coach is, is er met de nieuwe generatie toch ook nog vanalles te verwezenlijken hoor.
In een 4-3-3 met Carrasco - Lukaku - Doku/Saelemaekers vanvoor, Onana - Lavia* - KDB in het midden en Theate - Toby - Faes - Castagne vanachter.
Dan heb je nog altijd goeie alternatieven zoals Trossard of Thorgan Hazard ipv Carrasco, Tielemans ipv KDB (moest die ermee stoppen), en binnen 2 jaar ofwel Theate die naar binnen schuift om Toby te vervangen, ofwel Theate die links blijft en Debast* die hem vervangt. Hopelijk weet De Cuyper zich nog net dat tikje beter te ontwikkelen om middenmoot G5 te spelen ipv middenmoot/buik JPL en dan zouden we echt gebeiteld zitten.
Afin, niet dat ik denk dat we kans maken om WK te worden, maar met een deftige coach die selecteert op basis van vorm en hoe het team beter speelt ipv op namen, kunnen we zeker doen wat Nederland nu doet bv. Of wat Zwitserland reeds deed, of Kroatie, of zelfs Portugal.
*Ervan uitgaande dat beide heren zich blijven ontwikkelen.
Dat laatste is imo het belangrijkste. Het hoeft niet persé "over mijn lijk" te zijn maar gewoon iemand die een ploeg weet te maken dat één (of meerdere) systeem kan spelen.Het is een bittere pil, maar de Belgische ploeg kent nu opnieuw zijn plaats in de rangorde
= hopen dat we ons kunnen kwalificeren voor EK en WK, niet meer of niet minder.
We horen als klein, nederig voetballandje opnieuw thuis in het rijtje Wales, Oostenrijk, Zweden enz. We mogen enkel hopen dat we een coach krijgen die een soort 'over mijn lijk' mentaliteit in de ploeg drilt.
Saelemaekers is zijn carriere toch begonnen als rechtsback ?Die backs blijven het probleem maar als ik zie dat Kompany van Sergio Gomez in een bepaald soort systeem een goeie linksback kan maken, zou ik niet weten waarom zoiets bij België niet mogelijk is met bv. een Saelemaekers of nog anderen.
Dat laatste is imo het belangrijkste. Het hoeft niet persé "over mijn lijk" te zijn maar gewoon iemand die een ploeg weet te maken dat één (of meerdere) systeem kan spelen.
Ik zie het zo somber nog niet in. We hebben nog spelers van wereldklasse die nog effe mee kunnen, er zijn nog potentiële toppers (die weliswaar moeten bevestigen) en een deel subtoppers. Het is echt wel beter dan vroeger. Kwalificatie zou altijd moeten lukken imo.
Courtois, De Bruyne en Lukaku. Daar kunt ge toch perfect rond bouwen?Wie dan?
Courtois nog wel even omdat het een keeper is. Lukaku is nog maar 29.
Dat is het.
Dit hele WK is een flop omdat we vertrouwen op onze oude 'spelers van wereldklasse die nog effe mee kunnen'.

Onder Hein in een 3-4-3 de hele flank op rechts. Maar heeft toen zelfs ook in een 4-mansdefensie eens als linksback gestaan. En regelmatig ook rechtsback ja. Maar nadien opgeschoven. Nu, er moet iets verzonnen worden want ik weet niet of het niveau-De Cuyper iets kan worden. En bij de nationale beloften speelt een bankzitter uit de MLS die al 22 is, dus ja.Saelemaekers is zijn carriere toch begonnen als rechtsback ?
Dus de vrije val zie ik niet gebeuren maar het zal niet meer meespelen zijn voor de knikkers en dat moeten we een beetje leren inzien.
Het is een bittere pil, maar de Belgische ploeg kent nu opnieuw zijn plaats in de rangorde
= hopen dat we ons kunnen kwalificeren voor EK en WK, niet meer of niet minder.
We horen als klein, nederig voetballandje opnieuw thuis in het rijtje Wales, Oostenrijk, Zweden enz. We mogen enkel hopen dat we een coach krijgen die een soort 'over mijn lijk' mentaliteit in de ploeg drilt.