Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Uitstekend! Het zand in de ogen strooien begint te werken. Ze zijn er ondertussen helemaal mee weg in het buitenland! Niemand houdt nog rekening mee ons!

Nu erop en erover!

Wat ik overigens nog geen enkele keer gehoord heb in de pers, is dat je dit toch gewoon al een hele tijd zag aankomen ? De laatste Nations League matchen waren ook al om te huilen, daarna ook nog het debacle tegen Egypte, en keer op keer houdt Martinez vast aan zijn oude vriendjes als een ezel die zich tien keer aan dezelfde steen stoot. Ik denk dat ook dat een grote reden is waarom het intern helemaal verziekt is.

Wat ik overigens nog geen enkele keer gehoord heb in de pers, is dat je dit toch gewoon al een hele tijd zag aankomen ? De laatste Nations League matchen waren ook al om te huilen, daarna ook nog het debacle tegen Egypte, en keer op keer houdt Martinez vast aan zijn oude vriendjes als een ezel die zich tien keer aan dezelfde steen stoot. Ik denk dat ook dat een grote reden is waarom het intern helemaal verziekt is.
Helemaal mee eens. Ik voelde deze campagne ook echt wel aankomen. Pakweg de laatste 10 interlands waren niet goed. Buiten de grote zege tegen Polen op het einde van vorig seizoen. De laatste interlands tegen Egypte, Nederland en Wales waren gewoon een voorbode wat komen gaat. Als je nu naar een WK moet gaan in volle seizoen moet je altijd spelers meepakken die in vorm zijn bij hun club. Wij spelen nu met veel te veel spelers die bij hun club niet eens mogen meespelen. Dat kan gewoon niet werken op het hoogste niveau.

Nee , deze coach is te zwak om de Rode Duivels te begeleiden , heeft ook al jaren maar 1 tactiek . Is na het vorig WK op een piedestal geplaatst , terwijl dat vooral de verdienste was vd spelers . Met een nieuwe lichting en coach werken nu richting het EK , zoveel is duidelijk .
nog 1 match en we zijn er vanaf!

Zelfs als hij nieuwe namen zou brengen (die natuurlijk nauwelijks in de voorbereiding hebben mogen spelen) stelt hij toch sowieso Witsel op, dus zet je geld maar op Kroatië :biglaugh:

De rust-analyse nu is gewoon een pak

Heb zelf het interview niet gehoord, maar als zelfs een VDB al niet kritisch is… ik kan me niet van de indruk ontdoen dat ze daar bij de VRT deopdracht gekregen hebben van niet te kritisch te zijn. Bij DPG zijn ze veel scherper in hun kritiek.
Ze waren in Villa Sporza toch stilaan op dreef aan het komen 😁

Die was toen toch al lang gewisseld? Moeilijk om dat te doen vanop de bank...
Ach, juist. Mea culpa. Maar goed, het punt blijft ergens wel, want iemand anders had op dat moment die band aan die blijkbaar voor de Rode Duivels enkel maar dient om LGBTQ+-rechten te promoten en voor de rest geen betekenis heeft. Wie was op dat moment kapitein en waarom heeft die zijn bek niet open getrokken? En denken we dat Hazard zou ingegrepen hebben als hij wél nog op het veld stond omdat hij in het verleden al bewezen heeft dat soort kapitein te zijn?

En als je zegt dat het moeilijk is om leiding te geven als speler vanop de bank:

sddefault.jpg

De enige die wij hebben die daarmee te vergelijken valt is Lukaku. Stond trouwens gisteren ook vanop de zijlijn instructies te geven.

Hopelijk tegen de start van de EK kwalificaties tabula rasa op alle vlakken.
Daar is het dus eigenlijk ook al te laat voor, een paar van de jonge talenten had op dit wk al ingepast moeten zijn.

Nu heeft hij er eigenlijk enkel Onana ingedropt
Ik volg trouwens Radja in MidMid: waarom in godsnaam Vanaken opstellen tegen Egypte om hem vervolgens volledig te negeren. Complete brainfart

Daar is het dus eigenlijk ook al te laat voor, een paar van de jonge talenten had op dit wk al ingepast moeten zijn.

Nu heeft hij er eigenlijk enkel Onana ingedropt
Ik volg trouwens Radja in MidMid: waarom in godsnaam Vanaken opstellen tegen Egypte om hem vervolgens volledig te negeren. Complete brainfart
Zelfde met Debast hé. Maakt gewoon match na match duidelijker en duidelijker dat hij het niet meer weet. Zijn uitleg over de wissels gisteren raakten ook kant noch wal. Tielemans bracht hij om stabiliteit te brengen. Dan weet je het eigenlijk wel.

Heel de opbouw is vreemd te noemen. Neem ook Debast, die mocht starten in de laatste 3 wedstrijden voor het WK. Nu helemaal geen spoor meer van. Logisch dat je een speler eens wilt testen, maar op deze manier leek het alsof hij aan het bouwen was aan een vast trio, om dan meteen op het WK het roer om te gooien...

En zo zijn er idd meer voorbeelden

Dat gezaag op KDB is toch redelijk onwerkelijk hoor. Ja, hij heeft een onnozel fysiek houdingetje bij momenten. Ja, het Guardian interview lijkt best onhandig.

Maar hij moet de bal aan de verdediging komen halen, want de bal geraakt nooit diep genoeg om hem deftig aan te spelen. En hij mist één heel grote kans tegen Canada en hij dribbelt onhandig 3-4 keer centraal voor het doel van de tegenstander in de laatste pot.

Maar die bijna blinde pass om te openen op rechts? Dat hakje naar CDK dat alles in één tijd vrij zette? Beide momenten goudklompjes die werden aangereikt en waar niets mee werd gedaan. Ahja, men verwacht bijna geen mogelijkheden via listige balletjes. Hij opent via een flankwissel. Balletje wordt aangenomen op de andere flank en men blijft stilstaan. De ploeg is nog niet ingeschoven centraal en er is niemand op het veld met een actie. En verder loop thij inderdaad gefrustreerd rond. Maar hij is de enige die zijn bek degelijk opendoet. Echter, de pionnen blijven verkeerd staan. Zouden jullie ook niet collectief ziek worden van die wissels laatst? Komaan, KDB mocht gaan van een ploeg zonder tanden dirigeren gaan naar wat ballen pompen richting los zand. En dan gaan we hier gelijk wat oude wijven die nu pas opmerken dat er voetbal wordt gespeeld zagen van: "Jaaa, diene De Bruyne, die verdient zoooooveel en dan speelt em nieens goe bij ons. Hij zal geen goesting hebben!!!"

Het is gewoon onwaar als je zegt dat het hem niet kan schelen of dat hij de slechtste speler is op het plein. Hij voelt zich machteloos, al enorm lang. Dat is een cerebrale speler die ook ziet wat wij zien. Hij heef tdezelfde frustraties die niet worden opgelost. En hij kan bovendien niet zeggen dat Witsel en Hazard van de plein moeten. Elke andere coach zou focussen op KDB en hem faciliteren. Ons huidige systeem elimineert de beste middenvelder op de planeet. Terwijl die wel ons truitje aanheeft he.

In essentie zeg je dat Kevin even zijn magische toverstaf moet bovenhalen en 1v10 moet dribbelen om dan zelf de goal te maken of iemand alleen te zetten. Sorry, maar heb je nog nooit KDB zien spelen? Hij moet anagespeeld worden op de helft van de tegenstander en dan moeten er mensen rondom hem vrijlopen. KDB is namelijk iemand met een geweldig inzicht en de beste pass ter wereld. Waar gaat hij die pass leggen als het systeem hem niet de mogelijkheid geeft om aangespeeld te worden en als twee van zijn naaste medespelers geriatrische gepensioneerden zijn en zijn spits offside is geboren? Hij kan hem doorgeven aan de haast onbestaande flank, die een absolute zaadpot spelde en maar één goede pass heeft gegeven? Niemand bewoog nuttig, niemand schoof in.

Want sorry, de Hazards waren ook echt waardeloos op de vlak. Carrasco zal misschien 4x falen met zijn actie, maar die haalt wel ook de achterlijn 2-3 keer en komt minstens een keertje voor doel om te schieten.

Met wat getwerk en getwijfel zijn we werkelijk niets.

Witsel en Hazard op het veld en het is gedaan. Klaar.

Laatst bewerkt:
Ik volg Marsu
Bij dat geblokt schot, loopt Bats de ruimte voor Kevin dicht in plaats van zich in de rug van de linksback vrij te lopen.
Hij moet ook van veel te ver de actie maken.

Gedeeltelijk mee eens. Hij werd niet geholpen door zijn ploegmaats, maar er mag echt ook wel kritiek komen op zijn individuele prestaties, daar is niets mis mee.

Slecht inspelen, de bal kwijtspelen, verkeerde beslissing nemen, ... en dat was lang niet alleen te wijten door verkeerde loopacties/beslissingen van zijn ploeggenoten. Zeker niet.

Ze waren in Villa Sporza toch stilaan op dreef aan het komen 😁

Ik zal vanavond eens moeten kijken, maar inderdaad, nu zie ik toch eindelijk wat nagels op de kop :

Ik hoop dat de bond toch gewoon Hein binnenhaalt. Hij is denk ik de enige die durft doorselecteren en keuzes maakt. En misschien ook bij de weinigen die weet hoe hij KDB kan laten renderen

Dit dus.
Tegelijk zit Brazilië met Thiago Silva de pannen van het dak te spelen.
Italië hun verdediging was een pak ouder en hebben daar nooit een probleem van gemaakt, ze hebben zelfs de EK beker gepakt daarmee.

Het probleem zijn niet de verdedigers. Dat probleem is echt wel elders te zoeken.
Misschien moet KDB zich is minder als diva gaan gedragen en eens deftig beginnen voetballen. Jesticuleren en zagen en zeveren en dan geen enkele bal deftig spelen is een beetje vreemd.
Al van in de eerste match straalt KDB me uit dat hij daar dik tegen zijn goesting is.

Ik stel me toch ook de vraag of het bij sommigen (zoals KDB) niet mee zou spelen dat ie nog geen CL trofee op zijn erelijst heeft staan en dat Man City dit jaar wel alles en iedereen kapot aan het spelen is.
Iedereen ziet dat ze met deze ploeg geen WK gaan winnen. En dan in het midden van u seizoen blessures gaan riskeren, voor wat eigenlijk? Kan ie beter zorgen dat zijn conditie goed op peil blijft en daarna terug vlammen met Man City.

Gedeeltelijk mee eens. Hij werd niet geholpen door zijn ploegmaats, maar er mag echt ook wel kritiek komen op zijn individuele prestaties, daar is niets mis mee.

Slecht inspelen, de bal kwijtspelen, verkeerde beslissing nemen, ... en dat was lang niet alleen te wijten door verkeerde loopacties/beslissingen van zijn ploeggenoten. Zeker niet.
Hij is letterlijk de enige die vooruit probeerde te spelen in de zone van de waarheid. De enige die risico in zijn passes stak en waarbij er ook wat kans op slagen was. Die paar keren dat hij zich vastliep op de dribbel waren keren dat hij gedwongen werd om de actie zelf maar te gaan maken want niets klopte.

Neen hij speelt niet top, maar hij wordt totaal niet juist gebruikt. Ik zeg het, dit systeem werkt hem gewoonweg tegen.

Dat kan niet dat je nummer 10 nasst de verdediger de bal komt ophalen in de hoop het spel te avanceren eindelijk. En als hij de bal een linie kan doen opschuiven komt die terecht bij iemand die er niets mee kan en op een eiland. Want eigenlijk moet Kevin daar ook staan om dan aanspeelbaar te zijn om de laatste bal te geven of om op doel te schieten. Dat kan gewoon niet.

De Bruyne is een geweldige voetballer, een van de besten ooit in België, maar hij is geen leider in de groepsdynamiek. Dat ik dat nu aanhaal is omdat men jaren heeft zitten roepen dat hij de kapitein moest worden maar dit tornooi toont aan dat dat bullshit was. Hij heeft die leiderscapaciteiten niet in zich en dat maakt dit tornooi heel duidelijk. De foto van de speech gisteren zegt heel veel. Niet hij maar Lukaku stond de groep toe te spreken, en waar iedereen in elkaar verstrengeld stond, stond hij er wat apart en apathisch bij.
Bij City is hij dat meestal ook niet en voor iemand met zijn sportieve status zegt dat wel wat. Voor anderen erover beginnen: de consensus is uiteraard dat ook Hazard dat niet is. De groep mist zulke leiders. Kompany was dat, Defour was dat, Vermaelen was dat en nu zie ik enkel nog Lukaku. Misschien Alderweireld. Een Courtois zegt zijn ding en is een sterke winnaarsfiguur, hebt dat nodig, maar ik zie hem ook niet als de kapitein die de ploeg smeedt.

Dat betekent echter niet dat alles op hem gericht moet worden want er loopt sportief bijzonder veel mis en ik deel de mening van een Defour gisterenavond wel dat je moet zorgen dat spelers zoals hij het best renderen. Los van dat er veel beter kan is de kwaliteit van zijn spel zelf echter ook niet geweldig dit tornooi. Hij mist vaak knullige pasjes en ziet dingen niet die hij anders wel ziet. Maar bon, ook elders op het veld zit het niet goed op dit moment. Da's duidelijk. Overgangsperiode. De overgang naar allemaal wat minder, vrees ik. Talent is er nog wel maar de vorige generatie was uniek en dat gaan we over een bepaalde tijd pas beseffen.

Neen hij speelt niet top, maar hij wordt totaal niet juist gebruikt. Ik zeg het, dit systeem werkt hem gewoonweg tegen.

Het is een en-en-verhaal. Pasjes over 2 meter geven die niet aankomen of totaal vrijstaande spelers niet aanspelen, heeft niets te maken met een systeem. Als je geloofwaardigheid wilt hebben in discussies mag je dat soort dingen gewoon toegeven in plaats van alle excuses van de wereld te gaan zoeken om hem vrij te pleiten. Je lijkt Roberto Martinez wel.

We hebben nooit in functie van KDB gespeeld en dat is het grote probleem, wat Defour ook gisteren aanhaalde in Villa Sporza.

Dit tornooi (en de voorbereiding erop) is volgens mij gewoon de druppel voor Kevin, die heeft het volledig gehad. Zou er niet van verschieten dat hij zelf stopt met de nationale ploeg, tenzij een nieuwe coach hem kan overtuigen dat we anders gaan spelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan