Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat moet je als Faes, Saelemaekers, Theate en Lukebakio nog bewijzen om mee te mogen. Moet ze echt een zak geld aan Bobby geven? Als bondscoach moet je filteren en selecteren.
Nu, als je de voorselectie van 55 zag, hadden we het misschien al moeten zien aankomen?
Dan mogen we al blij zijn dat Denayer geblesseerd was.

Pfft wat een ontgoocheling. We hebben alles onder controle totdat Martinez beslist om het middenveld weg te geven door Onana te wisselen. Ook Eden Hazard zat redelijk in de match maar die haalt ie eraf. Doe je dat door Trossard dan kan ik het nog ergens snappen maar nee hij brengt f*cking Mertens :sick: :rofl: Dan laat ie natuurlijk wel Witsel verder sloffen of Batshuayi buitenspel lopen. Ongezien wat voor een idiote wissels er vandaag waren

En als onze 2 wereldsterren dan ook nog eens niet op niveau zijn dan verlies je tegen Marokko zonder dat er 1 ploeg kansen heeft gehad.
Ik zou nog veel meer kunnen typen maar ben veel te ontgoocheld na een zoveelste tactisch domme beslissing van Martinez. Hij gooit hier gewoon het ganse tornooi weg

Oké het was “maar” een momentopname, maar toen de video naar buiten kwam met de gelakte nageltjes van bepaalde rode duivels, wist het al dat de focus elders ligt dan het voetbalveld.

Ik denk dat het merendeel het wel sober inziet tegen Kroatië, dan is het ook wel meteen afscheid van de belangrijkste generatie die België ooit had. toch straf wat die jongens wat al die jaren hebben gepresteerd. Er wordt hier/overal veel kritiek geuit naar spelers hun leeftijd/vorm/... maar weinigen hadden het nu beter gedaan denk ik. Ik ga donderdag toch vooral kijken met een gevoel van trots, ze hebben België voetballend toch op de kaart weten zetten, dat verdient toch wel wat krediet ongeacht het resultaat... aan alles moet ooit een einde komen helaas.
compleet niet akkoord (grotendeels door Martinez). Hoe kan je nu na 2 zwakke prestaties van sommigen op het belangrijkste tornooi met een gevoel van trots zitten? En weinig beter? Geen idee want ze krijgen de kans niet. Maar ik ben wel 100% zeker dat als je Onana laat staan en Witsel wisselt we het middenveld niet weggeeft. Of dat Trossard meer impact zal hebben dan Mertens bij een invalbeurt.

Ik denk dat het merendeel het wel sober inziet tegen Kroatië, dan is het ook wel meteen afscheid van de belangrijkste generatie die België ooit had. toch straf wat die jongens wat al die jaren hebben gepresteerd. Er wordt hier/overal veel kritiek geuit naar spelers hun leeftijd/vorm/... maar weinigen hadden het nu beter gedaan denk ik. Ik ga donderdag toch vooral kijken met een gevoel van trots, ze hebben België voetballend toch op de kaart weten zetten, dat verdient toch wel wat krediet ongeacht het resultaat... aan alles moet ooit een einde komen helaas.
99% van de kritiek gaat over Martinez. Dat (om als bijvoorbeeld te nemen) Witsel kritiek krijgt is niet de schuld van Witsel zelf, .. hij heeft veel bijgedragen aan de ploeg, maar zijn beste tijd is voorbij en het is dan aan de coach om hem dit te zeggen en iemand anders uit te proberen.

Ik zeg dus aan Witsel: Bedankt voor al de mooie jaren!
En aan Martinez zeg ik: Tijd voor een andere coach.

Er zijn gewoon teveel jongens die echt rampzalig slecht zijn. Hoeveel slechte balcontroles er in deze wedstrijd opnieuw waren, zelfs van KDB. Dat is gewoon basic voetbal skills en zelfs dat is een probleem.

Meunier was verdedigend heel slecht en heeft aanvallend ook niks gebracht. Castagne heeft ook niet echt overtuigd de vorige wedstrijd op de back, dus in het systeem van Martinez, waar die wingbacks heel belangrijk zijn, is dat natuurlijk wel een immens probleem. Want ook Carrasco en in mindere mate Thorgan waren niet overtuigend.
Batshuayi daar zijt ge voetballend niks mee én die snapt blijkbaar de buitenspelregel niet, kan iemand hem die eens uitleggen? Die loopt gewoon constant een meter buitenspel. Die ontbreekt het ook gewoon aan voetbalintelligentie om met iemand als KDB samen te spelen en daar een chemie tussen te vinden.
De verdediging is te traag en te oud, heeft geen durf en lijkt wel te wandelen. Telkens maar weer van flank naar flank, zelden een gedurfde inspeelpass. En dan maar naar elkaar wijzen wat ze moeten doen, terwijl ze eigenlijk niks meer doen dan simpele breedtepasjes geven. Waarom je daarvoor elkaar instructies moet geven, beats me.
Witsel, die is klaar voor wandelvoetbal, dat is toch echt over en out? Vreemd toch dat die wel nog basis staat bij een Spaanse topclub, of haalt die daar wel meer dan 5km/u over het plein?
KDB is echt een schim van de topper die hij is, hij heeft echt quasi geen enkele deftige spelbepalende pass gegeven én hij trekt door wat ik al vaak heb gezien bij hem: hij heeft er precies allemaal gewoon geen goesting in bij de RD's.
En als onze topkeeper dan ook nog begint te prutsen, tot 2x toe een bal die nooit binnen mag... dan weet Bobke Peeters ook dat het moeilijk wordt.

Eden Hazard was nog best ok vond ik, maar breng die dan toch gewoon vanaf de bank, gebruik hem als supersub voor het laatste half uur.

Onana bracht dynamiek en beweging op het middenveld, na zijn onbegrijpelijke vervanging zag je het plots weer langzamer, zonder beweging en zonder drive gaan. Geen goesting, geen inzet, geen wil, niks. Waarom hij Onana wisselde is toch echt een mysterie en een immense fout.

Van de wissels waren er weinig op niveau, ook Trossard niet. Ik zeg het niet graag, maar Mertens was dan nog iets of wat ok én had een goede kans.

Het was triestig, slecht en niet om aan te zien. En alles grotendeels op de kap van Martinez. Wat een prutser.

Laatst bewerkt:
Persoonlijk, hoewel spelers kritiek krijgen, gaat de meeste commentaar toch naar de manager. Ja, Witsel kan het niet meer, maar dat is geen schande op zijn leeftijd en het systeem waar hij dan maar aan zijn lot wordt overgelaten. Tielemans kan ook niet lopen, dat is niet zijn spel, maar ze worden wel in een 2mans middenveld gezet om te verzuipen.

Je kan de generatie spelers heel weinig verwijten. Spijtig genoeg kan je van de 2 trainers die ze gehad hebben niet hetzelfde zeggen. Je had altijd moeten een finale spelen als je kijkt naar het geluk met de loting en de kwaliteit die we hadden.

Persoonlijk, hoewel spelers kritiek krijgen, gaat de meeste commentaar toch naar de manager. Ja, Witsel kan het niet meer, maar dat is geen schande op zijn leeftijd en het systeem waar hij dan maar aan zijn lot wordt overgelaten. Tielemans kan ook niet lopen, dat is niet zijn spel, maar ze worden wel in een 2mans middenveld gezet om te verzuipen.

Je kan de generatie spelers heel weinig verwijten. Spijtig genoeg kan je van de 2 trainers die ze gehad hebben niet hetzelfde zeggen. Je had altijd moeten een finale spelen als je kijkt naar het geluk met de loting en de kwaliteit die we hadden.
Witsel is 33j
Modric 37 en die heeft vorig jaar nog CL gewonnen

Kent er ook nog iemand het systeem waarin we spelen? Vond het al een heel vreemde bij aanvang, maar na de wissels was het helemaal een soep. Logisch toch dat het dan helemaal niet meer werkt.

Onana eraf halen was een fout, het is niet dat ie energie moest sparen voor de volgende match want toch al geschorst. En als je iedereen met een gele er vroegtijdig uithaalt omdat er risico is op een rode...

Voor de rest zou een uitschakeling niet onverwacht en onverdiend zijn. Nog nooit geweten dat een ploeg dat nog opzoek moet naar zijn geschikte basiself in de 3de groepswedstrijd ver geraakt in een toernooi. Een misstap of valse start kan (zoals Spanje in 2010), maar compleet op de dool zijn is iets anders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan