Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
goh je speelt met 2 natuurlijk. Marokko begon de wedstrijd toch erg afwachtend zette weinig druk en dat deden ze toch anders in de 2e helft. Vanaf het moment de Belgen onder druk komen te staan bezwijken ze toch heel makkelijk. Het is niet dat we in die eerste helft echt kansen hebben gecreëerd. We werden niet weggespeeld zoals tegen de Canadezen maar ik denk dat dat vooral aan Marokko lag die een stuk afwachtender begon dan zomaar te zeggen dat Belgie hier plots weer op niveau was.

Klopt, maar Martinez maakte gewoon weer de foute keuzes. Te weinig doelgevaar wanneer je met Eden en Batshuayi speelt en Onana die in overdrive moet omdat je start met Witsel. Om dan op het moment dat Marokko begint aan te dringen hetzelfde middenveld te brengen dat door Canada gewoon elke keer gepasseerd werd. Met de juiste starters en wissels, win je hier gewoon.

Dat besef, dat er puur met het spelersmateriaal echt wel nog iets in deze ploeg zit, maakt me nu toch weer pisnijdig. We zien het al jaren dat het misloopt met Martinez, en we verliezen hier jaren mee.

Dat we er in de groepsfase zouden uitgegaan zijn met een volledig nieuwe ploeg, geen probleem. Leerschool voor volgend toernooi voor de nieuwe generatie. Maar wat hebben we nu hier aan gehad? Niets leerschool nieuwe generatie, en ruzie bij en afgang van de oude die ons zo veel plezier heeft gebracht. Prachtig gedaan hoor Martinez en Belgische bond.

Tot het vorige WK vind ik niet dat er zoveel op aan te merken was aan Martinez.
Ja en neen.

Met een tactisch (iets) betere coach hadden we WK geweest. Maar goed, 3des is natuurlijk niet slecht.
Ik heb echter inderdaad de indruk dat hij nadien 4 jaar lang, geld in zijn zakken gestoken heeft en dat is het dan ook.

Ja en neen.

Met een tactisch (iets) betere coach hadden ze WK geweest. Maar goed, 3des is natuurlijk niet slecht.
Ik heb echter inderdaad de indruk dat hij nadien 4 jaar geld in zijn zakken gestoken heeft en dat is het dan ook.
Kunt ge nooit met zekerheid zeggen.

Eerste helft was wel “okay-ish”, als je bijv had kunnen starten met Lukaku ipv Bats, of nu had zelfs openda gekunnen, was er wel meer gevaar vooraan geweest volgens mij.

Wat liep er mis bij de eerste goal van Marokko? Niets, volgens de bondscoach. “We verdedigen al zes jaar op die manier. Ik heb het nog niet teruggezien, maar er was daar niets verkeerd met de organisatie of zo.”
Bobby pls stop met Witsel uit de wind te zetten. Heeft Thierry compromitterend beeldmateriaal over u of zo?

En Het Nieuwsblad geeft CDK een 3. Die jongen stond op een eiland en werd op een bepaald moment de grond in geboord op een voorzet.

Sporza ook Rode Duivels incasseren uppercut na zeldzame fout Courtois... . Ja jongens als ge niet ziet dat daar Witsel voor de zoveelste fucking keer dramatisch bezig is dan vrees ik dat het ophoud.

Je ziet bij die 0-1 ook niets van druk van de Duivels. Nog steeds gewoon rustig lateraal spelen. Te triestig voor woorden, geen enkele speler écht op niveau.

En als kers op de taart starten we tegen Kroatië terug met Witsel-Tielemans.

Op de BBC is Belgie gewoon afgemaakt geweest in de analyses. Alles wat we hier al jarenlang zeggen, is daar ook gewoon herhaald en bevestigd. Ongelooflijk.

Alle buitenlandse pers ziet dit al lang buiten onze pers en de coach. De voetbal bond heeft geflaterd met Bobby zolang aan te houden. Moest al jaren buiten liggen, iedereen zie het buiten de pers en de bond. Hopelijk gaat anderlecht hem halen past bij die ploeg die stralen ook zero visie uit

Tot het vorige WK vind ik niet dat er zoveel op aan te merken was aan Martinez. Het probleem is gewoon dat hij in die 4 jaar tussen de 2 WKs niks heeft veranderd. Hazard is niet meer de Hazard van 18' maar toch blijft hij maar kans krijgen terwijl je daar met Trossard wel degelijk een vervanger hebt. 4 jaar terug was Mertens wel degelijk een goeie supersub maar voor een of andere reden denkt Martinez nog altijd dat dat zo is. Daar heb ik vooral problemen mee je moet wel doorselecteren en jongeren kansen geven (echte kansen dan) en dat heeft Martinez veel te weinig gedaan.

Dat is wel een kwaal die meerdere coaches hebben. Eens ze succes met een bepaald groep hebben behaald hebben ze het moeilijk om afscheid van te nemen en de ouderen langzaam naar de uitgang te begeleiden en jongeren te integreren.

Exact dit. Als je dan kijkt naar wat Luis Enrique bijvoorbeeld doet met Spanje.. Constant jonge, onervaren jongens selecteren en uitproberen. Terwijl bij ons de jonge gasten eens twee minuten voor tijd mogen invallen in veredelde oefenmatchen.

#OneLove🖤💛❤️

En als kers op de taart starten we tegen Kroatië terug met Witsel-Tielemans.
giphy.gif

Sporza ook Rode Duivels incasseren uppercut na zeldzame fout Courtois... . Ja jongens als ge niet ziet dat daar Witsel voor de zoveelste fucking keer dramatisch bezig is dan vrees ik dat het ophoud.
Die 1-0 was zeker wel deels Courtois zijn fout. Die afgekeurde goal ook trouwens.

Klopt, maar er komt vanuit die gemeenschap nooit een stem om dit expliciet af te keuren..
Onozelaar, Ik zit hier op dit moment samen met mensen van de Marokkaanse gemeenschap die dit expliciet AFKEUREN. In de media wordt hetgeen een kleine groep marginalen doen breed uitgesmeerd, de groep die op een normale manier aan het vieren zijn komen niet in de media.

Kdb nergens, bats die offside loopt, Eden willen maar ni kunnen, meunier met onnodige fouten...
Het klopt al lang niet meer, en iedere match wordt het gewoon meer duidelijk.

Overigens zeer verbaasd dat mijne kleine hier haar namiddagdutje ononderbroken blijft verderzetten met al da getoeter in de straat. Zonet ook vuurwerk afgestoken op't plein hier. Zolang het vreugdevol is, kan ik er mee leven.

Als ze uitgeschakeld worden ga ik wel eens rondtuuteren. Ik hoop dat het gebeurd met een match die om 8 begint en dan maak ik al hun kleine kindjes wakker

Ik denk dat het merendeel het wel sober inziet tegen Kroatië, dan is het ook wel meteen afscheid van de belangrijkste generatie die België ooit had. toch straf wat die jongens wat al die jaren hebben gepresteerd. Er wordt hier/overal veel kritiek geuit naar spelers hun leeftijd/vorm/... maar weinigen hadden het nu beter gedaan denk ik. Ik ga donderdag toch vooral kijken met een gevoel van trots, ze hebben België voetballend toch op de kaart weten zetten, dat verdient toch wel wat krediet ongeacht het resultaat... aan alles moet ooit een einde komen helaas.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan