Er zijn gewoon teveel jongens die echt rampzalig slecht zijn. Hoeveel slechte balcontroles er in deze wedstrijd opnieuw waren, zelfs van KDB. Dat is gewoon basic voetbal skills en zelfs dat is een probleem.
Meunier was verdedigend heel slecht en heeft aanvallend ook niks gebracht. Castagne heeft ook niet echt overtuigd de vorige wedstrijd op de back, dus in het systeem van Martinez, waar die wingbacks heel belangrijk zijn, is dat natuurlijk wel een immens probleem. Want ook Carrasco en in mindere mate Thorgan waren niet overtuigend.
Batshuayi daar zijt ge voetballend niks mee én die snapt blijkbaar de buitenspelregel niet, kan iemand hem die eens uitleggen? Die loopt gewoon constant een meter buitenspel. Die ontbreekt het ook gewoon aan voetbalintelligentie om met iemand als KDB samen te spelen en daar een chemie tussen te vinden.
De verdediging is te traag en te oud, heeft geen durf en lijkt wel te wandelen. Telkens maar weer van flank naar flank, zelden een gedurfde inspeelpass. En dan maar naar elkaar wijzen wat ze moeten doen, terwijl ze eigenlijk niks meer doen dan simpele breedtepasjes geven. Waarom je daarvoor elkaar instructies moet geven, beats me.
Witsel, die is klaar voor wandelvoetbal, dat is toch echt over en out? Vreemd toch dat die wel nog basis staat bij een Spaanse topclub, of haalt die daar wel meer dan 5km/u over het plein?
KDB is echt een schim van de topper die hij is, hij heeft echt quasi geen enkele deftige spelbepalende pass gegeven én hij trekt door wat ik al vaak heb gezien bij hem: hij heeft er precies allemaal gewoon geen goesting in bij de RD's.
En als onze topkeeper dan ook nog begint te prutsen, tot 2x toe een bal die nooit binnen mag... dan weet Bobke Peeters ook dat het moeilijk wordt.
Eden Hazard was nog best ok vond ik, maar breng die dan toch gewoon vanaf de bank, gebruik hem als supersub voor het laatste half uur.
Onana bracht dynamiek en beweging op het middenveld, na zijn onbegrijpelijke vervanging zag je het plots weer langzamer, zonder beweging en zonder drive gaan. Geen goesting, geen inzet, geen wil, niks. Waarom hij Onana wisselde is toch echt een mysterie en een immense fout.
Van de wissels waren er weinig op niveau, ook Trossard niet. Ik zeg het niet graag, maar Mertens was dan nog iets of wat ok én had een goede kans.
Het was triestig, slecht en niet om aan te zien. En alles grotendeels op de kap van Martinez. Wat een prutser.