Maar eigenlijk voornamelijk 10 jaar Squarepusher versus Venetian Snares. Wat een output! De eerste keer dat ik
Go Spastic beluisterde in toenmalig Brabo in Antwerpen was als een bom. Meteen de hele discographie gekocht daar. Lange tijd geweigerd te geloven dat dit door een enkel persoon werd geproduceerd. Was toen ook zelf erg amateuristisch bezig met wat "Drum en Bass" getinte muziek te produceren en mijn ego was zo vermorzeld door die mens zijn kunnen. Zoals ol Skee Lo het ooit zei, "How the hell am i gonna compete with that?!"
Snares was iets moeilijker om te appreciëren in het begin. Weigerachtig omdat vrienden hem al meteen op gelijke hoogte brachten als Squarepusher wat not done was. Maar uiteindelijk liggen ze hier zeker op gelijke hoogte. 2004 tot 2008 produceerde Snares net geen 10 volwaardige albums van puur kwalitatieve electronica die eigenlijk nog steeds geen gelijke kennen.
@Avondland gezien we een Thunderdome verleden delen,
kan ik u mogelijk interesseren in wat vintage Snares?
Beide heren zijn de enige namen die ik vrijwel blind blijf volgen en steunen. Als ik het niet meteen goed vind zal ik het uiteindelijk wel weten appreciëren en zo niet sponsor ik op zijn minst een artiest die mijn geld al velen malen over meer dan heeft verdiend.
Obsessief de catalogussen van Warp, Sublight, Rephlex, Hymen, Planet Mu etc opgevolgd en grotendeels verzameld.
Game soundtracks als die van Grand Theft Auto(vooral de eerste 2) Katamari Damacy, Silent Hill, Final Fantasy, REZ!!!(
Oval!) . Maar ook film soundtracks zoals die van Fear & Loathing in Las Vegas, The Man Who Wasn't There en Lost in Translation deden me ook wat meer akoestische instrumenten appreciëren. Soundtrack van
Cowboy Bebop en
Evangelion zijn hier ook van grote invloed geweest. Hoop ooit eens live Verdi's Requiem te mogen aanhoren.
Teentjes gedipt in Jazz maar toch net niet cool genoeg om echt zware fan te zijn al kan ik wel de catalogen van
Grant Green en Miles best wel smaken. Een live optreden van een band is wel iets volledig anders dan een opname en voor mij toch veel makkelijker om in akoestische muziek te geraken. Hip Hop grotendeels links laten liggen tot Doom MM Food en Madvillain dropped.
Dub ontdekt en alles van Sly&Robbie, Tubby en Perry verorberd.
Azo lekker.
Eerste keren uitgaan en het hypnotiserende en technische aspect van Techno beginnen appreciëren. Vooral de Detroit scene met Mills, Juan Atkins, Derrick May etc. Deze
set van Mills blijft de grote referentie voor mij, geluidskwaliteit be damned.
House willen ontdekken in het uitgaan maar de dresscode en hele sfeer verafschuwen met die vuil commerciele 5euro voor ne coca cola en ik heb coke nodig om te dansen sfeer. Al heeft dat gelukkig nooit de liefde met
Larry Heard kunnen breken.
Door Snares ook onze eigenste legendarische Breakcore Gives me Wood crew ontdekt en daar een jaar of 6 zoveel mogelijk van opgevolgd.
Erg leuke feestjes. Moshen, waltzen, breaken, strippen. Het gebeurde er allemaal. Niks dresscode, come as you are. Wat meer gemeen heeft met de originele Warehouse vibe van House dan de commerciele zever in cafe danvers etc
Ondertussen ook wel af en toe
muziek met teksten weten waarderen, al zal dit over de grote lijn een uitzondering zijn. Ik heb ritmes nodig.