Kleine reisvraagjes

Iemand tips voor Berlijn? Hotelletje met goeie prijs/kwaliteit verhouding.
Maak in het vervolg gerust een topic als het hier (https://www.beyondgaming.be/threads/zoek-uw-reisbestemming-updated-05-06-2023.99/) nog niet inzit.
Ik heb er alvast eentje aangemaakt voor Berlijn: https://www.beyondgaming.be/threads/citytrip-berlijn.24127/

Ik ga zaterdag naar Solomun in Brussel, gaat door in het jubelpark.
Helaas is openbaar vervoer geen optie (rijdt niks meer in ons richting na 23h) , P&R misschien maar is ook een ganse omweg.

Zou me dan eventueel parkeren in de buurt, iemand aanraders qua parking?
Jammer dat er geen antwoord kwam, maar wat heb je nu gedaan? Kan handige info zijn voor anderen in de toekomst.
 
welke currency convertors gebruiken jullie?

Volgende maand dus naar laos, en daar zie ik:
1 Laotiaanse kip is gelijk aan 0,000052 Euro
:crazy::crazy: Ik kan natuurlijk ook bij elk bedrag mijn rekenmachine op gsm nemen, en het bedrag dat ik daar zie, delen door: 19320.
Maar lijkt me toch wel wat omslachtig.....
 
@SilentSpringIk zou ook gokken van niet: bagagekarren worden door de handling agents ook klaargezet om ingeladen te worden, ....
Daarnaast, de keren dat ik vertraging had, wist ik dat pas toen ik zelf op de luchthaven was omdat het eerder niet gecommuniceerd werd; als je er dan toch al bent kan je even goed door de check-in gaan en "gerust" zijn. Je kan bijvoorbeeld je koffer al afgeven maar even wachten met door security te gaan.

niet doen, zal je enkel meer miserie opleveren. Het is niet omdat het vliegtuig zelf te laat vertrekt dat de bagage niet op het afgesproken tijdstip verwerkt moet worden.
Merci, ik was dus juist :).
Wij waren inderdaad al op de luchthaven, dus buiten zitten of binnen maakt dan toch niets uit.
Het moment dat je weet krijgt van een vertraging is taxi en dergelijke meestal toch al geregeld dus op zich kun je dan toch niet veel meer doen.

Het was gewoon eventjes vloeken omdat het restaurant in het hotel 's avonds om 18u30 open gaat, de taxi kwam ons om 19u ophalen.
Hadden we eerder van die vertraging geweten hadden we de taxi 15min later besteld en dan konden we wel nog in het restaurant iets gaan eten, nu niet gedaan wegens beperkte tijd.
Ervoor dan wel een Brusselse wafel extra gaan halen in de snackbar, na 10 dagen all-in heb je nu niet direct honger :p
 
welke currency convertors gebruiken jullie?

Volgende maand dus naar laos, en daar zie ik:
1 Laotiaanse kip is gelijk aan 0,000052 Euro
:crazy::crazy: Ik kan natuurlijk ook bij elk bedrag mijn rekenmachine op gsm nemen, en het bedrag dat ik daar zie, delen door: 19320.
Maar lijkt me toch wel wat omslachtig.....
Ik weet het niet Trump, maar met wat basis rekenen, heb je helemaal geen converter of app nodig? 1 euro is ongeveer 20k kip.. dus iets dat geprijsd staat aan 98 700 kip is ongeveer 5 EURO.
 
Heeft er iemand goede aanraders voor reiskoffers (vliegtuigbagage)? De mijne begint wat te verslijten (super goedkoop gekocht en toch een jaar of 9 meegedaan) en die van mijn echtgenoot is eigenlijk een beetje aan de kleine kant en erg zwaar voor het formaat. Ik zie door de bomen het bos niet meer... Zoveel keuzes qua merken en materialen.

Wij gaan in September twaalf dagen op vakantie en doordat we constant onderweg zullen zijn en het weer heel snel kan wisselen gaan we eigenlijk toch wel wat moeten meenemen hebben lichtere koffers hebben onze voorkeur.
 
Ik weet het niet Trump, maar met wat basis rekenen, heb je helemaal geen converter of app nodig? 1 euro is ongeveer 20k kip.. dus iets dat geprijsd staat aan 98 700 kip is ongeveer 5 EURO.
Nu je het zegt: Eigenlijk gewoon de laatste 4 nullen weg laten, en delen door 2.
Makkelijker kan haast niet...
 
Nu je het zegt: Eigenlijk gewoon de laatste 4 nullen weg laten, en delen door 2.
Makkelijker kan haast niet...
Ik gebruik altijd die van oanda


 
Hoi,

Een vraagje over mobiel internet in frankrijk.

Een familielid heeft een buitenverblijf in Frankrijk, daar gaan ze ieder jaar voor een maand of 2-3 naar toe.
Ze hebben daar normaal een satelliet verbinding (tv vlaanderen) dat toch redelijk wat (300 euro per jaar)
Graag zouden ze deze opzeggen om dan bvb. een internetverbinding te hebben (wat er nu niet echt is).

Aangezien er geen internetaansluiting aanwezig is , moet het dus mobiel internet zijn.
Om dan met een chromecast zo te kunnen streamen eventueel naar de TV.

La mobicarte vacances mode (een prepaidkaart van orange in frankrijk) - dan heb je voor 40 euro - 40 GB als ik het goed begrijp.
Maar aangezien het dan om een Franse kaart hebt , kan je waarschijnlijk niet meer op Telenet.tv of vrt max ? ?

Of kan je hier met je GSM abbonement dat je reeds hebt bvb. wat bijbetalen voor veel extra data voor 1 maand bvb ?
(maar die optie vind ik nergens terug).

Kort samengevat:
Extra mobiel internet in frankrijk wat is de beste en goedkoopste oplossing ?
 
Hoe streng is Ryanair met de gratis handbagage?
Ga voor 4 dagen met mijn broer naar Portaventura World (1 dag park, 1 dag aqua en 1 dag park + ferrariland) dus an sich moet er niet veel mee. 2 tshirts en 1 korte broek en een zwembroek is in principe voldoende.

De gratis tas die mee mag is echter maar 40x20x20. Mijn rugzak waar ook mijn laptop in kan is 40x30x20, dus ietsje te groot.

Gaan ze daar echt over vallen?

Als ik mn laptop vastmaak aan m'n lichaam met een riem dan kan ik mn rugzak in principe voldoende plooien zodat die past denk ik...
Ik vlieg van Eindhoven en tickets zijn 80 euro per persoon, als ik een handbagage van 55x40x20 bijboek kost me dat evenveel als m'n ticket.

Toen ik met Easyjet naar Egypte vloog van schiphol stonden ze daar echt klaar met hun lamellen, en als er zelfs maar een wieltje uitstak was het ter plekke dik bijbetalen, maar heb ook al vaak geweten dat ze er niet naar om zien.
We gaan van 4 tot 8 september, dus net buiten het hoogseizoen denk ik...
 
Recent naar Sevilla gevlogen met Ryanair daar was men valies ook iets te breed om officieel in orde te zijn en niks commentaar op gehad.
 
Iemand die een goede tip heeft voor een korte last minut (volgende week) autovakantie? Voor een gezin met een zoontje van 4.

Liefst iets met de nodige ontspanning maar ook rust. Ik dacht aan de Ardennen (iets met kanovaren, zwembad in de buurt en wat gaan wandelen). Hebben jullie andere tips/adresjes? Liefst niet te ver (België of buurlanden). Mvg
 
Iemand die een goede tip heeft voor een korte last minut (volgende week) autovakantie? Voor een gezin met een zoontje van 4.

Liefst iets met de nodige ontspanning maar ook rust. Ik dacht aan de Ardennen (iets met kanovaren, zwembad in de buurt en wat gaan wandelen). Hebben jullie andere tips/adresjes? Liefst niet te ver (België of buurlanden). Mvg
Kijk eens op booking of je nog iets vindt regio Doornik anders? Zwembad (zelf nog niet geweest maar is volgens de foto's ook met buitenzwembad), cinema, Jungle City en een binnenspeeltuin zonder ver te moeten rijden.
 
Laatst bewerkt:
Het is uiteindelijk Houffalize (Ardennen) geworden. 5 nachten in Vayamundo hotel. Volgens ons met voldoende activiteiten om daar te doen, wandelen, kajak/kano, zwembad in hotel, blote voetenpad,....
 
Eind volgende maand vertrekken we naar Colombia. Is het beter om hier meteen Colombiaanse peso's te wisselen of eerder hier dollars te verzamelen en daar te wisselen naar peso's?
 
2 Weken geleden een mini tripje naar Salou geboekt (voor Portaventura te doen met m'n broer) en had toen een transfer gevonden van de luchthaven tot aan Salou heen terug voor 42 euro. Was een shuttle bus denk ik. Ik ben bijna zeker dat het een prijs vergelijk site was want ik kon ook duurdere opties kiezen zoals met een auto etc... Ik boek die later wel dacht ik.

Uiteraard nu vind ik hem niet meer terug, enigste sites die ik vind is het allemaal 90 euro en meer voor gewoon een auto transfer.

Dus, kennen jullie een prijs vergelijk site voor een goedkope transfer?
Of denk je dat van de luchthaven van Reus tot aan Salou centrum je heel gemakkelijk gewoon een goedkope lokale bus kan nemen? We gaan amper 1 kleine trolley meenemen van 10kg dus we reizen licht.
 
Terug
Bovenaan