Iemand tips voor Berlijn? Hotelletje met goeie prijs/kwaliteit verhouding.
Ik vind Prenzlauer Berg een toffe buurt. Best dan dicht bij de U2 zitten om ook vlot naar andere stadsdelen te kunnen. Soms staan ook erg knappe plekken op Airbnb.
Geen idee wat zowat de gangbare prijzen zijn.
 
Wij zijn toen verbleven in Ibis Berlin Mitte wat dichtbij een metrohalte is, was goed te doen qua prijs omdat je beetje buiten centrum zit. En op zich kon je van daaruit ook wel wat wandelingen maken.

Deze Bunker vond ik wel een hele goeie, krijg je beetje het volledige verhaal mee. Je kan er wel een paar uur aan kwijt zijn. Jodenmuseum ook wel echt een aanrader.
Fotografiemuseum als dat je ding is.
 
Is de wijk Kreuzberg wat?
en hoe geraken jullie van en naar Berlijn?
Uiteindelijk heb ik gekozen om de heenvlucht met Ryanair te doen (smorgens) en na de middag terug te komen met de ICE trein.
Want de terugvlucht is ofwel zeer vroeg (Ryanair), ofwel met brussels airlines maar dan betaal je ook wel een stuk meer.
 
Is de wijk Kreuzberg wat?
en hoe geraken jullie van en naar Berlijn?
Uiteindelijk heb ik gekozen om de heenvlucht met Ryanair te doen (smorgens) en na de middag terug te komen met de ICE trein.
Want de terugvlucht is ofwel zeer vroeg (Ryanair), ofwel met brussels airlines maar dan betaal je ook wel een stuk meer.

Ja ik vond dat een fijne buurt. Iets rustiger/minder druk.

Viktoriapark/Bergmannkiez zijn leuke buurten in Kreuzberg (met befaamde Curry 36 en Mustafa kebap om de hoek). Regio rond het water richting Kotbusser en Admiral Brücke vond ik ook heerlijk vertoefen.

Op zich serieuze wandeling, maar je geraakt van Kreuzberg ook te voet tot het historisch centrum (maar uiteraard ook via u/s bahn).
 
  • Leuk
Waarderingen: Gray
Is de wijk Kreuzberg wat?
en hoe geraken jullie van en naar Berlijn?
Uiteindelijk heb ik gekozen om de heenvlucht met Ryanair te doen (smorgens) en na de middag terug te komen met de ICE trein.
Want de terugvlucht is ofwel zeer vroeg (Ryanair), ofwel met brussels airlines maar dan betaal je ook wel een stuk meer.

Ik heb al iedere keer gewoon de ICE genomen H/T. Geen bagagestress, boek en muziek mee, af en toe de benen strekken door een zakje chips in de barwagon te kopen haha, ... Zalige manier van reizen!
 
Ik heb al iedere keer gewoon de ICE genomen H/T. Geen bagagestress, boek en muziek mee, af en toe de benen strekken door een zakje chips in de barwagon te kopen haha, ... Zalige manier van reizen!
Nemen jullie dan eerste of 2e klasse? Prijsverschil lijkt me niet zo veel mocht 2e klasse niet zo comfortabel zijn.

Nog andere opties?

Edit: ondertussen een ICE trein geboekt in heen op donderdagochtend en de nachtrein de nacht van zondag op maandag.

Mochten er nog tips zijn qua hotels.. shoot
 
Laatst bewerkt:
Nemen jullie dan eerste of 2e klasse? Prijsverschil lijkt me niet zo veel mocht 2e klasse niet zo comfortabel zijn.

Nog andere opties?

Edit: ondertussen een ICE trein geboekt in heen op donderdagochtend en de nachtrein de nacht van zondag op maandag.

Mochten er nog tips zijn qua hotels.. shoot

Tweede klasse is comfortabel genoeg vond ik! Veel plezier. :clap:
 
Hoe lang doe je erover met de trein?
Berlijn staat heel lang op mijn bucket list maar neem liever niet het vliegtuig voor citytrips.
Maar een hele dag op een trein zitten is geen ontspanning voor mij.
De nieuwe slaaptreinen lijken me wel interessant.
 
De prijs van die trein blijft me toch tegenhouden. Als je een beetje op voorhand boekt kan je een vlucht hebben voor minder dan 40 euro en ben je er op een kleine 2 uur. Om dan 70-140 euro voor een trein te betalen en 4 keer zo lang onderweg te zijn 😐
 
Trein heeft me nu 237 euro gekost. Heen is het 7u50min en terug is stuk langer met ongeveer 11u maar is wel in slaapcoupé met ontbijt. Vind ik prima en is geen ‘verloren’ tijd imo.
 
Laatst bewerkt:
De prijs van die trein blijft me toch tegenhouden. Als je een beetje op voorhand boekt kan je een vlucht hebben voor minder dan 40 euro en ben je er op een kleine 2 uur. Om dan 70-140 euro voor een trein te betalen en 4 keer zo lang onderweg te zijn 😐
Qua prijs wil ik je volgen en is het idd redelijk schandalig dat er gehamerd wordt op het ecologische maar dat een trein veel duurder is. Jammer genoeg gaan ze dit wss eerder oplossen door vliegen duurder te maken dan treinen goedkoper.

Qua tijd vind ik echt niet dat je gelijk hebt. 2u op voorhand op de luchthaven zijn vs hoogstens een half uur voor de trein, dan het hele boarding proces, een dik half uur tussen de wielen aan de grond en jij die uit het vliegtuig bent en dan nog eens van de luchthaven naar je bestemming, terwijl een station vaak al in het centrum is. Het zal echt niet zoveel tijd schelen denk ik.
 
Nemen jullie dan eerste of 2e klasse? Prijsverschil lijkt me niet zo veel mocht 2e klasse niet zo comfortabel zijn.

Nog andere opties?

Edit: ondertussen een ICE trein geboekt in heen op donderdagochtend en de nachtrein de nacht van zondag op maandag.

Mochten er nog tips zijn qua hotels..


Mijn favoriet hotel is 'Capri by Fraser'.

De prijzen voor de trein zijn inderdaad belachelijk duur, helaas heb ik vliegangst, dus ik ga altijd met de trein. Op sommige momenten kost een eerste klas ticket, indien geluk, maar iets meer dan een ticket tweede klas. Het verschil is tussen beide klasses is uiteraard een klein verschil in comfort, in 1ste klasse krijg je je eten gebracht tot aan je zitplaats als je wil, alsook krijg je een zeer klein, maar super lekker koekje.

Hou er ook rekening mee dat er stiltecoupes zijn, enorm vervelend wanneer je dat niet verwacht en dan onvoorbereid urenlang stil moet zijn. Zalig wanneer je het wel op voorhand weet 🤗
 
Terug
Bovenaan