De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind dat het financieel wel een groot verschil maakt en voel me toch wat in de zak gezet, eerlijk gezegd.
Begrijpelijk. Fijn is anders natuurlijk. Je kan de dealer altijd aanspreken als hij de koop ongedaan wil maken? Kleine kans, maar je kan proberen.
 
Ik vind dat het financieel wel een groot verschil maakt en voel me toch wat in de zak gezet, eerlijk gezegd.
je koopt toch gewoon een wagen? is er een verschil tussen die wagen als hij via grijze import komt of niet?

Sowieso, juridisch heb je geen argument, je hebt garantie die je krijgt ongeacht grijze import.
 
je koopt toch gewoon een wagen? is er een verschil tussen die wagen als hij via grijze import komt of niet?

Sowieso, juridisch heb je geen argument, je hebt garantie die je krijgt ongeacht grijze import.

Inderdaad.

En als het financiel een verschil maakt waarom heeft hij dan zelf geen import gekocht?
 
Inderdaad.

En als het financiel een verschil maakt waarom heeft hij dan zelf geen import gekocht?
Omdat het een correcte prijs was voor een Belgische wagen, ingevoerd door de verdeler. Niet voor een grijze import. Nogmaals, dat het een import was werd mij op geen enkel ogenblik voor inschrijving meegedeeld. Ik was niet op zoek naar een importwagen en had ook niet verwacht dit aan te treffen onder het 2dehandslabel van de merkgroep.
 
Laatst bewerkt:
Omdat het een correcte prijs was voor een Belgische wagen, ingevoerd door de verdeler. Niet voor een grijze import. Nogmaals, dat het een import was werd mij op geen enkel ogenblik voor inschrijving meegedeeld. Ik was niet op zoek naar een importwagen en had ook niet verwacht dit aan te treffen onder het 2dehandslabel van de merkgroep.
maar wat is het verschil tussen een importwagen en een gewone "Belgische" wagen? Ik snap echt het probleem niet.
 
maar wat is het verschil tussen een importwagen en een gewone "Belgische" wagen? Ik snap echt het probleem niet.
en meer nog, wat is het verschil tussen een import en een grijze import. Want bij tweedehandswagens kan je toch niet echt spreken van grijze import.
 
maar wat is het verschil tussen een importwagen en een gewone "Belgische" wagen? Ik snap echt het probleem niet.
Ja ik snap het ook niet goed.

De garage doet alle moeite om de wagen hier te krijgen.

Had je het aan de prijs voor de import willen hebben had je het zelf maar moeten importeren.
 
Die opmerking heb je al gemaakt. Ik. Wou. Geen. Import. Ik was ook niet op zoek naar de goedkoopste wagen, deze was al duurder dan gemiddeld. Een geïmporteerde wagen is niet de Belgische marktwaarde waard van een wagen geïmporteerd door de officiële invoerder. Punt andere lijn.
I don’t care welke moeite de garage gedaan heeft, ze hebben veel minder gedaan dan zelfs de minimum. Dit is gewoon winstmaximalisatie door zaken te verbergen. Het enige dat ze mij meegegeven hebben is een roos formulier, en ik had veel meer nodig. Waardoor ook de inschrijving niet kon doorgaan en de wagen daar nu staat te staan tot ik naar de DIV kan (wat voor een Belgische wagen ook helemaal niet nodig was). Op geen enkel punt werd ik deftig geïnformeerd.
ik snap nog altijd niet wat daar minder waard aan zou zijn aan die wagen. Ja, je hebt een minimale moeite extra die je moet doen voor die papieren, maar eens dat opgelost is, is dat toch evenveel waard?
 
Nee, want wagens in Duitsland zijn goedkoper en dus in mijn ogen ook minder waard. En de garage blijkt nu allerlei documenten niet te hebben waardoor van inschrijving nog geen sprake is. Allemaal shit waar ik mij als klant geen zorgen om zou hoeven te maken.
Die auto komt uit dezelfde fabriek, dus is exact evenveel waard behalve die papieren. Dat een cola in de Auchan in Frankrijk goedkoper is dan in België merk je niet meer eens je in België bent.

Enige is dat papierwerk, maar ook dat is nu niet zoveel werk. Volgende keer eisen dat verkoper alle papierwerk regelt, he.
 
Weet je daar een type van? Als er dan een factuur is van een nieuwe riem, kan ik zien of het al zo'n nieuwe is.

Speciale dingen waar ik moe opletten bij andere PSA motoren? Twijfel nog of eventueel een bestelwagen te kopen en om te bouwen tot camper?
Ik zal u vanavond of morgen de referentie bezorgen.
Bij de diesels zijn adblue reservoirs, verstuivers en in veel kleinere maten nox sondes een issue. Op reservoirs is een uitbreiding.verstuivers zijn niet de grote kost. Als die lekken zie je al snel witte sporen rond en in de uitgang van de uitlaat of buitenkant verstuiver zelf.
De 2.0d €6 durven bij hogere kilometerstanden olie verbruiken €4 en €5 hebben hier geen last van.
Bij 1.5d zijn de oudere generaties voorzien van een 7mm ketting tussen de nokkenassen (nieuwere hebben 8mm) eveneens een uitbreiding op.
Nieuwere gen's kun je herkennen aan de dam nr in de deur. Dam nr is een productiedatum die telkes per dag met de waarde van 1 verhoogd wordt. Getal zal ergens in de 15k of16k liggen. Zal deze ook proberen te bemachtigen.

Edit: referentie riem 1.2 puretech 1654514680
1.5d vanaf Dam nr 15758 ok
 
Laatst bewerkt:
Waarom moet een autolening afgelost worden op moment van verkoop en kan dit niet mee overgenomen worden naar de nieuwe wagen?

BV. Ik verkoop wagen voor 25k (met openstaand restkrediet van 12k), ik wil een nieuwe wagen voor 25k kopen maar leen dus opnieuw 13k bij omdat restkrediet afgelost moet worden. Had het hier onlangs over met een collega die in dit scenario zit en me dit wist te vertellen. Ik dacht dat mijn logica uitvoerbaar was.
 
In de "my arval mobile" app zit een sectie "boorddocumenten". Deze toont echter mijn verzekering die sinds gisteren vervallen is.

Iemand een idee hoe ik de nieuwe verzekering daar in krijg? Als'k op toevoegen klik kan ik alleen een foto toevoegen van rijbewijs en inschrijvingsbewijs.
Ik zie nergens een optie om de nieuwe verzekering op te laden?
 
Ik lees vaak over de ergernis van SUVs die slecht afgestelde koplampen hebben. Zelf rij ik met een Skoda Karoq (2023) en ik ondervind zelfs soms ook last van andere SUVs, haha xD kwestie van geen asocialen te zijn op de weg, ben ik gaan rondsnuisteren.

Ondertussen heb ik de optie gevonden onder 'luchtbundelhoogteverstelling' en deze staat standaard op 0, het hoogste.
Zou ik hieraan prutsen of niet? Het meest lage is optie 6, maar laat ik best zoals het is of is er een ongeschreven regel over hoe je het beste dit instelt?
 
Ik lees vaak over de ergernis van SUVs die slecht afgestelde koplampen hebben. Zelf rij ik met een Skoda Karoq (2023) en ik ondervind zelfs soms ook last van andere SUVs, haha xD kwestie van geen asocialen te zijn op de weg, ben ik gaan rondsnuisteren.

Ondertussen heb ik de optie gevonden onder 'luchtbundelhoogteverstelling' en deze staat standaard op 0, het hoogste.
Zou ik hieraan prutsen of niet? Het meest lage is optie 6, maar laat ik best zoals het is of is er een ongeschreven regel over hoe je het beste dit instelt?
In de keuring zetten ze die zelf in hoogste stand om de afstelling van de lichten te controleren.
Normaal komt er vooraan geen extra gewicht meer bij. Enkel achteraan met bv een zwaar geladen koffer en/of aanhangwagen. Dan kan je die wat lager instellen
 
Ik zal u vanavond of morgen de referentie bezorgen.
Bij de diesels zijn adblue reservoirs, verstuivers en in veel kleinere maten nox sondes een issue. Op reservoirs is een uitbreiding.verstuivers zijn niet de grote kost. Als die lekken zie je al snel witte sporen rond en in de uitgang van de uitlaat of buitenkant verstuiver zelf.
De 2.0d €6 durven bij hogere kilometerstanden olie verbruiken €4 en €5 hebben hier geen last van.
Bij 1.5d zijn de oudere generaties voorzien van een 7mm ketting tussen de nokkenassen (nieuwere hebben 8mm) eveneens een uitbreiding op.
Nieuwere gen's kun je herkennen aan de dam nr in de deur. Dam nr is een productiedatum die telkes per dag met de waarde van 1 verhoogd wordt. Getal zal ergens in de 15k of16k liggen. Zal deze ook proberen te bemachtigen.

Edit: referentie riem 1.2 puretech 1654514680
1.5d vanaf Dam nr 15758 ok
Nogmaals bedankt voor alle info. Mag ik eens je mening vragen over de volgende wagen?
Aangezien de motor vernieuwd is, vermoed ik dat het wel met een nieuwe riem zal zijn.

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.


Kilometerstand: 95.000 km
Bouwjaar: 01/2017
Verkoopprijs: € 11.999,-
 
Nogmaals bedankt voor alle info. Mag ik eens je mening vragen over de volgende wagen?
Aangezien de motor vernieuwd is, vermoed ik dat het wel met een nieuwe riem zal zijn.

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.


Kilometerstand: 95.000 km
Bouwjaar: 01/2017
Verkoopprijs: € 11.999,-
Mja, beetje ne dubbele.
Goed en niet goed, nieuwe motor is top maar de wagen heeft wel de leeftijd bereikt dat er geen enkele uitbreiding meer van toepassing is.
Mocht je dan nog problemen krijgen...
Wil je 100% zekerheid, ieder onderhoud (20k a 25k km )carter even mee laten afnemen(paar vijzen en wat silicone), zo zou ik het zowiezo doen mocht het voor mezelf zijn, eender welke riem.
Als uw zeef nooit verstopt geraakt, zul je nooit olieverbruik krijgen.

Het model zelf kan ik niet veel van zeggen, geen ervaring met c4 picasso.
Misschien dat hier andere mensen ervaring hebben met het model zelf?
 
Gisteren een proefrit gaan doen met de Peugeot 3008 (2021), de wagen bevalt me enorm maar wat is er geweten over de hedendaagse Peugeot motor? Zijn dit kwalitatief goede motoren?
 
Een ietwat vreemde en misschien wel 'domme' vraag.

Het valt mij op dat elektrische auto's al snel veel meer vermogen hebben dan bijvoorbeeld een benzinewagen. Maar kan je die pk's ook zo simpel gaan vergelijken? Ik kan mij inbeelden dat elektrische auto's omwille van de batterij een pak meer wegen dan een benzinewagen. Dus die extra pk's zijn misschien wel nodig?

Bij wijze van spreken: vroeger was 300 pk al eerder uitzondering terwijl dat bij de elektrische wagens niet zo speciaal meer is. Maar kan je beiden hetzelfde vergelijken? Zijn die zoveel sneller dan?

Spare me, ik ben een leek op dat gebied.
 
Een ietwat vreemde en misschien wel 'domme' vraag.

Het valt mij op dat elektrische auto's al snel veel meer vermogen hebben dan bijvoorbeeld een benzinewagen. Maar kan je die pk's ook zo simpel gaan vergelijken? Ik kan mij inbeelden dat elektrische auto's omwille van de batterij een pak meer wegen dan een benzinewagen. Dus die extra pk's zijn misschien wel nodig?

Bij wijze van spreken: vroeger was 300 pk al eerder uitzondering terwijl dat bij de elektrische wagens niet zo speciaal meer is. Maar kan je beiden hetzelfde vergelijken? Zijn die zoveel sneller dan?

Spare me, ik ben een leek op dat gebied.
Het is moeilijk.

Elektrisch rijden is een volledig andere ervaring. Je hebt meteen al je koppel en je auto zal dus ook vlotter voelen. Aka je zal bij de lichten bv sneller weg zijn. Een ICE (Internal Combustion Engine) moet op toeren komen, want deze heeft enkel het top vermogen bij specifieke RPM's.

Om het belachelijk lang verhaal korter te maken: Nee je kan het eigenlijk niet vergelijken. Elektrische auto's zijn vaak een pak zwaarder voor gelijkaardige pk's, maar rijden ook gewoon volledig anders. Je hebt dan nog elektrische auto's zonder versnellingen (de meest) en hier en daar met versnelling (Audi E-Tron GT bv). De beste manier is eigenlijk gewoon een testrit gaan doen, want idd die 300pk sterke elektrische wagen is niet hetzelfde als een Golf GTI met 300pk.
 
De beste manier is eigenlijk gewoon een testrit gaan doen, want idd die 300pk sterke elektrische wagen is niet hetzelfde als een Golf GTI met 300pk.
Dat bedoelde ik dus. Merci voor de uitleg!

Ik stel mezelf die vraag omdat ik moest denken aan de verzekeringen. Houden die dan ook op dezelfde manier rekening met het aantal pk's (vooral bij jonge bestuurders)? En waarom gebeuren er niet meer ongevallen nu iedereen plots toegang heeft tot veel meer pk's?

't Zijn mijn shower thoughts.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan