De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn spiegels klappen automatisch in en uit bij het sluiten en openen van de wagen.

Maar mijn linkerspiegel blijkt nu niet meer in te klappen. Niet automatisch maar ook niet als'k het manueel van binnenuit met de knopjes probeer.

Iemand een eenvoudige tip om dit op te lossen? Of doe'k best uitstapje langs garage? (Leasing auto).
Hoor wel het motortje proberen in elk geval...
 
Idd de koude kan het probleem zijn, de mijne durven ook wel eens te blokkeren als het hard gevroren heeft.
Ik help die dan door met de hand mee te duwen.
 
Auto staat inderdaad buiten. Meeduwen heb'k al geprobeerd, maar doet niets.

Zou dit probleem zich dan vanzelf kunnen oplossen als de temperatuur weer wat stijgt?
 
Auto staat inderdaad buiten. Meeduwen heb'k al geprobeerd, maar doet niets.

Zou dit probleem zich dan vanzelf kunnen oplossen als de temperatuur weer wat stijgt?
Het zou kunnen, we kunnen dit niet met zekerheid zeggen aangezien we niet weten wat het probleem exact is.
En normaal is dat systeem er wel op voorzien dat het niet kapot gaat als het hapert.
 
Auto staat inderdaad buiten. Meeduwen heb'k al geprobeerd, maar doet niets.

Zou dit probleem zich dan vanzelf kunnen oplossen als de temperatuur weer wat stijgt?
Over welk merk van wagen gaat het?
Zachtjes meeduwen kan helpen ja. Gewoon niet te hard dat je iets kapotmaakt.
Maar ook een warme handdoek over de spiegel leggen zodat eventueel het ijs kan smelten, als het probleem ijs is.
 
Een peugeot. Maar 't is opgelost.
Was even langs de self carwash geweest en de spiegel gaat terug. Er zal dan idd wat ijs tussen gezeten hebben.
 
Meestal rond de 50k km krijgen ze de eerste verstopping van hun zeef door de afbrokkelende riem. Daarna begint het olieverbruik door de gebrekkige smering. Tenzij ze er op voorhand bij waren. Maar dat kan je niet zeker weten.
Is de wagen particulier of kleine okkaziehandel-> wegblijven
Grote garage/merkgarage met 1j cargarant-> dan kan je het doen. Worst case steken ze een nieuwe motor in waarborg.
Mocht ik zelf zo een motor hebben-> direct nieuwe riem erop van de laatste gen(meer zo een vilten riem dan rubber) ieder onderhoud carter eraf, zijn maar een paar extra schroeven en zeef controleren/reinigen, voor de rest komt aan die motoren niets.
Met die nieuwe riem en de extra controles bij elk inderhoud, is het dan nog nodig of aan te raden om 98 te tanken? Of is 95 nu ook "safe"?

Want dat scheelt me toch steeds 10€ per tankbeurt.
 
Met die nieuwe riem en de extra controles bij elk inderhoud, is het dan nog nodig of aan te raden om 98 te tanken? Of is 95 nu ook "safe"?

Want dat scheelt me toch steeds 10€ per tankbeurt.
95 is oke. Met de nieuwe riem hebben we tot nu toe geen retours gehad (hout vasthouden)
 
Ik zou graag Carplay activeren in mijn auto (BMW 3 van 2017).

Hoe kan ik zeker weten dat Carplay mogelijk is in mijn auto? En kan ik zien of dat ook draadloze carplay is?
Moet ik dat gewoon via de bmw app installeren en daar gewoon 300 euro betalen?

Iemand die dit proces al gedaan heeft? :p
 
Je lacht ermee maar je wilt niet weten van hoeveel wagens ik al de keyless go heb moeten deactiveren.
Ik vind dat soms handig, maar vaak vervelend.

Als ik rond de auto ben ontgrendeld hij nog niet maar gaan de lichten wel aan. Soms handig in het donker. Zodra ik dan dichter bij het portier kom ontgrendeld hij.

Maar, dat systeem bij BMW is blijkbaar niet zo snugger. Als ik dus bij mijn portier sta, ontgrendeld hij. Maar ik doe de deur nog niet meteen open, als ik dan na een paar sec naar de deurhendel grijp vergrendeld hij ipv te ontgrendelen.

En nee, dat is niet omdat er teveel tijd tussen geweest is, want dat duurt langer. Het lijkt mij dat dat systeem niet weet of het portier nu ontgrendeld of vergrendeld is op dat moment, en hij gewoon opnieuw het commando geeft om het slot van positie te wisselen als ik de beweging naar de deurhendel maak.
 
Ik dacht dat keyless entry vervelend ging zijn als ge de auto daarna dat niet meer hebt, maar ik heb nu al voor dat als ik de auto van mijn partner pak dat ik daar aan die klink sta te trekken om mij dan te realiseren dat ik de auto eerst open moet doen.
 
Ik wil graag een autokrik bestellen. Online vind ik modellen van 1,5 tot 4 ton en méér. Als ik 1 wiel tegelijk wissel moet ik mij dan voorzien op het totaal gewicht van de auto (momenteel 1700kg binnenkort 2700kg)? In mijn veronderstelling staan er nog steeds 3 wielen op de grond waardoor er op zich niet zoveel (+1000kg) gewicht op de krik komt? :unsure::unsure::unsure:
 
Ik wil graag een autokrik bestellen. Online vind ik modellen van 1,5 tot 4 ton en méér. Als ik 1 wiel tegelijk wissel moet ik mij dan voorzien op het totaal gewicht van de auto (momenteel 1700kg binnenkort 2700kg)? In mijn veronderstelling staan er nog steeds 3 wielen op de grond waardoor er op zich niet zoveel (+1000kg) gewicht op de krik komt? :unsure::unsure::unsure:
Klopt, voor enkel wielen te wisselen (voor eronder te werken, raad ik dan eerder vaste steunen aan) kun je veilig reken met maximaal 30% van je totaal gewicht dat je moet opkrikken. in realiteit zal dit ofc minder zijn. Als je dus pakweg met 3 ton rekent, dan is 30% = 900kg.
Dus met eentje van 1,5ton heb je meer dan voldoende lijkt me. Tis pas wanneer je een gehele voorkant/achterkant wilt gaan opheffen dat je naar pakweg 60% van uw voertuig moet gaan opkrikken.

Ik had er eentje van 1,5 ton bij m'n ouders staan, en nog nooit problemen gehad dat ie het niet kon opheffen. (auto's & camionette)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan