Aflevering 2: Over vallende spots, treinen en bootcamp...

Wie is op dit moment jouw mol?


  • Totaal aantal stemmers
    85
  • Opiniepeiling gesloten .
als Mol weet je eigenlijk al dat je met die treinproef niks moet doen he. ik vond Lieselot haar commentaar daarover trouwens opvallend:
"Thomas zegt dat hij gezegd dat het 10 meter was, maar als we dat geweten hadden, hadden we harder gegooid" oid.
terwijl: dat Thomas dat zei was (voor ons als kijker toch) duidelijk. en: ze waren daar al eens gepasseerd, en ze kregen toen die instructies dat ze dingen gingen moeten gooien. als je dan niet weet dat het ver is...
Maar daar kan je op voorhand niet vanuit gaan hè. Je kan niet als mol een proef in gaan met de gedachte: "ah, vandaag moet ik niks doen, deze proef is gedoemd om te falen." Daarnaast weet je toch op voorhand niet welke voorwerpen men moet vinden denk ik. Voor hetzelfde geld zijn er daar enkele bij die makkelijker het net kunnen vinden.

Leila is Tunesische, dus waarschijnlijk moslima. mogelijk is "geen alcohol" één van de dingen waar ze zich aan houdt.
en dan nog: er waren er 3 die alcohol gedronken hadden, dus 6 die niet gedronken hadden. ze hadden voor elke wagen meer keuzes om wél te rijden dan niét.
Dat kan zeker, maar ik vond gewoon dat ze zich uiteindelijk vrij snel kandidaat stelde om te gaan autorijden.
 
Lancelot valt mij al veel beter mee dan in aflevering 1. Wilt er uiteindelijk altijd voor gaan om geld binnen te halen en is ook vaak grappig.

Ik ga voorlopig voor Toos of Ruben.
 
De meid die met 8 km op de rug 3 a 4 km deed zonder moeite? 🧐
Omdat ze op de slackline zichzelf als laatste gepositioneerd heeft ("ja, ik heb vroeger nog geturnd") en op voorhand goed wist dat ze te klein was om de haak van het varken los te maken.
"De mol weet alles op voorhand..."

Die 8km saboteren was te obvious, idem als de push-ups en sit-ups waar ze blijkbaar ook heel goed in was.
 
Maar daar kan je op voorhand niet vanuit gaan hè. Je kan niet als mol een proef in gaan met de gedachte: "ah, vandaag moet ik niks doen, deze proef is gedoemd om te falen." Daarnaast weet je toch op voorhand niet welke voorwerpen men moet vinden denk ik. Voor hetzelfde geld zijn er daar enkele bij die makkelijker het net kunnen vinden.
ze bereiden de proeven voor met de mol he, maanden voor ze afreizen. kan zelfs goed zijn dat de mol gewoon voor die tafel gekozen hebben, à la "ik wil wel eens zien hoe ze dat gaan flikken"
 
Of het nu 5km aan een stuk is of niet dat maakt in feite weinig uit. Aan de beelden te zien ging het vaak echt opt gemak vooruit. Met passages wandelen en weer opt gemak lopen. Ikzelf ben vroeger 4 keer in de week 5km gaan joggen, zonder rugzak en ik kan gerust zeggen. De keren dat ik onder de 30 minuten ben binnen gekomen kan ik op 1 hand tellen.
 
Ik lees hier in een artikel dat de gemiddelde loopsnelheid in Vlaanderen op Strava (dus al de meer actieve loper!) ongeveer 6min 30 seconden per km is.


Ik blijf dus echt wel mijn serieuze twijfels hebben bij die loopproef.
 
Ik lees hier in een artikel dat de gemiddelde loopsnelheid in Vlaanderen op Strava (dus al de meer actieve loper!) ongeveer 6min 30 seconden per km is.


Ik blijf dus echt wel mijn serieuze twijfels hebben bij die loopproef.
10 km/uur is toch echt wel traag voor slechts 5km voor een geoefend loper, en al helemaal als je slechts 1 of 2km moet doen en dan mag rusten.

Als zo'n Ruben of Toos eens 1 rondje van 1 km goed gas geeft en 15km/u per loopt dan win je al direct 2 minuten voor de volgende als overschot.
Zelfs met 8 kg extra moet dat mogelijk zijn volgens mij
 
Die discussie komt elk jaar terug - of er wel of niet gesjoemeld wordt met de klok tijdens proeven.
Ik ga uit van niet, al blijft het uiteraard tv. Maar veel maakt het ook niet uit voor mij.

Voor dat lopen: ik heb in mijn leven 1 keer aan een loopwedstrijd mee gedaan, en mijn tempo lag toen ook een stuk hoger dan normaal.
Er zaten duidelijk enkele sportieve kandidaten bij het lopen, en als die idd maar 2-3 km moeten doen zullen die wel sneller, pak tegen de 5 min/km, gelopen hebben, waardoor de rest meer marge had.
Lijkt me echt niet onmogelijk dat 2 vd 3 groepen dat binnen het half uur gedaan hebben.
 
-Treinproef waar zij (en Samya) niet drinken, waardoor de overige drie kandidaten rapper zat worden. Ze was ook niet overtuigd toen Lancelot afkwam met het juiste laatste voorwerp, de vaas.
-Chauffeurproef: bewust niet gedronken in de vorige proef om zich makkelijker te kunnen opgeven als chauffeur (wat de mol op voorhand weet). --Die proef dan ook nog eens perfect gespeeld.
Of ze drinkt misschien gewoon niet over t'algemeen? De beste actie vd mol (wie het ook mag zijn) zou natuurlijk wel zijn om in de cocktailproef de 2 mensen die niet drinken op die trein te zetten zodat de overige meer moeten drinken.
-Kiest dan ook nog eens om haar filmpje NIET te tonen, terwijl ik als kandidaat toch altijd mijn eigen filmpje zou tonen. Al zou dit misschien nog reserse psychology kunnen zijn want de kandidaten gaan die gedachten ook ongetwijfeld hebben.
Ik zou mijn filmpje ook nooit laten zien. Als mol ben je nooit 100% zeker of ze er iets in gaan zien en als kandidaat maak je uzelf net iets verdachter door je filmpje niet te laten zien. Maar bon, wij redeneren dus anders :)

Ik zie het niet in Leila maar ik ben ook wel vreselijk slecht in het raden naar wie de mol is dus eigenlijk is dat weer een extra reden om haar wel te verkiezen.
 
Als zo'n Ruben of Toos eens 1 rondje van 1 km goed gas geeft en 15km/u per loopt dan win je al direct 2 minuten voor de volgende als overschot.
Alleen wisten ze niet of ze 1km of 3km moesten lopen. Je gaat toch niet meteen volle gas lopen, als je weet dat er willekeurig wordt gewisseld?
Evengoed lagen de twee patattenschillers te keuvelen voor drie ronden.
Ging in het begin bergop, zei er eentje + dat trage tempo van enkelen. Geloof er ook niets van.
 
Alleen wisten ze niet of ze 1km of 3km moesten lopen. Je gaat toch niet meteen volle gas lopen, als je weet dat er willekeurig wordt gewisseld?
Evengoed lagen de twee patattenschillers te keuvelen voor drie ronden.
Ging in het begin bergop, zei er eentje + dat trage tempo van enkelen. Geloof er ook niets van.
Als het een rondje is, gaat het wel altijd evenveel bergaf als bergop, hè ;)
 
Het gemiddelde van de 10 miles is ongeveer 29 min voor 5km.

De meeste die zich inschrijven voor de 10miles hebben toch een of andere training gedaan als voorbereiding denk ik toch.
 
Het gemiddelde van de 10 miles is ongeveer 29 min voor 5km.

De meeste die zich inschrijven voor de 10miles hebben toch een of andere training gedaan als voorbereiding denk ik toch.
Maar die moeten niet maar 1 kilometer lopen? Die lopen er 16. Dit is 5 km in estafettevorm. Ik kan hier en nu zeggen dat ik je 1,5 minuut à 2 minuten cadeau geef per ronde dat ik moet lopen. Ruben zal niet zo veel slechter kunnen. Wat betekent dat pakweg Conny hem maar moet lopen aan 6km/u. Dat is stevige wandelpas.

Echt, daarmee sjoemelen zou niet alleen zò snel uitkomen, het is ook nog iets wat echt direct zou zorgen voor slechte tv, omdat je plots dingen gaat "maken" en gaat vragen van niet-acteurs om te acteren. Dat gaat in tegen ongeveer elke regel van reality-tv, omdat je zo snel door de mand valt. In al die jaren is het ook nog nooit uitgekomen.

Daarnaast wordt het programma er echt niet beter van door te doen alsof het wel nipt lukt, dan door te laten zien dat het niet lukt. Je wint niks? Die tijdslimiet hebben ze er zelf aan gegeven, dus als het gaat om die te halen, kunnen ze die iets minder scherp zetten na één van hun testen. 35:00 of zo. Véél simpeler dan beginnen sjoemelen met de klok en het spel stilleggen omdat je de regels even wilt veranderen mid-game.

Je zou het nog zeggen als het zou gaan om iets belangrijks. Pak nog niet zeggen tegen de mol dat de lamp gaat vallen, om zo een authentiekere "leugen" te kunnen laten zien. Ook daar geloof ik niks van, omdat dat nooit het soort van manipulaties is dat ook maar één keer is uitgekomen, maar daar heb je tenminste nog een doel. Wat zou hier het doel zijn?
 

Afhankelijk van het tempo kunnen we berekenen hoe lang jij loopt over 1 kilometer. Laten we uitgaan van een aantal gemiddelden:

  • Beginnende hardloper: 7:30 minuten over 1 kilometer
  • Gemiddelde hardloper: 5:30 minuten over 1 kilometer
  • Gevorderde hardloper: 4 minuten per kilometer
  • Het wereldrecord op de kilometer: 2 minuten en 11 secondes

Ik zeg, en dan baseer ik me op mijn eigen loopervaring, bullshit ! Dan mag je nog sportief zijn, en basketten, tenissen of padellen zoveel je wil. Als je niet regelmatig loopt dan haal je zelfs op de 1km niet de streeftijd om de 5k te halen. En al zeker niet met een extra rugzak. Ik raad iedereen aan om het straks te testen (oppassen voor blessures !). Ben benieuwd naar de tijden hier :)

Dus, ofwel zaten er per groep een aantal héél snelle mannen / vrouwen die regelmatig lopen en dus het parcours in heel stevig tempo hebben doorlopen, maar dat was helemaal niet op de beelden te zien. Wat zagen we wel wandelen, zuchten, sukkelen met de rugzak door te geven, en een looppas waar ik nog sneller voorbij zou wandelen.

heck, waarom zou er iemand eigenlijk keihard gaan zitten spurten en een blessure riskeren ? Enkel een mol zou dat doen om zich minder verdacht te maken.
 
Laatst bewerkt:
Afhankelijk van het tempo kunnen we berekenen hoe lang jij loopt over 1 kilometer. Laten we uitgaan van een aantal gemiddelden:

  • Beginnende hardloper: 7:30 minuten over 1 kilometer
  • Gemiddelde hardloper: 5:30 minuten over 1 kilometer
  • Gevorderde hardloper: 4 minuten per kilometer
  • Het wereldrecord op de kilometer: 2 minuten en 11 secondes

Ik zeg, en dan baseer ik me op mijn eigen loopervaring, bullshit ! Dan mag je nog sportief zijn, en basketten, tenissen of padellen zoveel je wil. Als je niet regelmatig loopt dan haal je zelfs op de 1km niet de streeftijd om de 5k te halen. En al zeker niet met een extra rugzak. Ik raad iedereen aan om het straks te testen (oppassen voor blessures !). Ben benieuwd naar de tijden hier :)

Dus, ofwel zaten er per groep een aantal héél snelle mannen / vrouwen die regelmatig lopen en dus het parcours in heel stevig tempo hebben doorlopen, maar dat was helemaal niet op de beelden te zien. Wat zagen we wel wandelen, zuchten, sukkelen met de rugzak door te geven, en een looppas waar ik nog sneller voorbij zou wandelen.

heck, waarom zou er iemand eigenlijk keihard gaan zitten spurten en een blessure riskeren ? Enkel een mol zou dat doen om zich minder verdacht te maken.
Maar dat zijn de tijden voor langere afstanden te doen hé, iemand die net begint te lopen, gaat indd traag opbouwen om conditie te kweken. Hier loop je in een wedstrijd voor geld op TV, en nota bene maar 1-3 km. Hier kan je gerust wat extra je best doen. Effect van de 8 kilo kan ik inschatten, maar je moet echt niet super sportief zijn om eventjes alles te geven. 6 van de 7 zijn dan nog jong of sportief of allebei.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan