Aflevering 1: Welkom in Arizona

Link slagerij - spaarvarken als tip mol?
Er is toch serieus wat geld misgelopen die eerste dag, zou daar al niet gemold zijn? Die beenhouwster heeft amper iets invloed gehad op dat spel, behalve dan misschien dat ze heeft gelogen over de resterende tijd (waar niemand nog een opmerking over had gemaakt achteraf).
 
Tja dat liegen over de resterende tijd was gwn een poging om groep onder druk te zetten dat ze wat sneller doordeden om haar te bevrijden. Kan je haar niet kwalijk nemen toch
 
op basis van wat weinige info die we nu hebben, denk ik aan die moslima.
bij die proef met dat varkentje was zij het die het een goed idee vond om Conny (de kleinste) als laatste te laten gaan om dat varken van dat touw te halen.
als je ee boomlange gast in uw team hebt, en je beslist om de kleinste deelnemer dat te laten doen.... tja.
De mol kent de proeven op voorhand en in dansen wordt er altijd wel een fout gemaakt, zeker bij de moeilijkste.
Dat, in combinatie met het varken dat steeds hoger gaat na een fout, is het geen slechte suggestie van haar om Conny als laatste naar voren te sturen.

De mol is sowieso niet bij de schietproef. Daar kan je alleen voor een vrijstelling gaan en geen geld uit de pot halen (tenzij je niet te opzichtig wil zijn) en kan je niet mollen bij proef twee, als je alleen zit elders.
Ik denk dat de mol actief was bij proef 1, maar wat meer op de achtergrond. De statisticus zou best kunnen, maar zou de mol geweten hebben dat Matteo Simoni zou meedoen? Dan zou het wel zwak zijn (van de productie) om dat mee te delen en Matteo te ontmaskeren en 2000€ te laten verdwijnen.

Vind het wel iets hebben dat een BV een kans krijgt. Is niet omdat je bekend bent, dat je niet mag meedoen als je grote fan bent. Voor die ene keer is daar niets mis mee. Anderzijds weet je dat een BV niet de mol gaat zijn.
 
Ik denk eerder Conny als mol:
- tijd verkeerd inschatten door 9 seconden af te ronden naar 10
- Matteo direct verraden en zo geen 2000 euro in de pot
 
Ik denk eerder Conny als mol:
- tijd verkeerd inschatten door 9 seconden af te ronden naar 10
- Matteo direct verraden en zo geen 2000 euro in de pot
Ze heeft wel een zeer uitgesproken persoonlijkheid, ik weet niet of ze wel subtiel genoeg is om de mol te kunnen zijn.
 
Ik denk eerder Conny als mol:
- tijd verkeerd inschatten door 9 seconden af te ronden naar 10
- Matteo direct verraden en zo geen 2000 euro in de pot
Die seconden verkeerd kwam uiteindelijk op 2 minuten. Er was een speling voorzien van 2 minuten dus zie ik niet als mollen
 
De mol kent de proeven op voorhand en in dansen wordt er altijd wel een fout gemaakt, zeker bij de moeilijkste.
Dat, in combinatie met het varken dat steeds hoger gaat na een fout, is het geen slechte suggestie van haar om Conny als laatste naar voren te sturen.

De mol is sowieso niet bij de schietproef. Daar kan je alleen voor een vrijstelling gaan en geen geld uit de pot halen (tenzij je niet te opzichtig wil zijn) en kan je niet mollen bij proef twee, als je alleen zit elders.
Ik denk dat de mol actief was bij proef 1, maar wat meer op de achtergrond. De statisticus zou best kunnen, maar zou de mol geweten hebben dat Matteo Simoni zou meedoen? Dan zou het wel zwak zijn (van de productie) om dat mee te delen en Matteo te ontmaskeren en 2000€ te laten verdwijnen.

Vind het wel iets hebben dat een BV een kans krijgt. Is niet omdat je bekend bent, dat je niet mag meedoen als je grote fan bent. Voor die ene keer is daar niets mis mee. Anderzijds weet je dat een BV niet de mol gaat zijn.

De mol krijgt van elke kandidaat een dossier op voorhand (is al getoond in vorige seizoenen). Dus ja.

Die seconden verkeerd kwam uiteindelijk op 2 minuten. Er was een speling voorzien van 2 minuten dus zie ik niet als mollen

Komt neer op meer dan 2 minuten. (heb het exacte getal hiervoor ergens gepost)
 
Samya trouwens ook beenhard (wanneer Lieselot er nog niet bij is: "we gaan die helemaal niks zeggen, ze heeft er zelf voor gekozen etc.", wanneer Lieselot binnenkomt: als eerste haar knuffelen, zeggen hoeveel stress ze heeft in haar plaats etc.).



Vind ik veruit de meest sympathieke deelnemer.
Ik vond dat Samya wel gelijk had. En uiteindelijk kun je nog altijd vriendelijk tegen iemand zijn en het spel wel spelen he. Je bent geen vijanden van elkaar he.
 
De mol krijgt van elke kandidaat een dossier op voorhand (is al getoond in vorige seizoenen). Dus ja.



Komt neer op meer dan 2 minuten. (heb het exacte getal hiervoor ergens gepost)
afronden naar 10s = 0.39s er naast, elke tien seconden.
x6 = 2.34s ernaast elke minuut
x60= 140.4 ernaast op een uur.

= 2 minuten 20.4s.

ze zaten er meer dan 6 minuten naast.

maar Bolt's WR is sinds 2009 9.58s, niet 9.61s.
 
Kans is groot dat ge in de laatste aflevering gaat zien dat de mol bij de eerste proef vaak de zandloper terug omgedraaid heeft. Lijkt me weer zo een typische molactie te zijn. (Zoals de sabotage met die taart in de eerste opdracht vorig jaar)
 
Nee, dan had ze geen tijd gehad om nog zaken te vragen alvorens ze haar test moest invullen.
Waar imo ook best wel wat discussie over was in de groep... Zelfs al hadden ze die eerder kunnen bevrijden en info kunnen delen, veel voordeel zou die daar toch niet aan hebben gehad.
 
Als je naar voorgaande seizoenen kijkt zit de Mol in de eerste aflevering altijd al in de cruciale groep waar dingen mislopen en waar geld makkelijk kan verdwijnen. Lijkt mij niet nuttig dat de Mol bij de vrijstelling zat. Alsook deed het groepje van Matteo het heel goed bij de eerste proef en ging het bij de andere groep allemaal mis (personen achterlaten, veel te snel aan de finish). Bij het linedancen ging iedereen wel eens in de fout, buiten Leyla dacht ik. Slacklinen ging het goed tot de laatste persoon, maar uiteindelijk boeiden die eerste 3 personen niet echt. De vraag is ook wel een beetje of de mol al wist van Matteo Simoni, ik neem aan van wel. Al is die uiteindelijk wel heel snel gebroken en de mol mogelijks zelf heel weinig moeite moest doen.
 
Ik vond Matteo niet meteen storend en hij is ook niet prominenter in beeld gebracht dan een ander, zeker nadat zijn persoonlijke opdracht voorbij was.

Had nog leuk geweest om hem een paar afleveringen er in te hebben om de gedachtegang te voeden van => Maar hem kunnen ze niet de mol maken/Hij kan goed acteren als mol toch!

Leuke eerste ep. Beste potentiële mollers in beeld waren Lancelot en vooral die patissier. Dus die zullen het alvast noet zijn zeker? :unsure:
 
@Cerv.Be Het lijkt me daarom ook al weinig waarschijnlijk dat Lieselot de mol is. Door haar keuze om voor de vrijstelling te gaan, heeft ze de eerste paar opdrachten 0,0 invloed gehad op de groepspot. En dan ook nog eens een dikke 900 van de 1000 euro verdiend in een opdracht waar ze alleen in de caravan zit en dus niemand haar kan zien (daar kan je gemakkelijk veel minder je best doen).

Ik vond dat Samya wel gelijk had. En uiteindelijk kun je nog altijd vriendelijk tegen iemand zijn en het spel wel spelen he. Je bent geen vijanden van elkaar he.
Oh ja absoluut, ik wou met mijn post niks slechts zeggen over haar. Eerder een observatie dat zij ook wel een echte winnaarsmentaliteit heeft.
Je hebt dat type kandidaten nodig in De Mol (ik moet dan terugdenken aan die andere kandidaat die ook toevallig advocaat was, Bart... die speelde het spel ook gewoon altijd hard). Wel hopen dat Samya er niet teveel van langs krijgt op social media (klassieke combinatie van 'winnaarsmentaliteit' en vrouw, dat triggert bepaalde mensen om online haat te spuien, en zij is dan ook nog eens moslim...).

afronden naar 10s = 0.39s er naast, elke tien seconden.
x6 = 2.34s ernaast elke minuut
x60= 140.4 ernaast op een uur.

= 2 minuten 20.4s.

ze zaten er meer dan 6 minuten naast.

maar Bolt's WR is sinds 2009 9.58s, niet 9.61s.
Ok, maar dus zelfs als alles perfect verlopen was, hadden ze niet gewonnen, want zaten ze er meer dan 2 minuten naast op basis van Conny haar berekening. Ik vind haar echt het meest verdacht na afl 1.
Lancelot heeft ook vanalles uitgespookt, maar die is niet sympathiek genoeg om de mol te zijn :p

Maar nogmaals, we weten dat wij als kijkers om de tuin geleid worden door de montage als het op verdachte acties aankomt. Dus Conny is voorlopig te obvious voor mij :unsure:
 
@Cerv.Be Het lijkt me daarom ook al weinig waarschijnlijk dat Lieselot de mol is. Door haar keuze om voor de vrijstelling te gaan, heeft ze de eerste paar opdrachten 0,0 invloed gehad op de groepspot. En dan ook nog eens een dikke 900 van de 1000 euro verdiend in een opdracht waar ze alleen in de caravan zit en dus niemand haar kan zien (daar kan je gemakkelijk veel minder je best doen).
Maar wat is de kans dat die opdrachten sowieso gingen mislukken? Een knop indrukken na 1 uur met maar minstens 2min speling; daar hoeft een mol infeite zelfs al niets voor te doen. Hetzelfde met linedancing, dat is makkelijk om snel de mist in te gaan als ge al niet mee bent met het ritme.. En heeft die Lieselot eigenlijk geschoten? Ze had denk ik zelf niet eens de moeite gedaan om de trekker over te halen
 
Maar wat is de kans dat die opdrachten sowieso gingen mislukken? Een knop indrukken na 1 uur met maar minstens 2min speling; daar hoeft een mol infeite zelfs al niets voor te doen. Hetzelfde met linedancing, dat is makkelijk om snel de mist in te gaan als ge al niet mee bent met het ritme.. En heeft die Lieselot eigenlijk geschoten? Ze had denk ik zelf niet eens de moeite gedaan om de trekker over te halen

Kans was uiteraard groot dat zeker die 1e opdracht ging mislukken, met of zonder mol. Maar in de geest van het spel en het programma gaat de mol zichzelf echt niet 2 volle dagen buitenspel zetten.
 
Oh ja absoluut, ik wou met mijn post niks slechts zeggen over haar. Eerder een observatie dat zij ook wel een echte winnaarsmentaliteit heeft.
Je hebt dat type kandidaten nodig in De Mol (ik moet dan terugdenken aan die andere kandidaat die ook toevallig advocaat was, Bart... die speelde het spel ook gewoon altijd hard). Wel hopen dat Samya er niet teveel van langs krijgt op social media (klassieke combinatie van 'winnaarsmentaliteit' en vrouw, dat triggert bepaalde mensen om online haat te spuien, en zij is dan ook nog eens moslim...).

Het is toch dubbel, vind ik. Was Samya bij de personen die ook op 1 geduwd hebben bij de tweede vraag aan de telefoon? Dan mag ze zich ook wel iets menselijker opstellen dan "ze heeft ervoor gekozen, ze moet de gevolgen maar dragen". Iedereen die op 1 heeft geduwd, maar later was (dan de eerste twee), moet daar eigenlijk mooi zwijgen, vind ik. Dat je er niets voor voelt een kandidaat verwelkomen om je eigen positie veilig te stellen, ik kan er begrip voor opbrengen, ja, maar de manier waarop als je zelf net zo goed in haar positie had kunnen zitten... nah.
 
Het is toch dubbel, vind ik. Was Samya bij de personen die ook op 1 geduwd hebben bij de tweede vraag aan de telefoon? Dan mag ze zich ook wel iets menselijker opstellen dan "ze heeft ervoor gekozen, ze moet de gevolgen maar dragen". Iedereen die op 1 heeft geduwd, maar later was (dan de eerste twee), moet daar eigenlijk mooi zwijgen, vind ik. Dat je er niets voor voelt een kandidaat verwelkomen om je eigen positie veilig te stellen, ik kan er begrip voor opbrengen, ja, maar de manier waarop als je zelf net zo goed in haar positie had kunnen zitten... nah.

Dat is dus de andere redenering, idd, en ook zo'n mensen moeten in de groep zitten :)

Op het eerste zicht zijn er dit jaar meer 'harde' spelers geselecteerd (toch al een stuk of 3-4 die geen medelijden tonen in het spel).
 
Terug
Bovenaan