Aflevering 2: Over vallende spots, treinen en bootcamp...

Wie is op dit moment jouw mol?


  • Totaal aantal stemmers
    85
  • Opiniepeiling gesloten .
De zeer moeilijke opdrachten om geld in te zamelen, "mogelijk" te maken.

Opdracht 1 van afl 2 was gedoemd om te falen, daar zijn we het over eens.
Hoe komen de makers er in feite op om voorwerpen vanuit een bewegende trein tien meter verder te gooien?
Opdracht 2 was ook niet evident om tot een goed einde te brengen.
Met het pompen zijn ze zeer tolerant geweest. Normaal pomp je met je neus bijna op de grond, dat was hier niet echt het geval.
Idem met de sit-ups. Maar goed, het zijn geen atleten of zeer fitte mensen, dus geef ik ze nog ademruimte.
Om de loopproef te laten slagen, is er ergens iets veranderd geweest (2kg i.p.v. 8kg of 800m mss :tongue:).
Sorry, maar ik kan daar gewoon niet echt bij, dat 2/3 groepen (ja, toch hé?) daar in geslaagd zijn.

En, wat dat sjoemelen betreft.
Het is niet echt sjoemelen, eerder een variant ervan, maar in de Container Cup van seizoen 2 of 3, in de box met degene, die de atleten interviewt, was er geen glazen tussenwand tussen die twee, terwijl er steeds op gehamerd werd dat veiligheid alles was.
Enkelen hier op het forum schreven dat ze bij Play4 niet het risico gaan nemen om de illusie te wekken dat alles conform de regels is.
Ik wou dat ik het bewuste fragment kon tonen, maar ik kan geen video' afspelen op hun site, jammer genoeg.
Het was met een mannelijke atleet, die reikte naar de interviewer en diens hand in beeld kwam, dacht ik.
Beide programma's komen van Play4 - Woestijnvis en nu ik dit zie, evenals in het verleden met zeer nipte geslaagde proeven tot op enkele seconden voor de dramatiek, denk ik dat er werd gesjoemeld.

Daarom zou ik het fantastisch vinden, mochten ze AL het beeldmateriaal op het internet gooien, hoeveel uren dat ook is.
effe serieus ... so what als ze effectief zouden gesjoemeld hebben met die loopproef?

Het gaat er toch om dat het leuke tv is om naar te kijken, al de rest is echt wel bijzaak wat mij betreft
 
effe serieus ... so what als ze effectief zouden gesjoemeld hebben met die loopproef?

Het gaat er toch om dat het leuke tv is om naar te kijken, al de rest is echt wel bijzaak wat mij betreft
Als ze zouden gesjoemeld hebben in functie van goede tv, waarom zou je als deelnemer nog moeite doen, als de productie op het einde beslist:
"Het is goed geweest, jullie hebben het net niet gehaald, maar voor de 1 miljoen kijkers editen we dat wel. Hier is een geheimhoudingsclausule."
Kan je evengoed bv' laten komen opdraven als deelnemers.
Ik zou als deelnemer er echt niet mee lachen, dat er zaken niet kloppen, als ik zovele maanden later voor mijn tv zit.
Je hebt natuurlijk de kunst van het editen, maar met sjoemelen? Neen.
 
Als ze zouden gesjoemeld hebben in functie van goede tv, waarom zou je als deelnemer nog moeite doen, als de productie op het einde beslist:
"Het is goed geweest, jullie hebben het net niet gehaald, maar voor de 1 miljoen kijkers editen we dat wel. Hier is een geheimhoudingsclausule."
Kan je evengoed bv' laten komen opdraven als deelnemers.
Ik zou als deelnemer er echt niet mee lachen, dat er zaken niet kloppen, als ik zovele maanden later voor mijn tv zit.
Je hebt natuurlijk de kunst van het editen, maar met sjoemelen? Neen.
In een programma als Blind Getrouwd wordt massaal veel gesjoemeld en zaken in scene gezet, etc, dus waarom niet hier?
 
In een programma als Blind Getrouwd wordt massaal veel gesjoemeld en zaken in scene gezet, etc, dus waarom niet hier?
Dat is een programma voor de andere kant van het spectrum. Eentje waar je je hersenen niet voor hoeft te gebruiken om er plezier in te hebben.
Ik verwacht van een kwaliteitsvol programma eerlijkheid, zeker met deelnemers aan een spel.
Trouwen is geen spel. Alé, voor sommigen misschien wel :unsure:.
 
Dat is een programma voor de andere kant van het spectrum. Eentje waar je je hersenen niet voor hoeft te gebruiken om er plezier in te hebben.
Ik verwacht van een kwaliteitsvol programma eerlijkheid, zeker met deelnemers aan een spel.
Trouwen is geen spel. Alé, voor sommigen misschien wel :unsure:.
maar ook wel een programma met hoge kijkcijfers, met dus dezelfde "truken vd foor" om die kijkers te boeien
 
Of je analyseert alles kapot wat op TV komt, of je stelt jezelf niet al te veel vragen en gelooft de proef zoals ze getoond is. Het is overigens bijzonder plausibel door alle lopers in de thread hier bevestigd. Ik ben ook van die mening dat het perfect mogelijk is, ook ben ik heel goed in het inschatten van tijd en afstanden na al die duizenden km en uren lopen.
Ik snap NIET hoe je van die mug een olifant maakt. :D
 
Laatst bewerkt:
Ik zal nog eens iets anders zeggen. Ze zeiden dat 1 loop 1 km was, maar ik heb het eens op de map gelegd. 1 loop is ongeveer 1.72 km ! Toevallig mss vergist met miles ? Op 1 punt in de route is er een elevation gain van 1680 meter (0,41km) naar 1724 meter (0,52km) dus een stijging van 44 meter op een afstand van 110 meter. (Komt overeen met een helling van 22 graden).

Stel dan nog dat ze gewoon voor het visuele zomaar een route op een kaart tekenen, dan blijft nog volgende waar men niet bij stil staat.
Ze lopen daar ook op een elevation van 1695 tot 1725 meter dus zuurstof is ook al iets minder. Geloof me. 1700m hoogte voel je, en ook al is het miniem, samen met een rugzak van 8kg heeft dit een grote invloed op je prestatie ! (Ben toevallig vorige week nog gaan rondtrekken in Nuwara Eliya in Sri Lanka, dat lag op 1800m dus kan het vrij goed inschatten).

Die proef is zo fake als wat. En ik zeg het als loper zonder deze extra info.

GvMNJa9.png


DnQliHI.png
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het een vreemde logica, sjoemelen om onmogelijke opdrachten … mogelijk te doen lijken? Dan kunnen ze ook gewoon de opdrachten simpeler maken (wat ik trouwens aanmoedig). Ik kan niet geloven dat kijkers echt genieten van die moeilijkheidsgraad, ook ik zie liever deelnemers af en toe slagen. En ja, je kan dan zeggen “daarom sjoemelen ze met de werkelijke uitslag”, maar het is zo contrived en tijdrovend om deze complexe opdrachten uit te denken en ze uiteindelijk te faken dat ik dat niet geloof. Denk dat de makers gewoon echt geloven dat dat interessante tv oplevert.
 
De Mol is toch echt het programma bij uitstek dat mensen extreem gaan overanalyseren :unsure: jezus man...
Als de info correct is moet je niet gaan overanalyseren. Het is nu net het concept van het programma, geld verdienen door het doen lukken van proeven, en ondertussen degene ontmaskeren die daar als mol een stok voor probeert te steken. Degene die daar het best in is die krijgt het verdiende geld. Als men daar al aan raakt aan dat basisprincipe dan vind ik dat uitermate triest. Maak er dan Sam gaat naar de USA van.
In een programma als Blind Getrouwd wordt massaal veel gesjoemeld en zaken in scene gezet, etc, dus waarom niet hier?
Foefelen met de basisprincipes van de mol zou hetzelfde zijn als foefelen met de basisprincipes van Blind getrouwd. Dat zou dus impliceren dat ze reeds getrouwde koppels samen zouden zetten en doen alsof het de eerste keer was dat ze elkaar zagen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal nog eens iets anders zeggen. Ze zeiden dat 1 loop 1 km was, maar ik heb het eens op de map gelegd. 1 loop is ongeveer 1.72 km ! Toevallig mss vergist met miles ? Op 1 punt in de route is er een elevation gain van 1680 meter (0,41km) naar 1724 meter (0,52km) dus een stijging van 44 meter op een afstand van 110 meter. (Komt overeen met een helling van 22 graden).

Stel dan nog dat ze gewoon voor het visuele zomaar een route op een kaart tekenen, dan blijft nog volgende waar men niet bij stil staat.
Ze lopen daar ook op een elevation van 1695 tot 1725 meter dus zuurstof is ook al iets minder. Geloof me. 1700m hoogte voel je, en ook al is het miniem, samen met een rugzak van 8kg heeft dit een grote invloed op je prestatie ! (Ben toevallig vorige week nog gaan rondtrekken in Nuwara Eliya in Sri Lanka, dat lag op 1800m dus kan het vrij goed inschatten).

Die proef is zo fake als wat. En ik zeg het als loper zonder deze extra info.

GvMNJa9.png


DnQliHI.png
het helpt natuurlijk als je de juiste lus tekent ...


download instagram photo high resolution
 
De Mol is toch echt het programma bij uitstek dat mensen extreem gaan overanalyseren :unsure: jezus man...

Het valt nog goed mee hier. 2 jaar geleden eens mee gevolgd op het 'Wie Is De Mol' forum, daar zag je pas mensen overanalyseren :p
De meest banale zaken werden tot in detail besproken :unsure:

Uw lus is fout. Kijk naar alle elementen op de kaart. Bvb die huisjes links.

Jij tekent ze zo.

Ma soit whatever. Ik heb mijn punt gemaakt. T helpt niet om verdere te discussiëren. Het geld zit in de pot :)

Kan ook gewoon fout getekend zijn tijdens de montage he (door een stagiair ofzo :unsure:).
Als er ergens met de tijd gefoefeld wordt, denk ik dat het eerder is met de klok die wij op het scherm te zien krijgen. Dat moet er ook achteraf op gemonteerd worden, dus ja, moet je ook eens proberen te synchroniseren enkele weken of maanden na de opnames, met meer dan 1 camera, enz. Dan is het spannender om achteraf te zeggen: 'ja kijk nog 15 seconden! Net binnen de tijd!' dan 'ja nog 2 minuten'.

Kan zelfs zijn dat de kandidaten geen klok te zien kregen tijdens de proef.
Zoals altijd in de mol zijn er veel dingen die wij niet weten of zien, maar het is een tv-programma, niet de olympische spelen ofzo :p
 
Ik zal nog eens iets anders zeggen. Ze zeiden dat 1 loop 1 km was, maar ik heb het eens op de map gelegd. 1 loop is ongeveer 1.72 km ! Toevallig mss vergist met miles ? Op 1 punt in de route is er een elevation gain van 1680 meter (0,41km) naar 1724 meter (0,52km) dus een stijging van 44 meter op een afstand van 110 meter. (Komt overeen met een helling van 22 graden).

Stel dan nog dat ze gewoon voor het visuele zomaar een route op een kaart tekenen, dan blijft nog volgende waar men niet bij stil staat.
Ze lopen daar ook op een elevation van 1695 tot 1725 meter dus zuurstof is ook al iets minder. Geloof me. 1700m hoogte voel je, en ook al is het miniem, samen met een rugzak van 8kg heeft dit een grote invloed op je prestatie ! (Ben toevallig vorige week nog gaan rondtrekken in Nuwara Eliya in Sri Lanka, dat lag op 1800m dus kan het vrij goed inschatten).

Die proef is zo fake als wat. En ik zeg het als loper zonder deze extra info.

GvMNJa9.png


DnQliHI.png
Wie weet toonden ze express een verkeerde lus = hint naar de mol?
 
wie van de kandidaten is kaart-teken-stagair bij Play?

Het valt nog goed mee hier. 2 jaar geleden eens mee gevolgd op het 'Wie Is De Mol' forum, daar zag je pas mensen overanalyseren :p
De meest banale zaken werden tot in detail besproken :unsure:

ik ben nu lid van de mollengroep op FB. wat ge daar ziet passeren.... "er staat daar een auto die groen lijkt, met wat op een rode/oranje bol lijkt. da's de vlag van Bangladesh, een moslim-land. Samya is moslima. toeval??"
 
Ik heb op Thomas gestemd wegens uitspraken in aflevering 1 (tunnelvisie), maar deze aflevering was bij nader inzien Ruben voor mij het meest verdacht omdat hij aan een sneltempo aardappelen in dat kanon duwde. De mol zou toch proberen in die positie te geraken.
 
Terug
Bovenaan