Aflevering 3: Over calf roping, 4x4 door de desert rijden en motelkamer 237....

Wie is op dit moment jouw mol?


  • Totaal aantal stemmers
    80
  • Opiniepeiling gesloten .
Nochtans zijn er voldoende andere elementen waaruit blijkt dat Toos wel degelijk de mol kan zijn, met name Toos zijn "Witse" (sorry, maar Ruben zei superduidelijk "Witje"), zijn warrige communcatie op de walkie/talkie in het algemeen,
voor óns was dat superduidelijk. maar in dat moment over die radio?
da's zoals dat ei van Lancelot he: wij weten nu dat daar buiten aan die villa lag, maar de deelnemers weten dat ook nu pas: bij de uitzending.
 
Gingen er geen mogelijke negatieve consequenties zijn als iemand voor een vrijstelling zou gaan?
 
Tsja, het is dat óf u bombarderen als hoofdverdachte numero uno voor de ganse groep.

Als ik de mol was zou ik absoluut voor die extra 3k gegaan zijn. Liever iets meer geld in de pot dan dat de ganse groep u na drie 'afleveringen' al in het vizier heeft als mol.



Het verschil is dat dat gebeurde in een veel later stadium en hij zelf zei dat daar veel voorbereiding bij kwam kijken om op dat moment te kunnen toeslaan. Al moet ik bekennen dat dat als losse move inderdaad niet bij een mol past, want ik fronste toen ook mijn wenkbrauwen omdat ik toen al vrij overtuigd was van hem als mol, maar achteraf gezien was het gewoon een erg doordachte move en het heeft hem niet eens verdacht gemaakt bij de medekandidaten. Hij (én Gilles) waren toen ook vrij sceptisch want ze hadden toen ook echt niet verwacht dat ze hem nog steeds niet gingen verdenken na die move.
Of je past de reverse psychology toe: zou de mol het wel aandurven om zo duidelijk 3k te grabbel te gooien? Eigenlijk komt de 3k niét nemen net veel dichter in de buurt van de Lennert-move, met het fundamentele verschil dat Lennert 10k uit de pot haalt om een vrijstelling te nemen terwijl Toos 3k niet in de pot steekt door géén vrijstelling te nemen. Moeilijk te vergelijken in ieder geval.

Lennert durfde dit omdat hij wist dat niemand hem verdacht.

De vraag is waarom zo Toos handelde. Ofwel is hij de mol die op instinct handelde om 3u 's nachts door de zeer onverwachte move van Lieselot om geen vrijstelling te nemen. Ofwel is hij een kandidaat die zichzelf niet overduidelijk naar de rest toe als kandidaat wilde manifesteren (maar gooi je dan voor jezelf een vrijstelling te grabbel?). De zeer balsy move van Lieselot (zelf geen vrijstelling nemen) kan ik eigenlijk enkel maar verklaren als ze op Toos zit als mol en Toos serieus wilde testen. Er was geen enkel mogelijk nadeel meer verbonden aan het kiezen voor de vrijstelling dus haar uitleg waarom ze geen vrijstelling wou, was eigenlijk niet overtuigend.

We shall see.
 
Gingen er geen mogelijke negatieve consequenties zijn als iemand voor een vrijstelling zou gaan?
Dat was volgens mij enkel het feit dat uiteindelijk de kamerdeur openging waar het minst op de rode knop was geduwd (zij hebben dan het minst "voor zichzelf gekozen"). Ik vond dat niet zo een heel logische lezing van die "tip" voor de deelnemers dus vandaar dat ik eigenlijk niet meer twijfel dat de mol bij de groepjes van 9 of 11 keer drukken zat.
 
Gingen er geen mogelijke negatieve consequenties zijn als iemand voor een vrijstelling zou gaan?
Nee, de negatieve consequenties om "voor jezelf te kiezen", waren dat degene die het vaakst op de knop hadden gedrukt -en zichzelf het vaakst bovenaan het rijtje hadden gezet- uitvielen na een kwartier.
 
@Finisterra we zitten helemaal op dezelfde golflengte :p

Wat er ook nog bij komt is dat Toos al een vrijstelling had voor de 1e eliminatie proef. Dus om dan bij de 3e nóg eens een vrijstelling te pakken... als hij niet de mol is zou ik het ook nog kunnen begrijpen dat hij daar in het midden van de nacht het dan toch niet doet. Ok, er is minder geld in de pot, maar hij benadeelt de andere kandidaten dan ook niet bij de eliminatie. Iedereen doet de test = het meest eerlijk. En misschien jezelf nog verdacht maken ook door zo'n ogenschijnlijk rare keuze te maken.

Of hij nu kandidaat of mol is, ik kan me voorstellen dat er heel veel door Toos zijn hoofd ging op dat moment :p
En nogmaals: om 3u 's nachts, waarschijnlijk doodmoe. Dat heeft ook een effect op je beslissingsvermogen natuurlijk.
 
En waarom niet? Het feit dat jij dit nu denkt en hem zo minder/niet verdenkt is al reden genoeg om het wel te doen.
Alsof de mol enkel maar geld verspilt en nooit eens zorgt dat er geld in de pot komt, zo zou je altijd op in "follow the money" straatje komen, da zou te simpel zijn.
 
Als Toos de mol is, had hij dan niet iets meer geprobeerd bij Lieselot om haar ook een vrijstelling te doen nemen? Hij heeft echt geen enkele moeite gedaan om haar op een ander idee te brengen. Zelfs niet het argument "kom, we nemen allebei een vrijstelling, dan zitten we sowieso al een aflevering verder en fuck het geld, anderen hadden dat ook gedaan"?!
 
Het bedrag is daarvoor gewoon te groot, en de mogelijkheid om het te laten schieten te gemakkelijk.

De follow the money-theorie is niet heiligmakend, maar als mol haal je niet het meeste geld binnen.
 
Ik beweer niet dat Toos mijn of de mol is hé, maar tis niet omdat die es 1000 euro op de valreep pakt dat ie d'office de mol niet kan zijn, slaat toch werkelijk op niets om die obv die actie quasi volledig uit te sluiten.

Wat is 1000 euro in gans dit progamma, peanuts toch? Zeker als je als mol mss 20k doet mislopen. En op deze manier gigantisch minder verdacht bent (volgens sommigen)
 
Lancelot in de begin interviews, zo de harde man en iets zeggen à la "Wete, ik ben ook een nonkel verloren, maar het leven gaat verder".
Verliest hij zijn ei en wordt fucking emo, hahaha. Die death stare in de auto naar Toos toe :laugh:
 
Lancelot in de begin interviews, zo de harde man en iets zeggen à la "Wete, ik ben ook een nonkel verloren, maar het leven gaat verder".
Verliest hij zijn ei en wordt fucking emo, hahaha. Die death stare in de auto naar Toos toe :laugh:
image.png
😂
 
Dat hij hilarisch all over the place en de ironie van zijn uitspraken lachwekkend is, OK. Maar ik wil nog altijd boeiende TV dus voor mijn part mag hij tot de finale blijven :D. Geen idee waarom mensen zo graag saaie kandidaten willen. Niets tegen de rest, maar je mag je een seizoen met 10 keer een Sven (de droogstoppel van vorig seizoen) eens voorstellen. Los daarvan is veel van de haat gewoon ingegeven door afgunst t.o.v. (ogenschijnlijke) elite.
 
Als Toos de mol is, had hij dan niet iets meer geprobeerd bij Lieselot om haar ook een vrijstelling te doen nemen? Hij heeft echt geen enkele moeite gedaan om haar op een ander idee te brengen. Zelfs niet het argument "kom, we nemen allebei een vrijstelling, dan zitten we sowieso al een aflevering verder en fuck het geld, anderen hadden dat ook gedaan"?!

Dit deed hij toch wel een beetje? Niet superduidelijk, maar dan zou hij zich net verraden als speler/mol die geen moer geeft om het geld. Hij zegt tot enkele malen toe dat hij niet kan geloven dat ze hier zonder vrijstellingen naar buiten zouden gaan, ze liggen hier gewoon voor het oprapen, de andere kandidaten zouden de vrijstellingen niet laten liggen, etc. Ik zag het 's morgens opnieuw en ik vond dat Toos zeker wel wat moeite deed. Bovendien is ook maar weer de vraag hoeveel we te zien krijgen van die discussie in de kamer want kan me helemaal niet voorstellen dat er niet iets meer discussie was over het standpunt van Lieselot om geen vrijstelling te nemen.

Heb het hier boven al gezegd, maar sowieso een heel balsy move van Lieselot om geen vrijstelling te nemen (parallel met beginaflevering is geforceerd door Lieselot want geen mogelijk nadeel verbonden aan het nemen van deze vrijstelling). Eigenlijk valt die positie niet te verklaren anders dan dat zij denkt dat Toos de mol is en hem wil testen.
 
Lancelot in de begin interviews, zo de harde man en iets zeggen à la "Wete, ik ben ook een nonkel verloren, maar het leven gaat verder".
Verliest hij zijn ei en wordt fucking emo, hahaha. Die death stare in de auto naar Toos toe :laugh:
Die death stare was er wat over, maar ik zou tbh ook wel redelijk pissed zijn. Allez, ge zit zo mensen hun valiezen in de auto te steken, komt ge terug en is uw ei verdwenen. Da's gewoon een gevoel van in de rug gestoken te worden denk ik. Langs de andere kant, ge wéét dat er een mol zit en die gaat uw ei toch sowieso wegsmijten als dat onbewaakt ergens ligt.
 
Die death stare was er wat over, maar ik zou tbh ook wel redelijk pissed zijn. Allez, ge zit zo mensen hun valiezen in de auto te steken, komt ge terug en is uw ei verdwenen. Da's gewoon een gevoel van in de rug gestoken te worden denk ik. Langs de andere kant, ge wéét dat er een mol zit en die gaat uw ei toch sowieso wegsmijten als dat onbewaakt ergens ligt.
Lancelot is zelf de mol en heeft zijn ei zelf weggesmeten? Niet dat ik hem verdenk, maar het zou zomaar eens kunnen.
 
Terug
Bovenaan