Aflevering 5: Flying high! Drones, stuntvliegen, shoppen en iets met mosterd.

Wie is op dit moment jouw mol?


  • Totaal aantal stemmers
    99
  • Opiniepeiling gesloten .
Zouden die niet best allemaal een wapen dragen daar ??
De deelnemers en het productieteam?
Je moet er mee kunnen schieten tijdens een stresserend moment (en raak schieten). Dat is niet iedereen gegeven.
Oefenen in een afgesloten shooting range voor de fun of oefenen voor een wapenvergunning is nog plezant en leuk voor op uw cv te zetten.
In een echte situatie zit je als gewone mens met de bibbers en kan je waarschijnlijk nog niet raak schieten op vijf meter om een lone shooter direct dood te knallen.
Dat is gewoon luisteren naar degene, die het wapen heeft en hopen op het beste, wat jammer genoeg niet altijd het geval is (in de VS).

Degene die achter de kassa staat in de winkel, zal vermoedelijk wel een wapen hebben, maar dan moet je nog het correcte moment afwachten en schietgebedjes prevelen.
 
De deelnemers en het productieteam?
Je moet er mee kunnen schieten tijdens een stresserend moment (en raak schieten). Dat is niet iedereen gegeven.
Oefenen in een afgesloten shooting range voor de fun of oefenen voor een wapenvergunning is nog plezant en leuk voor op uw cv te zetten.
In een echte situatie zit je als gewone mens met de bibbers en kan je waarschijnlijk nog niet raak schieten op vijf meter om een lone shooter direct dood te knallen.
Dat is gewoon luisteren naar degene, die het wapen heeft en hopen op het beste, wat jammer genoeg niet altijd het geval is (in de VS).

Degene die achter de kassa staat in de winkel, zal vermoedelijk wel een wapen hebben, maar dan moet je nog het correcte moment afwachten en schietgebedjes prevelen.
dat was eigl niet echt serieus bedoelt :p was er geen president die vond dat zelf leerkrachten beter een wapen dragen ?
 
Mijn vrouw zei het gisteren ook, maar dan over de sensatie bij de opdrachten. Precies allemaal schrik om nog kandidaten te verliezen aan fysieke ongemakken. Geen proeven in water, geen zotte stunts, geen erg fysieke proeven.
Wel creatieve en soms grappige opdrachten, maar niet het 'wow'-gevoel voor de kandidaten denk ik.
Die proef met het paard vond ik nochtans opvallend gevaarlijk, was het niet Thomas die daar bijna van zijn sokken werd gelopen?
 
Ik begreep gisteren totaal niet waarom Comfort niet in dat vliegtuig kruipt, terwijl ze het toch blijkbaar graag wou doen. En na vandaag er nog eens over na te denken begrijp ik het nog minder.

Stap toch gewoon in dat vliegtuig en doe gewoon een beetje onnozel? Beetje zoals Ruben maar dan nog een graad erger. Laat ze dan maar eens gokken of ze effectief heeft gevlogen of niet.

Neen, zo'n ervaring zou ik zelf nooit laten schieten hoor.
 
ze hebben (achteraf) afgesproken om dat thuis nog eens te doen voor haar.

en allez, het blijft een spel om te winnen, natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Stuntvliegen over Arizona of Antwerpen. Ik zou het wel weten.
giphy.gif
 
Ik begreep gisteren totaal niet waarom Comfort niet in dat vliegtuig kruipt, terwijl ze het toch blijkbaar graag wou doen. En na vandaag er nog eens over na te denken begrijp ik het nog minder.

Stap toch gewoon in dat vliegtuig en doe gewoon een beetje onnozel? Beetje zoals Ruben maar dan nog een graad erger. Laat ze dan maar eens gokken of ze effectief heeft gevlogen of niet.

Neen, zo'n ervaring zou ik zelf nooit laten schieten hoor.

Als ze had gevlogen, stonden er voor de andere 3 kandidaten twee pasvragen per persoon op het spel.
Als ze niet vloog, slechts één pasvraag per persoon.

Los daarvan had ik het waarschijnlijk ook gewoon gedaan voor de ervaring :p
 
"Werekeren" is sowieso een vage instructie met een drone natuurlijk. 3 dimensies om rekening mee te houden he :p

Wat ik nog wou toevoegen, is dat ik het erg vreemd vond dat Toos na het vertrek van Lieselot opnieuw begon over het moment dat hij samen met haar met die vrijstellingen in de motelkamer stond. Indien Toos de mol zou zijn, zou hij daar toch liever niet te veel op terugkomen?

En ik heb veel 'cringe' momentjes bij Ruben, ik vind hem een bijzonder saaie kandidaat eerlijk gezegd.

Zit toch ook stilaan in de Thomas tunnel, gewoon omdat ik het niet echt zie bij de anderen. Thomas is ondertussen ook de enige waarbij ik nog geen grote 'atypisch voor een mol' -achtige zaken heb kunnen vaststellen. M.a.w. ik vind dat de anderen af en toe dingen hebben gedaan die je als mol toch echt niet zou doen.
Mja, bij mij is dat net Ruben. Wat deed Ruben al on-mols dan?

Thomas wou als mol niet aanwezig zijn in de kamer met de vrijstellingen. Dat is wel degelijk een vreemde move van Thomas als hij de mol is want je hebt 0 invloed op 0 euro, 2000 euro of 5000 euro in de pot. Dat zou ik echt zeer vreemd vinden als mol.

Toos valt voor mij stilaan af. Al vind ik het eigenlijk vreemd dat ze zijn keuze in de kamer met vrijstellingen nu pas hebben laten toelichten. Voor mij de reden om even Toos als mol te hebben verdacht, maar wie weet durfde hij echt niet meer na de druk van Lieselot.

Zeer matige aflevering verder. Proef met de partners weinig boeiend. Slotproef op zich interessant, maar kwam er niet echt uit. Weinig nieuwe input voor de mol. Ruben met rampzalige uitleg van de stunts, Thomas met zijn korte filmbeschrijving en overreding naar “iedereen vliegt”, Lancelot die zoals vaak proeven verkloot.

Na afl. 4: Ruben 60%, Thomas 30%, Toos 10%.

Na afl. 5: Ruben 60% en Thomas 40%.
 
Stuntvliegen over Arizona of Antwerpen. Ik zou het wel weten.
Van de omgeving zie je toch niet veel tijdens een gemotoriseerde kunstvlucht. Dat is opstijgen, zo snel mogelijk klimmen, figuren maken en weer landen. Dan kan je beter in een zweefvliegtuig stappen, dan heb je als passagier toch minstens 10 minuten achter het sleepvliegtuig om rond te kijken.
 
Ik geraak enkel nog uit de Thomas tunnel als hij vroegtijdig het spel moet verlaten vrees ik...
Hoe hard de productie nu Commy probeerde te framen bleef ik hem eigenlijk verdachter vinden. Met zijn eigen drone niks halen, zijn filmfragment wel heel sumier beschrijven en ik vond die precies helemaal niet zo enthousiast toen hij doorhad dat Lancelot goed kon vliegen met dat ding. En dan slaagt hij er nog in om de anderen te overtuigen dat ze allemaal vlogen terwijl er, voor mij althans, een duidelijk verschil te horen was tussen Commy en de andere 2.

Bij de proef met de familieleden kon je quasi niks winnen dus daar maakte het imo minder uit waar je als mol zat.

Perfect te begrijpen dat ze geen 6 mensen ff naar Arizona hebben laten vliegen maar ik denk dat het als kandidaat wel best lame is dat je het dit seizoen moet doen met een tv scherm ipv de persoon in kwestie.
 
Wat heeft Commy precies verdacht gedaan dan gisteren? Ik lees hier zelfs framing als mol. Ik zie het niet echt buiten dat men wel duidelijk heeft laten blijken dat het rode scherm niet betekent dat Commy zeker de mol niet is (en dat ze te laat dacht aan opladen).

Dat Toos haar amper helpt is meer mollen, ofwel verdenkt Toos haar natuurlijk zodat het hem zeker niet boeit of Commy überhaupt nog kan meedoen met winkelen. :)
 
Ik denk dat de productie dit jaar gewoon op veilig speelt na de catastrofe van vorig jaar.
Ik ben nog maar sinds dit seizoen beginnen kijken, omdat Thomas mijn oudleraar Aardrijkskunde was destijds in het middelbaar.
Kan iemand me vertellen wat de catastrofe van vorig jaar inhoudt? Ik ben nieuwsgierig!
 
Wat heeft Commy precies verdacht gedaan dan gisteren?
Als je vanuit het principe uitgaat dat je als mol zoveel mogelijk opdrachten kiest die je goed kan voorbereiden is zo'n fake-alsof-je-vliegt wel een goeie mol-opdracht.
 
Als je vanuit het principe uitgaat dat je als mol zoveel mogelijk opdrachten kiest die je goed kan voorbereiden is zo'n fake-alsof-je-vliegt wel een goeie mol-opdracht.
Ja maar toch niet optimaal om geld uit de pot te houden? Dan kies je toch voor drone vliegen, begeleiden en stunts raden?
 
Terug
Bovenaan