Aflevering 4 : BINGO! , Nucleaire bunkers, gevangenen en "Moose in the city"

Wie is op dit moment jouw mol?


  • Totaal aantal stemmers
    97
  • Opiniepeiling gesloten .
Heb pas gisterenavond kunnen kijken.

Vorige week was mijn verdeling als volgt: Toos (50%), Leila (30%), Ruben (20%).

Ik weiger inderdaad te geloven dat de mol veel gedrukt zou hebben op de rode knop.

Na gisteren stel ik wel wat bij. Toos zat bij de bingo vrijwillig in niemandsland (samen met Lance en Lieselot die zeker niet de mol zijn ook weer door het weigeren van de pasvragen) dus begin serieus te twijfelen aan Toos.

Ruben zat strategisch zeer goed in de bunker want enkel daar had je een veto. De uitspraak van de mol na de bunker past ook perfect bij de mogelijke frustratie van Ruben bij die opdracht. Doet er als enige alles aan om de pasvragen naar boven te laten gaan (deed dus alles goed als mol)… nemen Lance en Lieselot gewoon geen pasvragen. Frustrerend.

Thomas zou de typische onopvallende eventuele mol zijn al kwamen er al enkele van zijn missers (te) duidelijk in beeld. Ei van Commy laten vallen, the “beats” tot tweemaal toe zeggen. Denk dat Thomas Ruben verdenkt en daarom een aantal keer tegen Ruben inging bij de zoo-opdracht. En waarom zou Thomas zoveel drukken op de rode knop als mol?

Gok na afl. 4: Ruben (60%), Toos (30%), Thomas (10%).
 
of waarom Toos in de rodeo de juiste locatie van het blauwe hoefijzer (1000€) doorgeeft, en het zelf gaat halen nadat Lancelot het totaal niet ziet?
 
maar dan vraag ik mij waarom Ruben in de zoo wel de correcte antwoorden geeft en het zelfs een paar x herhaalt?
Hij twijfelde ook geregeld. D of nee toch C. Tja, zo zaai je verwarring natuurlijk. Als je weet dat andere je misschien verdenken kan je natuurlijk altijd hopen dat ze sowieso tegen je ingaan. Beter mollen kan eigenlijk niet want ze corrigeren jouw juist antwoord. Ruben werd daar (ook foutief) vaak overruled door Thomas/de groep. Door die proef denk ik eigenlijk dat Ruben of Thomas sowieso de mol is, maar daarnaast zijn er meer zaken die voor Ruben als mol spreken (met name de rode knop en de bunker).
 
of waarom Toos in de rodeo de juiste locatie van het blauwe hoefijzer (1000€) doorgeeft, en het zelf gaat halen nadat Lancelot het totaal niet ziet?
Toos is ook al aan het afglijden bij mij. Ik heb hier al eens uitgelegd dat dat blauw hoefijzer ook best montage kan zijn. Misschien was het ondertussen zooo obvious waar dat blauwe ding lag dat Toos niet meer anders kon?

Toos heb ik vooral door de rode knop voorkennis en het niet nemen van de vrijstelling. Dat laatste is gewoon een zeer vreemde move als kandidaat. Maar dat Toos gisteren zijn tijd zat te verdoen bij bingo maakt hem voor mij weer zeer onverdacht.

Ik denk steeds meer dat de zoo-antwoorden inderdaad een duidelijk geval van mollen was waarbij Ruben Thomas verdenkt of omgekeerd.

Na gisteren is ook wel volstrekt duidelijk dat Lance en Lieselot absoluut de mol niet kunnen zijn. Eigenhandig 5000 euro in de pot gooien. Zou een farse zijn. En Lieselot zorgde al eens eigenhandig voor 2000 euro in de pot door ik de kamer met Toos de positie in te nemen geen vrijstelling te nemen.

Kleine aanpassing. De mol zat vorige week in de zoo. Kan niet anders (bij de bingo kon je gewoon echt helemaal niets doen): Ruben (60%), Thomas (30%), Toos (10%).

Ruben als meest verdacht ook omdat het de enige is waarbij ik niets kan vinden dat een mol niet zou doen en omdat hij al zeer vaak (bijna) op cruciale plaatsen zat. Bij Thomas heb je de rode knop als grote no.
 
Laatst bewerkt:
Dus:

Toos pakt de vrijstelling niet: verdacht, want een kandidaat doet dat niet.
Lancelot en Lieselot pakken geen pasvragen/vrijstelling: uitgesloten, want er komt geld in de pot.

en zoals ik al zei: bij Lieselot is dat imo helemaal niet "eigenhandig". ze probeert daar de tegenkandidaat te beïnvloeden, maar het pakt niet.

en die voorkennis van die rooie knop is toch een beetje opgeblazen, imo. in de kamer van Lancelot was het vooral hij die al die keren op die knop gedrukt heeft. in 2 andere kamers is er nauwelijks op de knop gedrukt. dat zijn dus 5 mensen op die nauwelijks op die knop hebben gedrukt. maar Toos is de enige met voorkennis?

en dat blauwe hoefijzer? Toos wijst Lancelot erop, Lancelot, die daar met zijn neus op staat, zegt dat "het iets anders is dat omgevallen is". als Mol geloof je die, en zoek je ergens anders.

Ruben is ook verdacht, maar imo even obvious in deze aflevering als Lancelot in de rodeo-aflevering.

Voor mij is niemand duidelijk de mol, en dus sluit ik niemand sowieso uit.
ik dénk dat Lieselot dingen probeert als ze met 2 iets moeten beslissen, die mislukken, en dat link ik dan aan die uitspraak "het groepsgevoel is wel héél groot", waardoor die mijn favoriet is.

maar ik hou er rekening mee dat ik aan het tunnelen ben, imo kan iedereen die er nu nog in zit goed de mol zijn.

allez, iedereen die zich er voor inschrijft, ként het programma he. die kijken ook naar hoe de vorige mollen gespeeld hebben, en zouden als mol nu ook gewoon andere tactieken moeten proberen. da's wat ik zou doen.
 
Als Lieselot de mol blijkt te zijn, dan is ze compléét gefaald in haar opdracht. De opdracht van de mol is tweeledig: (1) opdrachten saboteren zodat er zo weinig mogelijk geld in de pot komt, en (2) bij dat saboteren zo onopgemerkt mogelijk doen.

Follow the money zegt niet alles, want het blijft ook altijd moeilijk om exact geld toe te wijzen aan kandidaten, maar met uitzondering van het eerste seizoen sinds de reboot is de mol altijd degene geweest die het minst heeft opgebracht (in dat eerste seizoen had de mol af te rekenen met de uitvindster van het zichzelf verdacht maken, Kathy). Vorig seizoen had Philippe als mol ook behoorlijk veel geld in het laatje gebracht, en die is dan met een nervous break down opgestapt.

Als ze toch de mol blijkt te zijn, zal ik hier mea culpa slaan. Maar dan was ze gewoon een ongelofelijk slechte mol. Andere tactieken kunnen altijd, maar een tactiek waarbij je bewust verzaakt aan je eerste opdracht, dat past niet hé.


En quasi iedereen heeft hier aangegeven dat het niet gaan voor de vrijstelling door Toos verdacht was. Die aflevering stemde ook de meerderheid hier van het forum op hem.
 
Dus:

Toos pakt de vrijstelling niet: verdacht, want een kandidaat doet dat niet.
Lancelot en Lieselot pakken geen pasvragen/vrijstelling: uitgesloten, want er komt geld in de pot.

en zoals ik al zei: bij Lieselot is dat imo helemaal niet "eigenhandig". ze probeert daar de tegenkandidaat te beïnvloeden, maar het pakt niet.

en die voorkennis van die rooie knop is toch een beetje opgeblazen, imo. in de kamer van Lancelot was het vooral hij die al die keren op die knop gedrukt heeft. in 2 andere kamers is er nauwelijks op de knop gedrukt. dat zijn dus 5 mensen op die nauwelijks op die knop hebben gedrukt. maar Toos is de enige met voorkennis?

en dat blauwe hoefijzer? Toos wijst Lancelot erop, Lancelot, die daar met zijn neus op staat, zegt dat "het iets anders is dat omgevallen is". als Mol geloof je die, en zoek je ergens anders.

Ruben is ook verdacht, maar imo even obvious in deze aflevering als Lancelot in de rodeo-aflevering.

Voor mij is niemand duidelijk de mol, en dus sluit ik niemand sowieso uit.
ik dénk dat Lieselot dingen probeert als ze met 2 iets moeten beslissen, die mislukken, en dat link ik dan aan die uitspraak "het groepsgevoel is wel héél groot", waardoor die mijn favoriet is.

maar ik hou er rekening mee dat ik aan het tunnelen ben, imo kan iedereen die er nu nog in zit goed de mol zijn.

allez, iedereen die zich er voor inschrijft, ként het programma he. die kijken ook naar hoe de vorige mollen gespeeld hebben, en zouden als mol nu ook gewoon andere tactieken moeten proberen. da's wat ik zou doen.
Wat Lieselot betreft in de kamer met Toos: door zelf geen vrijstelling te nemen en dat al duidelijk al eerste te zeggen komt er sowieso 2000 euro in de pot en mogelijks zelfs 5000 euro. Zou een gigantische lompe zet zijn als mol. Als kandidaat die Toos verdenkt kan ik het wel volledig plaatsen.

Wat de voorkennis betreft: de 4 mensen die weinig gedrukt hebben op de rode knop vallen hier allen onder. Toos en Ruben blijven over. want Leila is eruit en Lieselot schrijf ik volledig af door gedrag in de kamer nadien en in de bunker. Dit is de grootste reden waarom ik Thomas minder verdenk dan Ruben. Als mol wil je mee bepalen wat er gebeurt in die kamer.

Wat het hoefijzer betreft: misschien heb je gelijk hoor. Ik verdenk Toos ondertussen ook al veel minder dan toen. ;)
 
Terug
Bovenaan