Aflevering 4 : BINGO! , Nucleaire bunkers, gevangenen en "Moose in the city"

Wie is op dit moment jouw mol?


  • Totaal aantal stemmers
    97
  • Opiniepeiling gesloten .
kan Commy nog de mol zijn?
Enige reden dat ik denk dat zij het kan zijn, is dat de mol het "slechtst" gescoord heeft op de eliminatietest waardoor zij "afviel" en dus de rest niet tactisch kon spelen om op 1 iemand alles in te zetten. Zij ging als mol sowieso terug in't spel zitten.

maar ik denk nog altijd Tomas
 
Dat met die 'The beats' was toch echt wel raar.
Akkoord als ge dat in stilte lees en je daar dan over kijkt, maar als je letterlijk 2x "The Beats" zegt en je hoort dat die klank volledig anders is t.o.v. "The bears", dan vind ik dat toch wel heel verdacht :D
da's een beetje een "de mol" moment. vorig jaar waren er ook zo'n momenten dat iemand duidelijk iets fout zegt, en dat niemand corrigeert.
 
Als het nu effectief Ruben of Thomas is, dan is dit toch wel een van de eerste edities waarbij de meeste mensen al halverwege op het goede spoor zitten.

Voor mij is het ook één van de twee. Er zijn meer dingen die voor mij naar Ruben wijzen, maar die heeft ook meer dan Thomas dingen die niet naar hem wijzen. Thomas valt niet op, noch in de goede zin, noch in de foute. Ruben loopt naar mijn gevoel ook wel heel erg zenuwachtig rond, bij Thomas merk je echt nul stress.
 
Enige reden dat ik denk dat zij het kan zijn, is dat de mol het "slechtst" gescoord heeft op de eliminatietest waardoor zij "afviel" en dus de rest niet tactisch kon spelen om op 1 iemand alles in te zetten. Zij ging als mol sowieso terug in't spel zitten.
Dan had Gilles wel duidelijk mogen aangeven dat voor één keer de mol wél een rood scherm kon hebben.
Gilles Van Bouwel heeft ooit eens gezegd dat hij de test voor de lol maakte, maar dat het niet uitmaakte welke antwoorden hij ingaf. De uitslagen van de mol zelf worden nooit in rekening gebracht. Ook maar logisch, anders zou de mol er in theorie kunnen uitvliegen zelfs bij een 20 op 20 indien de rest even goed scoort en sneller is.
Dus in principe kan Comfort de mol niet zijn, tenzij ze de regels dus voor 1 keer aangepast hebben (maar nogmaals: dat is iets dat Gilles dan wel duidelijk had mogen aangeven).
 
Dan had Gilles wel duidelijk mogen aangeven dat voor één keer de mol wél een rood scherm kon hebben.
Gilles Van Bouwel heeft ooit eens gezegd dat hij de test voor de lol maakte, maar dat het niet uitmaakte welke antwoorden hij ingaf. De uitslagen van de mol zelf worden nooit in rekening gebracht. Ook maar logisch, anders zou de mol er in theorie kunnen uitvliegen zelfs bij een 20 op 20 indien de rest even goed scoort en sneller is.
Dus in principe kan Comfort de mol niet zijn, tenzij ze de regels dus voor 1 keer aangepast hebben (maar nogmaals: dat is iets dat Gilles dan wel duidelijk had mogen aangeven).
Het is nooit officieel door Gilles gezegd dat de Mol niet meetelt dus zie ik ook niet meteen waarom ze hier het omgekeerde moeten zeggen
 
Als het nu effectief Ruben of Thomas is, dan is dit toch wel een van de eerste edities waarbij de meeste mensen al halverwege op het goede spoor zitten.

Voor mij is het ook één van de twee. Er zijn meer dingen die voor mij naar Ruben wijzen, maar die heeft ook meer dan Thomas dingen die niet naar hem wijzen. Thomas valt niet op, noch in de goede zin, noch in de foute. Ruben loopt naar mijn gevoel ook wel heel erg zenuwachtig rond, bij Thomas merk je echt nul stress.
Ik denk dat die versie met Eveline (?) als mol in Zuid-Afrika de opvallendste was, dat was echt niet goed gemold, ook de enige keer dat ik het bij het rechte eind had vanaf aflevering 1.

Aflevering 1 dit jaar dacht ik Commy, maar zit ondertussen op Thomas. Ruben doet heel verdacht, maar dat is te opvallend.
 
Ik denk dat die versie met Eveline (?) als mol in Zuid-Afrika de opvallendste was, dat was echt niet goed gemold, ook de enige keer dat ik het bij het rechte eind had vanaf aflevering 1.

Aflevering 1 dit jaar dacht ik Commy, maar zit ondertussen op Thomas. Ruben doet heel verdacht, maar dat is te opvallend.
Eline was dat, en die had ik ook vanaf aflevering 1 in de mot. Toen was ik er heel snel ook echt zeker van. Nu is het vooral door eliminatie dat ik op Thomas en Ruben uitkom.
 
Als het nu effectief Ruben of Thomas is, dan is dit toch wel een van de eerste edities waarbij de meeste mensen al halverwege op het goede spoor zitten.

Voor mij is het ook één van de twee. Er zijn meer dingen die voor mij naar Ruben wijzen, maar die heeft ook meer dan Thomas dingen die niet naar hem wijzen. Thomas valt niet op, noch in de goede zin, noch in de foute. Ruben loopt naar mijn gevoel ook wel heel erg zenuwachtig rond, bij Thomas merk je echt nul stress.
Er zijn dit seizoen gewoon veel deelnemers die duidelijk kandidaat zijn waardoor er niet veel overblijven als potentiele mol, waarom mensen hier Lieselot nog verdenken bijvoorbeeld is mij echt een raadsel.
 
Tenzij je 100% zeker bent van je mol, kan je gewoon niemand uitsluiten.

"Lieselot is niet de mol, want ze heeft daar een hele aflevering in die caravan gezeten"
"Comfort is niet de mol, want ze heeft dat eerste rode scherm gekregen"

Ja, ok, maar als volgende aflevering iemand anders afvalt, heb je al een finale, want dan zit je nog maar met 3 van de 5 deelnemers die nog een mol kunnen zijn.
 
Ik zit in de Thomas-tunnelvisie vastgeklikt. En dit sinds de reactie-van-de-mol op het vallen van de attributen tijdens de interviews. Dat was te onnatuurlijk en de reactiesnelheid leek me beduiend anders dan die van de andere kandidaten.
 
De keren dat ik de mol correct had geraden, dan was dat puur op gevoel.
Want als ik dan achteraf de tips zag over de mol, dan had ik geen enkele daarvan gezien.
 
Er zijn dit seizoen gewoon veel deelnemers die duidelijk kandidaat zijn waardoor er niet veel overblijven als potentiele mol, waarom mensen hier Lieselot nog verdenken bijvoorbeeld is mij echt een raadsel.
Maar het zorgt, imo, wel voor leukere televisie als wanneer je met 6 man zit die als een kip zonder kop achter elke pasvraag aanlopen. Want dan weet je als kijken gewoon al op voorhand dat er niks gaat gehaald worden die proef vanaf dat er zo'n kaartje in beeld wordt gebracht.

Ik ben in elk geval grote fan van dit seizoen! Mooie beelden, toffe knipogen (hell, ik had mijn test al bijna slecht ingevuld gwn om in de Delorean te mogen zitten) leuke proeven en terug wat mindfuck testen.
Over het algemeen ook gewoon een leuke, diverse groep.
 
Het kan perfect camera-editing zijn (een stuk uitleg die deelnemers tijdens het spel kregen, maar niet uitgezonden werd), maar Ruben sprak plots over een schaarlift, terwijl dit niet staat op het stuk krantenartikel dat Thomas en Toos lazen.
 
Het kan perfect camera-editing zijn (een stuk uitleg die deelnemers tijdens het spel kregen, maar niet uitgezonden werd), maar Ruben sprak plots over een schaarlift, terwijl dit niet staat op het stuk krantenartikel dat Thomas en Toos lazen.
Dat was op Reddit ook al opgevallen. Kan een verspreking zijn, maar het intussen duidelijk dat de kandidaten veel meer uitleg krijgen dan de kijker. Vaak volgt er ook extra uitleg die door Gilles gewoon ingesproken is maar de kandidaten off-camera gehoord hebben. Bijvoorbeeld bij het patatten schillen: on screen werd gezegd dat ze gewoon zoveel mogelijk moesten schillen, naderhand werd off screen door Gilles uitgelegd dat ze de aardappelen konden gooien voor wissels. Ik denk dus dat er veel off camera extra wordt uitgelegd en dat ze gerust de kamer met de lift gezien konden hebben, maar zeker kan je nooit zjjn.
 
Het kan perfect camera-editing zijn (een stuk uitleg die deelnemers tijdens het spel kregen, maar niet uitgezonden werd), maar Ruben sprak plots over een schaarlift, terwijl dit niet staat op het stuk krantenartikel dat Thomas en Toos lazen.
Dat had ik al gepost:p

Maar het kan toeval zijn ofwel worden ze meer gebriefd dan wat we zien.
Klungel Philip heeft ooit ook zo een 'verspreking' gedaan waarvan ik dacht dat het niet toeval kon zijn en hij wel inside info moest hebben.
Lennert bleek toen de mol te zijn.
 
Dat had ik al gepost:p

Maar het kan toeval zijn ofwel worden ze meer gebriefd dan wat we zien.
Klungel Philip heeft ooit ook zo een 'verspreking' gedaan waarvan ik dacht dat het niet toeval kon zijn en hij wel inside info moest hebben.
Lennert bleek toen de mol te zijn.
Had ik niet gezien, ook niet op reddit.

En klopt hoor, er wordt zeker veel meer info gegeven. Het is hier wel nu zo dat dit iets is dat ze zeker niet voor het spel begon konden weten, omdat dat geheim moest blijven dat die 2 die boven bleven, ook een rol speelden verder. Maar idd, zelfs TIJDENS een spel, kunnen ze even het spel stilleggen om wat meer info te geven.

MAAR: dan moet die info wél van Thomas & Toos gekomen zijn, want Ruben en co mogen natuurlijk niet veel weten, omdat ze wantrouwen in Thomas & Toos zouden moeten hebben.

Nu, ik ga voorlopig toch voor Comfort
 
mja, als dat extra info is dat ze off-screen gekregen hebben, dan moet dat gezegd zijn door de camera- en geluidsman die met Toos en Thomas mee bij de bom zaten.
alle andere opties zouden het opzet van de opdracht (plot-twist) een beetje verpest hebben.

dus 't is op zich raar.
maar goed, Toos werkt op zich wel vaker met die dingen, en die zal ook wel snappen dat als zij met een veiligheidsharnas een wankele trap moeten afdalen, dat er geen gewone lift zal zijn. allez, je moet dan al een kraan gebruiken om die schaarlift beneden te krijgen, maar alles is mogelijk.
en mogelijk zijn ze er gewoon gepasseerd ook.
 
Terug
Bovenaan