Aflevering 4 : BINGO! , Nucleaire bunkers, gevangenen en "Moose in the city"

Wie is op dit moment jouw mol?


  • Totaal aantal stemmers
    97
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik zou gokken op Comfort.

De mol zou in deze proef ook een rood scherm moeten kunnen krijgen. Anders sluit je voor iedereen Comfort uit en zit Comfort zelf ook met een nadeel. Want iedereen kan 1 iemand schrappen van de overblijvend behalve zij…

Ze had altijd haar eigen foto herkent dus ging sowieso 2 vragen hebben om magic reveal mogelijk te maken.

Het énorme voordeel dat Comfort is kunnen blijven terwijl ze er anders had kunnen uitliggen, compenseert natuurlijk wel dat voordeel.
Plus het werd op voorhand gecommuniceerd, dus als je wou had je dit rood scherm tactisch kunnen gebruiken door volledig voor één kandidaat te gaan.

Maar doordat Gilles zei dat je maar een deel van de test opnieuw mocht invullen, zou ik dat nooit geriskeerd hebben eerlijk gezegd, want dan moest je ook zeker zijn dat je ofwél laatste was, ofwel niet voorlaatste, en dat is een te groot risico om dan daardoor alsnog af te vallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: toru
Iemand die alle verschillende codes (zowel zichtbaar als onzichtbaar) van op de rug bij de nucleaire opdracht heeft?
Mogelijks zijn die tegels een morse code '.' '-' daarvoor.
 
Hoe doen ze dit dan praktisch met filmen? Houden een paar productieleden en cameracrew hun gesprekken met de mol geheim voor de rest van het productieteam? 😕

Waarschijnlijk een minimale groep insiders die het weten. Maar idd heeft Gilles al aangegeven dat editing crew etc. niet weten wie de mol is.
 
Hoe doen ze dit dan praktisch met filmen? Houden een paar productieleden en cameracrew hun gesprekken met de mol geheim voor de rest van het productieteam? 😕
Ja. Het is te zeggen, er worden gesprekjes opgenomen met alle kandidaten. Die gaan er gewoon iets anders aan toe bij de mol natuurlijk. En het zal de crew zijn die weet wie de mol is, die altijd die gesprekken opnemen. Zo kan er ook bij de rest van de crew geen achterdocht ontstaan.
 
Ergens wel bli dat Leïla er uit ligt.
Eerst vrij stoer "zijn jullie zo onzeker over jullie mol?". Daarna nog gewoon het spel echt niet willen spelen door Comfort te gaan helpen, dan verdien je het niet.

Ik vond het net goed.
Daar is toch niks stoer aan? Leila is gewoon vrij direct in haar communicatie en ik denk dat dat ook komt omdat ze niet perfect Nederlandstalig is.

En dat ze Comfort wil helpen siert haar toch juist? Toch vrij apart dat je dan 'blij' bent dat ze eruit ligt. Ze heeft gegokt en verloren, zo gaat dat nu eenmaal.
 
Had het fantastisch gevonden, mocht er eentje droogweg gezegd hebben:
"Ja, Commy, ik help je, je verdient nog een kans."
"Welke foto is van u?"
"Foto B."
Foute keuze en camera-switch naar die persoon met een grijns op het gezicht.

Zo'n move van Thomas, die dat element weggriste van een ander en Lancelot met zijn verdwenen ei, zo moet het gespeeld worden!
De overige kandidaten gaan je dat wel vergeven bij de reünie.
Bart 2020 nog steeds in het hart :hug:.
 
Daar is toch niks stoer aan? Leila is gewoon vrij direct in haar communicatie en ik denk dat dat ook komt omdat ze niet perfect Nederlandstalig is.

En dat ze Comfort wil helpen siert haar toch juist? Toch vrij apart dat je dan 'blij' bent dat ze eruit ligt. Ze heeft gegokt en verloren, zo gaat dat nu eenmaal.
De manier waarop ze het zei vond ik i.i.g. niet echt oké en kwam voor mij vrij hautain over
Je bent aan een spel begonnen met de gedachte om te winnen, dan ga je toch zo geen beslissingen maken om mogelijks er zelf uit te liggen.

Als het je echt puur om de ervaring te doen is en je graag de medekandidaten wil helpen, dan vind ik het wel jammer voor de andere duizenden kandidaten die het spel wel willen spelen.

Moest dit nu geen spelprogramma zijn waar je tracht te winnen en de mol te ontmaskeren, dan zou ik haar enorm sympathiek vinden, maar hier past het gewoon voor mij niet echt. Je hebt echt een unieke kans om mee te kunnen doen in zo'n fantastisch spel als De Mol en dan ga je jezelf er gewoon uit bonjouren door vriendelijk of empathisch te willen zijn.

Ik vind Leïla buiten dit alles wel leuk overkomen en een toffe kandidaat, maar zo hard dat ze sommige dingen begon te spelen, zo soft heeft ze het hier aangepakt Zonde.
 
Ze was gewoon te zeker over haar mol omdat ze al veel antwoorden op 1 persoon inzette en toch geen rood scherm kreeg, en wou iemand anders er nog uitspelen omdat ze Commy sowieso al geschrapt had als mol, denk ik. Ze heeft het risico genomen. Dat zie je ook aan haar reactie op haar eigen exit.
 
Ze gaat haar inderdaad mispakt hebben nadat ze eerst een groen scherm had. Zij heeft dat toen allicht geïnterpreteerd alsof ze juist zat, gezien ze all-in was gegaan. Maar da's het gevaarlijke aan die eliminatieproeven, je kan tot bijna het einde in het programma blijven door all-in te gaan op een foute kandidaat. De meeste vragen en antwoorden zijn immers van toepassing op meerdere kandidaten, dus je kan toevallig toch genoeg vragen "juist" hebben. De afgelopen 3 seizoenen is dat steeds voorgevallen. Bart en Christian zaten tot Christian afviel in aflevering 6 heel de tijd op elkaar, met Lennart zat iedereen fout tot en met de laatste aflevering. En vorig seizoen verdachten Sven en Yens ook elkaar.
 
Ze gaat haar inderdaad mispakt hebben nadat ze eerst een groen scherm had. Zij heeft dat toen allicht geïnterpreteerd alsof ze juist zat, gezien ze all-in was gegaan. Maar da's het gevaarlijke aan die eliminatieproeven, je kan tot bijna het einde in het programma blijven door all-in te gaan op een foute kandidaat. De meeste vragen en antwoorden zijn immers van toepassing op meerdere kandidaten, dus je kan toevallig toch genoeg vragen "juist" hebben. De afgelopen 3 seizoenen is dat steeds voorgevallen. Bart en Christian zaten tot Christian afviel in aflevering 6 heel de tijd op elkaar, met Lennart zat iedereen fout tot en met de laatste aflevering. En vorig seizoen verdachten Sven en Yens ook elkaar.
Valt wel op dat de 2 slechtste scores samen met Ruben in de bunker zaten... voor de anderen duidelijk dat Ruben gemold had, maar Commy/Leila misleid door Ruben? of net andersom?
 
Ze gaat haar inderdaad mispakt hebben nadat ze eerst een groen scherm had. Zij heeft dat toen allicht geïnterpreteerd alsof ze juist zat, gezien ze all-in was gegaan. Maar da's het gevaarlijke aan die eliminatieproeven, je kan tot bijna het einde in het programma blijven door all-in te gaan op een foute kandidaat. De meeste vragen en antwoorden zijn immers van toepassing op meerdere kandidaten, dus je kan toevallig toch genoeg vragen "juist" hebben. De afgelopen 3 seizoenen is dat steeds voorgevallen. Bart en Christian zaten tot Christian afviel in aflevering 6 heel de tijd op elkaar, met Lennart zat iedereen fout tot en met de laatste aflevering. En vorig seizoen verdachten Sven en Yens ook elkaar.
Blijkbaar was dat ook haar uitleg op Café De Mol, maar daar kijk ik dus nooit naar.
Dan neem ik mijn woorden terug en was het zelfs geniaal van haar, als het gelukt was.
 
Ik zit, met wat je kan zien, op Thomas en Ruben. Op het eerste zich zit je, met de bomproef, best in de voorlaatste kamer want dan heb je een veto. Maar in de laatste kamer kan je niet zelf je eigen rugcode/onzichtbare code zien. Dus zelfs dan kan je nog mollen met een verkeerde code, minstens een minuutje tijd verspillen.

Alleen is het gek genoeg Toos die dan de verkeerde code in gaf. Maar dat highlighten ze in het Mol cafe, wat dan ook weer apart zou zijn.
 
Als Commy de mol blijkt te zijn, is dit toch wel heel hard gespeeld van de productie.
Ik kreeg wel al deja-vu naar vorig jaar met dat moldagboek.

Ik heb nu gestemd op Ruben, die volgens mij de meeste foute antwoorden heeft gegeven in de zoo.

Maar ik sluit niet uit de Lieselot de keuze voor vrijstellingen en pasvragen wel heel bewust aan haar duel-partners laat.
Ze zit ook altijd wel in die positie
in de Zoo was het vooral Thomas die steeds het foute antwoord gaf. Ruben wou steeds voor het correcte gaan.

Lieselot zit steeds op de plaats waar ze niet veel invloed heeft op de proef zelf of ze kiest voor geld: (gisteren alleen al).
Bingo kan je niets sturen enkel ondergaan
Bunker: boven zitten en geen pasvraag nemen dus geld opleveren

Dus je komt dan uit bij Ruben, Commy, Leïla en Thomas die steeds in de goeie posities zitten om het spel te sturen. Leïla ligt eruit, kan Commy nog de mol zijn? Dan heb je nog Ruben en Thomas die beide vaak in goeie posities al mol zitten
 
Dat met die 'The beats' was toch echt wel raar.
Akkoord als ge dat in stilte lees en je daar dan over kijkt, maar als je letterlijk 2x "The Beats" zegt en je hoort dat die klank volledig anders is t.o.v. "The bears", dan vind ik dat toch wel heel verdacht :D
 
Terug
Bovenaan