Aflevering 4 : BINGO! , Nucleaire bunkers, gevangenen en "Moose in the city"

Wie is op dit moment jouw mol?


  • Totaal aantal stemmers
    97
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik snap die toch soms niet ze, “Als ik Commy niet help dan slaap ik slecht”…

So what? Het is een spel, wees blij dat er iemand anders uitlicht.

Die willen allemaal vriendjes zijn, ik zou echt de grootste kloot wss zijn in dat programma maar fuck de rest ze, denken aan u eigen.
Dit is wat ik bedoel met dat mensen onderschatten wat het spel psychologisch met u doet, maar ik ben hier blijkbaar in de minderheid om te denken dat mensen het emotioneel moeilijk hebben en de meerderheid hier zou over lijken gaan, waar ik sterk over twijfel 😁.
 
Wat bedoel je hiermee? Als je het over Leila hebt, ik denk dat je onderschat wat zo een spel met je doet. Zelfs de Mol heeft het lastig, en ge zag toch dat zowel Lancelot als Thomas het heel moeilijk hadden om niet te antwoorden. Liselot brak. Behalve Toos bleef er wat koel onder. Ik ben er zeker van dat 4/5de die roept “het is geen ponykamp” daar zelf met serieuze twijfels zou zitten en ook zou helpen. Mezelf incluis trouwens, ik ben een sucker voor zo een dingen 😄.
Leïla en Lieselot ja.
Je gaat iemand die er uit lag terug in het spelen laten komen ten koste van iemand anders en die persoon dan nog eens een immens groot voordeel geven?

Een pasvraag of een vrijstelling pakken is vaak moord en brand schreeuwen maar dit zou ok moeten zijn?


De meeste kandidaten doen gewoon mee voor de ervaring, niet voor het spel. Die er echt zijn voor het spel (om te winnen) zijn gewoon hard en gaan ervoor. Bv een Lancelot, Bart indertijd.
 
Leïla en Lieselot ja.
Je gaat iemand die er uit lag terug in het spelen laten komen ten koste van iemand anders en die persoon dan nog eens een immens groot voordeel geven?

Een pasvraag of een vrijstelling pakken is vaak moord en brand schreeuwen maar dit zou ok moeten zijn?


De meeste kandidaten doen gewoon mee voor de ervaring, niet voor het spel. Die er echt zijn voor het spel (om te winnen) zijn gewoon hard en gaan ervoor. Bv een Lancelot, Bart indertijd.
Ik had het nog niet vanuit het perspectief van voordeel geven bekeken. Je denkt dat comfort veel info heeft gewonnen door 6 (?) vragen te herbekijken?

P.S. Ik denk dat Thomas het ook erg moeilijk had (of het is een mol), Ruben en Toos weinig op aan te merken, of ze kroppen het op.
 
Weeral een steengoede aflevering, topseizoen.

Doordjammer dat Leïla er uit ligt, maar ze was veel te zeker van haar stuk. Ik zou het heel erg lame vinden moest Commy nu de mol blijken te zijn, maar ik zie het echt niet in haar. Lancelot en Liselot mag je nu helemaal afschrijven. Jammer, want Lancelot met zijn eieren vorige aflevering had wel een geniale mol geweest.

Toos had ik vorige aflevering ook al grotendeels afgeschreven. Het niet gaan voor een vrijstelling (en 2000 euro meer in de groepspot) was zeer vreemd, maar het duurste hoefijzer vinden als mol ... dat geloof ik niet.

Blijven dan nog over: Ruben en Thomas. Ruben natuurlijk enorm verdacht in de bunker, maar als hij denkt dat Thomas of Toos de mol is, ook niet onlogisch om daar tegen te stribbelen. Gaf ook het juiste antwoord bij de jaguar (maar liet zich overrulen door de groep).

Zowel Ruben als Thomas zaten 2 keer op de juiste plek deze aflevering. Bij de bingo kon je niets saboteren. Bij de bunkerproef moest je ofwel bovengronds zitten, of er voor zorgen dat de 2 bovengronds beneden raakten.

Ik heb al eens gestemd op Ruben, maar het ligt er wat te dik op. Misschien toch maar eens voor Thomas gaan ...
 
Weeral een steengoede aflevering, topseizoen.

Doordjammer dat Leïla er uit ligt, maar ze was veel te zeker van haar stuk. Ik zou het heel erg lame vinden moest Commy nu de mol blijken te zijn, maar ik zie het echt niet in haar. Lancelot en Liselot mag je nu helemaal afschrijven. Jammer, want Lancelot met zijn eieren vorige aflevering had wel een geniale mol geweest.

Toos had ik vorige aflevering ook al grotendeels afgeschreven. Het niet gaan voor een vrijstelling (en 2000 euro meer in de groepspot) was zeer vreemd, maar het duurste hoefijzer vinden als mol ... dat geloof ik niet.

Blijven dan nog over: Ruben en Thomas. Ruben natuurlijk enorm verdacht in de bunker, maar als hij denkt dat Thomas of Toos de mol is, ook niet onlogisch om daar tegen te stribbelen. Gaf ook het juiste antwoord bij de jaguar (maar liet zich overrulen door de groep).

Zowel Ruben als Thomas zaten 2 keer op de juiste plek deze aflevering. Bij de bingo kon je niets saboteren. Bij de bunkerproef moest je ofwel bovengronds zitten, of er voor zorgen dat de 2 bovengronds beneden raakten.

Ik heb al eens gestemd op Ruben, maar het ligt er wat te dik op. Misschien toch maar eens voor Thomas gaan ...
Ik zit momenteel ook op Thomas of Ruben. Ik vond Toos niet echt in sleutelpositions staan? Vooral Ruben op de juiste plek, in de bunker om koppig te zijn, in de zoo om twijfel te zaaien over antwoorden. Iets wat Thomas ook nog wel deed.
 
Ik had het nog niet vanuit het perspectief van voordeel geven bekeken. Je denkt dat comfort veel info heeft gewonnen door 6 (?) vragen te herbekijken?

P.S. Ik denk dat Thomas het ook erg moeilijk had (of het is een mol), Ruben en Toos weinig op aan te merken, of ze kroppen het op.
Ze kan haar verdachte van voor die test gaan uitsluiten, al hangt er ook wel wat af van de vragen die ze opnieuw mocht beantwoorden. Dat is 1 iemand minder om op te letten tenzij ze dacht dat het Leila was natuurlijk.
 
Ze kan haar verdachte van voor die test gaan uitsluiten, al hangt er ook wel wat af van de vragen die ze opnieuw mocht beantwoorden. Dat is 1 iemand minder om op te letten tenzij ze dacht dat het Leila was natuurlijk.
Ja, de vraag is inderdaad of die 6 extra vragen doorslaggevend waren omdat ze de mol juist had of toevallig meerderheidsvragen (spreiding) juist had. Ik verbaas me er ook telkens over wat voor vragen daarin zitten. “Heeft de mol kinderen”. Nu op zich een simpele vraag, maar door zo’n vragen mag je wel veel gaan praten met mensen en veel opschrijven in het boekje. Altijd tof.
 
Nu was er weer morsecode in de tunnel van de nucleaire silo! En het licht van het naambord van Tucson was ook maar half aant branden bij dageraad net voor de 2e proef.

MAAR IK KAN GEEN MORSE. EN IK WIL OOK NIET ELKE AFLEVERING OPNIEUW BEKIJKEN. Om te noteren ofzo.
 
Nu was er weer morsecode in de tunnel van de nucleaire silo! En het licht van het naambord van Tucson was ook maar half aant branden bij dageraad net voor de 2e proef.

MAAR IK KAN GEEN MORSE. EN IK WIL OOK NIET ELKE AFLEVERING OPNIEUW BEKIJKEN. Om te noteren ofzo.
EN WIE WERKT ER IN EEN TUC-FABRIEK?
 
Dat krantenartikel werd geschreven door
Kent Brockman,

Mss ook een verdoken tip

34CDBE34-F4CC-4F33-8E60-41E9EB50F947.jpeg
 
+ de andere kandidaten kunnen Comfort van hun lijst van verdachten schrapen
Vind ik toch wel een groot discussiepunt: kan comfort de mol nog zijn? Dat hangt er vanaf of de productie de mol een rood scherm kan geven of niet. Dat vind ik dan wel niet fair tov de kandidaten: als zij ter goeder trouw hebben ingevuld dat de mol sowieso niet invult/meedoet, dan hebben ze Leila goed gejost door comfort toch als mol erin te zetten.
 
Vind ik toch wel een groot discussiepunt: kan comfort de mol nog zijn?
Nee, want de mol kan geen rood scherm krijgen.
+ Stel dat Commy de mol was dan moest ze al hopen dat er maar max 2 kandidaten wouden helpen, want anders ging er geen geld uit de pot.
 
Nee, want de mol kan geen rood scherm krijgen.
+ Stel dat Commy de mol was dan moest ze al hopen dat er maar max 2 kandidaten wouden helpen, want anders ging er geen geld uit de pot.
De mol kent de juiste antwoorden op de vragen over de mol, dus als Commy de mol is en bewust vragen fout invult kan ze wel een rood scherm krijgen volgens mij.
Als de productie dan ook doorgeeft hoeveel vragen ze juist moet hebben om boven de voorlaatste te eindigen weer ze hoeveel foto's ze maar juist moet hebben om terug in het spel te komen en haalt ze ook nog eens geld uit de pot.
 
Nee, want de mol kan geen rood scherm krijgen.
+ Stel dat Commy de mol was dan moest ze al hopen dat er maar max 2 kandidaten wouden helpen, want anders ging er geen geld uit de pot.
Langs de andere kant, als je de mol was en er was geld te verdienen, dan was in de auto zitten toch de beste positie? Ik weet dat in de Mol NL het de regel is dat de mol geen rood scherm krijgt, maar ik ben niet zeker van de Vlaamse versie.
 
Is het mogelijk dat ze lift gepasseerd zijn? Maar dan nog, om de link te leggen met een latere opdracht die hij normaal niet zou mogen kennen…
Voor zover wij zien niet nee. Tenzij dat ergens in een kamer op het begin in de bunker was maar daar zou ik niet vanuit gaan want dan zagen ze ook gewoon de pasvragen liggen en konden ze die dan ook gewoon oprapen.

Toos en Thomas zien enkel dat krantenartikel waarin de rest van de proef wordt omschreven en men spreekt van een lift. Toos zegt vervolgens tegen Ruben/Leïla/Comfort dat Lancelot en Lieselot met een schaarlift naar beneden kunnen komen om de pasvragen te nemen. Zou dat nu echt een verspreking van de mol zijn?
 
Terug
Bovenaan