Aflevering 3: Over calf roping, 4x4 door de desert rijden en motelkamer 237....

Wie is op dit moment jouw mol?


  • Totaal aantal stemmers
    80
  • Opiniepeiling gesloten .
Toos ligt er inderdaad wel vingerdik op, maar voorlopig beschouw ik hem als hoofdvedachte. In die opdracht met eieren was mollen niet eens nodig, daar zijn véél eieren verloren gegaan en wellicht had ik het zelf er niet beter van afgebracht.
 
Sorry maar als ik daar de mol ben, dan neem ik de vrijstelling. Jammer voor die 3k extra dan. Maar anders maak je je tegenover 1 kandidaat én heel Vlaanderen meteen hoofdkandidaat nr1 want die beelden kunnen ze onmogelijk wegknippen.
Als mol kun je toch onmogelijk die 3k extra in de pot brengen? Dat zou ik mijn geloofwaardigheid en dat van velen anderen in het programma volledig verliezen. Als mol breng je geen 3000euro los in de pot door 1 eigen beslissing. En dan even in het geniep een ei van 250€ kapot gooien en dan maar verkondigen van woohoohoo want ben ik toch een goeie mol en niemand had me door. Neen dat doe je niet.
 
Als mol kun je toch onmogelijk die 3k extra in de pot brengen? Dat zou ik mijn geloofwaardigheid en dat van velen anderen in het programma volledig verliezen. Als mol breng je geen 3000euro los in de pot door 1 eigen beslissing. En dan even in het geniep een ei van 250€ kapot gooien en dan maar verkondigen van woohoohoo want ben ik toch een goeie mol en niemand had me door. Neen dat doe je niet.
En waarom niet? Als je als mol weet dat er nog genoeg opdrachten komen waarbij die 3k makkelijk kan verdwijnen?
 
Als mol kun je toch onmogelijk die 3k extra in de pot brengen? Dat zou ik mijn geloofwaardigheid en dat van velen anderen in het programma volledig verliezen. Als mol breng je geen 3000euro los in de pot door 1 eigen beslissing.
Als mol zou je er in de eerste plaats alles, maar dan ook alles aan moeten doen om de andere persoon (Lieselot) ervan te overtuigen om óok voor een vrijstelling te gaan, en dat heeft Toos (in mijn ogen) amper of niet gedaan (Tenzij ze dit bewust niet hebben uitgezonden).
 
Zat Toos ook niet bij de schietproef in afl 1?
Die gaat niet de mol zijn. Hij kon helemaal niet mollen in de proeven, die de anderen deden op datzelfde moment.
Evengoed schiet Lieselot direct raak en is Toos out of the game voor een tijdje.

De proef in het motel was te snel gedaan imo. Had lachen geweest, mocht dat tot ca. 5u zijn doorgegaan. Was aanvankelijk mijn gedacht, heel de nacht doordoen.
De grijns van Toos naar Lancelot in de auto, na zijn verdwenen ei :rofl:.
 
Als mol zou je er in de eerste plaats alles, maar dan ook alles aan moeten doen om de andere persoon (Lieselot) ervan te overtuigen om óok voor een vrijstelling te gaan, en dat heeft Toos (in mijn ogen) amper of niet gedaan (Tenzij ze dit bewust niet hebben uitgezonden).
Het enige wat ie moest doen is meteen zeggen dat ie de vrijstelling liet liggen omdat ie er al 1 gehad had. Dan lag de bal int kamp van Lieselot.
 
Wat ik me afvraag, zouden Toos en Lieselot geen soort pact (ik gebruik met opzet het woord bondje niet want daar gruwel ik van) gesloten hebben om elkaar op de hoogte te houden van “verdachte handelingen” van de andere kandidaten. Ze hadden het al gedaan in de eerste aflevering dus waarom niet doortrekken naar alle andere afleveringen ? Ze zitten bij de proeven ook nooit in hetzelfde subgroepje behalve dan bij de kamerverdeling, een ideale plaats om gedachten uit te wisselen ?
 
Toos heeft er op het laatste nippertje voor gezorgd dat er 1000 euro werd binnengehaald door het blauwe hoefijzer te vinden en binnen te brengen, nadat niemand dat hoefijzer nog vond. Dat ga je als mol echt niet doen hé.
 
Wat ik me afvraag, zouden Toos en Lieselot geen soort pact (ik gebruik met opzet het woord bondje niet want daar gruwel ik van) gesloten hebben om elkaar op de hoogte te houden van “verdachte handelingen” van de andere kandidaten. Ze hadden het al gedaan in de eerste aflevering dus waarom niet doortrekken naar alle andere afleveringen ? Ze zitten bij de proeven ook nooit in hetzelfde subgroepje behalve dan bij de kamerverdeling, een ideale plaats om gedachten uit te wisselen ?
Ik vond het een heel rare reden die Toos gaf, waarom hij niet voor een vrijstelling was gegaan.
"Ik wou niet dat informatie zou achtergehouden worden omdat ik al twee keer voor een vrijstelling ben gegaan".

Wordt daar dan op dit moment nog zo vrijelijk informatie gedeeld? Dat is toch héél positief voor de mol? Je zou net denken dat dat delen van informatie inderdaad beperkt zou zijn tot één of twee mensen, om niet iedereen in te lichten. Maar zoals hij het daar zei, klinkt het alsof de groep nog doet alsof er geen mol is :D
 
Misschien is er ook geen mol gekozen en gaan ze pas in de finale beslissen dat de meest verdachte persoon de mol zal zijn.

Surprise! :unsure:
 
Door hoe het gelopen is in de vrijstellingenkamer, vallen Toos en Lieselot allebei af voor mij als mol. Als mol ga je toch gewoon meteen (zelfs al vooraleer ze effectief de kamer 'winnen)' afspreken met je kamergenoot om voor eigen gewin te gaan. Sowieso. En gezien het spel de voorbije edities toch quasi altijd vrij 'hard' gespeeld is geweest, i.e. eigen gewin voor de groepspot stellen, ging dat wellicht niet zo moeilijk zijn ook. Nee, beide hun gedrag strookt echt niet met wat een mol zou moeten doen, IMO.
 
Ik vond het een heel rare reden die Toos gaf, waarom hij niet voor een vrijstelling was gegaan.
"Ik wou niet dat informatie zou achtergehouden worden omdat ik al twee keer voor een vrijstelling ben gegaan".

Wordt daar dan op dit moment nog zo vrijelijk informatie gedeeld? Dat is toch héél positief voor de mol? Je zou net denken dat dat delen van informatie inderdaad beperkt zou zijn tot één of twee mensen, om niet iedereen in te lichten. Maar zoals hij het daar zei, klinkt het alsof de groep nog doet alsof er geen mol is :D
Tenzij ze ingelicht worden door productie wat het andere team doet, dan wordt er wel nog gezegd wat ze hebben moeten doen. Ik weet niet meer precies wat, maar Tomas zei gisteren iets en ik dacht "hoe wete gij da nu? gij zat niet in dat team". Dus veronderstel dat dit bij "informatie delen" hoort. Maar Tomas is mijn mol dus hij wist sowieso alles al 😘
 
Toos heeft er op het laatste nippertje voor gezorgd dat er 1000 euro werd binnengehaald door het blauwe hoefijzer te vinden en binnen te brengen, nadat niemand dat hoefijzer nog vond. Dat ga je als mol echt niet doen hé.
Ik vraag het me af hoe dat gelopen is. Kan ook zomaar montage zijn want kwam plots uit het niets. Misschien was het ondertussen wel volstrekt duidelijk waar dat blauwe ijzer lag en kon Toos niet anders dan het zelf meenemen. Het is echt het enige element gisteren dat Toos vrij zou pleiten van de Mol te zijn gisteren (en een karrenvracht aan molgedrag in de andere richting…).
 
En waarom niet? Als je als mol weet dat er nog genoeg opdrachten komen waarbij die 3k makkelijk kan verdwijnen?
Mwoa. Ik zou het best zwak vinden als de mol eerst 3k eigenhandig zou binnen halen om zo vertrouwen te wekken opdat hij later geld kan laten verdwijnen.

Eens af en toe iets binnenhalen (zeker als het niet kan), moet zeker kunnen. Maar door 1 beslissing zelf 3k extra binnen halen? Nee, ik hoop uit de grond van mijn hart dat de mol dit nooit zou doen…
 
Ik vraag het me af hoe dat gelopen is. Kan ook zomaar montage zijn want kwam plots uit het niets. Misschien was het ondertussen wel volstrekt duidelijk waar dat blauwe ijzer lag en kon Toos niet anders dan het zelf meenemen. Het is echt het enige element gisteren dat Toos vrij zou pleiten van de Mol te zijn gisteren (en een karrenvracht aan molgedrag in de andere richting…).
Toos had tegen Lancelot al gezegd waar het lag. Lancelot's antwoord: "da's iets anders dat hier is omgevallen". Dan is Toos terug in de wei gelopen, en het precies daar gaan ophalen waar hij gezegd had.
 
Mwoa. Ik zou het best zwak vinden als de mol eerst 3k eigenhandig zou binnen halen om zo vertrouwen te wekken opdat hij later geld kan laten verdwijnen.

Eens af en toe iets binnenhalen (zeker als het niet kan), moet zeker kunnen. Maar door 1 beslissing zelf 3k extra binnen halen? Nee, ik hoop uit de grond van mijn hart dat de mol dit nooit zou doen…
Tsja, het is dat óf u bombarderen als hoofdverdachte numero uno voor de ganse groep.

Als ik de mol was zou ik absoluut voor die extra 3k gegaan zijn. Liever iets meer geld in de pot dan dat de ganse groep u na drie 'afleveringen' al in het vizier heeft als mol.

Lennart had een paar seizoenen geleden toch ook 10000 euro uit de pot genomen voor een vrijstelling, toen dacht ik ook dat is te obvious, dat zou de mol nooit doen...

Het verschil is dat dat gebeurde in een veel later stadium en hij zelf zei dat daar veel voorbereiding bij kwam kijken om op dat moment te kunnen toeslaan. Al moet ik bekennen dat dat als losse move inderdaad niet bij een mol past, want ik fronste toen ook mijn wenkbrauwen omdat ik toen al vrij overtuigd was van hem als mol, maar achteraf gezien was het gewoon een erg doordachte move en het heeft hem niet eens verdacht gemaakt bij de medekandidaten. Hij (én Gilles) waren toen ook vrij sceptisch want ze hadden toen ook echt niet verwacht dat ze hem nog steeds niet gingen verdenken na die move.
 
Toos had tegen Lancelot al gezegd waar het lag. Lancelot's antwoord: "da's iets anders dat hier is omgevallen". Dan is Toos terug in de wei gelopen, en het precies daar gaan ophalen waar hij gezegd had.
Klopt, dat is wat de montage toonde inderdaad. Dat Lancelot loopt te mollen is verder ook wel al duidelijk. De vraag is of iemand anders er in de tussentijd ondubbelzinnig op gewezen heeft waar dat blauw ding lag waardoor Toos niet anders kon handelen.

Nochtans zijn er voldoende andere elementen waaruit blijkt dat Toos wel degelijk de mol kan zijn, met name Toos zijn "Witse" (sorry, maar Ruben zei superduidelijk "Witje"), zijn warrige communcatie op de walkie/talkie in het algemeen, de vrijstelling-farse en zijn opmerking dat niet duwen op de rode knop een voordeel zou kunnen opleveren (zo logisch vond ik dat echt niet; ik had eerder verwacht dat het mogelijk "persoonlijk nadeel" verbonden aan kiezen voor jezelf zich eerder slechts zou manifesteren in de kamer zelf).
 
Exact hoe ik er over denk.
Als hij de mol is, zat hij daar in een heel vervelende situatie toen Lieselot zei 'ik neem de vrijstelling niet'. En dan heeft hij - als mol - logisch gehandeld.
Dus had hij beter het omgekeerde gedaan?!

...om maar te zeggen dat je bijna elke actie en redenering kan omdraaien en het nog altijd even logisch is. We weten het niet en kunnen het niet afleiden. De redactie beslist wat wij zien. Dat lijkt mij toch duidelijk na al die seizoenen al.
 
Terug
Bovenaan