Aflevering 3: Over calf roping, 4x4 door de desert rijden en motelkamer 237....

Wie is op dit moment jouw mol?


  • Totaal aantal stemmers
    80
  • Opiniepeiling gesloten .
Het spel is zo geëvolueerd dat je net tijdens de opdrachten je ogen moet sluiten. Tis naast de opdrachten als de cameras niet meer draaien dat de mol ontmaskerd wordt
 
Ik heb vanalles gezien. Maar Toos is daar wel meesterlijk (maar iets te zichtbaar?) molwerk aan het verrichten.
- Lieselot zegt "ik pak geen vrijstelling" en brengt dus sowieso geld in de pot. Wat zou een mol dan doen? Voor het minste geld gaan natuurlijk.
- Toos wist vanaf het begin dat hij : 1) niet op de knop ging drukken en 2) dat daar een papierke onder de lakens lag.
- Toos prutst redelijk opzichtig zijn eitje uit zijn broek bij het ei-gooien met Thomas. (sorry, maar zoiets is niet per ongeluk)
- Lassoproef: Toos mist / vergist bij Joly Jumping, Witse, drie hemelskinderen en is een ramp in de communicatie. Terwijl hij de hardste loper is (maar dat brengt niets op als je toch de verkeerde kiest)

Lancelot doet zijn best om te mollen, maar hij is voor mij niet zo geloofwaardig
- Eitje "verliezen", als mol kan je evengoed je eigen ei even op de grond kwakken. Easy peasy.
- Hij prutst BIJZONDER opzichtig het rode ei uit Ruben zijn armzakje door het 3x (!!) te raken in een onnozele beweging. De eerste keer erlangs wrijven werkte niet, dus liet hij zijn hand terug zakken, alweer tegen Ruben zijn ei en ditmaal met resultaat.

Maar het meest subtiele molwerk vandaag was door Thomas (imo)
- Heeft Conny vakkundig in zijn vertrouwenskring gewerkt en bijgevolg buitengespeeld.
- "Ik zou mijn ei nooit zo opzichtig laten liggen hoor" tegen Lancelot nadat Lancie-boy had laten zien waar het lag. Zijn reactie was onmiddellijk en maakte zich onschuldig ervanaf.
- Thomas heeft geen enkel ei opgebracht, want hij gaat op het belangrijkste ei dat hij heeft ... zitten. 🤦‍♂️
- Thomas gooide erbarmelijk naar Commy.


Voor wat ik gezien heb zou ik zeggen, Toos. Maar uit ervaring weet ik dat een goeie mol subtieler werkt en mensen uitschakelt door er dicht mee samen te werken en vertrouwen te winnen. Thomas dus?
 
In café de mol begint Leen Dendievel die kamernummers af te gaan en vernoemt kamer 237. Kamer 237 is ook de kamer uit The Shining waarvan de quote aan het begin afkomstig is. Weet iemand wie daar lag? Of zie ik linken die er niet zijn?
 
Ik zou Toos juist uitsluiten na vandaag. Veel te opzichtig liggen 'mollen' met allerlei dingen. En door die vrijstelling uiteindelijk NIET te nemen maakt hij zichzelf gewoon verdacht bij de andere kamers. Dat wil je als mol toch uiteindelijk helemaal niet.
 
Ik zou Toos juist uitsluiten na vandaag. Veel te opzichtig liggen 'mollen' met allerlei dingen. En door die vrijstelling uiteindelijk NIET te nemen maakt hij zichzelf gewoon verdacht bij de andere kamers. Dat wil je als mol toch uiteindelijk helemaal niet.
Moest hij dan maar 3000 euro erbij winnen als mol? Lieselot heeft hem daar voor het blok gezet.

Maar wel eens dat ze hem heel verdacht hebben gemaakt ook met Witse en het feit dat hij bij de knop-proef voorkennis leek te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Extreem veel focus op Lancelot vandaag, dus tenzij ze bij Play aan reverse psychology doen omdat ze weten dat we kandidaten die ze in de spotlight zetten uitsluiten, is dat allicht een red herring. Maar jongens, wat heeft die misgedaan vandaag.

Toos is zeer bizar met die vrijstelling, anderzijds haalt hij de 1000 euro binnen met het blauwe hoefijzer. Doet wel wat dingen fout, maar de meest impactvolle en makkelijkste sabotageactie van heel de aflevering (muz van de vrijstelling niet nemen, dat wel) doet hij dan niet gezien hij heel makkelijk dat blauwe hoefijzer had kunnen laten liggen.

Ik had vorige aflevering op Ruben gestemd, maar die heb ik vandaag weinig mis zien doen. In Thomas zie ik het voorlopig niet echt, Comfort had ik vorige aflevering al enigszins afgeschreven (al heb ik nu zo'n knagend gevoel dat zij misschien wel degene was die het blauwe hoefijzer heeft laten omvallen?). Dus wie schiet er dan nog over? Lieselot en Leïla.

Leïla valt zelden echt op, je ziet haar weinig mis doen, maar ook niet veel goed doen. Mij komt ze over als iemand die vooral heel strategisch speelt, maar het is wel vaker zo'n persoon die dan toch de mol blijkt te zijn. Lieselot, tja. Het lijkt mij heel sterk dat je als mol het risico neemt om jezelf 3 dagen buiten spel te zet. En door nu meteen niet voor de vrijstelling gaan, beslist ze automatisch voor minstens 2000 euro winst (en laat ons eerlijk zijn, zij verwachtte ook gewoon dat Toos voor de vrijstelling en dus voor €5000 zou gaan). Die kan je nu toch wel al afschrijven.

Vallen voor mij af: Lieselot, Toos.
Zie ik het er voorlopig qua persoon niet in: Comfort, Thomas
Jury still out there: Leïla
Voorzichtige verdachten: Lancelot en Ruben

Het is te obvious in beeld gebracht, maar omdat ik het echt nog niet weet toch nog eens mijn stem veranderen en ga ik de montage volgen en op Lancelot stemmen. Gewoon omdat het wel echt schitterend geacteerd zou zijn moest hij zijn eigen ei kapot gegooid hebben. Zeker met die kille sfeer nadien in de auto :laugh:.


Voor de rest: wat een fantastisch seizoen is dit zeg! Héérlijk.
 
Ik zou Toos juist uitsluiten na vandaag. Veel te opzichtig liggen 'mollen' met allerlei dingen. En door die vrijstelling uiteindelijk NIET te nemen maakt hij zichzelf gewoon verdacht bij de andere kamers. Dat wil je als mol toch uiteindelijk helemaal niet.
Lennart had een paar seizoenen geleden toch ook 10000 euro uit de pot genomen voor een vrijstelling, toen dacht ik ook dat is te obvious, dat zou de mol nooit doen...
 
-Moeilijk om Toos niet te verdenken na zo'n aflevering. Maar het is zo ongelofelijk opvallend allemaal. Té opvallend voor ons, de kijkers. Dat lachje in de auto met Lance over zijn ei, alsof hij het heeft weggegooid en zijn lach bijna niet kan inhouden o.w.v. zijn mollenstreek. Letterlijk alles in de war sturen bij de hoefijzers. De manier waarop hij zijn eigen ei kapot doet... Maar vooral: de win/win van een vrijstelling +3000 euro extra in de pot laten liggen. Wtf. Als hij een gewone kandidaat is, is dit ofwel mega dom, ofwel een superslim berekend risico, want iedereen verdenkt hem nu.

- Lancelot sluit ik echt uit (de mol zou nooit zijn eigen ei 'verliezen', en ook qua persoonlijkheid zie ik het echt niet - niet sympathiek genoeg).

- Leila blijf ik verdacht vinden - wordt totaal niet 'geframed' door de regie. Haar kamer had ook bijna het minst op de knop gedrukt. En ze wou wel eens met een man op de kamer liggen - lijkt bijna alsof daar ook een bedoeling achter zat, want net nu was het belangrijk met wie je de kamer deelde. Vorige aflevering was zij 1 vd 2 chauffeurs en mocht ze uiteindelijk kiezen van welke kandidaten iedereen het filmpje met de vallende lamp te zien kreeg. Allemaal bijzonder verdacht wegens vermoeden van voorkennis.

- Ruben lijkt constant te acteren, maar misschien is die gewoon zo. Heeft precies niet genoeg overtuigingskracht om anderen te manipuleren - nochtans een belangrijke eigenschap voor een mol... (bv. ook kaartje bij het ontbijt 'als we dat nu eens verstoppen', lol) Kan ook leeftijd zijn, nog een tikkeltje naïever dan de rest.

- Lieselot zat na het aardappelschillen weeral in een zij-opdrachtje (niet bij degenen die hoefijzers moesten rapen), met minder invloed op de uitkomst. Ook de eerste 3 dagen (1e aflevering dus) heeft ze niet meegedaan. Uitgesloten voor mij, zij is niet de mol.

- Thomas & Comfort - allebei nogal grijs (in de zin van verdachte zaken die wij te zien krijgen). Vooral bij Comfort krijg ik het gevoel dat ik van haar nog maar heel weinig heb gezien tot nu toe. Dat is op zich ook al verdacht.
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard was die proef met eieren ook wel zo in elkaar gestoken dat iedereen ging klungelen - dus moeilijk te zeggen wat er wel of niet opzettelijk was.

Iemand met kennis van Morse code die het vacancy logo dat aan het flikkeren was kan ontcijferen?

Dat kwam te vaak opzichtig in beeld en telkens met ander patroon...

Misschien is het tijd voor een topic 'verborgen hints' op het forum hier.
Veel succes in ieder geval, dat is meestal een tevergeefse zoektocht.
 
Ik blijf voorlopig toch nog even bij Leila als mol, met Thomas op een dichte tweede plaats. Maar sinds deze week is Toos toch ook plots heel verdacht na het gebeuren in kamer 110. Zoals hierboven al is gezegd, heb ik de indruk dat Lieselot hem wou testen (en hij erin is getrapt). Ik zie geen enkele reden waarom hij niet voor die vrijstelling wou gaan, ik denk dat de groep hem wel had vergeven voor 3000 euro extra in de pot, behalve om bewust geld uit de pot te halen. Het enige wat me nog stoort aan Toos als mol, is zijn plaats in de eerste proef van de eerste aflevering wat me de slechtste locatie lijkt als mol in die proef terwijl de mol het volledig zelf in de hand had.
 
Comfort, Leila of Thomas voor mij. Ik sluit Toos als Lennert-type mol ook niet uit. En Ruben kan ik moeilijk peilen, erg onopvallend. Lancelot en Lieselot sluit ik uit.
 
Laatst bewerkt:
Als mol zijnde moest je zorgen dat je ofwel uit die kamer bleef door zoveel mogelijk op die knop te drukken. En als je in die kamer belandde dan ervoor zorgen dat je meteen zei dat je de vrijstelling liet liggen. Toos kon dat doen omdat ie al 1 had gekregen. Die kans heeft ie ook laten liggen. Lieselot daarentegen ging er meteen voor.

Dus, Lieselot, Ruben of Lancelot. Van de andere kamer weet ik niet of den andere vaker duwde.
 
Als mol zijnde moest je zorgen dat je ofwel uit die kamer bleef door zoveel mogelijk op die knop te drukken. En als je in die kamer belandde dan ervoor zorgen dat je meteen zei dat je de vrijstelling liet liggen. Toos kon dat doen omdat ie al 1 had gekregen. Die kans heeft ie ook laten liggen. Lieselot daarentegen ging er meteen voor.

Dus, Lieselot, Ruben of Lancelot. Van de andere kamer weet ik niet of den andere vaker duwde.
Nee, als mol moet je de ander overtuigen om beide een vrijstelling te nemen. Want bij het merendeel van de deelnemers geen enkel probleem zou zijn denk ik.
 
Nee, als mol moet je de ander overtuigen om beide een vrijstelling te nemen. Want bij het merendeel van de deelnemers geen enkel probleem zou zijn denk ik.
True, als je toevallig als mol in die kamer terecht komt wel. maar dan is je succes groter als jij als mol eerst je zet doet. Anders ligt je lot in handen van de andere.veel onderhandelingsmarge heb je daar niet en een gevaarlijke positie om in te zitten als mol zijnde. Top psychologische proef wel weer.
 
Laatst bewerkt:
Qua gedrag en vooral persoonlijkheid leunt Thomas wmb het dichtst aan bij wat je van een Mol kan verwachten.
 
Ergens online een ander forum ofzo waar ze deze bespreken?
Iedereen heeft dat uiteraard wel gezien maar niemand neemt echt de moeite om het te ontcijferen.

De kans is immens groot dat x Vacancy borden doorheen het seizoen woord y gaan vormen in morsecode.



Zeer flauw van Lieselot om straight straight te roepen naar Leïla :baard:

Valt me op hoeveel mensen op internet niet snappen waarom Toos niet voor die vrijstelling en 5000 euro gingen. 🤦


Wat ik wel verdacht vind: vorige aflevering wou Leïla met de wagen rijden. Deze aflevering wou ze de kamer delen met een man.
 
Laatst bewerkt:
Nog niks gelezen van hier boven.
Maar Toos werd toch blok gezet door Lieselot.
Lieselot kiest direct om geen vrijstelling te nemen dus sowieso minstens 2000€ in de pot door Lieselot. Toos kan dan kiezen ofwel nog eens 0 euro erbij ofwel 3000 erbij + een 2de vrijstelling wat niet zo populair zal overkomen. En als hij zich als kandidaat beetje verdacht wil opstellen kan je die 3000€ extra ook gewoon niet permitteren en indien hij de mol zou zijn is het gewoon not done om die 3000€ extra in de pot te brengen. Dus neen Toos had gewoon geen andere keuze. Nog als kandidaat nog als mogelijke mol
 
Iedereen heeft dat uiteraard wel gezien maar niemand neemt echt de moeite om het te ontcijferen.

De kans is immens groot dat x Vacancy borden doorheen het seizoen woord y gaan vormen in morsecode.



Zeer flauw van Lieselot om straight straight te roepen naar Leïla :baard:

Valt me op hoeveel mensen op internet niet snappen waarom Toos niet voor die vrijstelling en 5000 euro gingen. 🤦


Wat ik wel verdacht vind: vorige aflevering wou Leïla met de wagen rijden. Deze aflevering wou ze de kamer delen met een man.
Ook waar natuurlijk. We zullen het in de post-finale aflevering wel te zien krijgen allicht :)
 
Terug
Bovenaan