Aflevering 3: Over calf roping, 4x4 door de desert rijden en motelkamer 237....

Wie is op dit moment jouw mol?


  • Totaal aantal stemmers
    80
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik heb vanalles gezien. Maar Toos is daar wel meesterlijk (maar iets te zichtbaar?) molwerk aan het verrichten.
- Lieselot zegt "ik pak geen vrijstelling" en brengt dus sowieso geld in de pot. Wat zou een mol dan doen? Voor het minste geld gaan natuurlijk.
- Toos wist vanaf het begin dat hij : 1) niet op de knop ging drukken en 2) dat daar een papierke onder de lakens lag.
- Toos prutst redelijk opzichtig zijn eitje uit zijn broek bij het ei-gooien met Thomas. (sorry, maar zoiets is niet per ongeluk)
- Lassoproef: Toos mist / vergist bij Joly Jumping, Witse, drie hemelskinderen en is een ramp in de communicatie. Terwijl hij de hardste loper is (maar dat brengt niets op als je toch de verkeerde kiest)

Lancelot doet zijn best om te mollen, maar hij is voor mij niet zo geloofwaardig
- Eitje "verliezen", als mol kan je evengoed je eigen ei even op de grond kwakken. Easy peasy.
- Hij prutst BIJZONDER opzichtig het rode ei uit Ruben zijn armzakje door het 3x (!!) te raken in een onnozele beweging. De eerste keer erlangs wrijven werkte niet, dus liet hij zijn hand terug zakken, alweer tegen Ruben zijn ei en ditmaal met resultaat.

Maar het meest subtiele molwerk vandaag was door Thomas (imo)
- Heeft Conny vakkundig in zijn vertrouwenskring gewerkt en bijgevolg buitengespeeld.
- "Ik zou mijn ei nooit zo opzichtig laten liggen hoor" tegen Lancelot nadat Lancie-boy had laten zien waar het lag. Zijn reactie was onmiddellijk en maakte zich onschuldig ervanaf.
- Thomas heeft geen enkel ei opgebracht, want hij gaat op het belangrijkste ei dat hij heeft ... zitten. 🤦‍♂️
- Thomas gooide erbarmelijk naar Commy.


Voor wat ik gezien heb zou ik zeggen, Toos. Maar uit ervaring weet ik dat een goeie mol subtieler werkt en mensen uitschakelt door er dicht mee samen te werken en vertrouwen te winnen. Thomas dus?
Opletten om lompigheid niet te vewarren met bewust mollen. In 2018 had ik dat ook met Steve, die klungelde en treuzelde ook abnormaal maar bleek gewoon zo te zijn.
 
Ergens online een ander forum ofzo waar ze deze bespreken?
er is de mollen-groep op facebook. maar goed, vandaag toch ook al weer de theorie gelezen daar dat "VA-can-CY -> VACY -> betekent "leeg" (dunno in welke taal) -> omgekeerd is dat geel. en wie heeft er het gele boekje? vergezocht??"

of dat Conny verdacht is.

dus ja, doe er mee wat je wilt.
 
Iedereen is nog steeds zelf aan het mollen dus de echte mol blijft wsl nog steeds op de achtergrond -> ik gok dus op Leïla of Ruben met een voorkeur voor Ruben als mol.
 
Ik vond Ruben wel heel opvallend mollen de hele tijd.
Van in het begin het briefje van Gilles willen verstoppen zodat de anderen hun ei zouden kapot maken. Heel onhandig gooien met die lasso. Heel vaag praten via de walkie, en niet luisteren naar de andere kant van de lijn. Er waren nog dingen waardoor ik gisteren dacht van allez man, maar heb moeite met het mij terug voor de geest te halen, maandagochtend..
 
Nog iemand die zich ENORM heeft geërgerd deze aflevering? :D aan quasi iedereen. Mijn god wat een bende debielen bijeen :')
Gelukkig was de laatste proef nog leuk in dat motel.
Ohja, als maker weet ge ook wel dat die eieren altijd gaan mislukken natuurlijk. Daar moet ge zelfs, tijdens het spel, niet voor mollen. Het aantal rode eiers dat op voorhand kapot ging, zou wel goed gemold kunnen worden, maar uiteindelijk alleen Lancelot die zich liet vangen aan de mol.
Maar vooral: hoe geschift moet ge zijn om zo'n opdracht uit te denken? Kom, we maken knalroze pakken met kleine ei-opbergnetjes in. En alsof dat nog niet genoeg is, zetten we jullie met 8 in een veel te kleine onstabiele jeep/buggy die de meest oneffen weg ooit gaat afrijden aan een hoge snelheid :D :D :D
 
Ja ik stoorde mij wel aan het jeep gedeelte van die proef. Ik vind het stom dat een proef bij design moet falen, en dan zeker door invloed van buitenaf. Aan het jeep gedeelte kunnen de deelnemers niks doen om te voorkomen dat er eieren kapot gaan.
 
Ja ik kon me ook wel ergeren aan bepaalde, maar zoals ik hierboven heb gezegd volgens mij kun je gelijk welke groep bij elkaar steken en gaat iedereen domme dingen doen. Ook wij hier. Op TV kiezen ze die momenten er dan natuurlijk ook uit om te tonen.

De proef met de rode knop het het motel vond ik wel top, die psychologische zaken zijn het leukst.
 
Maar vooral: hoe geschift moet ge zijn om zo'n opdracht uit te denken? Kom, we maken knalroze pakken met kleine ei-opbergnetjes in. En alsof dat nog niet genoeg is, zetten we jullie met 8 in een veel te kleine onstabiele jeep/buggy die de meest oneffen weg ooit gaat afrijden aan een hoge snelheid :D :D :D
Vermakelijke tv en da's al da telt. Liever dwaze proeven dat voor hilariteit zorgt dan serieuze tv met proeven waar zelfs de kijker moet terugspoelen om het te snappen
 
Nog iemand die zich ENORM heeft geërgerd deze aflevering? :D aan quasi iedereen. Mijn god wat een bende debielen bijeen :')
Gelukkig was de laatste proef nog leuk in dat motel.
Ohja, als maker weet ge ook wel dat die eieren altijd gaan mislukken natuurlijk. Daar moet ge zelfs, tijdens het spel, niet voor mollen. Het aantal rode eiers dat op voorhand kapot ging, zou wel goed gemold kunnen worden, maar uiteindelijk alleen Lancelot die zich liet vangen aan de mol.
Maar vooral: hoe geschift moet ge zijn om zo'n opdracht uit te denken? Kom, we maken knalroze pakken met kleine ei-opbergnetjes in. En alsof dat nog niet genoeg is, zetten we jullie met 8 in een veel te kleine onstabiele jeep/buggy die de meest oneffen weg ooit gaat afrijden aan een hoge snelheid :D :D :D
Compleet dit (y).

Maar toch heb ik mij geamuseerd tijdens de aflevering :rofl:
 
Ja ik stoorde mij wel aan het jeep gedeelte van die proef. Ik vind het stom dat een proef bij design moet falen, en dan zeker door invloed van buitenaf. Aan het jeep gedeelte kunnen de deelnemers niks doen om te voorkomen dat er eieren kapot gaan.
bwa, "designed to fail", uiteindelijk hebben ze meer eieren verloren door de rode eieren te crashen, dan door die jeep-ride, denk ik. die engineers hadden er 30 per persoon kunnen mee hebben, maar enkel Lancelot mocht, enkel daardoor. dat zijn al 60 eieren die je gewoon niet màg mee nemen.
plus die van Toos: nog eens 25 had er wel ingezeten. maar: ook niks.

die jeep: er waren daar handvaten aan het dak. ontworpen om je aan vast te houden als je geen eieren hebt. niémand heeft die gebruikt.
 
Valt me op hoeveel mensen op internet niet snappen waarom Toos niet voor die vrijstelling en 5000 euro gingen. 🤦

Als kandidaat: enige reden die ik zie is tactisch - hij maakt zichzelf verdacht door niet voor de logische keuze (win/win, persoonlijk+groepspot) te gaan. En de schrik dat de rest vd groep hem gaat benadelen in de daaropvolgende dagen.

Mis ik iets?
 
bwa, "designed to fail", uiteindelijk hebben ze meer eieren verloren door de rode eieren te crashen, dan door die jeep-ride, denk ik. die engineers hadden er 30 per persoon kunnen mee hebben, maar enkel Lancelot mocht, enkel daardoor. dat zijn al 60 eieren die je gewoon niet màg mee nemen.
plus die van Toos: nog eens 25 had er wel ingezeten. maar: ook niks.

die jeep: er waren daar handvaten aan het dak. ontworpen om je aan vast te houden als je geen eieren hebt. niémand heeft die gebruikt.
Oké mss is designed to fail wat hard. Maar komaan, hoe haalbaar was die opdracht? Zelfs met de beste inspanningen? Al die eieren zaten op zo'n moeilijke plaatsen, in veeeel te kleine netjes. Ook die rode eieren zaten bij sommige mensen op zo een ambetante plaatsen. En dan met zo veel volk gepropt in een jeep, zelfs als ze de handvaten deftig gebruikten, gingen die eieren sowieso uit die veel te kleine netjes vallen toch?
 
Als kandidaat: enige reden die ik zie is tactisch - hij maakt zichzelf verdacht door niet voor de logische keuze (win/win, persoonlijk+groepspot) te gaan. En de schrik dat de rest vd groep hem gaat benadelen in de daaropvolgende dagen.

Mis ik iets?
Ik denk dat Toos de mol is, maar het ligt er wat te vingerdik op na gisteren (vrijstelling niet nemen zodat er minder geld in de pot komt, duidelijk zeggen dat er misschien een voordeel is door niet teveel op die rode knop te drukken, Witse, etc.). Wellicht te duidelijk in beeld allemaal...

Als hij toch een kandidaat is: door voor de vrijstelling en +3000 EUR extra in de pot te gaan, zet hij zichzelf volledig buitenspel als mogelijke mol in de hoofden van anderen (en ik denk dat Toos wel degelijk soms probeert over te komen als mol). Maar het zou wel zeer straf zijn om die vrijstelling daarvoor te laten liggen, tenzij hij redelijk zeker is van de mol.
 
Ik denk dat Toos de mol is, maar het ligt er wat te vingerdik op na gisteren (vrijstelling niet nemen zodat er minder geld in de pot komt, duidelijk zeggen dat er misschien een voordeel is door niet teveel op die rode knop te drukken, Witse, etc.). Wellicht te duidelijk in beeld allemaal...

Als hij toch een kandidaat is: door voor de vrijstelling en +3000 EUR extra in de pot te gaan, zet hij zichzelf volledig buitenspel als mogelijke mol in de hoofden van anderen (en ik denk dat Toos wel degelijk soms probeert over te komen als mol). Maar het zou wel zeer straf zijn om die vrijstelling daarvoor te laten liggen, tenzij hij redelijk zeker is van de mol.

Exact hoe ik er over denk.
Als hij de mol is, zat hij daar in een heel vervelende situatie toen Lieselot zei 'ik neem de vrijstelling niet'. En dan heeft hij - als mol - logisch gehandeld.

Als hij een gewone kandidaat is, is hij heel sterk, want dan heeft hij veel anderen op het verkeerde been gezet nu. Want op zich is het totaal onlogisch dat je dan niet voor de vrijstelling+3000 euro kiest. Zou idd kunnen dat hij al weet wie de mol is, en dat zou heel vroeg zijn.

In ieder geval lijkt de kans groot dat Toos de finale haalt.
 
Exact hoe ik er over denk.
Als hij de mol is, zat hij daar in een heel vervelende situatie toen Lieselot zei 'ik neem de vrijstelling niet'. En dan heeft hij - als mol - logisch gehandeld.

Als hij een gewone kandidaat is, is hij heel sterk, want dan heeft hij veel anderen op het verkeerde been gezet nu. Want op zich is het totaal onlogisch dat je dan niet voor de vrijstelling+3000 euro kiest. Zou idd kunnen dat hij al weet wie de mol is, en dat zou heel vroeg zijn.

In ieder geval lijkt de kans groot dat Toos de finale haalt.

Sorry maar als ik daar de mol ben, dan neem ik de vrijstelling. Jammer voor die 3k extra dan. Maar anders maak je je tegenover 1 kandidaat én heel Vlaanderen meteen hoofdkandidaat nr1 want die beelden kunnen ze onmogelijk wegknippen.

En als je niet de mol bent doe je identiek hetzelfde, dan zit je sowieso in de volgende ronde én heb je 3k extra in de pot.

Dus wat Toos daar doet is sowieso gewoon heel slecht gespeeld, welke rol hij ook heeft. In ieder geval geniaal gespeeld van Lieselot daar. Vermoedelijk zit zij nu ook heel hard op Toos (tunnelvisie?) en heeft ze mogelijk op hem ingezet in de test. En gezien ze er nog inzit...
 
Sorry maar als ik daar de mol ben, dan neem ik de vrijstelling. Jammer voor die 3k extra dan. Maar anders maak je je tegenover 1 kandidaat én heel Vlaanderen meteen hoofdkandidaat nr1 want die beelden kunnen ze onmogelijk wegknippen.

En als je niet de mol bent doe je identiek hetzelfde, dan zit je sowieso in de volgende ronde én heb je 3k extra in de pot.

Dus wat Toos daar doet is sowieso gewoon heel slecht gespeeld, welke rol hij ook heeft. In ieder geval geniaal gespeeld van Lieselot daar. Vermoedelijk zit zij nu ook heel hard op Toos (tunnelvisie?) en heeft ze mogelijk op hem ingezet in de test. En gezien ze er nog inzit...

Bwa, ik zou als ik ooit mocht meedoen toch dit soort 'mind games' spelen hoor.

Medekandidaten om de tuin leiden, niet door super opvallend proeven te doen falen (doorzichtig), maar door soms eens iets vreemd te doen.

Dit was in ieder geval een zeer interessant moment - hopelijk krijgen we daar in de reveal aflevering nog een woordje uitleg over van Toos.
 
Wat er ook van zij, ik denk dat de mol sowieso in één van de kamers zat die weinig hebben gedrukt. Lieselot schrijf ik af want door te stellen dat ze sowieso niet voor een vrijstelling gaat, zorgt ze ervoor dat er minstens 2000 EUR in de pot komt. Denk dat ze daar Toos (als mol) volledig voor het blok zette die wellicht gehoopt had met twee vrijstellingen buiten te wandelen. Hoofdverdachte: Toos (maar het ligt er wel vingerdik op).

De andere kamer die weinig drukte was Leila/Ruben. Beide zouden zeker ook de mol kunnen zijn. Leila lijkt vaak wel te weten wat cruciaal is (rijden in de auto, kamergenoot zeer belangrijk met rode knop want ze wou eens met een man op de kamer liggen, zeer boos op Ruben omdat hij info deelt over weinig gedrukt te hebben) en lijkt toch erg weinig bij te brengen in het algemeen. Enkele zaken hierboven zijn ook wel van toepassing op Ruben.

Gok (mol): Toos (50%), Leila (30%), Ruben (20%).

Lancelot molt wel geregeld, maar lijkt nooit voorkennis te bezitten (op het meteen vinden van het formulier op het bed na). Verliest zijn ei op voorhand (maar had uiteindelijk weinig waarde; 250 EUR). Nadien kon dat ei nog perfect kapot vallen tijdens het spel zelf. Duwt het ei van Ruben kapot. Gooit nogal onhandig een ei naar beneden. Molgedrag, maar niet de mol denk ik.
 
Terug
Bovenaan