Aflevering 1: Welkom in Arizona

Leuke 1ste afl, jammer dat de bv er al uit is.
Benieuwd wat er op het einde daar naar beneden viel.
 
De doppelgänger uit Twin Peaks klopte dus als referentie.
Ik blijf het een enorm raar gegeven vinden. Al vond ik Matteo nog wel sympathiek overkomen, al dat gedoe (+ referentie naar twin peaks) van bij de start voorspelde wat meer sensatie en mindfuck.

In die Café De Mol bleek dus dat hij opgebeld is geweest na intern verschillende keren aan te geven te willen meedoen. Hij had wel alle selectieronden doorlopen. Zo blijkt.

Ik heb nog hoop op een dubbele bodem ergens.
 
Jammer dat Matteo er uit ligt tbh. Hoewel ik nu niet bepaald stond te springen voor het meedoen van een BV vond ik hem wel zeer tof overkomen.

Dat terwijl minstens de helft vd kandidaten mij al op een bepaalde manier gestoord heeft.
 
In die Café De Mol bleek dus dat hij opgebeld is geweest na intern verschillende keren aan te geven te willen meedoen.
Hij had perfect met de Hollandse versie eens kunnen meedoen als hij dat toch zo graag wilde. Evi Hanssen heeft daar ook ooit eens aan meegedaan.
 
Toch wel weer prachtig landschap, zeker in de proef met de slackline. Sowieso nu al pakken beter dan die tristesse van vorig jaar.
 
Ik vond het best een aardige openingsaflevering.

- Matteo Simoni: eigenlijk blij dat hij er uit ligt. Niet o.w.v. zijn persoonlijkheid (gewoon toffe kerel), maar wel omdat ik met hem erbij toch anders naar dat programma zit te kijken. En volgens mij is de groepsdynamiek ook anders met een BV erbij.

- Lancelot erg opzichtig molgedrag voor ons als kijkers: aan het rushen in 1e opdracht, en blijkt dat ze te vroeg afgedrukt hebben + op het laatste bij die klok aan het zeggen tegen de rest 'zoek maar wat naar klokken dan he', omdat de klok met de tip al bekeken was dus tijdverlies. Eens de sleutel gevonden was kon het niet snel genoeg gaan (want langer = meer geld).

- Conny ook opvallend verdacht: blijkbaar de tijd van Usain Bolt afgerond van 9,58 s naar 10 s... dus als je dan denkt dat 1 uur verstreken is, zit je eigenlijk 2,5 minuten mis (en ze mochten maar 2 min meer of minder hebben. M.a.w. als je die afronding gebruikt, loopt het sowieso mis. Gecombineerd met het feit dat ze zoveel aandacht besteden aan haar obsessie met getallen...

Uiteraard zijn degenen die verdacht zijn voor ons als kijker meestal niet de mol.
En ook dit seizoen weer kandidaten waar ik me instant aan erger... ach ja. Lancelot uiteraard, maar om een of andere reden ook Ruben. Moeilijk te zeggen waarom. En Lieselot, maar ik heb een vermoeden dat die er toch niet zo heel lang in gaat zitten.

Wat is dat ook elk jaar met die leerkrachten. Alsof er geen andere jobs waren 😁
Ja veel te veel vakantie he die leerkrachten :oi22:
 
Ik heb me eigenlijk nog niet echt gestoord in aflevering 1.

In tegenstelling tot vorig jaar kan ik precies al meteen alle namen onthouden (ondanks de speciale namen zelfs). Gewoon omdat ze elk al met hun eigen karakter in de kijker lopen. Vorig jaar leek het me precies zo "1 pot nat" qua kandidaten.

Opdrachten in aflevering 1 waren ook wel ok. Toch al wel wat spanning met dat touwenparcours ook.

Was geen fan van een bv als deelnemer, maar als't iemand moest zijn, dan was er met Matteo wel een goede keuze gemaakt (ok, 'k geef het toe, 'k vind hem een hottie, maar is ook gewoon aangename kerel in een groep).
 
Leuke eerste aflevering met leuke proeven ook en inderdaad dat landschap... Ik vond het wel raar dat Matteo zo snel opgaf, hij leek er vrij makkelijk mee weg te komen maar omdat er dan één iemand een paar keer zegt 'hij is het' geeft hij toe...

Favoriete kandidaat voorlopig Lancelot. Gewoon vlot, geen gezever, gewoon gaan.
 
Volledig gemist dat gisteren de mol begon.
Doe ik vanmorgen FB open , eerste video die ik tegenkom weet ik meteen wie die 10de kandidaat is en wie eruit ligt (zonder spoileralert)
Wordt dus een saaie eerste aflevering voor mij om te herbekijken.

(als ik wist dat het gisteren de mol was had ik ofwel live gekeken of Social media niet bekeken ;) )
 
  • Haha
Waarderingen: math
Ik hoop dat het gaan voor vrijstellingen dit seizoen sterk afgestraft zal blijven worden.
Altijd maar dat 'proficiat', of 'goed gespeeld' :puke:
afstraffen die handel



Hoewel Matteo Simoni een toffe pee is, toch blij dat hij eruit ligt. Alleen al om die reacties "das wel matteo simoni he, kunde da geloven? durrrr" te vermijden
 
Ik vond Matteo Simoni zijn uitleg dat hij graag wou meedoen als iemand die gewoon een bestaande beroepsgroep vertegenwoordigt, namelijk acteurs/entertainers, zeer verdienstelijk.
Dus een B.V. die tussen gewone Vlamingen meedoet, doet wat mij betreft geen grote afbraak aan het concept. Voor herhaling vatbaar. Jammer dat hij er na één aflevering uit is. Is het een stunt? Ik betwijfel het, dan zou hij er toch minstens een paar afleveringen in hebben mogen blijven.

Een volledige B.V. editie zou ik nog wel zien zitten, maar dan alleen als alle deelnemers deftig gescreend worden. Geen inhoudsloze influencers of andere trieste figuren zoals bij VTM en "De Verraders".
 
Probleem met zo'n BV is dat die gewend is aan alle camera's, en dat de andere kandidaten hem direct anders bekijken (onbewust of niet).

Wat ik nog wou vermelden is dat Conny, naast het feit dat ze potentieel een cruciale fout maakte bij het tellen vd tijd, ook heel opzichtig Matteo ontmaskerd heeft. De mol weet uiteraard dat daar 2000 euro aan vast hing (=voorkennis die gewone kandidaten niet hadden), dus Conny is voor mij het meest verdacht na deze aflevering. Maar het is eigenlijk iets té duidelijk :unsure:
 
op basis van wat weinige info die we nu hebben, denk ik aan die moslima.
bij die proef met dat varkentje was zij het die het een goed idee vond om Comfort (de kleinste) als laatste te laten gaan om dat varken van dat touw te halen.
als je ee boomlange gast in uw team hebt, en je beslist om de kleinste deelnemer dat te laten doen.... tja.

wat mij wel stoorde, is dat ze Matteo zó enorm hard in die mollen-hoek proberen duwen hebben.
"ah ja, der zitten hier waarschijnlijk heel veel slangen" -> bam, proef met een slang.
direct opgeven als er iemand zegt "ja, dat is hem echt"
die fouten bij dat linedancen
hoe dat ze duidelijk in beeld brachten hoe hij meerdere keren vol naar die klok keek

t lag er zo dik op, als ze dat zo élke aflevering gaan doen met de afvaller
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan