Aflevering 2: Over vallende spots, treinen en bootcamp...

Wie is op dit moment jouw mol?


  • Totaal aantal stemmers
    85
  • Opiniepeiling gesloten .
effe serieus ... so what als ze effectief zouden gesjoemeld hebben met die loopproef?

Het gaat er toch om dat het leuke tv is om naar te kijken, al de rest is echt wel bijzaak wat mij betreft
Ik ken iemand die ooit zeer ver geraakt is bij de mol.
Die heeft gezegd dat sommige proeven heel anders op tv getoond worden door montage waardoor het bijvoorbeeld lijkt dat persoon x niet zijn best doet terwijl die dat wel deed (ze kiezen wat wij als kijker te zien krijgen), en ook dat de tijd soms niet klopt. Idem om zaken zo te monteren om alle kandidaten verdacht te maken.

Bij die loopproef haalden 2 teams het nipt op een paar seconden na terwijl team 3 het nipt niet haalde. Kan goed zijn dat team 3 2minuten later binnenkwam.

Het is en blijft tv, het moet goeie/leuke tv zijn.
 
Laatst bewerkt:
All fair om voor tv het spannender te doen lijken dan het is. Maar ge gaat ook de uitslag van voetbalwedstrijden niet omdraaien omdat het wel eens plezant voor tv zou zijn dat Brugge degradeert terwijle ze in feite alles winnen.
 
All fair om voor tv het spannender te doen lijken dan het is. Maar ge gaat ook de uitslag van voetbalwedstrijden niet omdraaien omdat het wel eens plezant voor tv zou zijn dat Brugge degradeert terwijle ze in feite alles winnen.
Stel je voor dat ze in een wedstrijd een scheidsrechter zetten die een beetje partijdig is :unsure:
 
All fair om voor tv het spannender te doen lijken dan het is. Maar ge gaat ook de uitslag van voetbalwedstrijden niet omdraaien omdat het wel eens plezant voor tv zou zijn dat Brugge degradeert terwijle ze in feite alles winnen.
Alleen vind je ter plekke de spelregels uit. Waarom zou je dan niet op voorhand zeggen "40 minuten"?
Geen gesjoemel, geen geheimhoudingsclausules (die trouwens niet werken zoals jij denkt dat ze werken, en voor reality zijn gereguleerd met nog verschillende beveiligingen erbovenop sinds het debacle van de jaren 90), geen slecht geacteerde retakes, geen onnodige montage... Want je denkt dat pakweg Conny onmogelijk aan wandeltempo het rondje kan doen, maar acht het wel mogelijk dat zij geloofwaardig kan acteren dat ze het net gehaald hebben.
 
De hele conspiracy vergt dan ook de medewerking van kandidaten. Door een hele selectieprocedure gaan om dan te ontdekken dat de programmamakers resultaten faken of manipuleren … als je eens in een jeugdbeweging leider was van een groep competitieve kinderen dan weet je hoe mensen reageren op veranderende regels :).
 
De hele conspiracy vergt dan ook de medewerking van kandidaten. Door een hele selectieprocedure gaan om dan te ontdekken dat de programmamakers resultaten faken of manipuleren … als je eens in een jeugdbeweging leider was van een groep competitieve kinderen dan weet je hoe mensen reageren op veranderende regels :).

Ook voor de mol zou het wat dwaas zijn als die tijdslimiet flexibel is. Doe je je best om te mollen door bv. te wandelen en maakt het dan geen hol uit omdat ze de klok wat manipuleren.

Maar goed, ik ga er ook niet verder over zeveren, gewoon niet te veel nadenken en genieten van leuke tv
 
Ik snap NIET hoe je van die mug een olifant maakt.
Om de lege week in te vullen, tiens ;).
Dan kunnen ze ook gewoon de opdrachten simpeler maken (wat ik trouwens aanmoedig).
Dan is er meer slaagkans en komt er meer geld in de pot én is het moeilijker voor de mol om te mollen. Zie je ze elk jaar met 50k naar huis trekken? Dan komen er meer deelnemers met de instelling van: "opdrachten zijn simpel, lekker veel geld verdienen, tenzij het een zeer goede mol is."
Wie weet toonden ze express een verkeerde lus = hint naar de mol?
De mol die met niemand in het zicht, een gegraven tunnel indook en extra meters maakte?
Zou nog wel lollig zijn.
 
Ik vind het een vreemde logica, sjoemelen om onmogelijke opdrachten … mogelijk te doen lijken? Dan kunnen ze ook gewoon de opdrachten simpeler maken (wat ik trouwens aanmoedig). I

EUWSIMCWAAA0Em0.jpg
 
Die 5km met 8KG op de rug is bullshit. Mijn vriendin en ik zijn nu een half jaar (3 keer per week) aan het lopen en trainen voor een halve marathon. En wij zeiden direct tegen elkaar "Dat is toch gewoon onmogelijk".
Ik loop nu 5.35min per kilometer gemiddeld en dan ben ik echt al vrij hard aan het gaan. hartslag 165 - 170. Verleden week mijn benchmark run gedaan waar ik alles eruit moet persen voor een kilometer en ik hitte op 4.29min en was echt kapot. Hartslag 182 gehit. En dat is dan na een half jaar trainen, ik ben een meter 87 groot dus mijn passen zijn ook al groter dan die vrouwen en die kleine Toos en dat is zonder 8KG op mijn rug.
Laat mij dat met 8kg doen en ik twijfel echt of het mij zou lukken. Laat staan 2 of 3 kilometer want je weet niets van afwisseling. En het beste is dan dat je die mannen ook zag stappen met de rugzak. Hoe in godsnaam haal je 6min vanaf je stapt. Als ik 10 sec stap om uit te rusten stijgt mijn pace direct naar 7:10 min en het gaat snel omhoog hoor. Mijn vriendin die wat kleiner is doet net 6.05 en dan is die ook al goed aan het doorlopen. Hartslag 170. Sorry hoor, maar hebben jullie ooit al eens 5 min gelopen met een hartslag tegen de 180 aan? En die ouwe die gaat dat zogezegd doen??? 100% bullshit of traject afgesneden.
 
Velen negeren dan ook nog eens dat da op 1700 meter hoogte is. Ge hebt daar slechts 17% zuurstof tov 21% op zeeniveau. Dat wil zeggen dat uw zuurstofopname zo een 15% a 20% lager is en dat is niet te negeren, zelfs voor getrainden. Wss iets waar ze geen rekening mee gehouden hebben tijdens het opstellen van de proeven. Komt daar nog bij dat ze al situps hadden moeten doen en pompen. Ze zijn gewoon buiten de tijd aangekomen, klaar !! Ze hebben dat dan nog willen redden (want proef 1 was al hopeloos onmogelijk) met doen alsof 2 teams het net haalden (die kwamen mss nog iets of wat in de buurt), en daarom ook de uforie (of was het door het zuurstogtekort ??). Het derde team was er dan wss zo ver buiten dat ze niks anders konden dan het af te vlaggen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan