Aflevering 2: Over vallende spots, treinen en bootcamp...

Wie is op dit moment jouw mol?


  • Totaal aantal stemmers
    85
  • Opiniepeiling gesloten .
1 km lopen is zo voorbij, dus dat kunnen de meeste mensen wel aan een hoog tempo (<5min/km).
Zelfs die Lancelot, die er toch niet bijzonder fit uitziet (sorry), liep best wel hard vond ik.

Er zijn maar een paar kandidaten die er echt moeite mee zouden hebben vermoedelijk, gebaseerd op lichaamsbouw en leeftijd: Lieselot (en die deed niet mee), en Conny. Het is gewoon een erg jonge groep kandidaten dit jaar, zie leeftijden hier: https://www.wieisdemol.be/nieuws/155/dit-zijn-de-kandidaten-van-de-mol-2023

Ter vergelijking: ik ben een geoefend loper, en mijn tempo ligt rond de 5 min/km.
Als je me vraagt om 2-3 km sneller te lopen, of met een rugzak van 8 kg, dan kan ik dat.

Het verschil met 6 min/km is best groot - dat voelt veel trager aan... Zelfs herstellende van covid, na bijna een maand zonder te joggen, haalde ik 5min45 per km.
 
ik ben een ongeoefend loper, na 200m ben ik dood.

wat maakt dat nu zo hard uit dat het méér dan een half uur was?
Toegegeven, ik haat lopen (als ge ergerns snel wilt zijn pakt ge toch gewoon de velo?) maar ik heb toen ik een twintiger was op de loopband in de fitness nooit 10km/u gehaald hoewel ik toen best een goede conditie had en 2keer per week intensief badminton speelde.
Voor een kilometerte gas geven zou misschien nog gelukt zijn, maar ik zou zeker gaan 3km lang 10km/u hebben gehaald. Anno 2023 zou Marcel de proef beter doen dan ikzelf 😬


Als Leila niet de Mol is, is het heel logisch dat ze haar filpje niet liet zien omdat ze dan 1 filmpje meer van de andere kandidaten kon zien?

Die patatschilster is De Mol. Als ze die patat echt in die kuip had gewild zou ze wel hebben rechtgestaan voor te smijten.
 
Als Leila niet de Mol is, is het heel logisch dat ze haar filpje niet liet zien omdat ze dan 1 filmpje meer van de andere kandidaten kon zien?

Leila kon kiezen welke 4 filmpjes de hele groep te zien kreeg; de andere 5 kon zij dan alleen kijken. Als ze niet de mol is (en zonder reverse psychology) zou het net logischer zijn dat ze haar eigen filmpje in die 4 "openbare" steekt, want daarmee deelt ze geen informatie die zij nog niet heeft. Al lijkt het me straf dat de productie niet in een voorafgaand overleg zou hebben gezegd om, mocht ze de mol zijn, dat net niet te doen (omdat het dan wel heel obvious is)...

Die patatschilster is De Mol. Als ze die patat echt in die kuip had gewild zou ze wel hebben rechtgestaan voor te smijten.

Zou dit niet gewoon een spelregel zijn geweest (die ze niet hebben geëxpliciteerd)?
 
Leila kon kiezen welke 4 filmpjes de hele groep te zien kreeg; de andere 5 kon zij dan alleen kijken. Als ze niet de mol is (en zonder reverse psychology) zou het net logischer zijn dat ze haar eigen filmpje in die 4 "openbare" steekt, want daarmee deelt ze geen informatie die zij nog niet heeft. Al lijkt het me straf dat de productie niet in een voorafgaand overleg zou hebben gezegd om, mocht ze de mol zijn, dat net niet te doen (omdat het dan wel heel obvious is)...



Zou dit niet gewoon een spelregel zijn geweest (die ze niet hebben geëxpliciteerd)?
Ik denk ook dat dit een spelregel was, er moest sowieso een bepaalde afstand zijn en ze mochten denk ik niet opstaan.
 
Als ge geen 10 km/h kunt lopen hebt ge echt geen goede conditie...
Klopt. Zoals in het brutoloon meestal alleen mensen posten met een bovengemiddeld loon zal je ook meestal alleen mensen zien posten over hun looptempo als ze zelf regelmatig lopen of sportief zijn.
10 jaar geleden heb ik enkele maanden opgebouwd naar 10km lopen en dat was toen aan een tempo van 7min/km. Kort erna gaan mountainbiken met iemand die marathons loopt en daar waren we even snel. Ik geraak op korte afstand nooit aan 6min/km en zeker niet met een rugzak van 8kg. Niet iedereen heeft talent voor een sport :)
 
Dat er veel mensen zijn met een slechte conditie (ook in de mol) die dit niet halen. Dus voor mij was dat redelijk straf dat ze dit halen
denk je niet dat de mol ook rekening houdt met de fysieke conditie bij hun selecties? sommige proeven zijn toch vrij fysiek?
 
denk je niet dat de mol ook rekening houdt met de fysieke conditie bij hun selecties? sommige proeven zijn toch vrij fysiek?
Alles draait bij de mol om diversiteit bij de kandidaten.
Legend Filip was alles behalve sportief of handig.


Lieselot en Conny gaan ook geen sportieve mensen zijn.
 
Als het een rondje is, gaat het wel altijd evenveel bergaf als bergop, hè ;)
Was bij het begin licht bergop. Dat weegt al op het gemoed (zoals eentje al direct vermeldde in de reeks).
Als je bergaf start, dan heb je er ietsje meer goesting in en gaan de benen minder snel in de verzuring.

Maar dat zijn de tijden voor langere afstanden te doen hé, iemand die net begint te lopen, gaat indd traag opbouwen om conditie te kweken. Hier loop je in een wedstrijd voor geld op TV, en nota bene maar 1-3 km. Hier kan je gerust wat extra je best doen. Effect van de 8 kilo kan ik inschatten, maar je moet echt niet super sportief zijn om eventjes alles te geven. 6 van de 7 zijn dan nog jong of sportief of allebei.
Kunnen we het effect van die 8kg niet het best vergelijken met onze schooltijd, toen we rugzakken hadden van 4-5kg en achter een bus aanholden?
Ikzelf was toen redelijk sportief, met gem. 20min op 5km, maar ik herinner me van toen nog, dat 200m lopen met een rugzak van enkele kilo' lastig was. Je zit niet alleen met dat gewicht, maar je loopt ook anders.
Ja, dit zijn volwassenen, die hebben een sterkere rug, maar Conny is een oudere vrouw. Haar laten lopen met ineens 8kg extra en geen natuurlijke loopbewegingen? Zij loopt een kilometer zeker boven de 7min. Dan moet de rest al ong. 6 - 6 - 5 - 5min lopen.

Wat jong en sportief betreft. Hoe weten we dat ze sportief zijn? Evengoed er genoeg jonge mensen zijn met zo'n postuur, die na een km bekaf zijn.

Edit:
Kan iemand van hier niet de test uitvoeren met een video-opname?
2x 1km aan 90%.
Liefst iemand die ong. 5min/km haalt op langere afstanden. Dat lijkt me wel oké te zijn.
Als deze persoon een partner / kind heeft, kan die na de twee km beslissen of die nog een km er extra bij doet of anders geen eten :evil:(als vervangmiddel voor geld).
 
Laatst bewerkt:
10 km/uur is toch echt wel traag voor slechts 5km voor een geoefend loper, en al helemaal als je slechts 1 of 2km moet doen en dan mag rusten.

Als zo'n Ruben of Toos eens 1 rondje van 1 km goed gas geeft en 15km/u per loopt dan win je al direct 2 minuten voor de volgende als overschot.
Zelfs met 8 kg extra moet dat mogelijk zijn volgens mij
Toos was aan het wandelen in zijn run, wat gaat die 1km aan 15km/ lopen? :unsure:

Als je binnen 5km wandelt, ook met 8kg op je rug, dan ben je totaal niet getraind.
 
Edit:
Kan iemand van hier niet de test uitvoeren met een video-opname?
2x 1km aan 90%.
Liefst iemand die ong. 5min/km haalt op langere afstanden. Dat lijkt me wel oké te zijn.
Als deze persoon een partner / kind heeft, kan die na de twee km beslissen of die nog een km er extra bij doet of anders geen eten :evil:(als vervangmiddel voor geld).
Wat voor test wil je doen? Iedereen hier die loopt, heeft je het resultaat al gegeven :D Betekent dat Conny nog aan hoogstens 6km/u haar rondje moet afmaken. Dat is stevig wandelen.

Er is al gezegd dat oa Lancelot voetbalcoach is. Genoeg mensen die misschien niet het postuur van een marathonloper hebben, maar wel 1 of 2 km even kunnen doortrekken, hoor.

Toos die wandelt, zegt letterlijk dat hij net daarvoor heeft doorgelopen met het idee dat hij gewisseld zou worden. Als het echt bergop gaat bij de start, is het niet zo dom om dan even in te houden, te wandelen tot boven en dan weer te lopen. Komt hij nog aan zijn tijd. Ik ben getraind en moet binnen de kilometer zelfs stoppen en wandelen als ik aan spurttempo doorknal, dus dat is niet waar.

Ik snap het gedoe duidelijk niet :D En vooral: echt nog niemand die heeft kunnen aangeven wat je ermee zou bereiken om hiermee te sjoemelen...
 
Wat voor test wil je doen? Iedereen hier die loopt, heeft je het resultaat al gegeven :D Betekent dat Conny nog aan hoogstens 6km/u haar rondje moet afmaken. Dat is stevig wandelen.

Er is al gezegd dat oa Lancelot voetbalcoach is. Genoeg mensen die misschien niet het postuur van een marathonloper hebben, maar wel 1 of 2 km even kunnen doortrekken, hoor.

Toos die wandelt, zegt letterlijk dat hij net daarvoor heeft doorgelopen met het idee dat hij gewisseld zou worden. Als het echt bergop gaat bij de start, is het niet zo dom om dan even in te houden, te wandelen tot boven en dan weer te lopen. Komt hij nog aan zijn tijd. Ik ben getraind en moet binnen de kilometer zelfs stoppen en wandelen als ik aan spurttempo doorknal, dus dat is niet waar.

Ik snap het gedoe duidelijk niet :D En vooral: echt nog niemand die heeft kunnen aangeven wat je ermee zou bereiken om hiermee te sjoemelen...

Idd, Toos zei dat hij een sprintje getrokken had.

Meer on-topic dan de hele discussie rond dat joggen: eigenlijk is wat we gezien hebben van Toos licht verdacht. Als ik de mol was, zou ik ook hard lopen in het zicht van de andere kandidaten, en uitdrukkelijk zeggen dat ik aan het spurten was. Om vervolgens, uit het zicht van de kandidaten, rustig te wandelen... Die uitspraak en dat wandelen wordt gefilmd, dus perfect voor de montage van 'molacties' terwijl het er erg onschuldig uitzag.

Wie zat er trouwens in het groepje dat niet op tijd binnen kwam?
 
Ik snap het gedoe duidelijk niet :D En vooral: echt nog niemand die heeft kunnen aangeven wat je ermee zou bereiken om hiermee te sjoemelen...
De zeer moeilijke opdrachten om geld in te zamelen, "mogelijk" te maken.

Opdracht 1 van afl 2 was gedoemd om te falen, daar zijn we het over eens.
Hoe komen de makers er in feite op om voorwerpen vanuit een bewegende trein tien meter verder te gooien?
Opdracht 2 was ook niet evident om tot een goed einde te brengen.
Met het pompen zijn ze zeer tolerant geweest. Normaal pomp je met je neus bijna op de grond, dat was hier niet echt het geval.
Idem met de sit-ups. Maar goed, het zijn geen atleten of zeer fitte mensen, dus geef ik ze nog ademruimte.
Om de loopproef te laten slagen, is er ergens iets veranderd geweest (2kg i.p.v. 8kg of 800m mss :tongue:).
Sorry, maar ik kan daar gewoon niet echt bij, dat 2/3 groepen (ja, toch hé?) daar in geslaagd zijn.

En, wat dat sjoemelen betreft.
Het is niet echt sjoemelen, eerder een variant ervan, maar in de Container Cup van seizoen 2 of 3, in de box met degene, die de atleten interviewt, was er geen glazen tussenwand tussen die twee, terwijl er steeds op gehamerd werd dat veiligheid alles was.
Enkelen hier op het forum schreven dat ze bij Play4 niet het risico gaan nemen om de illusie te wekken dat alles conform de regels is.
Ik wou dat ik het bewuste fragment kon tonen, maar ik kan geen video' afspelen op hun site, jammer genoeg.
Het was met een mannelijke atleet, die reikte naar de interviewer en diens hand in beeld kwam, dacht ik.
Beide programma's komen van Play4 - Woestijnvis en nu ik dit zie, evenals in het verleden met zeer nipte geslaagde proeven tot op enkele seconden voor de dramatiek, denk ik dat er werd gesjoemeld.

Daarom zou ik het fantastisch vinden, mochten ze AL het beeldmateriaal op het internet gooien, hoeveel uren dat ook is.
 
Terug
Bovenaan