Aflevering 2: Over vallende spots, treinen en bootcamp...

Wie is op dit moment jouw mol?


  • Totaal aantal stemmers
    85
  • Opiniepeiling gesloten .
niet helemaal mee eens -> nu is er nogal weinig incentive om echt de proeven te doen lukken -> je bent véél beter af in de eerste pakweg 5 afleveringen om expres te doen mislukken dan om te doen lukken.

Hoeft niet zwart/wit te zijn, maar spel zou beter zijn als er toch iets meer geprobeerd wordt om een proef te doen slagen.
Dat valt dit seizoen tot nu toch goed mee.

Eerste proef was er Lancelot die geen geduld had en zo geld verspeelde.

De 'Steve'proef had Matteo nog kunne proberen volhouden maar had Connie afgegeven?

Dansen was een ramp maar lijkt mij nu niet simpel tho. En op het koord ja als de mol daar was en de volgorde gestuurd heeft naar lengte is dat wel slim gezien.

De bevrijd Lieselot proef heeft ze wat over aftelklok gelogen maar dat moest om die test te kunnen in vullen.

Treinproef kon nooit lukken.

En de Seals proef viel dat zelf mollen ook wel mee. Connie was gewoon te oud en niet fit genoeg om aan 1 stuk te pompen en Toos moest te lang aan 1 stuk lopen. Ook daar weer Lance die met idee afkwam om toch nog gepelde patatten af te schieten.
 
Dat en iedereen reageert daar toch sowieso al anders op.
Zeker. Maar toch :D Ik heb vooral gekeken naar de reactie daarna, allemaal kijken ze naar de crew. Maar de meesten keken afwachten, om van hen te horen wat dat te betekenen had, of zo van "wow, had je dat gezien". Ik denk dat dat veel moeilijker te faken is.
 
Wie zegt dat de mol echt wist dat er iets naar beneden zou vallen?
Zeg nooit nooit, maar over dat soort zaken wordt in principe niet gelogen. De Mol draait dan wel om sabotage/misleiding en het wordt soms spannender voorgesteld op TV dan in werkelijkheid, maar de integriteit van de makers is wel belangrijk en dat weten ze zelf ook. Denk maar aan die keer dat ze Eline geholpen hebben onder water, daar is toen (terecht) veel kritiek op gekomen en iets dergelijk hebben ze bij mijn weten niet meer gedaan. Ronduit liegen zou nog een stapje erger zijn dan dat, en zie ik eerlijk gezegd niet rap gebeuren, want zoiets komt vroeg of laat toch uit.
 
Wie zegt dat de mol echt wist dat er iets naar beneden zou vallen?
Zoiets doen ze normaal gezien niet (erover liegen).
Wat wél goed mogelijk is, is dat ze de mol dit een stuk of 10-20 keer hebben laten doen, telkens de video samen bekeken en gezegd wat beter kon, en op't einde de best mogelijke reactie dan bewaard hebben om uit te zenden.
 
Dus … 5km lopen. Met een deel ongetrainden. Binnen 30 min en met balast. En 2 groepen halen dat ?
Dit, no fucking way. Maar waarom zouden ze liegen? Iig, als je zoals Toos stapt voor zelfs 10-30 seconden moet je al een stevig tempo beginnen lopen. Een tempo dat je niet gaat lopen als je van zo een korte afstand al perte total bent...

Soit ik blijf Ruben denken, die verstoort vaak vanalles aan proeven. Maar ik betwijfel of ze gemol zo duidelijk in beeld zouden brengen. :unsure:
 
Die drillsergeant vond ik over het algemeen wel geweldig, maar dat brullen recht in de mensen hun gezicht (bij Toos o.a.), daar zou ik toch vrij veel moeite mee hebben om dat toe te laten.

Héél veel volk stemt hier op Leïla, waarom?
Noemde haar al na de eerste aflevering en dat vermoeden is na gisteren wel sterk toegenomen. Misschien wel iets té sterk eigenlijk. Ik ben wel verschoten door hoeveel mensen ze al verdacht wordt. Ervaring leert toch dat het gros van de mensen in dit stadium toch nog verkeerd zit... Waar ze in aflevering 1 nog vrij onopvallend was, had ze nu toch wel redelijk wat screentime. Logisch ook wel met die chauffeurproef. Je kan daar moeilijk een mogelijke mol weinig tot niet in beeld brengen uiteraard.

Maar:
-Treinproef waar zij (en Samya) niet drinken, waardoor de overige drie kandidaten rapper zat worden. Ze was ook niet overtuigd toen Lancelot afkwam met het juiste laatste voorwerp, de vaas.
-Chauffeurproef: bewust niet gedronken in de vorige proef om zich makkelijker te kunnen opgeven als chauffeur (wat de mol op voorhand weet). --Die proef dan ook nog eens perfect gespeeld.
-Kiest dan ook nog eens om haar filmpje NIET te tonen, terwijl ik als kandidaat toch altijd mijn eigen filmpje zou tonen. Al zou dit misschien nog reserse psychology kunnen zijn want de kandidaten gaan die gedachten ook ongetwijfeld hebben.

Het enige wat mij nu dus ene beetje doet twijfelen is het feit dat ze door het gros al als verdachte wordt gezien. Die zijn het toch vaker wel dan niet in dit stadium van het spel. :laugh:
 
Die drillsergeant vond ik over het algemeen wel geweldig, maar dat brullen recht in de mensen hun gezicht (bij Toos o.a.), daar zou ik toch vrij veel moeite mee hebben om dat toe te laten.


Noemde haar al na de eerste aflevering en dat vermoeden is na gisteren wel sterk toegenomen. Misschien wel iets té sterk eigenlijk. Ik ben wel verschoten door hoeveel mensen ze al verdacht wordt. Ervaring leert toch dat het gros van de mensen in dit stadium toch nog verkeerd zit... Waar ze in aflevering 1 nog vrij onopvallend was, had ze nu toch wel redelijk wat screentime. Logisch ook wel met die chauffeurproef. Je kan daar moeilijk een mogelijke mol weinig tot niet in beeld brengen uiteraard.

Maar:
-Treinproef waar zij (en Samya) niet drinken, waardoor de overige drie kandidaten rapper zat worden. Ze was ook niet overtuigd toen Lancelot afkwam met het juiste laatste voorwerp, de vaas.
-Chauffeurproef: bewust niet gedronken in de vorige proef om zich makkelijker te kunnen opgeven als chauffeur (wat de mol op voorhand weet). --Die proef dan ook nog eens perfect gespeeld.
-Kiest dan ook nog eens om haar filmpje NIET te tonen, terwijl ik als kandidaat toch altijd mijn eigen filmpje zou tonen. Al zou dit misschien nog reserse psychology kunnen zijn want de kandidaten gaan die gedachten ook ongetwijfeld hebben.

Het enige wat mij nu dus ene beetje doet twijfelen is het feit dat ze door het gros al als verdachte wordt gezien. Die zijn het toch vaker wel dan niet in dit stadium van het spel. :laugh:

Ik vond van alle kandidaten haar reactie op die vallende lamp ook het minst authentiek.

Maar bon, blijft lastig om nu al te zeggen wie de mol zou kunnen zijn. Komt bij mij meestal pas wanneer ze nog met 5 of 4 over blijven.
Wel jammer dat er dit jaar geen 'follow the money' is (op wieisdemol.be). De mol was toch altijd 1 van de twee of drie personen die het minste geld in het laatje bracht. Als iemand hier tijd voor heeft: ga ervoor :p
 
Ja dikke bullshit dat die 5km hebben gelopen binnen de 30min met zo'n ballast...

Ik zeg niet dat je daarvoor zwaar moet trainen, maar je moet op zijn minst toch al wat sportief bezig zijn.
 
Ja dikke bullshit dat die 5km hebben gelopen binnen de 30min met zo'n ballast...

Ik zeg niet dat je daarvoor zwaar moet trainen, maar je moet op zijn minst toch al wat sportief bezig zijn.
Het is de moeite. Maar ook niet zooo zwaar, hè. Zeker niet als je 5min kunt uitrusten en dan nog trager kunt lopen omdat die voor je sneller was.
Met zoiets wordt er wel echt niet gesjoemeld, dan was dat al làng uitgekomen.
 
Ik ga elke week casual 10km lopen in 45min en ik heb ooit eens die test met rugzak gedaan. (Na die aflevering van dat programma over de para's van Tom Waes).
Dat was echt afzien. Het lopen is een pak zwaarder + je hebt echt heel veel rugpijn.

Nooit dat die dat deden in 30min met een rugzak van 8kg. Om nog maar te zwijgen dat niet alle kandidaten sportief zijn.
 
Ik ga elke week casual 10km lopen in 45min en ik heb ooit eens die test met rugzak gedaan. (Na die aflevering van dat programma over de para's van Tom Waes).

Nooit dat die dat deden in 30min met een rugzak van 8kg.
Bergham Run is één persoon 20 kilogram (geen 8), 8 kilometer binnen 50 minuten. Da's wel een verschilletje, toch? Meer dan de helft langer, meer dan dubbel zo veel gewicht en niet in estafettevorm. Ik vind het pittig, maar ook niet onoverkomelijk.
 
Maar:
-Treinproef waar zij (en Samya) niet drinken, waardoor de overige drie kandidaten rapper zat worden. Ze was ook niet overtuigd toen Lancelot afkwam met het juiste laatste voorwerp, de vaas.
als Mol weet je eigenlijk al dat je met die treinproef niks moet doen he. ik vond Lieselot haar commentaar daarover trouwens opvallend:
"Thomas zegt dat hij gezegd dat het 10 meter was, maar als we dat geweten hadden, hadden we harder gegooid" oid.
terwijl: dat Thomas dat zei was (voor ons als kijker toch) duidelijk. en: ze waren daar al eens gepasseerd, en ze kregen toen die instructies dat ze dingen gingen moeten gooien. als je dan niet weet dat het ver is...
-Chauffeurproef: bewust niet gedronken in de vorige proef om zich makkelijker te kunnen opgeven als chauffeur (wat de mol op voorhand weet). --Die proef dan ook nog eens perfect gespeeld.
Leila is Tunesische, dus waarschijnlijk moslima. mogelijk is "geen alcohol" één van de dingen waar ze zich aan houdt.
en dan nog: er waren er 3 die alcohol gedronken hadden, dus 6 die niet gedronken hadden. ze hadden voor elke wagen meer keuzes om wél te rijden dan niét.
-Kiest dan ook nog eens om haar filmpje NIET te tonen, terwijl ik als kandidaat toch altijd mijn eigen filmpje zou tonen. Al zou dit misschien nog reserse psychology kunnen zijn want de kandidaten gaan die gedachten ook ongetwijfeld hebben.
sowieso een mol-actie. maar kan ook fake mollen zijn.
een mol die zo opzichtig molt, lijkt mij ook een beetje een slechte mol te zijn? kunt dan evengoed "mol" op uw voorhoofd zetten.

maar net dàt kan dan óók weer reverse psychology zijn. :oi22:
 
Nah ik geloof er echt niks van van die loopproef.

Die twee die aardappelen moesten schillen hebben voor 1 km te lopen zelfs al moeten wandelen ... Dan ga je nooit 5km lopen binnen 30min met een rugzak van 8kg aan.
 
Terug
Bovenaan