Aflevering 2: Over vallende spots, treinen en bootcamp...

Wie is op dit moment jouw mol?


  • Totaal aantal stemmers
    85
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik werd gek omdat ik de enige thuis was die de engineer van Team Fortress herkende.

image.png
1679860773913.png
 
Samya :unsure: "Leila kan goed acteren want ik had totaal niet door dat ze aan het taffelen was."

Ja, no offense, maar terecht dat je er dan uitvliegt. Hoe opvallend kan iets zijn. :laugh:
 
Amai, op Reddit af te gaan is Lancelothaat nog groter geworden. Zijn er hier nog die er van houden als kandidaten enthousiast zijn en wat drive hebben, ook al komen ze arrogant over? Dat is toch veel toffer dan vorig jaar waar ik me letterlijk 4 kandidaten herinner en twee ervan waren de mol :’).
 
Samya :unsure: "Leila kan goed acteren want ik had totaal niet door dat ze aan het taffelen was."

Ja, no offense, maar terecht dat je er dan uitvliegt. Hoe opvallend kan iets zijn.

Er is wel wat bias
Ik heb het gelezen, maar dat hij banden heeft/had met reuzegom is eigenlijk irrelevant. Jammer dat er zoveel tamtam rond is. Signaal aan de productie: wij willen makke lammetjes als kandidaten en geen figuren met te grote mond. Terwijl het eerste voor oersaaie tv zorgt of mollen die breken.
 
Ik vind het groepje dit jaar een pak aangenamer dan vorig jaar, die waren OF geweldig irritant OF veel te inwisselbaar/gewoontjes.
Vooral het laatste 🫤.

Dat terzijde, dit was een ongelofelijk toffe aflevering. Jammer dat de productie soms kiest voor onmogelijke alles of niets opdrachten of opdrachten met een stevige loss condition, maar ik heb me wel ziek gelachen dat ze alle vier misgooiden.
 
Amai, op Reddit af te gaan is Lancelothaat nog groter geworden. Zijn er hier nog die er van houden als kandidaten enthousiast zijn en wat drive hebben, ook al komen ze arrogant over? Dat is toch veel toffer dan vorig jaar waar ik me letterlijk 4 kandidaten herinner en twee ervan waren de mol :’).
Ik heb geen probleem met Lancelot, integendeel. Rechtdoorzee kerel die tenminste niets onder stoelen of banken steekt. Al snap ik wel dat anderen wel aanstoot aan hem nemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
die kerel heeft wel een pokerface.

dat met die patatten was wel...
1ste keer te vroeg gooien
dan er los naast gooien, en patatten verspillen
dan gewoon te lang niet gooien
en dan op't gemakske die kilometer lopen, en zelfs stukken gewoon wandelen. als ge van de andere kandidaten verwacht dat ze 3km lopen met 8 kilo op hun rug, kunt ge zelf toch ook wel eens een kilometerke onbeladen proberen lopen he, als't dringend is

soit, ik heb hier op Ruben gestemd, omdat die (volgens mijn compleet ongetraind oog) al reageerde vóór die lamp viel. en omdat mijn vorige mol niet meer kon.
 
+ ik heb de indruk dat niet iedereen continu dwaas doet om zichzelf verdacht te maken, wat me stoorde vorig seizoen.

- wel komen ze weer af met opdrachten die op voorhand quasi onmogelijk zijn. Vanaf een rijdende trein een onhandig voorwerp in een veel te klein net gooien op 4 meter afstand. Komaan, zelfs met een bal ging dat zo simpel niet zijn. En dan komt Gilles af: 'amai, jullie konden 6000 euro verdienen en er is maar 200 euro binnen. Er is weer goed gemold geweest'.
 
Wat een fantastische aflevering zeg. Enorm van genoten.

De proef met de trein leek mij wel gedoemd om te falen. 10 meter gooien met een lomp voorwerp vanuit een bewegende trein ... leek mij sowieso de beste plek om te mollen, maar gezien iedereen de mist in ging kan je toch moeilijk iemand concreet aanduiden. Wie binnen dat groepje had hen gestuurd naar die dobbelstenen? Want toevallig wel het duurste voorwerp dat niet werd geraden. Bij het ander groepje vielen Ruben (alles eens "uitproberen") en Thomas (eerst alle gereedschappen weer door elkaar halen, om dan uiteindelijk wel methodisch tot de oplossing te komen) op.

De militaire training was heerlijke televisie. Ik zie daar eigenlijk weinig mogelijkheden tot grote sabotage bij de rekruten. Leïla en Toos falen in de looptest, een tikkeltje verdacht. Ruben vraagt om de grootste geschilde patat te geven om af te schieten: redelijk verdacht, maar de montage die dat zo duidelijk in beeld brengt? Rode haring? Lieselot zat op de beste plek om te mollen: wissels letterlijk in de hand, denk dat ze ook minstens een kg aardappelen naast de emmer gemikt heeft. En ik verwacht van een slagersvrouw precies wel dat ze sneller kan schillen. Zat ook op de goeie plek in de trein.

De autorit was redelijk hilarisch. Weer Leïla en Ruben. Aan de beelden heb ik niets gezien.



Verdachtenlijstje: Ruben, Leïla, Lieselot.

Comfort heb ik al quasi geschrapt, van de anderen intussen toch ook al verschillende dingen gezien die hen minder verdacht maken in mijn ogen. Maar goed, het is nog maar 1 editie gebeurd dat ik vanaf het begin al wist wie het was. En ik heb er verschillende keren tot het einde naast gezeten. Mensenkennis nul :laugh:
 
  • Leuk
Waarderingen: derp
Heel toffe tv! Wat ik mij afvroeg: waar lagen die ongeschilde aardappelen? Gewoon naast die mand met de geschilde op de grond?

Ik ga mijn gok van vorige keer (Toos) herzien, omdat hij terecht bleef volhouden dat die pijpsleutel niet juist was terwijl Thomas hem probeerde te overtuigen. Thomas was daar net best verdacht, toen hij zich begon te moeien met dat gereedschap was het slechter dan er voor.

Ruben maakte zich gedurende heel die aflevering wel verdacht vond ik, eerst met zijn broddelconstructie met die netten, zijn aanpak bij de proef, het wegschieten van die grote patatten. Thomas zou denk ik ook een heel goeie mol zijn, net als Leila.

Lieselot heeft ook vreemde beslissingen gemaakt, smijt niet goed met die aardappelen, en kan ook bij het teruglopen naar de groep gemakkelijk wat tijd verloren laten gaan omwille van haar conditie.

Voor mij vallen Comfort, Toos en Conny af als mogelijke mol-kandidaten.
Leila, Thomas en Ruben zijn mijn hoofdverdachten.
 
Laatst bewerkt:
De meid die met 8 km op de rug 3 a 4 km deed zonder moeite? 🧐

Comfort heb ik al quasi geschrapt, van de anderen intussen toch ook al verschillende dingen gezien die hen minder verdacht maken in mijn ogen. Maar goed, het is nog maar 1 editie gebeurd dat ik vanaf het begin al wist wie het was. En ik heb er verschillende keren tot het einde naast gezeten. Mensenkennis nul :laugh:

Ik had Comfort als hoofdverdachte na de eerste aflevering, maar dat lopen doet me nu toch ook wel sterk twijfelen. Op het einde van de aflevering zat ik in een Samya-tunnel, en toen kwam de eliminatie ... :sop:
Neig nu toch eerder naar Ruben of Leïla.

En ik ben het ermee eens dat het best een fijne groep is dit jaar, zelfs aan Lancelot heb ik mij niet gestoord! Leuke aflevering.
 
Terug
Bovenaan