Aflevering 2: Over vallende spots, treinen en bootcamp...

Wie is op dit moment jouw mol?


  • Totaal aantal stemmers
    85
  • Opiniepeiling gesloten .
Toen Ruben en Leïla de auto gingen parkeren en briefing van Gilles kregen, reed er op de achtergrond een vrachtwagen voorbij met precies een lap tekst op de laadruimte. Iemand die daar een goede freeze frame van kan geven? Ik heb de tv gepauzeerd, maar beeld was onscherp. Lijkt mij iets te hard toeval.
 
1679902973543.png


RTX verscherping ten spijt, dit maak ik ervan. In MS Edge is het iets scherper maar het resultaat is hetzelfde...

Zegt me niets. :(
 
Ik vond Ruben iets te gretig zijn hand op steken toen Gilles vroeg wie er met de auto mocht rijden.
Dacht er eerst niets van, maar toen bleek de chauffeur wel een voordeel te hebben...

Gevoel zegt dus Ruben
 
Ik vond Ruben iets te gretig zijn hand op steken toen Gilles vroeg wie er met de auto mocht rijden.
Dacht er eerst niets van, maar toen bleek de chauffeur wel een voordeel te hebben...

Gevoel zegt dus Ruben
Maar nadien faalt hij wel (terwijl hij als mol erg goed voorbereid zou moeten zijn en dus veel meer kans zou maken om als laatste te arriveren - of gewoon net te laat te arriveren waardoor niemand zijn filmpje zou moeten zien). Nu heeft hij er niets mee gewonnen, enkel zichzelf iets meer verdacht gemaakt.
 
Maar nadien faalt hij wel (terwijl hij als mol erg goed voorbereid zou moeten zijn en dus veel meer kans zou maken om als laatste te arriveren - of gewoon net te laat te arriveren waardoor niemand zijn filmpje zou moeten zien). Nu heeft hij er niets mee gewonnen, enkel zichzelf iets meer verdacht gemaakt.
Klopt, maar dat kan komen omdat Lancelot al redelijk snel gepikkeerd was. En als je dan juist te laat komt, dan wordt hij nog meer verdacht.
Niet alles waar de mol op voorbereid is zal ook lukken. Zat hij aan het stuur in de andere auto, ging het misschien beter gaan.

Maar het is ook gewoon een gevoel, kan er compleet naast zitten ook.
 
Klopt, maar dat kan komen omdat Lancelot al redelijk snel gepikkeerd was. En als je dan juist te laat komt, dan wordt hij nog meer verdacht.
Niet alles waar de mol op voorbereid is zal ook lukken. Zat hij aan het stuur in de andere auto, ging het misschien beter gaan.

Maar het is ook gewoon een gevoel, kan er compleet naast zitten ook.
En vooral Leïla die het héél goed speelt en om 19u58 toekomt, denk dat hij vooral pech had met haar als tegenstander.

Die 4 opvangtoestellen: daar is toch onwaarschijnlijk mee geklungeld, en zelfs die expert 1 keer te weinig laten helpen, nu ja, probleem van het concept is dat iedereen ligt te mollen dus weinig uit te halen
 
Héél veel volk stemt hier op Leïla, waarom?
Ik verdenk haar voorlopig niet. Maar ik vond het wel opvallend dat Leïla mocht kiezen welke filmpjes de andere kandidaten zagen, en daarbij niét zichzelf koos.

Als ik niet de mol ben, wil ik dat anderen dat filmpje zien, omdat iedereen daarin toch maar een bevestiging van zijn eigen idee ziet, volgens mij. En hoe meer er fout zitten, hoe liever. Als ik wél de mol ben, wil ik niet dat ze zien dat ik mogelijk door de mand val.

Dus voor mij is dat wel iets... Wat haar dan weer vrijpleit, is dat Samya net in deze aflevering aangeeft dat ze ook naar Leïla begint te kijken, en er dan uit ligt. Als dat iets met elkaar te maken heeft, is Leïla dus een foute gok :)

Ik vond Ruben, Thomas en Conny de verdachten bij dat filmpje. En Ruben heeft hier wel een paar heel rare dingen gedaan. Paar keer dat hij wel heel veel moeite had gedaan, maar in zaken waarin hij wist dat het toch niks zou opbrengen (zoals met die patatten: veel moeite doen om het te doen slagen, maar wel geschilde patatten wegschieten).
 
Ik verdenk haar voorlopig niet. Maar ik vond het wel opvallend dat Leïla mocht kiezen welke filmpjes de andere kandidaten zagen, en daarbij niét zichzelf koos.

Als ik niet de mol ben, wil ik dat anderen dat filmpje zien, omdat iedereen daarin toch maar een bevestiging van zijn eigen idee ziet, volgens mij. En hoe meer er fout zitten, hoe liever. Als ik wél de mol ben, wil ik niet dat ze zien dat ik mogelijk door de mand val.
Je kan dat ook omdraaien hé. De redenering is dat de Mol liefst niet zijn of haar filmpje wil laten zien, dus maak je jezelf verdacht als je dat filmpje niet laat zien. En dat doen kandidaten graag natuurlijk.
 
Leuke aflevering!
Al was de proef met de trein wel heel zwak. Vanuit stilstand zou het al moeilijk zijn om van de eerste keer het voorwerp in het net te werpen.
 
Is er eigenlijk een manier om vals mollen (om zichzelf verdacht te maken) tegen te gaan? Ik dacht eerst aan een eliminatie op basis van een stemmingsronde (I.e. Als er op u gestemd wordt en ge zijt niet de mol, ligt ge eruit), maar waarschijnlijk zou dat leiden tot gecoördineerd sterke kandidaten uit te schakelen..
 
Is er eigenlijk een manier om vals mollen (om zichzelf verdacht te maken) tegen te gaan? Ik dacht eerst aan een eliminatie op basis van een stemmingsronde (I.e. Als er op u gestemd wordt en ge zijt niet de mol, ligt ge eruit), maar waarschijnlijk zou dat leiden tot gecoördineerd sterke kandidaten uit te schakelen..
eigen financiële inleg door kandidaten -> pakweg €200 per persoon per aflevering, en als een bepaalde target die aflevering niet gehaald wordt dan ben je je geld kwijt :biglaugh: (ze gaan wel wat meer hun best doen dan)
 
Misschien, je hebt nog altijd de editing. Persoonlijk vind ik het frustrerend dat weinig kandidaten écht voor geld spelen.
 
"Vals" mollen is deel van het psychologisch spel, dat moet helemaal niet tegengegaan worden.
niet helemaal mee eens -> nu is er nogal weinig incentive om echt de proeven te doen lukken -> je bent véél beter af in de eerste pakweg 5 afleveringen om expres te doen mislukken dan om te doen lukken.

Hoeft niet zwart/wit te zijn, maar spel zou beter zijn als er toch iets meer geprobeerd wordt om een proef te doen slagen.
 
Dat "verschieten van de lamp'' filmpjes zijn ook maar decoys die gesmeten worden he. Je kan in elk filmpje wel denken dat het fake geacteerd is, zeker met confirmation bias.
 
Terug
Bovenaan