Auto Advies nieuwe wagen

Big6230

Active member
Zoals in de andere topic, "met welke wagen rijden jullie" te zien is, rijden mijn vrouw ik beide nog met onze eerste wagens rond.
Nu wil ik volgend jaar toch stillekes eens zien voor iets nieuws.
Maar momenteel zie ik door de bomen het bos niet meer.
We doen beide ongeveer 25000 km per jaar en gaan altijd met de wagen op vakantie. (roadtrippen Schotland, ed...)

We zijn allebei super content van onze vw's dus kijk ik meteen in deze categorie natuurlijk.

We zoeken eigenlijk een zeer jonge occasie, met nie teveel km.

VW Passat, en VW tiguan zijn zo de 1e auto's die ik in de vw categorie zou zien zitten.
Voorts vind ik de Volvo V60 bijzonder mooi, maar ik weet nie hoe deze zijn qua betrouwbaarheid, onderhoud?

Of zie ik nog een parel over het hoofd?

Merci alvast.
 
Ik rij momenteel met nen Tiguan en kan hem wel aanraden.
de facelift 2020 is wel beetje duurder geworden denk ik tov mijne uit 2017...

beetje in dezelfde stijl is de Seat Taracco. Werd me door baliemedewerker van VW-garage aangeraden....
 
Die Skoda Kamiq vind ik best wel mooi, vorige week naar ene gaan zien hier in DEX. Was 25k voor de 1.5TSI (150PK), dacht zelfs hoogste uitvoering. Echt een mooie auto, de Scala is op zich dezelfde wagen maar dan een "gewone" break, al is hij slechts 4 cm lager. Ook is de koffer iets groter.
Vandaag naar de Suzuki S-cross SX4 of zoiets gaan kijken, ook een best mooie wagen enkel die neus is niet zo mijn ding. Wel enkel in mild hybride (benzine) te verkrijgen.
Subaru XV ben ik wel voor te vinden.

En sowieso eens over de grens kijken é, voorbeeldje: https://www.mobile.de/nl/Auto/Skoda...matisation,dmg:false/pg:vipcar/301453034.html
Een BMW 216, 218, 225 vind je daar ook wel onder de 20k, maar daar moet je natuurlijk voor te vinden zijn ;)

En hier kun je je BIV en jaarlijkse taks berekenen: https://belastingen.fenb.be/ui/public/vkb/simulatie
Als je voor een nieuwe gaat, vanaf 2021 wordt er rekening gehouden met de WLTP uitstoot ipv de NEDC en gaan de taxen hoger uitvallen dan nu. Eens de vergelijking gemaakt bij de S Cross en inschrijven na 1 januari scheelt 5€ of zo aan jaarlijkse taks. Dus deze valt goe mee, andere zullen waarschijnlijk wel een pak duurder worden.
 
Over de grens in Duitsland ga ik sowieso eens piepen. Tiguan's zitten daar ook rond de 30K. En dat is toch ver een maximum wat ik wil geven.
 
Zelf enorm getwijfeld tussen een VW Tiguan en een Skoda Kodiaq. Uiteindelijk voor de laatste gekozen in de sportline uitvoering. Erg tevreden!
 
Geen ervaring mee jammerlijk genoeg, maar met Volvo kun je weinig mis doen, denk ik dan.
Maar met een budget van 30k kun je toch al een heel mooie nieuwe kopen?
Of bv een 225 van na 07/2019 (?), dan telt die niet meer als fake hybrid en betaalt ge daar dus nul taksen op. Ook kunt ge tot 42 km puur electrisch rijden (in praktijk dus eerder 32 of zo). Voorbeeldje: Voorbeeldje

Dit was die Kamiq waarover ik het had: https://www.dex.be/nl/onze-wagens/skoda/kamiq/116825
 
Kan je best asap eens gaan kijken voor ene. De BTW in Duitsland gaat omhoog vanaf januari 2021.
Moet je niet sowieso de netto prijs daar nemen en hier de BTW betalen?

Of indien de stealer dat niet wilt, moet je inderdaad de bruto prijs betalen en dan later de Duitse btw terug vorderen

Morgen ga ik gaan test rijden met een Suzuki Vitara 1.0 en een Opel Crossland X, morgen dan met een Jeep Renegade. Iemand met enige nuttige opmerkingen over 1 van die wagens?
 
Moet je niet sowieso de netto prijs daar nemen en hier de BTW betalen?

Of indien de stealer dat niet wilt, moet je inderdaad de bruto prijs betalen en dan later de Duitse btw terug vorderen

Morgen ga ik gaan test rijden met een Suzuki Vitara 1.0 en een Opel Crossland X, morgen dan met een Jeep Renegade. Iemand met enige nuttige opmerkingen over 1 van die wagens?
Was bij mij niet het geval. Denk dat dat enkel bij nieuwe wagens zo is, niet bij tweedehands wagens.
 
Moet je niet sowieso de netto prijs daar nemen en hier de BTW betalen?

Of indien de stealer dat niet wilt, moet je inderdaad de bruto prijs betalen en dan later de Duitse btw terug vorderen

Morgen ga ik gaan test rijden met een Suzuki Vitara 1.0 en een Opel Crossland X, morgen dan met een Jeep Renegade. Iemand met enige nuttige opmerkingen over 1 van die wagens?
Die Opel van wegblijven met die benzinemotor.

https://www.peugeotforum.be/viewtopic.php?f=63&t=17046


(Peugeot, Opel en Citroën gebruiken dezelfde motoren)
 
Moet je niet sowieso de netto prijs daar nemen en hier de BTW betalen?

Of indien de stealer dat niet wilt, moet je inderdaad de bruto prijs betalen en dan later de Duitse btw terug vorderen

Morgen ga ik gaan test rijden met een Suzuki Vitara 1.0 en een Opel Crossland X, morgen dan met een Jeep Renegade. Iemand met enige nuttige opmerkingen over 1 van die wagens?
Ik denk dat je nu over de btw regeling praat voor zelfstandigen.
 
Mini cooper (s) countryman. Je moet ervoor zijn maar als je fan bent dan word je spontaan blij als je achter het stuur zit.
 
Mini cooper (s) countryman. Je moet ervoor zijn maar als je fan bent dan word je spontaan blij als je achter het stuur zit.
Weinig ervaring of kennis van deze wagen. Lijkt me ook vrij klein? Ben zelf 1m95 dus heb wel wat plaats nodig :)
We doen ook altijd autovakanties, dus wagen moet ruim zijn.
 
Staat op het chassis van een BMW x1/x2 dus als je daar voldoende ruimte hebt, zou dat ook moeten lukken. Het was vooral een meer tegendraads voorstel :p
 
Terug
Bovenaan