Auto Nieuwe PHEV bedrijfswagen

Vroeger was ik ook die-hard Waze gebruiker maar sinds mijn CLA hybride gebruik ik vooral de ingebouwde MBUX. Voice command is écht goed en dankzij terreindata weet de wagen ook waar hij automatisch kan ‘coasten’ of re-genereren..

Ik zet wel nog Waze aan om in de achtergrond meldingen te ontvangen.
 
Bwa zo simplistisch is het nu ook niet.
Ja Google maps/Apple Maps/Waze is gratis. I know. Maar ge kunt ze niet weergeven tussen/ipv uw tellers, ge kunt ze niet linken aan uw heads-up display, ge kunt ze niet gebruiken voor semi-autonoom rijden, etc...
Ik vind persoonlijk de navigatie van bv Waze ook niet fantastisch. Voor 3 minuten winst zou die u door half centrum Brussel sturen ipv gewoon opt gemak de ring te volgen bv.
 
Ik wil gerust de native gps systemen gebruiken ipv waze als ze ook deftige traffic control hebben.
Dat is de voornaamste reden dat ik Waze gebruik.
 
Iemand ervaring met de Mercedes GLC phev (de C300d)? Heb offerte gekregen voor een PHEV elec/diesel want dan kregen ze die onder 50 gr... ??? Tijdje geleden dat ik nog een dieselmotor gereden heb... Soit, meningen welkom :)
 
Bwa zo simplistisch is het nu ook niet.
Ja Google maps/Apple Maps/Waze is gratis. I know. Maar ge kunt ze niet weergeven tussen/ipv uw tellers, ge kunt ze niet linken aan uw heads-up display, ge kunt ze niet gebruiken voor semi-autonoom rijden, etc...
Ik vind persoonlijk de navigatie van bv Waze ook niet fantastisch. Voor 3 minuten winst zou die u door half centrum Brussel sturen ipv gewoon opt gemak de ring te volgen bv.
Wel, zoals ik al aan gaf ... ik verkies ook de built-in navi om veel van die redenen.
Maar ik heb hier & daar toch al moeten switchen naar Maps, bv. in Gent omdat de GPS ni mee was met dat circulatie gezever e.d.
Of in Duitsland eens gehad dat er wss een nieuw stuk snelweg bij gekomen was, want em dacht dat ik aan 't vliegen was door de velden.

En uiteindelijk ben ik met m'n BMW navi ook al van die gevallen tegen gekomen waar ze mij voor die 3 min winst half de wereld willen laten ombollen.

't Ergste da'k ooit voor gehad heb:
- File op de snelweg,
- Neem dus deze afrit (ik dacht, ok zeker, maar was ook al niet echt filevrij, mor soit)
- Bol wat verder (schuifvoets dus ook)
- Wat blijkt ... keer nu om & neem de afrit naar de snelweg terug

Euuuh? What? Bleek dat em den oprit ging bezigen als besparing om een paar meter file te omzeilen, om dan paar meter verder weer op die baan te komen.
Conclusie: Meer tijd verloren dan ik ooit zou verloren hebben door gewoon op de snelweg aan te schuiven.

Maar da's dan 't grootste probleem bij BMW als ze een 'wijziging' voorstellen. Het is heel onduidelijk wat die wijziging net inhoudt.
Ze tonen een 'full, high level map' ... met een dikke lijn op met de 'huidige geplande route' en een andere kleur lijn die afwijkt met de 'nieuwe route'.

Echter, da zegt nu eens juust niets e om te kunnen evalueren of ge dat wilt of niet. Ge kunt er zelfs niets mee doen, zoals inzoomen om te zien wat ze voorstellen.
Ben zo ooit eens tussen een of andere boer z'n velden terecht gekomen. Op zo'n minuscuul klein wegelke, na wie weet hoeveel 'hercalculaties'. Ik heb zo toch al enkele ritten gehad dat ik dacht van 'where the F am I? ga ik er ooit nog geraken? die aankomst tijd op die GPS ... serieus? omkeren? doorgaan?'.

Ik wil gerust de native gps systemen gebruiken ipv waze als ze ook deftige traffic control hebben.
Dat is de voornaamste reden dat ik Waze gebruik.
Zoals hier boven al aangehaald, RTTM bij BMW. Over 't algemeen ca va, maar opnieuw, 3j abbo's.
 
Iemand ervaring met de Mercedes GLC phev (de C300d)? Heb offerte gekregen voor een PHEV elec/diesel want dan kregen ze die onder 50 gr... ??? Tijdje geleden dat ik nog een dieselmotor gereden heb... Soit, meningen welkom :)

De 300de? Vind dat een goede combinatie als je stadsverkeer met langere ritten afwisselt. Ik rij er wel graag mee.
Erg veel kracht van laag in het toerengebied, 700 Nm.

Heen en terug naar Reims met een koffer vol champagne op 1 tankbeurt en nog 1/3 tank over hebben en stil elektrisch rijden in stadsverkeer. Drinkt iets meer dan 5 litertjes diesel bij een lege batterij.
 
De 300de? Vind dat een goede combinatie als je stadsverkeer met langere ritten afwisselt. Ik rij er wel graag mee.
Erg veel kracht van laag in het toerengebied, 700 Nm.

Heen en terug naar Reims met een koffer vol champagne op 1 tankbeurt en nog 1/3 tank over hebben en stil elektrisch rijden in stadsverkeer. Drinkt iets meer dan 5 litertjes diesel bij een lege batterij.
Bedankt voor je reactie... is dat wat een vlotte wagen? Op papier een hoop kracht maar met het extra gewicht van de batterij nog iets van te merken?
 
Bedankt voor je reactie... is dat wat een vlotte wagen? Op papier een hoop kracht maar met het extra gewicht van de batterij nog iets van te merken?

Had hier ergens gelezen dat je het blijkbaar goed zou merken als hij overschakelt tussen elektrisch en diesel? Weet wel niet meer waar.. was op dit forum.
 
Het is een vlotte wagen, maar je merkt wel dat er batterijen in liggen, net zoals een benzine/elektrische.
Het is minder frivool als een Abarth zeg maar.

Aanslaan van de motor is wat merkbaar bij kickdown uit elektrische stand. Je leert daar snel mee omgaan :)
Diesel heeft vanaf lage toeren al direct veel kracht.
 
Bwa zo simplistisch is het nu ook niet.
Ja Google maps/Apple Maps/Waze is gratis. I know. Maar ge kunt ze niet weergeven tussen/ipv uw tellers, ge kunt ze niet linken aan uw heads-up display, ge kunt ze niet gebruiken voor semi-autonoom rijden, etc...
Ik vind persoonlijk de navigatie van bv Waze ook niet fantastisch. Voor 3 minuten winst zou die u door half centrum Brussel sturen ipv gewoon opt gemak de ring te volgen bv.
In de laatste versie van Android auto op de BMW ID 7 systemen kan dat wel.
Routebegeleiding tussen tellers of in heads-up is volledig geïntegreerd!
 
rttm van BMW is goed op autostrades, maar waardeloos in stadscentra...
Wat ook logisch is natuurlijk.
Een platform zoals Waze is vele malen krachtiger. Daarbij is Waze ook niet altijd ideaal, soms laat die u de gekste baantjes nemen om paar seconden winst te doen in ideale omstandigheden.
Allez bon die discussie is al meermaals gevoerd :p
 
Hangt toch van uw verwachtingen af? Zoals MrKendl zegt.. voor 2min te winnen omrijden, daar begin ik niet aan hoor. Geef mij maar gewoon de gps van in mijn auto.
 
Nee maar de conclusie is dus dat er nog geen enkel native gps systeem is die zo goed werkt als waze of google.
Hangt zuiver af van wat je wilt. Wil je graag via klutsbanen rijden? Dan is Waze ideaal. Doe je dat liever niet dan voldoet een ingebouwd systeem ook.
 
Waze is vooral zeer sterk in community-gerelateerde zaken zoals waar flitscontroles staan of bv wanneer een straat tijdelijk afgesloten is.
 
Hangt zuiver af van wat je wilt. Wil je graag via klutsbanen rijden? Dan is Waze ideaal. Doe je dat liever niet dan voldoet een ingebouwd systeem ook.
Dan pak je Google maps.
Trouwens waze doet wel een stuk meer qua navigatie dan enkel die 2 minuten proberen af te schaven.
 
Terug
Bovenaan