Auto Nieuwe PHEV bedrijfswagen

Nu was ikzelf wel verrast toen hier vorig jaar werken begonnen en de ingebouwde GPS vanaf de eerste dag netjes aangaf dat de weg afgesloten was. De ingebouwde GPS moet t.o.v. Apple Maps enkel nog wat inboeten op inschatting van de files, de ingebouwde GPS lijkt daar een kwartier of half uur achter te lopen. Voor de rest doet ie het gewoon even goed dan de navigatie van Apple, dus ik gebruik bijna altijd het ingebouwde systeem. Enkel als ik tijdens de spits in een onbekend kantje van Brussel moet zijn durf ik nog wel eens de Apple GPS op te zetten.
 
Ik heb zelf vrijwel altijd al op RTTM-enabled IDrive navi gereden en moet zeggen dat die zeer respectabel werkt.
Zowel op snelwegen en minder grote banen (N wegen).
Alleen heel stom dat het enkele minuten duurt na opstart v/d route om de route te 'herberekenen' o.b.v. RTTM. Ambetant soms zelfs, want als je niet ver v/d snelweg zit dan kan je soms al de andere kant uitgegaan zijn.

Puur in de stadscentra ... goh ... zelfs Google Maps heeft er last mee, maar 't is over 't algemeen geen volledig zwarte zone voor RTTM (en gelijkaardig van Audi/Benz wss). Maar idd, ik vertrouw dan ook niet blindelings op RTTM.

Kan dit Waze z'n community input vervangen? Nee, maar dat is dan ook een compleet andere aanpak eh.

Nu ... ik heb al meermaals voor gehad dat ik dan kies voor wat Google voorstelt (pak een of andere zogenaamde shortcut) & dat blijkt dat ik veel liever gewoon het built-in voorstel had gevolgd omdat Google z'n info van die 'shortcut' zeker en vast 'incomplete' was (en ik dus gewoon veel meer tijd kwijt was dan gewoon de 'usual' route te volgen en een beetje aan te schuiven).
 
Built-in navi suckt vrijwel altijd. Elke keer ik dat durf gebruiken in mijn BMW ben ik gescheten.

nu gaat Waze standaard aan, ook bij woon-werk
 
De sensus navigatie in mijn V60 doet het verbazingwekkend goed moet ik eerlijk zeggen.
Voorlopig Waze/Gmaps nog niet teveel moeten bezigen.
 
Built-in navi suckt vrijwel altijd. Elke keer ik dat durf gebruiken in mijn BMW ben ik gescheten.

nu gaat Waze standaard aan, ook bij woon-werk
Vraag is natuurlijk of je actuele kaarten hebt natuurlijk. Laat ons erop houden dat het perfect doet waarvoor het gemaakt is.
Maar je kan dat onmogelijk vergelijken met Waze natuurlijk. Maar de vraag is of dat altijd nodig is.
Naar mijn mening is Waze vaak te agressief met routes berekenen. Te vaak stuurt hij mij via kleine baantjes waar je gewoon niet rustig kan cruisen. Dan rij ik liever 5 minuten langer, maar wel op mijn gemak dan half door elkaar geschud te worden en steeds moet hopen dat er geen verkeer komt. Ook kiest hij steevast voor bepaalde kruispunten waar je tussen een andere straat moet weven, waar je in ideale omstandigheden sneller bent, maar in de praktijk een stuk trager en vooral meer gefrustreerd.
 
De sensus navigatie in mijn V60 doet het verbazingwekkend goed moet ik eerlijk zeggen.
Voorlopig Waze/Gmaps nog niet teveel moeten bezigen.
Volgens mij gebruikt Volvo, net zoals Audi en BMW bijvoorbeeld, HERE maps om hun Sensus te voeden. En dat systeem is ondermaats.
Het advies bij dat systeem is altijd om door het centrum van een stad te gaan ipv in de file te staan op een ring.

Every f*cking time stuurt dat u door Brussel

Dit is enkel en alleen omdat het real-time gedeelte enkel goed functioneert op snelwegen, dus dat systeem heeft nooit door dat er in een stadsomgeving ook files zijn.

En daar is Waze/Google Maps gewoon altijd juist. Elke auto doet mee aan het voeden van de informatie. 10 auto's rijden wat trager dan "normaal" = daar is een probleem. Tegen dat Here het doorheeft en doorGeeft zit je er midden in
 
Vraag is natuurlijk of je actuele kaarten hebt natuurlijk. Laat ons erop houden dat het perfect doet waarvoor het gemaakt is.
Maar je kan dat onmogelijk vergelijken met Waze natuurlijk. Maar de vraag is of dat altijd nodig is.
Naar mijn mening is Waze vaak te agressief met routes berekenen. Te vaak stuurt hij mij via kleine baantjes waar je gewoon niet rustig kan cruisen. Dan rij ik liever 5 minuten langer, maar wel op mijn gemak dan half door elkaar geschud te worden en steeds moet hopen dat er geen verkeer komt. Ook kiest hij steevast voor bepaalde kruispunten waar je tussen een andere straat moet weven, waar je in ideale omstandigheden sneller bent, maar in de praktijk een stuk trager en vooral meer gefrustreerd.
Gewoon voor je vertrekt even op routes klikken. Als je paar keer de autostrade oplossing kiest gaat waze die meer voorstellen ipv door woonwijken te liggen draaien en keren voor 30s theoretische winst.

Heb er nog maar weinig tot nooit last van zo.
 
Ben ik eigenlijk de enige die liever blijft rijden dan nonstop in de file te staan?
En je wint er dan nog wat tijd mee ook :D
Ik heb daardoor al half Brussel en omstreken leren kennen. Vond ik toch een aangename toevoeging aan mijn dagelijkse commute.
 
Ben ik eigenlijk de enige die liever blijft rijden dan nonstop in de file te staan?
En je wint er dan nog wat tijd mee ook :D
Ik heb daardoor al half Brussel en omstreken leren kennen. Vond ik toch een aangename toevoeging aan mijn dagelijkse commute.
Ik kijk over 't algemeen voor vertrek de verscheidene opties na. Google Maps e.d.
Nog voor ik in de wagen stap & die z'n GPS ook eens laat rekenen.

Ik ben via Maps e.d. ook al in veel frustrerendere situaties terecht gekomen dan dat ik gewoon luilekker in de file zou gestaan hebben. Soms heb ik het mij écht al beklaagd dat ik dat ding gevolgd heb (waar de interne GPS dat bv. niet voorstelde).
De files in de stad zijn regelmatig een pak erger dan die op de snelweg (en ja, Maps & consoorten heeft mij al véél richting dat soort frusterende stadsfiles gestuurd ze).
Ook soms écht chaos als je zo van die punten hebt waar alles & iedereen kris, kros doorheen de 4 richtingen uit wil. Of van die baantjes waar je liever nooit had geweest met je wagen, etc.

En dat met soms nauwelijks tijdswinst of zelfs een pak tijdverlies t.o.v. 't gemiddelde dat ik verlies in die file (structurele files gaan meestal dagelijks op een gelijkaardig tempo vooruit e, dus je krijgt wel ongeveer een gedacht van hoe lang je er 'normaal' in staat).

Ja OK, niet altijd ... soms doet ie het ook goed. Maar ik ga bijlange niet beweren dat je met Maps etc. nooit stil staat eh.
Net zoals m'n interne GPS ook niet perfect is, maar ook soms gewoon betere voorstellen deed dan Maps die 'dacht' het beter te weten.

Om het cru te stellen ... na 2u chaos in 't stad komt ge thuis als nen opgedraaide zot, 2u file op de snelweg is over 't algemeen ... jah, ni leuk, mor uiteindelijk ook wel relax VS de chaos in sommige steden.
 
Terug
Bovenaan