Auto Nieuwe PHEV bedrijfswagen

Nieuwe A6 binnen budget en toch voor de 330e gegaan? T.o.v. de 530e begrijp ik het, dan is de 330e minder "klassiek" en sportiever, maar als de A6 binnen budget zou vallen was voor mij de keuze toch snel gemaakt denk ik.
Vanavond testrit met de 330e, en de hybride Q3 sportback is op sommige plaatsen ook beschikbaar als testwagen. Daarmee zaterdag ook een testrit gepland (bij andere dealer), en hopelijk zal de beslissing daarna niet te moeilijk meer zijn.
 
Nieuwe A6 binnen budget en toch voor de 330e gegaan? T.o.v. de 530e begrijp ik het, dan is de 330e minder "klassiek" en sportiever, maar als de A6 binnen budget zou vallen was voor mij de keuze toch snel gemaakt denk ik.
Vanavond testrit met de 330e, en de hybride Q3 sportback is op sommige plaatsen ook beschikbaar als testwagen. Daarmee zaterdag ook een testrit gepland (bij andere dealer), en hopelijk zal de beslissing daarna niet te moeilijk meer zijn.
Euuuuh ... qué?

330e boven 530e ja, want 5 is klassieker & minder sportief. OK, sure, no problem. Maar een A6 is dan ineens een sportmachien VS de 5? Nee toch.
Identiek dezelfde redenering gaat dan toch ook op voor de A6 VS de 3-reeks.
 
Heb zelf de c300de break. Kofferruimte valt heel goed mee. De verminderde hoogte mis je niet direct, maar je hebt nog altijd de diepte van de break koffer.
 
Heb zelf de c300de break. Kofferruimte valt heel goed mee. De verminderde hoogte mis je niet direct, maar je hebt nog altijd de diepte van de break koffer.
Goh ... bij mij is het een 'berline PHEV' koffer & ja, je merkt dat zeker VS de 'gewone' (ICE) versie. Maar tot op heden nog gene 'last' van gehad (zijnde te kort geschoten).
De koffer in de 5 is nog vrij diep, maar je verliest zeker in de hoogte, kan je niet omheen. Gisteren water mee gebracht, van die halve liter flesjes in de reklam in de Colruyt ... 4 keer zo'n pak van 24 ... kon ze perfect in de koffer krijgen tezamen met de rest v/d boodschappen, dus plaats genoeg, maar waar je in een 'ICE' 5 er perfect 2 van die pakken bovenop elkaar zou kunnen stapelen, is dat in de 'PHEV' 5 geen optie natuurlijk.
 
Euuuuh ... qué?

330e boven 530e ja, want 5 is klassieker & minder sportief. OK, sure, no problem. Maar een A6 is dan ineens een sportmachien VS de 5? Nee toch.
Identiek dezelfde redenering gaat dan toch ook op voor de A6 VS de 3-reeks.
Nee, qua "sportmachien" zijn ze (denk ik) gelijkwaardig maar ik vind de interieus van een A6 persoonlijk mooier en heb/had de indruk iets minder klassiek. Kan er ook mee te maken hebben dat de meeste A6's die ik ken/zie van "jongere" personen zijn, en een redelijk strak interieus hebben, en de meeste 5 series van "oudere" personen zijn met houten inlays, klassiek leren interieur,... Persoonlijk nog steeds de A6 dan.

Moet zeggen dat de testrit gisteren wel zeer aangenaam was en het veel kans de 330 zal worden
 
Houten inleg? Wie doet er dat tegenwoordig nog? :D
Tenzij het echt van dat puur hout is waarbij je de nerven nog kan voelen, niet helemaal onder millimeters dikke laag vernis verstopt.
Dat vind ik dan weer niet klassiek ogen.
 
Inderdaad enkel stockwagen, geloof dat deze niet meer nieuw te bestellen was. (ook niet zien staan) Als ik me niet vergis had Mercedes bij deze de batterij wel gewoon "los" in het koffer gegooid. 1/4 van de kofferruimte is reeds vooraf gevuld met de batterij, ze hadden niet eens de moeite gedaan om deze onder de koffervloer te monteren, waardoor je bij de achterste helft(tegen zetels) maar de halve hoogte had en dus bijna nutteloos was.
Kan wel eens informeren dat dit zo was en of er nog (interessante) stockwagens zijn

Ik heb een C300e stockwagen besteld voor mijn zaak. 54k met korting. Koffer ruimte kan mij niet veel schelen. Als ik veel moet vervoeren dan is het met de RAV4 van de vriendin. Heb ook testrit gereden en reed echt wel nice. Vooral het optrekken :D
 
Houten inleg? Wie doet er dat tegenwoordig nog? :D
Tenzij het echt van dat puur hout is waarbij je de nerven nog kan voelen, niet helemaal onder millimeters dikke laag vernis verstopt.
Dat vind ik dan weer niet klassiek ogen.
☝️Aanwezig
Onze oa. gekozen omdat deze de Edelhoutuitvoering Eiche Maser had ipv dat goedkoop uitzien Aluminium Tetragon
Zeker het opbergvakje geeft zo'n heel ander zicht
 
Beslissing is dus uiteindelijk genomen en zal de 330e worden.
Testrit met de hybride Q3 was beetje tegengevallen, blijft een mooie/goede wagen maar hij trok gevaarlijk hard naar rechts bij vol gas (kickdown). Was wel een nieuwe wagen (60km), maar verkopers hadden er met testrit zelf niks van gemerkt... Deze onzekerheid (volgens verkoper kon dit niet aan instelling/afstelling liggen) + koffer zorgt ervoor dat het toch de BWM zal worden.

Echter nooit (permanent) met een RWD auto gereden en omdat het één de belangrijkste wagen zal worden (ook winter), twéé we hier toch minimum 2x/jaar mee gaan skieen ( en als het kan ook wel eens een weekendje in duitsland,...) en drie we jaarlijks in de zomer naar een B&B trekken op het einde van een steile onverharde bergweg toch een beetje "schrik" van de RWD.
Vermits er echter nog (net) ruimte in het budget is voor de Xdrive zit ik eraan te denken of dit de meerprijs waard is. Ookal is de Xdrive in winterse omstandigheden wat veiliger is dit in België geen probleem, met goede winterbanden kom ik ongetwijfeld overal waar ik wil. Voor de (ski)vakanties zou dit mss wel handig zijn, maar is dit de meerprijs (en iets hoger vebruik/CO²/...) waard t.o.v. een gewone 330 zonder Xdrive?
 
Dat klopt, misschien valt dat in de break nog te doen, is bij mijn weten ook een modelontwikkeling van 2014, waar we met zijn allen nog vnl dieselkarren reden en ze er nog niet aan dachten een bijkomende elektromotor te plaatsen. Succes!
In de C is dat echt een drama, eigenlijk heb je quasi geen nuttige kofferruimte meer. In de E valt het nog mee, hoewel die bult altijd aanwezig is dus als je de zetels plat legt zit die ook in de weg.
Daarnaast is de C nog uitgerust met dat opgeplakt scherm en de meest draconische GPS/infotainment die ik in jaren heb gebruikt. Laat de C dus maar links liggen.
 
In de C is dat echt een drama, eigenlijk heb je quasi geen nuttige kofferruimte meer. In de E valt het nog mee, hoewel die bult altijd aanwezig is dus als je de zetels plat legt zit die ook in de weg.
Daarnaast is de C nog uitgerust met dat opgeplakt scherm en de meest draconische GPS/infotainment die ik in jaren heb gebruikt. Laat de C dus maar links liggen.
Wel, 't is te zien ... nieuwe C is onderweg eh.
 
Beslissing is dus uiteindelijk genomen en zal de 330e worden.
Testrit met de hybride Q3 was beetje tegengevallen, blijft een mooie/goede wagen maar hij trok gevaarlijk hard naar rechts bij vol gas (kickdown). Was wel een nieuwe wagen (60km), maar verkopers hadden er met testrit zelf niks van gemerkt... Deze onzekerheid (volgens verkoper kon dit niet aan instelling/afstelling liggen) + koffer zorgt ervoor dat het toch de BWM zal worden.

Echter nooit (permanent) met een RWD auto gereden en omdat het één de belangrijkste wagen zal worden (ook winter), twéé we hier toch minimum 2x/jaar mee gaan skieen ( en als het kan ook wel eens een weekendje in duitsland,...) en drie we jaarlijks in de zomer naar een B&B trekken op het einde van een steile onverharde bergweg toch een beetje "schrik" van de RWD.
Vermits er echter nog (net) ruimte in het budget is voor de Xdrive zit ik eraan te denken of dit de meerprijs waard is. Ookal is de Xdrive in winterse omstandigheden wat veiliger is dit in België geen probleem, met goede winterbanden kom ik ongetwijfeld overal waar ik wil. Voor de (ski)vakanties zou dit mss wel handig zijn, maar is dit de meerprijs (en iets hoger vebruik/CO²/...) waard t.o.v. een gewone 330 zonder Xdrive?
Beetje lastige beslissing van die Xdrive.

Voor België is het me alvast niet waard, ik ben zelfs de net gepasseerde sneeuwweek zonder noemenswaardige problemen doorgekomen op men Pirelli P-Zero zomerbanden, was bij momenten wel "interessant" :rofl:

Volgens mij moet het doenbaar zijn met degelijke winterbanden, en indien nodig sneeuwkettingen.

Naar de CO² zou je alvast niet moeten zien, ook de Xdrive heeft voldoende overschot om niet in de fake hybride klasse geduwd te worden, heeft ook geen effect op VAA.

Verbruik zou voor mij lastiger zijn, niet zozeer benzine maar het feit dat uw elektrisch bereik wat gaat minderen. Wel geen idee wat betreft het verschil tussen de rwd en Xdrive...

Ondertussen al 14 maanden héél content van de mijne, is tot nog toe de beste wagen waar ik ooit mee gereden heb (als eigen daily).
 
In de C is dat echt een drama, eigenlijk heb je quasi geen nuttige kofferruimte meer. In de E valt het nog mee, hoewel die bult altijd aanwezig is dus als je de zetels plat legt zit die ook in de weg.
Daarnaast is de C nog uitgerust met dat opgeplakt scherm en de meest draconische GPS/infotainment die ik in jaren heb gebruikt. Laat de C dus maar links liggen.
Wie gebruikt er nu nog iets anders dan waze tegenwoordig 😆
 
Wel moest de “oude” C functionele CarPlay integratie hebben zou dat mss een leuke optie zijn, maar ook dat suckt eerste klas.
 
Ja, wel ... niet te vergeten natuurlijk dat men u vrijwel verplicht om de full GPS toepassingen e.d. aan te schaffen omdat ze over 't algemeen de 'full size' schermen (zoals je ze in alle advertenties ziet) 'locken' achter de aanschaf van die features.

In de nieuwe C bv. almaar meer scherm ruimte, maar dat gaat nu eens écht op niets trekken in basis uitvoering, met kleine schermkes.
Functioneel, sure. Maar niet meer dan dat.

Of je hunne GPS dan wilt bezigen of niet zal hun worst wezen eens je ervoor betaald hebt. :cautious:
 
Hun gps is in mbux full size echt wel dik orde
Veranderd uiteraard niets aan 't feit dat je op uwe GSM de GPS gratis krijgt & bij BMW/Benz/Audi er enkele duizenden euro voor op tafel moet leggen in opties.

En velen bezigen dan gewoon nog altijd Waze.

Ikzelf bezig ook voornamelijk de BMW navi omdat het nog altijd handiger is mijn GSM ni te moeten 'aansluiten' e.d. (en ik ook geen Android auto heb). Maar niet iedereen wil feitelijk die dure opties, maar ik denk dat iedereen wel liever de 'full size' schermen heeft (die het interieur toch af maken, want het interieur is er eigenlijk wel op voorzien).

'k Heb weliswaar toch ook soms al eens Google Maps moeten boven halen, da wel.

't Zou eerder handig zijn moest men u gewoon de optie geven de grotere schermen te hebben zonder abbo's op GPS & al de rest dat men er meestal bij lapt.
 
Terug
Bovenaan