Auto Nieuwe auto of jonge 2de hands

Hebde die prijzen al eens gezien op de 2dehands markt? oO

Zelf stond ik ook voor de keuze na dat diesel debacle. Mezelf toch een nieuwe gekocht. Ik geef "amper" 10.000€ meer voor een nieuwe dan een 2de handse van 4j oud met 50.000km.

En kortingen lijkt me dat je altijd krijgt. Zelfs na saloncondities?

Mazda CX5 is het hier geworden btw
 
Laatst bewerkt:
Ook bij de officiële verdelers?
Bij een officiële dealer ben je vrij zeker van niet. Maar je kan ook veel doen om zeker te zijn.
- Gaan bezichtigen om te zien als de staat matcht met de km stand. Een auto met 20km gaat geen afgeleefd stuur hebben bv
- Banden bekijken via dot nummer. Mijn wagen had bv 23k km, dus ik zou er vanuit gaan dat deze nog op zijn eerste banden ligt. Volgens de DOT nummer op de band komen deze uit week 45 2020, eerste inschrijving wagen is 12/2020, dus komt overeen
- Je kan de sleutel blijkbaar laten uitlezen bij een officiële dealer die je dan ook kan zeggen als de km-stand ooit teruggezet is
- Onderhoudsfacturen/rapporten vragen, hebben ze meestal ook wel
- Pre-Purchase Inspection
 
Jong tweedehands 100%. Kijk eens rond op autoscout. Kijk ook zeker in Duitsland (en heel zeker als je duitse merken op het oog hebt). Zo heb ik recent een hybride Audi A6 aangekocht voor iets meer dan de helft van de nieuwprijs, wagen is 2,5 jaar oud en heeft 23k km's. Dus als je daar oke mee bent ken je echt wel goede deals vinden.
Hoe werkt dat eigenlijk, zo'n wagen in Duitsland kopen? Wat moet je allemaal doen om die op een wettelijke manier tot hier te krijgen?
 
Hoe werkt dat eigenlijk, zo'n wagen in Duitsland kopen? Wat moet je allemaal doen om die op een wettelijke manier tot hier te krijgen?


Even doorlezen.
Graag gedaan 😀
 
Ja klopt. Ik werk in Oostende en m'n vrouw werkt in Brugge. Ik woon op 10 minuten van het station met de fiets en voor m'n vrouw is het 8 minuten fietsen.

Waarvoor wordt de auto gebruikt:

- De Colruyt boodschappen 2 keer per maand dus de grote

- weekendje weg, we gaan wel ook graag met de auto op vakantie (+ 1000 km Oostenrijk, Slovenië, Kroatië, Frankrijk, Spanje, Italië .. )
Als je voor een PHEV gaat, zou ik toch kiezen voor ene die minimaal 70km kan op een batterij. Zeker in de winter daalt die range gigantisch en je wilt toch graag van en naar het werk kunnen rijden op 1 lading. De PHEV versie van de Mazda MX 30 valt hier bv ook onder en begint vanaf 37k nieuw.
 
't Is een Toyota Corolla Touring Sports Style editie geworden een stockwagen. De 2.0 uitvoering met tech/veiligheidspack. Vorig weekend ritjes gemaakt met de Scala en Octavia 1.5 TSI. Allebei hele mooie wagens, maar ik vond het benzine verbruik best hoog. Uiteindelijk gisteren uitgebreid gereden met de Corolla, was de wagen van de garagehouder. Het verbruik schommelde ganse tijd tussen de 4,8 en 5,2. Vandaag uiteindelijk de knoop doorgehakt.
 
Ben wel verschoten van de prijzen op de 2de hands markt. Het verschil tussen een nieuwe en jonge occasie is niet meer zo groot in vergelijking met vroeger.
 
Komt door de leverproblemen van nieuwe wagens waardoor de vraag naar 2de hands wagens stijgt maar ze ook minder rap op de markt komen. De wet van vraag en aanbod dus.

Mss een beetje vijgen na pasen maar heb je het verbruik vergeleken op spritmonitor of gewoon afgegaan op wat de boordcomputer zei? Of nog erger, op de officiële cijfers?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan