Auto Aankoopadvies

Ik zou een jaartje wachten als dat een optie is.

De prijzen zijn nu tijdelijk torenhoog wegens oa. de supply chain problemen. (in de US zijn tweedehandswagens 30% in prijs gestegen in vergelijking met 2 jaar ervoor).

En de kosten van uw huidige tweedehandswagen gaan nooit van zijn leven even hoog zijn als de depreciatie van uw nieuwe aankoop.
Het enige vervelende kan zijn als er panne-gevaar is waardoor je stil komt te staan en urenlang tijd zou verliezen.
 
Ik zou een jaartje wachten als dat een optie is.

De prijzen zijn nu tijdelijk torenhoog wegens oa. de supply chain problemen. (in de US zijn tweedehandswagens 30% in prijs gestegen in vergelijking met 2 jaar ervoor).

En de kosten van uw huidige tweedehandswagen gaan nooit van zijn leven even hoog zijn als de depreciatie van uw nieuwe aankoop.
Het enige vervelende kan zijn als er panne-gevaar is waardoor je stil komt te staan en urenlang tijd zou verliezen.
Jaartje wachten is altijd een mogelijkheid, maar ik zie echt niet de prijzen terug zakken. De verkoper van Skoda wist me te zeggen dat ze dit jaar 6x een prijsverhoging moesten doorvoeren. Geen grote bedragen, maar 6x 500 euro is nog steeds 3K euro.

En mijn 2dehands wagen heeft zijn dienst bewezen, en heeft ons gedurende die periode echt niet veel gekost, maar het totale gebrek aan ook maar 1 safety item begint hem in het huidige verkeer wel parten te spelen.
 
Je kan ook gewoon de autoscout app installeren en een zoekopdracht opslaan. Dan krijg je telkens een melding als er een nieuwe wagen online komt.
Gewoon genoeg parameters invullen wat je zeker wilt en niet te dichtbij kijken. Voor een aankoop die je 1x om de 10 jaar doet, kun je wel eens om rijden.

Dan zie je bv dat de renegade ooit wel met een automatic beschikbaar was.


Psje. Kan ook sorteren op vermogen 😉
 
De BMW 2 reeks... Die staan op premium selection binnen de range van 20 tot 25 met recente eerste inschrijvingen. Ik volg wel dat je toch geen 25.000 euro kan uitgeven aan een Nissan Micra.

Straf hoe prijzen gestegen zijn. Toen ik een goede twintig jaar geleden mijn rijbewijs haalde waren was 25000 een vrij stevig budget voor een wagen. Damn you, inflatie!
 
Heb een keer een Opel Mokka als vervangwagen gehad. Verre van een grote auto (het is een hoge corsa) maar qua instap en rijden vond ik dat op zich geen slechte wagen. Die ga je nieuw met wat korting ook op 25k krijgen.
 
Jaartje wachten is altijd een mogelijkheid, maar ik zie echt niet de prijzen terug zakken. De verkoper van Skoda wist me te zeggen dat ze dit jaar 6x een prijsverhoging moesten doorvoeren. Geen grote bedragen, maar 6x 500 euro is nog steeds 3K euro.
Natuurlijk gaan die prijzen op termijn terug normaliseren.

De voornaamste reden van de prijsstijgingen in de tweedehands markt is omdat er door chiptekorten al een tijdje te weinig nieuwe wagens worden geleverd. Veel leasing auto's komen daardoor pas later op de tweedehands markt. Schaarste in het aanbod dus, maar dat is vooral een tijdelijk fenomeen.

Doe daarbij nog de waterramp in Luik met veel perte totales en het "verbod" (na betaling kan het in Vlaanderen wel hoor, no problem...) op euro 4 diesels in Brussel/Antwerpen/Gent waardoor je weer tijdelijk zit met toegenomen vraag naar nieuwe en tweedehands auto's.

Ga er maar van uit dat ze ergens tussen 2025 en 2030 de tweedehands ICEs naar uw hoofd gaan smijten met flinke korting eens er meer elektrische voertuigen zijn en ze de taxen op fossiel rijden omhoog gaan gooien.
 
Laatst bewerkt:
Skoda Kamiq 27500
Seat Arona 26500
Mazda CX3 (stockwagen in ugly grijs, en weinig opties ) 24500
Renault Captur: 26000K

En hier verschoot ik van, Dacia Duster 25K. Dit komt omdat de automaat enkel verkrijgbaar is in de grootste motor en hoogste uitrustingsniveau, idem voor Captur.

Opel Mokka 28500. Redelijk qua prijs als je de uitrusting ziet, maar mijn vrouw vindt het maar niets.

Nu nog Hyundai, en Citroen gaan bezoeken , en dan denk ik dat ik alle merken die in budget liggen wel gehad heb.

Kia krijgt mijn geld niet. Naar verdeler geweest, 2 verkopers die aan net lanterfanten waren, 1tje was op zijn pc bezig, de andere was op en neer aan het wandelen. Dan ineens, ( stond daar al 20 minuten, ben 1,90 en fors gebouwd, dus je kan moeilijk over me heen kijken ) : Dag meneer, kunnen wij iets voor u doen? Euh , ja? Sorry ,meneer , we werken enkel op afspraak. GEEN KAT IN DIE TOONZAAL....
 
Ik zou nu toch geen merk laten schieten omwille van een slechte ervaring bij één garage.
Overal eens gevraagd naar de levertermijnen??
 
Ik zou nu toch geen merk laten schieten omwille van een slechte ervaring bij één garage.
Overal eens gevraagd naar de levertermijnen??
Ja, maar niemand kon daar een exacte termijn opplakken. En ja, ik laat een merk schieten omwille van zo een reden, als ze onmiddellijk iets gezegd hadden, dan had ik er geen enkel probleem mee gehad, maar me daar eerst 20 minuten voor Jan Lul laten staan??? In die tijd hadden ze gerust een offerte kunnen maken, en was er nog voldoende tijd over voor de volgende klant.
 
Die garage zou bij mij ook uit de boot vallen, maar ik zou dan toch eens naar een andere gaan van hetzelfde merk. Ik vind het al sterk dat je het zolang hebt uit gehouden.

Uit dat lijstje zou ik voor de Skoda gaan.
Ssyangyong is misschien ook nog een optie maar die CO2 uitstoot is zo hoog dat ik vrees dat je binnen een paar jaar nergens meer binnen zal mogen.
Naar welke citroen ga je gaan kijken?
 
Terug
Bovenaan