Wij hebben momenteel 2 dieselwagens, beiden ongeveer 10 jaar oud en +/- 180k km elk.
De grotere (VW Passat) wordt vaak gebruikt (30k km per jaar), de kleinere (Mercedes GLA) op dit moment veel minder. (pak 5 k a 7k km per jaar)
Beide auto's zijn particulier aangekocht, en we hebben geen jobs waar we bedrijfswagen krijgen. (jaja die werknemers bestaan)
Mijn vrouw gaat met de fiets naar het werk, dus de tweede auto is enkel voor winkelen, hobby's kinderen, etc.
Ik moet vaak naar het buitenland (met de wagen), dus overschakelen naar 1 auto is nog geen optie.
Eigenlijk zijn de twee auto's in zeer goede staat, maar ik overweeg de kleinere te vervangen door een kleine elektrische auto maar krijg het nog niet verkocht thuis
We hebben een laadoptie thuis.
Het dilemma is, ofwel rijden we beide auto's op en hebben we hoge aankoopkosten binnen x aantal jaar.
Ik vermoed dat de restwaarde van diesel's dan bijna nihil zal zijn.
Of we vervangen nu 1 van de twee door een (tweedehands) elektrische (genre ID.3, Leaf,..) en verkopen we een 'goede' auto voor nog een relatief goed bedrag.
Als particulier is het momenteel niet gemakkelijk om auto's te kiezen, restwaardes zijn ook niet meer zo voorspelbaar als vroeger.
De grotere (VW Passat) wordt vaak gebruikt (30k km per jaar), de kleinere (Mercedes GLA) op dit moment veel minder. (pak 5 k a 7k km per jaar)
Beide auto's zijn particulier aangekocht, en we hebben geen jobs waar we bedrijfswagen krijgen. (jaja die werknemers bestaan)
Mijn vrouw gaat met de fiets naar het werk, dus de tweede auto is enkel voor winkelen, hobby's kinderen, etc.
Ik moet vaak naar het buitenland (met de wagen), dus overschakelen naar 1 auto is nog geen optie.
Eigenlijk zijn de twee auto's in zeer goede staat, maar ik overweeg de kleinere te vervangen door een kleine elektrische auto maar krijg het nog niet verkocht thuis
We hebben een laadoptie thuis.
Het dilemma is, ofwel rijden we beide auto's op en hebben we hoge aankoopkosten binnen x aantal jaar.
Ik vermoed dat de restwaarde van diesel's dan bijna nihil zal zijn.
Of we vervangen nu 1 van de twee door een (tweedehands) elektrische (genre ID.3, Leaf,..) en verkopen we een 'goede' auto voor nog een relatief goed bedrag.
Als particulier is het momenteel niet gemakkelijk om auto's te kiezen, restwaardes zijn ook niet meer zo voorspelbaar als vroeger.