OK, bedankt voor de duidelijke info.De motor is een doorontwikkeling van de bekende ep6 (1600 benzine, 4cil in samenwerking met BMW) daar waren vooral kettingproblemen. Psa heeft deze motor dan aangepast naar een 1200, 3cil met een distributieriem in olieachtige omgeving (om zo kettingproblemen te vermijden) en dit werkte redelijk tot de nieuwe biobrandstoffen op de markt kwamen. Ze hebben al een hele resem materialen gebruikt voor de distributieri3men maar deze blijft kleine stukjes rubber afbrokkelen en die komen dan in de zeef van de oliepomp terecht. Pomp sluit af en je krijgt storing oliedruk. Dit gebeurt de 1 ste keer meestal tussen de 50 en 60k km. Dan is het veelweg ook al te laat voor de motor en begint deze olie te verbruiken. 1L/1000km is geen uitzondering en in dat carter zit om te beginnen al maar 3,5L. Motoren worden ook veelvuldig vervangen daardoor. Soms is direct ook de schade al te groot om nog te reinigen en moet de motor vervangen worden.
Zit de motor in nog andere merken dan van de PSA Groep?