Auto Aankoop nieuwe wagen

Nog een nieuwtje.

De turbo van de gla is nog niet geleverd. Eerst stond eind januari 2022 op en die leverdatum is opeens verdwenen.

Nu moet ik wegenbelasting betalen voor een auto die in de garage staat.

Twijfel om gewoon de nummerplaten stop te zetten en hem te verkopen vanuit de garage.
 
Kleine update.

De GLA heeft nog eens nieuwe uitlaat gekregen...

Binnen een half uur is hij weg. Het is goed geweest.

Binnen een dikke twee weken zal de "nieuwe" aankoop hier ook staan.
 
De 2.5 vond ik overdreven qua taks.

De 2.0 klopt af op 402 jaarlijks en 567 inverkeersstelling.

En wss gaan we naar 1 wagen op termijn dus dat kan er wel af.
 
Door de schaarste is de 2e hands markt nu eenmaal zeer duur.
Zelf aan het zien naar een jonge 3e hands xc40 voor de vrouw, de 2e hands mat 18j km was 1000 euro goedkoper dan een vergelijkbaar uitgeruste nieuw. De nieuwe wel minstens 10 maand wachten.
Voorlopig rijdt ze verder met haar huidige.
 
Zou handig zijn om te weten wat het argument tegen is…
Als een mecanicien die werkt bij peugeot u dit al zegt, nota bene de enige die peugeot hier nog iets van krediet geeft, dan is dit al voldoende beargumenteerd :p
Maar als je het zo graag wilt weten, ze hebben heel veel problemen gehad met hun goedkoop design van distributieriem. Deze sleet veel sneller dan verwacht waardoor ze een grote recall moeten hebben doen en heel veel kapotte motoren in garantie hebben gereviseerd.
 
Zijn er nog gekende problemen nadat de motor werd gereviseerd?? Buiten Waelvis zijn hele wall of text over zijn partner?? ;)
 
De motor is een doorontwikkeling van de bekende ep6 (1600 benzine, 4cil in samenwerking met BMW) daar waren vooral kettingproblemen. Psa heeft deze motor dan aangepast naar een 1200, 3cil met een distributieriem in olieachtige omgeving (om zo kettingproblemen te vermijden) en dit werkte redelijk tot de nieuwe biobrandstoffen op de markt kwamen. Ze hebben al een hele resem materialen gebruikt voor de distributieri3men maar deze blijft kleine stukjes rubber afbrokkelen en die komen dan in de zeef van de oliepomp terecht. Pomp sluit af en je krijgt storing oliedruk. Dit gebeurt de 1 ste keer meestal tussen de 50 en 60k km. Dan is het veelweg ook al te laat voor de motor en begint deze olie te verbruiken. 1L/1000km is geen uitzondering en in dat carter zit om te beginnen al maar 3,5L. Motoren worden ook veelvuldig vervangen daardoor. Soms is direct ook de schade al te groot om nog te reinigen en moet de motor vervangen worden.
 
Terug
Bovenaan