Auto Aankoop nieuwe familie wagen

Qua auto neigen we meer naar de Touran toch heel comfy en wat luxe in de 2de rij in buitenland zijn ze idd goedkoper dus zal vanavond eens bespreken met de vrouw dikke merci al sinds.
 
Je rijdt minder dan 10k km per jaar, geeft weinig om auto's en je bent op zoek naar prijs/kwaliteit? Dan moet je toch gewoon een tweedehandswagen kopen...


Voilà, je bent gesteld en hebt nog €38.000 over. :p
 
Je rijdt minder dan 10k km per jaar, geeft weinig om auto's en je bent op zoek naar prijs/kwaliteit? Dan moet je toch gewoon een tweedehandswagen kopen...


Voilà, je bent gesteld en hebt nog €38.000 over. :p
En daarom mag ik geen nieuwe wagen kopen ofzo ?

Al eens slecht gevaren met een 2dehands dus daarom dat we voor een nieuwe gaan en zijn ook van plan om er toch 10 plus jaar mee te rijden.
 
Nen diesel aan raden om nog geen 10k km te doen per jaar 🤦‍♂️

Sowieso zou ik weg blijven van dat model. Maat van mij werkte tot een paar jaar geleden bij een renault garage en raadde zijn klanten af om zo'n espace te kopen. Hij raadde altijd een grand scenic aan in plaats. Het had iets te maken met de voor ophanging die te zwak was gebouwd voor het gewicht van zo'n espace.
 
Even dit topic kapen...

Mijn vrouw haar 14 jaar oude auto heeft het finaal verdict 'join de culass' stuk gekregen. De auto druppelt een paar druppels per week olie en met het autosalon dat nog gaande is dachten we nog snel een nieuwe auto te kopen.

Dat zal een nieuwe Opel Corsa stockwagen worden (1.2 benzine, basismodel met 16"velgen, voor de 5000km per jaar voor haar voldoende).
De auto komt all-in op 14,5k incl inruiling oude auto. Van de garage kregen we het voorstel om 50% in te leggen en 50% via een renteloze lening (jkp 0,0%).
Wat denken jullie daarvan?

Als het toch 0% intrest is, denk ik dat het beter is om mijn geld op de rekening te laten staan. Het brengt niet veel op, maar toch iets.
 
Als het toch 0% intrest is, denk ik dat het beter is om mijn geld op de rekening te laten staan. Het brengt niet veel op, maar toch iets.
Tenzij je je schuldgraad laag genoeg wil houden om bijvoorbeeld binnen afzienbare tijd een nieuwe hypotheek af te sluiten, zou ik in zo'n geval altijd lenen.
 
Terug
Bovenaan