Advies nieuwe wagen

Al eens gekeken naar de Scala/Kamiq? Toch een stukje goedkoper

Iemand een idee of ze bij Leeco de auto bij jou afleveren of moet die gaan halen in Hechtel? Auto staat in Keulen, dus zo gek veel verder is dat niet om dan zelf er achter te rijden. Enkel al het geloop om dat allemaal rond te krijgen dan :(

Imo de beste optie voor een particulier. Tweedehands zijn er mooie wagens te vinden in elke prijsklasse.
Als ik privé een wagen zou aanschaffen zou ik mezelf denk ik nooit een nieuwe bestellen uit de garage, altijd een wagen van ongeveer 1j - 1.5j aankopen. Is hoe mijn ouders het ook deden, ben er dus een beetje mee opgegroeid. Maar als je ziet dat een wagen voor 40% van de waarde verliest na 2j...

Al eens gekeken naar de Scala/Kamiq? Toch een stukje goedkoper

Iemand een idee of ze bij Leeco de auto bij jou afleveren of moet die gaan halen in Hechtel? Auto staat in Keulen, dus zo gek veel verder is dat niet om dan zelf er achter te rijden. Enkel al het geloop om dat allemaal rond te krijgen dan :(
Beiden veel te klein. het is voor onze hoofd gezinswagen. 3 kinderen...
Niets mis om een jonge tweedehands te kopen, na anderhalf jaar zijn ze al enorm sterk van prijs gedaald ;-)
Imo de beste optie voor een particulier. Tweedehands zijn er mooie wagens te vinden in elke prijsklasse.

Inderdaad, maar ik heb daar toch enkele bedenkingen/problemen mee.

- Waarom zou iemand zijn auto na 2 a 3 jaar wegdoen? (Ik doe de mijne nu weg na 3 jaar door de miserie die ik ermee gehad heb)
- Meestal maar 1 jaar garantie
- Geen idee of garages ook overname van oude auto geven bij aankoop tweedehandse auto
- Intrest is meestal hoger voor een tweedehandse auto waardoor ons budget ook wat daalt (snel gekeken, 1.3% tov 3.8%)

Ons budget is max 27.000€. 10.000€ overname van huidige wagen en we willen max 300€/m voor 5j lenen wat ongeveer 17.000€ is)
Maar liever minder natuurlijk :p

Nuja, we gaan wss maar tegen maart/april effectief beginnen uitkijken, offertes vragen, ... dus we hebben nog tijd. Tegen dan open ik hier wel een topic en kunnen jullie allemaal losgaan in de suggesties :p

Moest je een goeie carrossier kennen en diesel niet erg vindt: https://www.autoscout24.be/nl/aanbo...-873e-762e06db6dc2?cldtidx=1&cldtsrc=listPage

Al vind ik die prijs toch aan de lage kant voor enkel blikschade. Als er iets aan die achteras is, ...
Sowieso geen diesel, we doen daar veel te weinig km voor (20.000km per jaar, wss zelfs minder)
En een auto die al een ongeval gehad heeft (hoe klein ook) is een no go..

- Waarom zou iemand zijn auto na 2 a 3 jaar wegdoen? (Ik doe de mijne nu weg na 3 jaar door de miserie die ik ermee gehad heb)
- Geen idee of garages ook overname van oude auto geven bij aankoop tweedehandse auto
- Intrest is meestal hoger voor een tweedehandse auto waardoor ons budget ook wat daalt (snel gekeken, 1.3% tov 3.8%)

Ons budget is max 27.000€. 10.000€ overname van huidige wagen en we willen max 300€/m voor 5j lenen wat ongeveer 17.000€ is)

Nuja, we gaan wss maar tegen maart/april effectief beginnen uitkijken, offertes vragen, ... dus we hebben nog tijd. Tegen dan open ik hier wel een topic en kunnen jullie allemaal losgaan in de suggesties :p

Sowieso geen diesel, we doen daar veel te weinig km voor (20.000km per jaar, wss zelfs minder)
Er zijn verschillende redenen waarom iemand een voertuig na 1-2j weg doet. Je hebt de 'chance' dat een Superb een vaak voorkomende salariswagen is en dit type auto dus vaak verkocht wordt vanwege ontslag/vertrek/... personeelslid zonder directe overnemer van het voertuig.

Eerste result bij Mobile.de https://www.mobile.de/nl/Auto/Skoda...:false,vcg:estatecar/pg:vipcar/313726313.html Ge hebt al ene voor 20k :D

Fuck, nu hebt ge mij ook doen kijken naar ene. Maar die zijn gewoon veel te groot voor mij

Toyota Corolla Touring Sports 2.0, doe eens een testrit, best sportieve wagen!

Pro:
- Zuinig (5l/100km effectief)
- Toyota = betrouwbaarheid
- Mooie auto, weinig trimkeuzes zit meteen alles op voor een redelijk lage prijs t.o.v. volkswagen

Nadeel:

- infotainment systeem ziet er wat ouder uit maar werkt wel super vind ik
- Wel wat last van windgeruis boven de 120 km/u

Toyota Corolla Touring Sports 2.0, doe eens een testrit, best sportieve wagen!

Pro:
- Zuinig (5l/100km effectief)
- Toyota = betrouwbaarheid
- Mooie auto, weinig trimkeuzes zit meteen alles op voor een redelijk lage prijs t.o.v. volkswagen

Nadeel:

- infotainment systeem ziet er wat ouder uit maar werkt wel super vind ik
- Wel wat last van windgeruis boven de 120 km/u
Thx man,
qua prijs zitten die wel behoorlijk goed lijkt me zo.
Alleen qua uiterlijk ben ik er nie 100% weg van

Hetzelfde dus als een Suzuki Swace

Deze namiddag rond gereden met de 1.0 Vitara, reed niet slecht maar ik vermoed dat die hybride versie sportiever zal zijn.
Excell'eke gemaakt met taxen, verbruik en zo gerekend over 5 jaar. Dan komen die suzuki's er eigenlijk heel goed uit.

Morgen eens gaan rijden mee een C4 Grand Tourer en een Jeep Renegade. Die C4 is eigenlijk veel te groot (of ik zou opeens een vrouw moeten leren kennen met kinderen) maar prijs is heel goed (16k bj 10/2017 en 32k km). Renegade wat kleiner en zuipt zo te zien serieus, zou 10k duurder uitkomen over 5 jaar dan die Vitara of S cross :eek:

Thx man,
qua prijs zitten die wel behoorlijk goed lijkt me zo.
Alleen qua uiterlijk ben ik er nie 100% weg van
het blijft toyota hé :-)

Ik heb zelf nog getwijfeld met de CLA shooting break, alleen mercedes en betrouwbaarheid ....
Nu heb je ook de arteon shooting break, vind ik ook wel fantastisch.

Mijn volgende wordt de toyota RAV4 binnen paar jaar denk ik.

Iemand die weet of ze bij Leeco in verlof zijn? Dit weekend contact opgenomen voor een offerte ivm het importeren van een wagen en nog niets van gehoord :s

Er zijn verschillende redenen waarom iemand een voertuig na 1-2j weg doet. Je hebt de 'chance' dat een Superb een vaak voorkomende salariswagen is en dit type auto dus vaak verkocht wordt vanwege ontslag/vertrek/... personeelslid zonder directe overnemer van het voertuig.

Zijn er "gekende" sites of zo waar een stock of zo staat van ex salariswagens?

Even de thread overnemen.

Mijn vriendin en ik zitten momenteel nog elk met onze eigen wagen.
Een Nissan Micra van 2003 (niet veel meer waard) en een Mini Cooper S van 2017 (50k km)
Nu willen we graag beide wagens verkopen en overschakelen naar 1 wagen.

Nu vroeg ik mij af hoe we dit het beste doen.
Nieuwe wagen of stockwagen kopen en dan overname premie, maar van welke wagen?

Sowieso de Micra dan lijkt me, want dacht dat die niet keken naar hoeveel de overname wagen waard is. Of is dat ondertussen veranderd? Vroeger kon je krot van 500€ ingeven om er 1.500€ te krijgen.

Mensen met ervaring bij Hyundai, Tucson meebepaald?
Ik heb een i30n. Mixed feelings. Voor de prijs is de kwaliteit top. Ook altijd keurig alles in orde qua garantie etc.

Maar, het feit dat je op 3 jaar tijd meerdere keren terug moet voor een issue is wel minder. Nu was de i30n een genre waarin ze geen ervaring hadden, dat ligt bij de Tucson wel anders.

Terug
Bovenaan