Advies nieuwe wagen

Misschien ook eens bij Kia kijken ?
Ik heb lang getwijfeld over de Proceed maar de Ceed SW is eigenlijk handiger en praktischer. Kan wel binnen budget vallen en toch goed uitgerust + 7jaar garantie

Misschien ook eens bij Kia kijken ?
Ik heb lang getwijfeld over de Proceed maar de Ceed SW is eigenlijk handiger en praktischer. Kan wel binnen budget vallen en toch goed uitgerust + 7jaar garantie
Maar ook wel een pak saaier natuurlijk :P

Mja spannende auto's.. wa zijt ge ermee in Vlaanderen :')
Ik snap het appeal wel een beetje maar het is hier over de grote lijn toch maar miserabel rijden.

Ik snap het appeal wel een beetje maar het is hier over de grote lijn toch maar miserabel rijden.
Sommige mensen gaan ook eens graag naar een circuit, of bollen al eens in de polder.
Je moet niet altijd heel snel rijden om fun te hebben. Zo eens ik de polder wat bochten nemen kan ook fun zijn.

Als je naar een SUV gaat (ruimte/hogere zitpositie) kan ik aanraden:
Hyundai tucson (net nieuw model). Vorige reed al goed alleen stuurfeedback was niet goed. Wsl opgelost bij de nieuwe.
Mazda CX-5 (knap, en rijdt fijn)
Seat Ateca/Skoda Karoq (heel degelijk, iets "saaier", maar met een goede velg kan je al veel doen :))
en als het echt moet:
VW T-Roc R. Die heb ik in't blauw zien staan in de showroom en ik zei bijna take my money.

hebt ge de nieuwe Tucson al gezien?

hyundai-tucson-2021-prijzen-01.jpg

Doet me wat denken aan de DS7. Zeker niet lelijk vooraan. Achterkant vind ik minder, precies of de de peugeot-neus op het gat geplakt hebben.
Wel helaas weer classic Hyundai: uitstoot van hier tot in Tokyo.
1.6 Mild Hybrid benzine: 150 a 160gr CO2.

Doet me wat denken aan de DS7. Zeker niet lelijk vooraan. Achterkant vind ik minder, precies of de de peugeot-neus op het gat geplakt hebben.
De neus deed mij direct denken aan een Mercedes EQC.

Wltp lijkt me dat niet uitzonderlijk
Snel X1 opgezocht en is ook zo, idem voor Q3

Maar ja, "mild hybrid" is ook zo'n kakterm he. Dat is vaak toch weinig meer dan een iets zwaardere startmotor die een heel klein beetje bijspringt?

is een 48V systeem met energierecuperatie idd, zal voornamelijk de "dode gaten" opvullen en helpen bij acceleratie. Scheelt bij sommige merken toch rap 10gr.

Als dat dezelfde aandrijflijn is als bij Kia is dat toch een elektromotor van 60pk tussen motor en versnellingsbak. Kan nog niet spreken over snelwegsnelheden, maar tegen 70 en 90 durft die wel een periode enkel elektrisch rijden. Bereik puur elektrisch is te verwaarlozen, maar zorgt wel voor een mooie vermindering in verbruik en wat diesel-like koppel bij het vertrekken.

Vond de Sorento ook mooier als de Tucson. Achterkant zeker trekt veel meer op een amerikaan.

kia-sorento-HEV-my21-15a_3_4_rear_driving_LHD_design_w.jpg

Als dat dezelfde aandrijflijn is als bij Kia is dat toch een elektromotor van 60pk tussen motor en versnellingsbak. Kan nog niet spreken over snelwegsnelheden, maar tegen 70 en 90 durft die wel een periode enkel elektrisch rijden. Bereik puur elektrisch is te verwaarlozen, maar zorgt wel voor een mooie vermindering in verbruik en wat diesel-like koppel bij het vertrekken.

Vond de Sorento ook mooier als de Tucson. Achterkant zeker trekt veel meer op een amerikaan.

kia-sorento-HEV-my21-15a_3_4_rear_driving_LHD_design_w.jpg

Huyndai Tucson - Kia Sportage
Huyndai santa Fe - Kia Sorento

Zo staan ze tegenover elkaar

Gelukkig wonen we niet allemaal rond de grootsteden waar je continue in de file staat.

Terug
Bovenaan